25 תשובות
לא להיות בטלפון לא להלן ולכבות אור לא להכין אוכל במיקרו תנור וכל זה
לא להיות בטלוויזיה ולא לנסוע ברכב
זה פחות או יותר מה שיש לי בראש כרגע
אנונימית
מצרף קישור.

אם בטעות התסכלת - זה רק הנאה אסורה, אבל לא חילול ממש. בכל אופן, צריך להימנע מזה.
אנונימי
זה כולל הרבה מאוד הלכות, הבסיס זה ל"ט אבות מלאכה מן התורה שהיו עושים במשכן ושלכל אב יש ל"ט תולדות.

אני לא יכול להביא לך את כל ההלכות, אבן אתן לך מקום ששם תוכלי לראות את רוב ההלכות שלא ידועות לכולם: ספר "קיצור שולחן ערוך", סימן פ'. המחבר יוצא מנקודת הנחה שרוב ההלכות כבר ידועות לכלל ישראל, לכן כתב שם רק הלכות שלא ידועות לכולם. אז קחי בשבחון שאין שם כל ההלכות כי זה רק קיצור. חוץ מזה, יש הרבה הלכות שהתחשדנו בדורנו בגל הטנכולוגיה. בימינו יש מספרים מיודים על שבת, כמו "שמירת שבת כהלכתה" ועוד ספרים רבים על שבת.

אבל בינתיי תלמדי את מה אני הבאתי.
אנונימי
גם אסור לרמוז
לדוגמה להגיד בכוונה "איזה חום" כדי שמישהו ידליק את המזגן
אנונימית
את צריכה שתהיה לך פלטה בבית בשביל האוכל כי לא תוכלי לחמם במיקרו/תנור/אש
לא לכתוב
אנונימית נראה לי שמותר לרמוז, אסור להגיד ישירות למישהו להדליק/לכבות מזגן וכו'
אם בטעות הסתכלת זה לא נורא רק חשוב שזה לא יהיה בכוונה
בהצלחה מלכה ;))
אסור להתקלח, להתאפר, לכתוב, להיות בטלפון, ליסוע, להדליק או לכבות אור, זה מה שעלה לי עכשיו לראש
הכי חשוב שיהיה לך איך לאכול בלי לחלל שבת.
מעבר לזה הרבה מאוד דברים אסור לעשות ובשביל זה צריך ללמוד כדי לדעת, קצת בעייתי לכתוב פה הכול.
להתקלח את יכולה
אנונימית
מותר להתקלח בשבת אבל יש איסור כללי לסחוט לכן אחרי שחופפים אסור לסחוט את השיער כדי להוציא את המים^
אנונימית
לא להדליק כל דבר שקשור לחשמל לא להדליק לא למרוח קרמים שנספגים ועדיף שלא להסתרק
יש עוד ..
כך הכבוד לךך
סקווידוויד(האמיתי), מותר לרמוז אך ורק לגויים ורק לצורך מצוה, בשום פנין ואופן לא ליהודים שלא שומרים שבת.
אנונימי
אשריך ואשרי חלקך! שהשם יפתח לך את הפתח ותצליחי לשמור את כל השבתות בע"ה❤

לגבי אסור מותר-
לא לצחצח שיניים עם מברשת
לא להשתזף - איסור צובע (כותבת את זה רק כי זה בין הדברים שקשים לי חח אבך ברוך השם עומדצ בזה)
לא להשתמש בגז/כיריים
לא למחוא כפיים
לא להדליק אור ואם חס ושלום בטעות הדלקת לא לכבות!
לא להסתרק
לא לעשות צמה
לא למרוח קרמים כמו קרם פנים או אלוורה
לא לחתוך נייר (כמו נייר טואלט/סופג)
לא להדליק טלפון, טלוויזיה
אם יש לך במקרר מנורה שנדלקת ונפתחת לא לפתוח את המקרר! תבדקי לפני שבת אם יש אפשרות לנתק אותה או אם יש כפתור שבת כי אחרת את לא תוכלי לאכול/לשתות שום דבר שיוציאו מהמקרר
לא לכתוב ולהתאפר כמובן כמו שכתבו כאן
לא לקרוא עיתון! בשום אופן!
לא להתקלח במים חמים, אם ממש את צריכה להתקלח אז רק בקרים ובלי סבון ותשתדלי שלא לנגב את השיער וממש לסחוט אותו אלא רק להעביר ניגוב קטן
לא לסחוט סמרטוט
לא לעשות בורר - לדוגמא אם יש לך סלט ירקות עם בצל ואת אוהבת את כל הירקות חוץ מהבצל- אל תוציאי בשום אופן את הבצל (לצורך העניין) מהסלט
ותפרידי אותו!
או אם למשל את אוכלת דג ויש לו קליפה, תוציאי את הדג מהקליפה ולא את הקליפה מהדג (מותר להוציא אוכל מפסולת, ולא פסולת מאוכל בשבת)


*עריכה: אני פתאןם רואה כמה "לא" יצא חח ומקווה שזה לא נראה טו מאץ אבל תאמיני לי השם אוהב כל השתדלות וגם אם תקפידי לפחןת על חלק מהדברים ותפחיתי בדבר אחד שקשה לך זה מאוד ייחשב בשמיים. תעשי הכל לאט ובהדרגה, אף אחד לא נהיה צדיק ביום אחד וככה כולם מתחילים:) בהצלחה ושבת שלום❤
לא להשתמש בחשמל לא לגזוז ציפורניים לא לקלף פצעים לא לנקות דברים כמו בגדים ונעליים לא אש מזגן וכאלה אפשר להדליק לפני טלפון וטלוויזיה לא אם עשית משהו בטעות לא נורא אבל להמשיך לשמור כל הכבוד שאת מתחזקת בהצלחה לך
אה נכון אם את מתקלחת בשבת במים קרים לא לברור באוכל יעני להוציא מה שאת לא אוהבת וזה פשוט לא לאכולמה שמעליי זה הרוב בתכלס תעדכני אם הצלחת
אם בטעות הסתכלת זה לא נחשב לדעתי שחיללת פשוט תשתדל שלא למרות שזה קשה כי יש מוזיקה אבל אולי תקרא ספרים או תחזור על החומר שלך או תקרא תהיליפ
יש הרבה דברים אסור להסתכל אם הם הדליקו אם הסתכלת זה היה בשוגג תעשה תשובה ותשתדל שלא
כתבו לך פה הרבה אז מקווה שזה עזר לך, קודם כל תשמרי מה שאת יודעת (שחלילה לא תגידי לעצמך אני לא יודעת את כל ההלכות אז אשמור שבת הבאה, קודם תתחילי)
לשבתות הבאות ממליצה על חוברת השבת בהלכה ובאגדה יש שם מפורט את כל המלאכות שאסורות.

בגדול תכיני לך כבר את החדר מבחינת אור/חושך ומזגן
ותחתכי לך נייר לפני
תכיני לך בקבוקי מים
אם את רוצה מים חמים אז למלא מיחם ואם אין אז תרמוס
ודברים שיעסיקו אותך בשבת (ספר או שתקבעי מראש עם חברה)
ושוב לא להלחץ מכל ההלכות, תתחילי לשמור ואת כבר תלמדי
יש הרבה סעיפים ותתי סעיפים של לט' אבות מלאכה ותולדות והרבה דברים.
אני חושבת שתתחילי צעד צעד כי זה מייאש מאוד ואפילו אנשים דתיים מילדותם מתקשים לא לעבור על חומרות או תולדות וכו'.
אני ממליצה לך להתחיל עם הדברים העיקריים שבהם תרגישי את עונג שבת.

3 סעודות בשבת, (סעודה שלישית אפשר גם מזונות או פירות)
לברך על פת ולעשות קידוש(בכל סידור כתוב מה לומר)

לא להשתמש בחשמל: להדליק אור או מזגן, טלוויזיה, טלפון וכדו'.
ממליצה לך לשים שעון שבת על מזגן או להשאיר אותו דלוק.

אסור להכין אוכל על גז או לחמם אותו במיקרו או תנור. תבדקי שהמקרר לא מדליק אור כשהוא נפתח.

אסור להתקלח, לצחצח שיניים(אפשר אם השיניים שלך לא יוציאו דם ועם סיבים רכים) ותשתדלי לא לסרק את השיער. להתאפר. תשתמשי בנייר טואלט חתוך.

אסור לכתוב, למחוק או להשתמש בחפצים כמו מספריים עטים וכאלו.

וכמובן אסור לנהוג או לנסוע ברכב.

בהצלחה❤

תשתדלי שלא להסתכל על מסך דולק כי יש חומרה על זה אבל זה לא איסור מפורש. אסור להנות מחילול של אחרים ולכן אסור להסתכל בטלוויזיה דולקת.
כמו שמשתדלים לא לגרום לנהגים לעצור לך במדרכה כי את כביכול "גורמת להם" לחלל שבת.
יש הרבה הלכות...ננסה את הכללי בקצרה

חשמל שהודלק לפני שבת - מותר (חוץ מטלוויזיה)
חשמל שהודלק בשבת - אסור
איך היה ? :))
^יא כןן אני גם חזרתי לראות, שמרת?? איך עברה השבתת סקרנים פה חח