14 תשובות
לא חושבת שזה קשור לאגו אני בכל אופן מעדיפה לשבת מאחורה מסיבות אישיות בלי קשר לקביעה הזו אבל כל אחת שתעשה מה שנראה לה

אגב אם נתמקד בפרטי הסרטון נבחין כי הקרון מיועד לנשים בלבד אך אינו מפציר בהן לשבת במקומות ספציפים שנמצאים בקרון.. קיים כאן שוני שכדאי לייחס אליו חשיבות
זה לא קשור אחד לשני שם זה מבחירה זה או נשים וגברים ביחד או רק של נשים וכל אישה בוחרתמה שהיא רוצה
זה לא נקרא לכבד, אם היו אומרים לך לשבת מאחורה בגלל שאתה גבר ואתה צריך לכבד נשים זה היה מכבד?
או אם היית מחכה בתור בסופר ואז היו אומרים לך תעבור לסוף התור הנשים קודם זה נקרא כבוד?
זה לא קשור לאגו, זה חוסר כבוד
חחח אני מתה יפן זו מדינה שוביניסטית לנשים, עלק נאורה, רק תראה איך מציגים אותן באנימה אפילו
אנונימית
פה להזכיר שלמרות שיפן מתקדמת טכנולוגית, היחס שלה לנשים הוא בעייתי.
אבל זה אפילו לא העניין כאן, לישיבה ברכבת אין באמת משמעות בזמן שישיבה מקדימה באוטובוס יכולה להקל בבחילות לאנשים שסובלים מזה
מדבר בתור גבר, אבל מה רע בזה שיהיה שיוויון מגדרי, וכל אחד/ת י/תחליט היכן לשבת בעצמו/ה, ללא כפייה.
באמת - הנשים החרדיות רוצות בזה
ובאמת - אין פה שום אלמנט של זלזול
ובאמת - זה מונע הטרדות מיניות מספר אחת

אז מה הבעיה? שזה רעיון חרדי, ולדעתם - את החרדים צריך לשנוא. וזה תירוץ מצויין.
אוקיי שנייה לשאול, מה אם אני עם ארבע חברות והשורה האחורנית תפוסה ובאלנו לשבת ביחד?, גברים דתיים עם כל הכבוד לא יכולים לשלוט שנשב מאחורה, אם יש הטרדה מינית זה לא אשמתן של הנשים זאת אשמת הגבר שהחליט להטריד מינית, כמו שאם אני אראה גבר חתיך אני לא אעשה לו כלום אותו דבר מצופה מגברים, בנוגע לדת, אי אפשר שהדת תשלוט בארץ כי לא כולם כאן דתיים, יש לי את הזכות להתלבש איך שאני רוצה ולשבת איפה שאני רוצה, כמובן שאני אקום אם אני אראה ילד קטן ממני יושב עומד או מבוגר עומד או אישה בהריון אבל זכותי לשבת איפה שאני רוצה, לגברים יש שליטה על הידיים והעיניים שלהם בדיוק כמו נשים.
זה צריך להיות בחירה של אישה לשבת מאחורה או מקדימה. לא חיוב/ציפייה.
אין שום קשר לאגו זה קשור לפני הכול שכולנו בני אדם וזכותנו לשבת איפה שנרצה לי אין בעיה לכבד אבל כשזה מגיע להשפלה וניסיון להדחיק להכי מאחורה נשים זה כבר בעיה אשמתי שנולדתי בת ? לא הקב"ה ברא שני מינים בן ובת וכמו שהוא ברא אותנו ככה הוא גם מצפה שנסתדר מבלי להוריד אחד את השני או להעלים אחד את השני
זה שיש חרדים או אנשים אחרים שלוקחים את זה במובן הקיצוני לא אומר שזה נכון אפשר לכבד מבלי להשפיל איש או אישה ועדיין שכולם יכבדו ויסתדרו יפה מאוד וכמובן מבלי להגיד לאחרים לכן שבו מאחורה
ואם אישה יושבת מקדימה אין כאן עניין של פרובוקציה בכוונה כדי להכעיס מישהו אלא רק לשבת אם היא בחרה לשבת שם לא משנה אם זה מקדימה או מאחורה בחירה שלה ואף אחד לא יכול לבקש ממנה ולעבור מקום
אין לי בעיה ההפרדה כול עוד זה לא יוצא מגבולות בית הכנסת ,החתונות, החופים הנפרדים, ועוד אבל כשזה מגיע למרחב הציבורי כמו אוטובוס זה קצת יותר בעייתי וגם לא אפשרי לקיים בכלל הפרדה באוטובוס במיוחד אם זה בימים שהאוטובוס עמוס
פה זה לא יפן
ושכל אחת תשב איפה שהיא רוצה
למה אני צריכה לשבת מאחורה בגלל זה ?
למה בגלל שיש חרדים באוטובוס אני צריכה לשבת מאחורה זכותי לשבת איפה שאני רוצה
אנונימית
שמוליק בובליק, אתה מבין שכמו לגברים יש זכות לשבת גם מאחורה וגם מקדימה יש גם לנשים?
עד שלא ראיתי את השאלה הזה לא חשבתי על זה ככה בכלל, אני יושבת מאחורה אם יש פנוי ומקדימה אם יש פנוי, ואם שניהם פנויים אני בוחרת בנרדומלי, באמת שנשים לא חושבות
"וואי בגלל שאני אישה שמתאימה לסטיאוטיפים הדתיים לאישה חילונית, או לא דתייה אז אני אשב מקדימה כדי לפתות את כל הגברים כי מסתבר אני אשמה שמחפיצים אותי למרות שהבגדים שלי הם לא הבעיה והבעיה האמיתית היא שהם לא שולטים בעיניים שלהם כי אומרים בנים יהיו בנים אז הנה לי אני אשב מקדימה כדי לעשות דווקא."
ואני ראיתי נשים דתיות יושבות מקדימה
וואלה לא אכפת לי לשבת במאחורה של האוטובוס אבל שיעלו לאוטובוס מהדרין או הכשר הזה איך שלא קוראים לו למה שאני אלך לשם
בשואה בהתחלה זה היה רק פארקים מסויימים שאסרו בהם יהודים, ואחרכך זה היה רק מסעדות, ולאט לאט זה מחמיר. כמו בשואה, אני לא אתן יד להשתלטות על הארץ, זה כאילו אם אתה לא שומר אין לך קול, וסופרים סגורים בשישי? זה לא הוגן. מה עם האנשים שלא שומרים-
בקיצור אני לא חושבת על איפה שאני יושבת שאני נכנסת לתוך האוטובוס. ואני לא בן או בת אני נונ בינארי שפשוט כרגע משתמש בלשון נקבה. איפה אני אמור לשבת?
אנונימית