8 תשובות
רגע את שואלת למה או שואלת אם זה נכון?
אם את יודעת שזה קורה שואלת למה כנראה רוצים לעשות איזו אליה מתקנת לעדה הזאת (למרות שאין צורך ובחיים לא שמעתי על זה)
אם את יודעת שזה קורה שואלת למה כנראה רוצים לעשות איזו אליה מתקנת לעדה הזאת (למרות שאין צורך ובחיים לא שמעתי על זה)
שואל השאלה:
^ אני שואלת למה יש אפליה מתקנת לעדה אחת ולא לשנייה
אני בתור רוסיה חוויתי גזענות לא פעם ולא פעמיים, לפעמים כלפיי לפעמים כלפיי חברות/אנשים שנמצאים בסביבתי
להרבה יוצאי ברית המועצות וילדיהם יש פערים כלכליים מכיוון שהם הגיעו לכאן בלי שפה וגם אם היה להם מקצוע נחשק זה לא עזר כאן
אני לא חושבת שאפליה מתקנת כלפי עולים חדשים צריכה להיות מכוונת לעדה אחת ולא לשנייה
^ אני שואלת למה יש אפליה מתקנת לעדה אחת ולא לשנייה
אני בתור רוסיה חוויתי גזענות לא פעם ולא פעמיים, לפעמים כלפיי לפעמים כלפיי חברות/אנשים שנמצאים בסביבתי
להרבה יוצאי ברית המועצות וילדיהם יש פערים כלכליים מכיוון שהם הגיעו לכאן בלי שפה וגם אם היה להם מקצוע נחשק זה לא עזר כאן
אני לא חושבת שאפליה מתקנת כלפי עולים חדשים צריכה להיות מכוונת לעדה אחת ולא לשנייה
אנונימית
^ אץ בטח מתכוונת לאןקראינים?
זה כי הם פליטי מלחמה.
דבר שני הייתה לי רוסייה בכיתה שנחשבה "עולה חדשה" ונתנו לה בונוסים מטורפים בבגרויות
זה כי הם פליטי מלחמה.
דבר שני הייתה לי רוסייה בכיתה שנחשבה "עולה חדשה" ונתנו לה בונוסים מטורפים בבגרויות
זה נקרא בלשון מכובסת 'העדפה מתקנת'
בעברית זה נקרא אפליה מתקנת
ובאמת - זה פשוט אומר שלפי סדר העדיפויות הנורא הזה - אדם זה חשוב יותר ממך, אפילו שאת יהודיה במדינת היהודים, ולכן מקבל יותר עזרה
בעברית זה נקרא אפליה מתקנת
ובאמת - זה פשוט אומר שלפי סדר העדיפויות הנורא הזה - אדם זה חשוב יותר ממך, אפילו שאת יהודיה במדינת היהודים, ולכן מקבל יותר עזרה
שואל השאלה:
^ לא האמת שלא לאוקראינים
לעדה שנחשבת עולים חדשים בדיוק כמו שרוסים נחשבים
^ לא האמת שלא לאוקראינים
לעדה שנחשבת עולים חדשים בדיוק כמו שרוסים נחשבים
אנונימית
שואל השאלה:
^ compass
וואלה לא דיברתי על אנשים שהם לא יהודים
תאמין לי שיש אפליה גם בין עדות עם אנשים יהודים
אני רוסיה ויהודיה, אבל לא מקבלת העדפות למרות שההורים שלי עלו מברית המועצות בלי אותן אפשרויות כמו אנשים שנולדו וגדלו כאן
^ compass
וואלה לא דיברתי על אנשים שהם לא יהודים
תאמין לי שיש אפליה גם בין עדות עם אנשים יהודים
אני רוסיה ויהודיה, אבל לא מקבלת העדפות למרות שההורים שלי עלו מברית המועצות בלי אותן אפשרויות כמו אנשים שנולדו וגדלו כאן
אנונימית
שואל השאלה:
^ ampiri
אני מכירה את זה, אבל תחשוב שאם היא באמת עלתה לפני שנתיים-שלוש אז היא לא מסוגלת לעשות מבחן בשפה שהיא לא שפת האם שלה, לא כמו שזה הולך לנו קל, ולכן מביאים לה מילון וקצת נקודות, כי אם לא פשוט ידונו אותה להיכשל
אבל אני דיברתי על אנשים שהם עלו כשהם היו תינוקות בדיוק כמו שאני עליתי כשהייתי ממש קטנה ואין לי את אותן זכויות
שנינו גדלנו בחברה גזענית, ורוסים מקבלים הרבה הערות גזעניות ואפליות, ולמרות זה אין לי העדפה מתקנת בקבלה לאוניברסיטה דרך כל מיני הטבות או תכניות לבני אותה עדה
^ ampiri
אני מכירה את זה, אבל תחשוב שאם היא באמת עלתה לפני שנתיים-שלוש אז היא לא מסוגלת לעשות מבחן בשפה שהיא לא שפת האם שלה, לא כמו שזה הולך לנו קל, ולכן מביאים לה מילון וקצת נקודות, כי אם לא פשוט ידונו אותה להיכשל
אבל אני דיברתי על אנשים שהם עלו כשהם היו תינוקות בדיוק כמו שאני עליתי כשהייתי ממש קטנה ואין לי את אותן זכויות
שנינו גדלנו בחברה גזענית, ורוסים מקבלים הרבה הערות גזעניות ואפליות, ולמרות זה אין לי העדפה מתקנת בקבלה לאוניברסיטה דרך כל מיני הטבות או תכניות לבני אותה עדה
אנונימית
^^ככה זה בעולם מושחת. כל אחד דואג למי שאיתו
באותו הנושא: