4 תשובות
ב א. יש אסימפטוטה אופקית אם החזקה הכי גדולה למעלה קטנה או שווה לחזקה למטה. למשל כשn שווה 7 החזקה הכי גדולה למעלה היא 2 ולמטה היא 0, כלומר אין אסימפטוטה, לכן זה *לא נכון* לכל n.
שואל השאלה:
תודהה
תודהה
אנונימית
ג. לא נכון. ניתן דוגמא ספציפית: n=6. הביטוי במונה הוא מינוס 2 בחזקת 1, ובמכנה הוא מינוס אחד בחזקת אחד. מינוס שתיים חלקי מינוס אחד שווה 2, שזה וודאי מעל ראשית הצירים.
מצטערת עוד מעט שבת ואני חייבת לסגור את המחשב, אני לא אוכל לעזור עם ד...
מצטערת עוד מעט שבת ואני חייבת לסגור את המחשב, אני לא אוכל לעזור עם ד...
ב. נכון. x=0, נציב 0 בביטוי. עכשיו ככל שn גדול יותר החזקה למעלה גדולה יותר והחזקה למטה קטנה יותר, לכן הביטוי בסך הכל גדול יותר, כלומר ערך הy בנקודהa גדול יותר, כלומר a רחוקה יותר מהראשית. ככל שn קטן יותר החזקה למעלה קטנה יותר ולמטה גדולה יותר כלומר הביטוי קרוב יותר לאפס, לכן a קרובה יותר לראשית.
באותו הנושא: