23 תשובות
מצטרפת לשאלה
מצטרפת לשאלה
הצמדתי
יואו ראיתי אתמול תסרט
הקונספט חמוד אבל הביצוע ממש ממוצע.. ראיתם בנטפליקס תסרט? אה יש לזה משחק כאילו?

מה הקטע של המינוסים
אנונימי
אני מתה לעשות את זה עם מישהו אבל אף אחד לא זורם.
בעיקרון יש ספר אם באלך לשחק
זה סיפור פנטזיה שמישהו מקריא.
לכל שחקן יש דמות דמיונית שהוא המציא לעצמו
הדמות יכולה להיות בת אדם, אלפית, ננסית, גובלינית ועוד
בשביל לשחק צריך לזרוק קוביות
נגיד יש סיטואציה שבא דרקון גדול ואנחנו צריכים להביס אותו
אם יוצא לך מעל 15 בקובייה את מנצחת את הדרקון..
יש קהילות של זה בסנטר, במחשב ואפילו כנסים של זה אם את רוצה להתחיל לשחק.
תראה דברים מוזרים
אנונימית
אני משחק כבר חמש שנים
קצת קשה להסביר את כל החוקים בהודעה בגלל שיש לזה מלא אבל מלא חוקים וגם כמה גרסאות אז תלוי איזה גרסה את רוצה לשחק אבל אפשר למצוא איזה סרטון ביוטיוב שיסביר קצת על בגרסה הזאת יש הרבה כאלה או (השיטה ביותר טובה) להירשם לחוג בעצם יש את המדריך הוא השליט מבוך ואז כל מי שבא לחוג ואתם בוחרים לעצמכם את הדמות שלהם הגזע שלה המקצוע שלה וכו ואז השליט מבוך מתחיל לתאר לכם את העולם פנטזיה של ה d&d ואתם יוצאים להרפתקה בעולם הזה יש לזה מיליון אפשרויות ומיליון יוצרים ומפלצות שהשליט מבוך יוכל להוסיף למשחק שלכם ובהתחלה הכל נראה ממש מסובך ולא מבינים כלום אבל די מהר תופסים את זה ואז זה אחד המשחקים היותר כיפים שאני מכיר
מקווה שעזרתי
יש חוגים, תבדקי אם יש אחד באיזור שלך.
אם לא קיימים גם כאלו באינטרנט.
יש גם ספרי חוקים ואת האתר הרשמי ששם תוכלי לחפש הסברים, תלוי במהדורה שאת רוצה לשחק בה וכו'...
אם את מכירה מישהו שמוכן להיות ה-dm שלך ומכיר את התפקיד אז תבקשי ממנו שילמד אותך, אנשים כאלו לרוב יודעים את החוקים ויכולים לעזור. אם לא עדיף להיכנס לקבוצה בחוג או משהו ואם את רוצה לנסות ללמוד בעצמך מספרים או באינטרנט איך להיות dm ואיזו מהדורה נראת לך מהנה (בתכלס עדיף לשאול אנשים שמבינים עניין אם תהיי בקבוצה כלשהי ושהם יעזרו לך, זה *מאוד* מקל על העבודה) ותחפשי שחקנים לקמפיין. זה היה מאוד מזורז וכללי אבל זה כי קשה להסביר את הכל מההתחלה בצורה יעילה, בטח בפורמט כזה. יש גם 'חברות' עם קורסים וכו' שאפשר להיכנס אליהן. בקצרה, צריך נקודת פתיחה כלשהי שתכניס אותך לעולם הזה ולאט לאט ממנה לראות ממה את נהנת והאם יש לך את הכישורים המתאימים לתפקידים כאלו ואחרים, חווית המבוכים ודרקונים היא דבר מאוד דינמי.
זה קשה למצוא דיאנדי יש את שושנת המדבר באיזור חיפה, בסנטר יש קבוצות ויש מרכזי נוער שמשחקים דיאנדי
אם את דוברת אנגלית אפשר למצוא שרתי דיסקורד של זה בטוח, האמת שכנראה שיש כאלה גם בעברית אבל בטח פחות
כמו שאמרו פה, חוגים!! באמת דרך מעולה להתחיל בלי ללמוד עכשיו את כל החוקים בעולם
אבל אי אפשר חוג אם את רוצה להיות זאת שמחליטה דברים על המשחק, אם את כן אז תצטרכי ללמוד המון חוקים ולזכור אותם ולדעת לאלתר טוב

לסיכום, אני מת על די אן די וזה משחק כל כך כיף, אבל יהיו אנשים שירדו עלייך, אז אל תתני להם להוריד לך את המוטיבציה מלשחק את המשחק המטורף הזה!
בהצלחה!
אני וחברים שלי משחקים
תלכי לחוגים, מכירים שם גם חברים חדשים
זה בעיקרון דמיון הרבהה דמיון
אני לא יודעת איך משחקים אבל חברה שלי אוהבת והייתי בתנועת תרבות והיו שם הרבה שאהבו
קטע
אתמול היה לי בשם והיום יש לי עוד אחד, זאת המהדורה הכי חדשה
המשחק עצמו הוא משחק של interactions וroleplaying
ניסיתי לחסוך בפרטים אבל זה ממש קשה אז יש מצב ששכחתי כמה דברים
אנחנו אישית משחקים עם קוביות על לוחות שונים, לא בתחפושת
אפשר לשחק גם אונליין אבל זה פחות כיף
נתחיל מהכי פשוט
כל העולם והסיפור רקע עליו מוחלט על ידי הdm (dungeon master), הוא בעצם "אלוהים" במשחק, הוא כותב את העלילה למשחק את כל דמויות המשנה
כל שחקן בונה דמות לפני תחילת המשחק לפי כמ קריטריונים
מאוד מומלץ שבכל קבוצה יהיה הילר (שחקן עם כישופי ריפוי) sorcerer/wizard (בדרך כלל הם הmain spellcasters מה שאומר שרוב הלחשים שלהם הם של תקיפה) וטנק (דמות עם class שונה שיש לה הרבה חיים)
class זה בעצם איזה סוג דמות יש לך
druid, paladin, wizard וכו' וכו' וכו'
כל אחד מהם עובד אחרת ולא כולם יכולים לקחת את כל הלחשים (רוב הטנקים הם לא spellcasters), נגיד אם יש לחש שפלדין לקח לא בטוח שדרויד יוכל גם
בנוסף לזה יש race, שזה בעצם איזו סוג דמות את
יש אלפים, בני אדם, עורקים, גמדים וכו' וכו' וכו'
לכל אחד מהם יש תת גזע שנותן יתרונות וחסרונות, מאוד תלוי במה שנבחר
על ידי הטלת קוביות נבחרים רוב הstats של הדמות, כמובן שצריך לבנות סיפור רקע, flaws ודברים כאלה (לפי הסיפור של הdm)
רוב הstats של הדמות נבחרים לפי קלאס וגזע
לכל דמות יש בערך 3 נשקים עליה (גרזן, וקשת, שרביט, יש מלא) , 2 שפות לפחות (אחת common שכולם מדברים בשביל שתוכלו לתקשר) ודברים שמגיעים מהbackground
יש skills
לפי הפעולות שלך במשחק הdm יכול להגיד לך לגלגל קוביה של 20 לראות אם הצלחת ואיך
הskills מתבססים על stats פשוטים שיש לדמות שנקבעים על ידי הטלת קוביות ועליית רמות
strength
dexterity
construction
intelligence
wisdom
charisma
כל אחד מהskills מתבסס על משהו אחר
יש דבר שנקרא saving throws, בו יש רגעים, נגיד בקומבט, שהdm יכול להגיד לשחקנים לזרוק saving throw, יש בו ובין שנקבעים לפי רמת stats (נגיד charisma 20 אז זה +5, אם יצא לי בקוביה 19 הסכום הסופי הוא 24), יש גם שני stats שאפשר לבחור להם בונוס (שוב, לפי רקע ושיט, זה נקבע per דמות), נגיד יש לי דמות שיש לה proficiency בwisdom וביקשו ממני להטיל משהו שקשור לזה, נגיד insight, ויצא לי 17, אז הסכום הסופי יהיה 25

לפני כל קומבט מגלגלים קוביה של 20 מוסיפים לה את ה initiative של הדמות שלך (שוב זה לפי דמות), הdm עושה אותו דבר לדמויות שנלחמים מולן ומשחקים לפי סדר יורד, כל 10 סיבובים בקרב שבהם עברנו מההתחלה של התור לסוף זה דקה אחת, יש כישופים שנמשכים דקה שלמה אבל צריך להתרכז עליהם מה שאומר שאם פוגעים בך או לידך אז צריך להטיל אם עדיין מתרכזים
לכל שחקן יש מהירות מסוימת 'ל כמה הוא יכול לזוז על הלוח בתור
קוביה אחת על הלוח היא 5ft, יש לחלק 30 בתור חלק 35 חלק 40
אם מגיעים ל0 hp בקרב זה כנראה לא אומר מוות, זה אומר רק שהדמות מחוסרת הערב אבל כן כדאי להחיות אותה

לא בקומבט כולם יכולים לזוז כמה שבא להם ולא לפי תורות

יש לכל שחקן לפי הרמה שלו כמות מסויימת של spell slots (spells known by level) שהוא יכול להשתמש בהם, בcantrips אין הגבלה

כל הנתונים מתאפסים אחרי long rest (אם הדמויות היו במנוחה ל8 שעות, דברים דברים שמתאפסים אחרי short rest אבל שוב זה תלוי דמות)
לפי הגזע והקלאס מוצאים את הarmor class (ac) שזה אומר כמה צריך להוציא בגלגול של 20 בשביל לפגוע בכם, אלא אם כן זה spell save dc שזה אחרת, זה כמה צריך בשביל לפגוע בכם עם spells
הspell casting ability שלכם זה מה שבחרתם להעלות הכי הרבה ונתתם לו הכי הרבה בונוס (נגיד wisdom) וזהspell attack bonus זה לפי רמה
alignment זה מה הדמות שלך, טובה רעה ניטרלית וכו' (יש עוד)
background זה sub class, נגיד בחרתי דרויד, יש לי מלא circles שלכל אחד מהם יש מאפיינים
circle of wildfire
circle of the moon
וכו' וכו'
כל אחד מהם מקבל יכולות ודברים יחודיים אליו שיכולים לשמש בזמן המשחק
גם לגזעים יש תתי גזעים
נגיד לאלפים יש wood elf, moon elf וכו' וכו'
שוב, כל אחד מהם מקבל מאפיינים משל עצמו
יש סוגים שונים של כסף
cp זה copper
10 כאלה זה 1 silver (sp)
10 כאלה זה ep
10 כאלה זה gp
100 כאלה זה pp (כן זה מאה)


את השאר אין דרך לא ללמוד תוך כדי משחק, לומדים תוך כדי, יש המון מידע והמון דברים שאי אפשר ללמד תאורטית, יש ככ הרבה אופציות ואפשרויות
מקווה שעזרתי
קשה נורא להסביר את החוקים כי יש ממש ממש ממש ממש הרבה וגם יש הרבה גרסאות אז זה נורא תלוי
אני משחקת כבר שלוש שנים ואני מצאתי את הקבוצה שלי כי חברה שלי הציעה לי להצטרף אולי תפסרם.י כזה מודעה שאת.ה רומה להקים קבוצה ואם מישהו רוצה או שאולי תחפש.י חוג בסביבה
את יכולה לחפש בגוגל חוג, אח שלי היה בחוג ואני כבר שש שנים משחקת עם חברים מהקיבוץ
יש קבוצות אפשרי לחפש בגוגל
באמת אי אפשר להסביר את החוקים בהודעה. יש כמה ספרים בשביל כל החוקים. וגם יש כמה גרסאות שלכל אחת חוקים שונים.
בעיקרון יש מדריך (שליט המבוך), שמספר סיפור, וכל שחקן משחק דמות ובוחר איך היא תפעל בסיפור. פשוט משחק תפקידים.
אבל לכל דמות יש את היכולות שלה ואת הסטטים שלה וחלק משמעותי מאוד מהמשחק הוא גם אקראיות - מטילים קוביות כדי לדעת מה קורה.
לדוגמה, כדי לדעת אם התקפה פגעה באויב צריך להטיל קוביית 20 (עם 20 פאות), להוסיף לתוצאה את תוסף ההתקפה (בהתאם לדמות ולסוג ההתקפה), ולראות האם התוצאה הסופית עוברת את הדרג"ש (דירוג שריון) של האויב. אם היא עוברת, צריך להטיל קוביה אחרת כדי לגרום נזק ולראות כמה נקודות פגיעה (כמו חיים) ההתקפה הורידה.
מכירה חברה שעושה חוגים של מבוכים ודרקונים. עם חוקים קצת אחרים ממה שהרוב משחקים. זה באזור חיפה, אבל יש גם בדיסקורד. אני יכולה לבדוק לך אם את מעוניינת.
אנונימית
אני גם תמיד רציתי ללמוד
אם את רוצה יש אתר שקוראים לו role 20 שמלמדים ומשחקים בו d&d
אני התחלתי משחק עם חברים שם אתמול וזה ממש נחמד
כמובן שעדיף האמיתי
אבל אני מעדיף ללמוד תוך כדי משחק מאשר לקרוא הכל ורק אז להתחיל לשחק
^ אנחנו משחקים שם עכשיו אבל זה לא ממש מסביר וגם אונליין זה פחות כיף
כן אני רוצה להתחיל ללמוד רגיל אבל זה ממש מסובך^
^האמת שזה רק נשמע מסובך אבל זה ממש לא