11 תשובות
יפה
ועכשיו בעברית
שואל השאלה:
התכוונתי מתי קובעים מתי הדין של הבן אדם למות כשהוא נולד או בראש השנה
אני חושב שביום כיפור
בראש השנה זה *נכתב* האם האדם יחיה או ימות באותה שנה, אבל בפועל רק בהושענה רבה *נחתמים* סופית בגזר הדין. אז נניח מישהו נפטר בסוכות, אז זה נקבע לו בראש השנה הקודם ולא האחרון
ואם מישהו נפטר בחנוכה זה נכתב בראש השנה האחרון שהיה
אוקי אז לפי מה שהבנתי לא הבנתי כלום
את יכולה להסביר לנו בלי לשחק איתנו ברמזים זה מאוד קשה להבין שאת לא מדברת ברור
כשהוא נולד אומרים כמה זמן הוא יחיה ולפי המעשים שלו במהלך השנה משנים את זה בראש השנה
למדתי את הנושא בזה בישיבה, מחליטים מתי אתה תמות ביום שנולדת. בראש השנה לא באמת מחליטים מי יחיה ומי ימות.
הכל רשום מראש רק ה מחליט, מתי? רק הוא יודע
שהוא נולד
אנונימי
לא יודע תשאלי את אלוהים.
אה רגע.....