19 תשובות
כן אני ככה
אין קשר בין להאמין שיש אלוהים לבין ללכת אחרי מצוות או דברים שכתובים^
לא, אין קשר
יכול להיות שהיא מאמינה באלוהים אבל לא במצוות או בתנך
יכול להיות שהיא מאמינה באלוהים אבל לא באלוהים שכתוב בתנך
יכול להיות שהיא מאמינה באלוהים אבל לא של היהדות

בכלל לא חייב ללכת לפי המצוו או כל הדברים האלה אם אתה מאמין באלוהים ואמונה זה דבר אישי של כל אחד תכלס אתה לא יכול להגיד לה בגלל שהיא לא עושה ככה וככה היא לא מאמינה זה לא עובד ככה
יש המון אנשים שמאמינים ב ה' ועדיין אוכלים בשר אחרי חלב או ההפך. עושים קעקוע זה לא אומר שהם לא מאמינים אמונה זה עניין של בחירה לא שאם את עושה משהו.
שאת עושה קעקוע או לא אוכלת כשר ואת עדיין מאמינה ב ה' את יכולה לא להאמין, אבל את עדיין מאמינה
חד משמעית כן. זכותך לעשות מה שאת רוצה ולאמין במה שאת רוצה. לגמרי כן
לא, זאת חוצפה.

זה נשמע לך הגיוני להגיד לבורא עולם :"אני מאמינה בך, אבל אני שמה פס על החוקים שלך?"

איפה בדיוק את מראה כאן אמונה?
אנונימי
מה קשור. תנו לה לחיות בשקט, שתעשה מה שטוב לה
זה לא עניין של מותר ואסור להאמין
להאמין תמיד אפשר! ואפילו רצוי! כי אלוקים הוא אבא שלך!!!
^^ "ואין טוב, אלא תורה שנאמר (משלי ד, ב) "כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזובו" (ברכות ה ע"א, עבודה זרה יט ע"ב).
אנונימי
אם ה' לא היה נותן לנו זכות בחירה בין לבחור לעשות את החוקים שלו ובין לעשות כרצוננו הוא מזמן היה מעניש אותנו
^ לא בטוח שאלוקים לא מעניש אותנו
עצם הצרות שיש בדור שלנו
ואלוקים גם מעניש בעולם הבא(גהינום)
אבל לא קשור עכשיו עונשים
בגדול אם אתה מאמין בה' אתה רוצה לעבוד אותו-לא אמונה רק שהוא קיים-זה משהו שגם לא יהודים מאמינים
אני מדברת על אמונה בזה שהוא אחראי לכל דבר פה בעולם והוא מנהיג את העולם ושכל דבר שהוא עשה זה לטובתינו גם אם זה לא נראה במוחשי-אחרי כל זה מבינים ורוצים לשמור מצוות ולעבוד אותו
מכיוון שהמצוות נועדו לטובתינו האישית
(יש אינספור דוגמאות והוכחות איך רואים שהכל נברא בשבילנו ולטובתינו)
אה....נכון אמונה זה עניין של כמה אתה מאמין.... אני לא יודע אבל זה קשור למה שמפריד בין החילונים, דתיים, מסורתיים חרדים ועוד....
זה לא רק מה שמפריד כפרה
לשמור מצוות זאת הדרך הנכונה(זה בכלל לא משנה מה אתה מגדיר את עצמך-דתיים חילוניים מסורתיים וחרדים)
אבל זה לא אומר חלילה שהוא יותר טוב ממי שפחות אלא הוא הולך בדרך הנכונה וזהו
אסור
ואני מאמין שלקעקע משהו על אדם שנפתר רק יצער אותו ויקשה עליו בעולם הבא

יש דרכים אחרות להנציח קרובים
אין היתר על פי ההלכה לעשות קעקוע או לאכול חלב אחרי בשר אם לא עברו שש שעות. החומרה של עשיית איסור בידיעה היא זדון שזה חמור משגגה. אם תעשי קעקוע כתוצאה מפטירה של מישהו, זה יצער אותו.
כתוב בתורה : "וכתובת קעקע לא תתנו בכם" (ויקרא יט, כח) .
לא מבין מה הטעם להאמין ? כלומר השם אמר לא לעשות קעקוע אז את פשוט מאמינה שהוא קיים רשמת שאת מאמינה בתורה כן? ובתורה רשום שאסור לעשות.. אז כאילו מה ההיגיון להאמין שרשום שאסור ואז לעשות בכל מקרה? זה כמו שאני אגיד רשום בחוקי המדינה שאסור להלבין כספים אני מאמין שאסור אבל בכל זאת מלבין כספים... זה הזוי אני מנסה להבין את ההיגיון.... אם רשום שאסור ומאמינים במה שרשום ואני מדגיש רשום שאסור... אז לא עושים אחרת מה הטעם להאמין? תנסי לענות לי על זה בבקשה
אנונימי