13 תשובות
כי יש לנו זכות בחירה
כי ה נתן לנו את הזכות לבחור אם להיות דתיים או לא
או אם לקיים מצוות או לא
וזה כל היופי בזה
או אם לקיים מצוות או לא
וזה כל היופי בזה
כל דבר הוא משהו טוב שאנשים הוציאו ממנו משהו לא טוב
נגיד לאונ ן אז זה בשביל להביא ילדים שזה לפי היהדות משהו מאוד טוב
אבל אנשים עשו מזה משהו לא טוב (לפי היהודות)
נגיד לאונ ן אז זה בשביל להביא ילדים שזה לפי היהדות משהו מאוד טוב
אבל אנשים עשו מזה משהו לא טוב (לפי היהודות)
כדי שתהיה לנו זכות בחירה
כדי שיהיו לנו זכויות "רבי חנניה בן עקשיא אומר רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר "ה חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר""
כדי שיהיו לנו זכויות "רבי חנניה בן עקשיא אומר רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר "ה חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר""
שואל השאלה:
מדוע את אנונימית? אם את כל כך מאמינה במה שאת אומרת, למה שתסתירי את מי שאת? ^^^^^^
מדוע את אנונימית? אם את כל כך מאמינה במה שאת אומרת, למה שתסתירי את מי שאת? ^^^^^^
כי יש לך זכות בחירה.
יש גם מצוות שהביאו לך רק בשביל שתוכל לקבל שכר על זה
יש גם מצוות שהביאו לך רק בשביל שתוכל לקבל שכר על זה
הכל צפוי והרשות נתונה.
דבר ראשון לגבי הלא*נן זה לא שה' בא ואמר יש לכם אפשרות לענג את עצמכם,ואני לא מסכים. אנחנו בני האדם הגענו למסקנה הזו שאפשר לא*נן. לפי התורה שנכתבה לפני אלפי שנים כבר היית אמור להיות נשוי והרי אם יש לך אישה שתעשה רצונך למה שתצטרך לחשוב על לענג את עצמך כנל לגבי נשים מקווה שהייתי מובנת ,ובכללי זה שאתה יכול לעשות משהו לא אומר שאתה חייב לעשות את זה
כי זה הניסיון
אם הכל היה מותר לא היה אתגר
אם הכל היה מותר לא היה אתגר
יש לך את הכוח לבחור ברע. ומטרתך לבחור בטוב
כי חוק ההגדרה שלו היא למנוע ממך לעשות משהו בגלל ההשלכות שלו. החוק לא קיים למרות שאתה יכול לעשות משהו, אלא בגלל זה. לפחות החוקים שאנחנו בני האדם/אלוהים מחוקקים.
חוקי הטבע, אי אפשר לעבור עליהם. למשל מהירות האור, אי אפשר לעבור אותה כי זה חוק פיזיקלי שאי אפשר לעבור. אם נסעת יותר ממהירות האור אז זה לא שעברת על החוק, אלא שהחוק היה שגוי כל הזמן
חוקי הטבע, אי אפשר לעבור עליהם. למשל מהירות האור, אי אפשר לעבור אותה כי זה חוק פיזיקלי שאי אפשר לעבור. אם נסעת יותר ממהירות האור אז זה לא שעברת על החוק, אלא שהחוק היה שגוי כל הזמן
זה נקרא בחירה חופשית ואי אפשר להבין את זה בכלל
כי אתה בנאדם ולא בהמה ויש לך כח להתגבר על הטבע הפראי שלך ולבחור בטוב
באותו הנושא: