18 תשובות
לכן אנחנו בעד הרפורמה
צודק במאה אחוז
בית המשפט לא מאוזן, הוא צריך איזוןן דחוף, בעיקרון אנחנו חיים בדמוקרטיה, אבל שבסופו של דבר נשלטת על ידי משהו שמתנהל בדיקטטורה, אני חושב שזה הטיעון המרכזי והלא נכון של המחאה נגה הרפורמה
זה מה שהזוי שבג"ץ צריך לשפוט לפי החוק. עילת הסבירות אומרת שהשופט יכול לפסוק על פי מה שהאדם הסביר היה עושה ולא לפי סעיף כתוב בחוק כלומר השופט יכול להחליט שאדם סביר יעשה א' כשבחוק כתוב ב' ועוד כמה דברים שאהרון ברק עשה ב 1995
זה מטרת הרפורמה המשפטית
הסיפור הוא שיש משהו שיכול לרסן את בגץ.
לבתי המשפט למעשה אין כוח לאכוף את הפסיקות שלהם.
הם תלויים בזה שהמדינה תחליט שהיא רוצה לעשות את מה שהם אומרים.
ויש מקרים שהמדינה החליטה שהיא לא מצייתת, ולבתי המשפט אין מה לעשות עם זה. הם אפילו לא יכולים לעשות פרצוף כועס אם אף אחד לא מעלה את זה שוב חזרה אליהם בתביעה נגד המדינה.

ונכון, אף אזרח לא בחר אף שופט.
אף אזרח גם לא בחר את מנהל בית החולים הקרוב לביתו, למה על זה אף אחד לא מתלונן?
שואל השאלה:
המדינה לא באמת יכולה לא לכבד את פסיקת בג"צ, כי תראה מה קורה כשהיא שוקלת לעשות את זה.

ואל תדמה לי מנהל בית חולים, לאנשים ששולטים לי בחיים.
אנונימי
בג"ץ מניאקים לחיילים ושוטרים ובכללי למי שלא שמאלני! שוטרים מסכנים את חייהם עובדים בשעות קשות עם משכורת נמוכה מתאמצים להביא פושעים למשפט ואז השופט פשוט משחרר את העצור! או מרחם עליו ונותן עונש הרבה פחות חמור ממה שמגיע לו ואז הם שופטים גם חיילים ששומרים עליהם
^המדינה לא יכולה להמרות את פסיקת בגץ?
אז מה קרה עם חאן אל אחמר?
יישוב לא חוקי שהמדינה סירבה לפנות, למרות שפסיקת בגץ דרשה מהם לפנות אותו, מספר פעמים. ומספר פעמים הם סירבו.
אני יכול לתת גם עוד דוגמאות.

ומנהל בית חולים לא שולט לך בחיים? הוא פיסית שולט לך בהם, בכוחו להחליט אם תחייה או תמות, בכוחו להחליט איזה חולה יקבל מיטה.
אלאוא עזריה ירה במחבל לאחר פקודה של המפקד שלו שאחכ הפיל הכל על אלאור והכחיש
^מקור בבקשה...
לך תראה ראיונות שלו
^ראיתי את המשפט שלו...
אין שום זכר לשטות כזו.
אתה שטות
הוא פעל כמו שצריך
ומי שלא לקח אחריות זה המפקדים שלו
הם כן פוסקים לפי בחירה אישית? אחד השופטים אמר לפני כמה חודשים: מקרה שבו ערבי רץ אליך עם מוט ברזל לא מצדיק ירי!. הכניסו את אלאור עזריה לכלא כי הוא הרג מחבל שהיה פוטנציאל שהוא ממולכד! עשרות ערבים בשומר החומות התנפלו על אב ובנו וכשהוא יורה באחד הפורעים מחרימים את נשקו וכמובן הירי בבורקא
^א'-אתה לא מאשים פה את בגץ אלא את מערכת המשפט, בגץ זה גוף אחר.
ב'-האשם בדבר שאתה מאשים בו הוא המחוקק, כי בתי המשפט פוסקים לפי החוק, לא לפי בחירה אישית.
^אולי כדאי שתלמד קצת יותר על המקרים שאתה מדבר עליהם.
אלאור עזריה ירה במחבל מנוטרל, ששכב על הרצפה, ולאחר שהוא כבר לא היווה סכנה לאף אחד.
ואולי כדאי שתלמד משהו על חוק. כי כל האשמות שאתה זורק הן כלפי הכנסת, שהיא הגוף המחוקק שקובע את החוקים. לא כלפי בית המשפט, ששופט לפי החוקים.
^כמו שצריך זה להרוג אדם שכבר נוטרל?
לא... זה נקרא רצח.
אפילו אם הוא קיבל פקודה לירות (והוא לא), הפקודה הזו היא פקודה בלתי חוקית בעליל מהסוג שאסור לבצע.