79 תשובות
כן
שואל השאלה:
מותר?
מותר?
אנונימי
לא, יש אנשים שצריכים את זה יותר ממני ויכול להיות שהוא אחד מהם.
הוא שלח את זה ולא אמר כלום, זה מותר אבל אם הוא מבקש להחזיר הייתי מחזירה
לא חושבץ
ברור בלי שאלה בכלל
אם הוא יבקש שאני אחזיר לו אז אני אחזיר ואם לא אז יש לי כמה רעיונות למה לעשות עם אלף שקל
לא
על טעויות משלמים
כן ואם הוא היה מבקש בחזרה הייתי מחזירה
לא זה גזל
הייתי מחזיר לו חזרה, כי אם הוא העביר לי בלי לומר כלום (ואני גם לא מכיר אותו), רוב הסיכויים שזה בטעות ואם אשתמש בכסף, סתם אצא מניאק והוא אכל חרא על הטעות שלו (כי אם הייתי משתמש, חלק מהכסף שלו הלך לפח בגלל טעות).
לא
אם הוא צריך את זה
אם הוא צריך את זה
אנונימית
זה גזל ולא מוסרי בכלל. גם אם הוא לא היה ישירות מבקש ממני אני הייתי פונה לבנק להבין מי זה ולמה ולהחזיר לו
זה כמו גניבה.
חד משמעית כן
חד משמעית כן
לאא
לא, זה גניבה של כסף
אם אתם מאשרים דבר כזה רק שתדעו שאתם מסתבכים בטירוף כי בסוף אנשים מגלים על זה ואפשר לפנות למשטרה
תיהיו אנשים טובים ואל תעברו על החוקים
זה כסף של בן אדם, זה שלו ואני לא אקח את זה ממנו
הייתם רוצים שיעשו לכם את אותו הדבר?
אתם תבכו אם היו עושים לכם את זה
אז למה לעשות רע למישהו אחר?
אם אתם מאשרים דבר כזה רק שתדעו שאתם מסתבכים בטירוף כי בסוף אנשים מגלים על זה ואפשר לפנות למשטרה
תיהיו אנשים טובים ואל תעברו על החוקים
זה כסף של בן אדם, זה שלו ואני לא אקח את זה ממנו
הייתם רוצים שיעשו לכם את אותו הדבר?
אתם תבכו אם היו עושים לכם את זה
אז למה לעשות רע למישהו אחר?
ממש לא, גזל לכל דבר.
לא
חחח לגמרי על טעויות משלמים
איזה שקרנים פה כולם היו לוקחים
שאני אוותר על הערכים שלי ועל מצוות בשביל 1000 שקל?^
גם בעבור מיליארדים לא
זה לא נכון להגיד שכולם משקרים.
גם בעבור מיליארדים לא
זה לא נכון להגיד שכולם משקרים.
ברור , ומי שיגיד לך לא , הוא משקר לך ולעצמו.
לא
ממש לא
אין לי ערכים או מוסר כלשהו למה זה משנה אני לא מאמין בקארמה או באלוהים או במוסר אבסולטי שנובע ממנו, 1000 שקל זה 1000 שקל ואכפת לי רק מעצמי
לא
חחיחח כן
אני ישאל אותו מה זה
לוקח גם לוקח
כן
כל המתייפייפים המתוקים שאומרים לא, דברו איתי אחרי שזה קרה
אני לא מבין איך אנשים אומרים כן, כל מי שאומר כן ברצינות מאחל לכם שזה יקרה לכם
ברור שכן אין לי אלוהים
ברור שלא, הייתי שואל אותו למה הוא נתן לי את זה
אבל אם זה היה בכוונה כמובן שלא הייתי מסרב
אבל אם זה היה בכוונה כמובן שלא הייתי מסרב
ברור שאם אתה בוחר להאמין באלוהים ובתורה אסור לך אבל אם אתה בוחר שלא להאמין מה זה משנה אין שום עקרון מוסרי שאתה צריך לעקוב אחריו חוץ מהעקרון המוסרי שאתה מציב לעצמך, ולא יודע מה איתכם העקרון המוסרי שאני עוקב אחריו הוא עד כמה מעשה מסוים מקדם אותי ואת האינטרסים שלי
איך זה מקדם אותך להיות גנב גם אם לא יתפסו אותך אתה חי עם עצמך בשלום שגנבת? יש לזה שם
ממש לא
גזל וגניבה לכל דבר
גזל וגניבה לכל דבר
מי שאומר מתייפיפים - למה זה התייפיפות לא לגנוב למה זה נהיה קיצון? רוב האנשים היו מקבלים את הכסף? צר לי לשמוע
אני מחזיר מייד 1000 שקל זה מלא כסף
זה לא תכונה רעה אם לא תופסים אותך
רק אם היה פונה אליי הייתי מחזיר
בתכלס זה תלוי במצב רוח וברוח התקופה
בתכלס זה תלוי במצב רוח וברוח התקופה
לא,
אם זה היה קורה לי לא הייתי רוצה שזה מה שיעשו.
יש קארמה
אם זה היה קורה לי לא הייתי רוצה שזה מה שיעשו.
יש קארמה
ברור שזה לא טוב ושזה פוגע באנשים אחרים פשוט לא אכפת לי
לא
הוא עבד קשה בשביל זה
מי אני שיקח
הוא עבד קשה בשביל זה
מי אני שיקח
לא כי זה גניבה
יאללה גם כן כל אחד פה מתייפייף.
ברור שהייתי לוקחת.
ברור שהייתי לוקחת.
חד משמעית.
מותר לקחת אבל לא הייתי יכול להמשיך עם היום שלי אם הייתי לוקח זה לא כמו למצוא ברחוב
לא זה גזל
הייתי לוקח.
כל מי שאומר שלא אני מצטער אבל הם פאאיירים
כל מי שאומר שלא אני מצטער אבל הם פאאיירים
לא, אני יחזיר לו
כן
אנשים כאן לא מבינים שזאת גניבה לכל דבר
זה לא גניבה לא מבחינת החוק או ההלכה זה גזל
זה גניבה
זה 10 אלף שקל
לא סתם
זה יכול להיות המשכורת שלו לחודש למשפחה
זה 10 אלף שקל
לא סתם
זה יכול להיות המשכורת שלו לחודש למשפחה
1000 לא 10 אלף
לא, אני אחזיר
אה
אלף
עדיין זה מלא
אלף
עדיין זה מלא
הייתי שואלת אותו לגבי זה
אם זה מישהו שאני לא מכירה ואין לי את המספר או משהו כזה אז אני אקח אבל אני אחכה כמה ימים אם הוא יבקש את זה חזרה
בוודאי! כסף זה כסף ואתה לא יודע מתי תצטרך
וזה כמו שלמישהו היה נופל שטר על הרצפה, לא הייתם מרימים?
וזה כמו שלמישהו היה נופל שטר על הרצפה, לא הייתם מרימים?
אנונימית
אם הוא היה מבקש שאני יחזיר לו אז כן , אם לא אז לא
אנונימית
אני לא מבין בפייבוקס אבל הייתי מחזיר לבן אדם או מדבר איתו אם זה אפשרי
איך את מגדירה בן אדם טוב לא יודע אם אני הייתי מגדיר בן אדם טוב בתור מישהו שסתם הפסיד על 1000 שקל
אנונימי
^זה לא סתם להפסיד
לקחת כסף של בן אדם אחר זה אנוכי, איך היית מרגיש אם היו עושים לך את זה? למה לקחת לעצמך כסף שלא שייך לך אם אפשר לנסות להחזיר?
לקחת כסף של בן אדם אחר זה אנוכי, איך היית מרגיש אם היו עושים לך את זה? למה לקחת לעצמך כסף שלא שייך לך אם אפשר לנסות להחזיר?
אנונימית
^^מה הקשר אמאלה, זה שונה.
אני לא יכולה להחזיר לו את השטר כי אין לי מושג למי להחזיר אבל כאן כן יש לי אפשרות, מה כואב לכם שיש כאן אנשים טובים וכנים שאומרים לא.
אני לא יכולה להחזיר לו את השטר כי אין לי מושג למי להחזיר אבל כאן כן יש לי אפשרות, מה כואב לכם שיש כאן אנשים טובים וכנים שאומרים לא.
אנונימית
הייתי רוצה אבל אם הייתי לוקחת לא הייתי יכולה לישון בלילה אז כנראה שלא
הייתי מחכה יום יומיים רק לראות שהוא לא מבקש את הכסף חזרה, ואחר כך לוקחת בחדווה רבה
לא הייתי מרגיש חרא
הייתי חושב על זה שהוא פשוט רצה לפנק אותי
ולא אכפת לי אם לא זה פשוט יגרום לי להרגיש טוב ולקבל 1000 שקל
הייתי חושב על זה שהוא פשוט רצה לפנק אותי
ולא אכפת לי אם לא זה פשוט יגרום לי להרגיש טוב ולקבל 1000 שקל
הייתי מרגיש חרא וברור שזה אנוכי, זה לא משנה את העובדה שזה המהלך הכי נכון לעשות
אנונימי
לא
לא, הייתי שולחת לו הודעה (אם זה אפשרי) מודיעה לו
עד כמה שאני צריכה את הכסף אני לא אקח אם לא נתנו לי
עד כמה שאני צריכה את הכסף אני לא אקח אם לא נתנו לי
בחיים לא. בכנות,
לדעתי זה דבר ממש אנוכי לעשות, ואני גם אחיה עם חרטות כל החיים ועם רגשות מצפון.
לדעתי זה דבר ממש אנוכי לעשות, ואני גם אחיה עם חרטות כל החיים ועם רגשות מצפון.
באותו הנושא: