25 תשובות
הגיוני , אני מניחה
שמי שרוצה יאכל בשר ומי שלא יאכל ושיפסיקו להיכנס לצלחת אחד של השני זהו
שואל השאלה:
^^מה אידיוטי בזה? זו פשוט עובדה.
אנונימית
אני חושבת שאין בעיה שאת לא טבעונית אבל התירוץ הזה לא נכון כי גם הרבה הרבה פחות חיות מתות מריסוס וגם רובן חרקים שלא מרגישים כאב
הגיוני, ואו
שואל השאלה:
כל הרעיון של טבעונות זה שכל החיות צריכות שנתנהג אליהן בכבוד ולא נפגע בהן, בגלל זה לא בסדר לאכול דגים, פרות, תרנגולות, דבש של דבורים וכן הלאה... כי זה ניצול של חיות. לכן גם ירקות ופירות הם ניצול של חיות - אנחנו מרססים אותם וגורמים למוות של עכברים ושלל מכרסמים, ציפורים וחרקים, ומזהמים את הסביבה בטירוף, והורסים את האדמה. נכון שגם תעשיית הבשר נוראית, אבל אם המטרה היא לא לפגוע בחיות, אז גם גידולי ירקות ופירות טבעוניים פוגעים בחיות
אנונימית
שואל השאלה:
אגב, יש הרבה גידולים שהרבה יותר מזהמים ממוצרים טבעוניים.
לדוגמא - אבוקדו ושקדים גורמים למוות של מיליוני דבורים, ובכל זאת טבעונים אוכלים הרבה אבוקדו ושקדים אבל לא ייגעו בדבש כי "זה לא מוסרי" ו"ניצול של חיות" למרות שאף דבורה לא מתה מדבש...
אנונימית
מתי אמרתי שלא פוגעים בחיות? הקיום שלך פוגע בחיות זה ברור אבל יש כאלה שמנסים לצמצם את הפגיעה שלהם
ולהגיד שזה או לא לפגוע בחיות בכלל (לא להתקיים) או פשוט לאכול בשר חופשי כי גם ככה אנחנו פוגעים בסביבה זה דעה מאוד מוזרה
כמובן תאכלי מה שבא לך שלא תגידו שאני נכנסת לה לצלחת אבל היא שואלת מה אנחנו חושבים
^רוב הטבעונים שאני מכירה מנסים להימנע גם מאבוקדו ושקדים, ודבש כן הורג דבורים, שוב זה למצוא את האיזון כל אחד נמנע ממה שהוא רוצה
שואל השאלה:
אבל הנקודה שלי היא שזה לא כזה מועיל להיות טבעוני, ושהרבה מוצרים טבעוניים פוגעים בחיות ומזהמים את הסביבה יותר ממוצרים לא טבעוניים. טבעונים פשוט לא מתייחס לזה אף פעם.
אנונימית
שואל השאלה:
וטבעונים טוענים הרבה פעמים שמזון מסוים הוא בלי "רשע" (cruelity free) כי הוא טבעוני. אבל הוא לא- בגלל מה שרשמתי. טבעוני שאוכל מוצר vegan friendly כמו חלב שקדים כי כביכול זה לא פוגע בחיות פשוט *טועה*.
אנונימית
אני וכל טבעוני שאני מכירה מתייחסים לזה, ועדיין מנסים לצמצם מה שאפשר והוכח שתזונה טבעונית כן חוסכת מוות של המון בעלי חיים. אם לדעתך זה "לא כזה מועיל" אין לי מה להגיד לך, תאכלי מה שאת רוצה
נראה שאת יותר מחפשת לצאת על טבעונים מלהסביר את דעתך
ו cruelty free זה אם המוצר לא נוסה על בעלי חיים
אובייסלי כל דבר שתאכלי ותעשי מזהם ורוצח בעלי חיים, זה לא אומר שטבעונים צבועים הם פושט חיים ומשתדלים תוך כדי לא לפגוע
שואל השאלה:
אז למה את מגדירה את עצמך כטבעונית?
יש דברים לא טבעוניים שפחות מזהמים מהאלטרנטיבות האחרות. אם את רוצה להיטיב עם הסביבה והחיות, את צריכה לחקור על כל מוצר ומוצר ולבדוק מהי האלטרנטיבה הכי פחות מזהמת. אחרת זה לא ממש עוזר, פשוט להישאר בתגית הטבעונית הצרה.
אנונימית
שואל השאלה:
כי כשאת טבעונית את עדיין יכולה לאכול גידולים שגרמו למוות לחיות וזיהמו את הסביבה *יותר* ממוצרים לא טבעוניים למיניהם.
אנונימית
שואל השאלה:
^^זאת הנקודה שלי. למה להיות טבעוני כדי לא להרוג חיות כשבכל מקרה חיות מתות גם ממוצרים טבעוניים?? למה לשים את עצמך בתגית הצרה הזו במקום לבדוק מוצר מוצר מאיפה הוא בא ואם הוא בר קיימא??
אנונימית
למה לא להרוג חיות כשבכל מקרה חיות מתות? נשמע טיפשי מבחינתי, אם יש 2 מקרי רצח ואת יכולה למנוע רק אחד את לא תנסי? כי בכל מקרה אנשים ימותו?
פשוט יש לנו מוסר שונה וזה לא רלוונטי
אני מסכימה איתך שצריך יותר מודעות למוצרים שנחשבים טבעוניים אבל בעצם הורגים חיות (שוב לא חרקים הם לא חווים כאב ואין להם מודעות סביבתית זה לא רלוונטי) וצריך להימנע מכל פעולה שפוגעת ולא רק מה שנראה לעין אבל את סתם יוצאת על טבעונים כי את חושבת שהם לא יודעים מה הם אוכלים
שואל השאלה:
לא הבנת את הנקודה. בכל מקרה חיות מתות *בגלל* שאת צורכת מוצרים טבעוניים בלבד, אז למה לא לצרוך משלל מוצרים ??? ולנסות לחפש אלטרנטיבות פחות מזהמות, אם זה חשוב לך, בסדר. אבל להיות טבעונית זה לא מה שעושה את ההבדל - כי חיות מתות גם בגלל מוצרים טבעוניים.
אנונימית
את חוזרת על אותה נקודה ומתעלמת ממה שאני אומרת
הוכח שתזונה טבעונית חוסכת מוות של בעלי חיים, לאכול אבוקדו אחד יותר בשבוע לא הופך את כל התזונה שלי לפוגעת יותר
תהיי בטוחה שטבעונים תמיד מחפשים אלטרנטיבות פחות מזהמות, עם כמה שאפשר לעשות את זה
שואל השאלה:
אני מבינה את זה. אבל השאלה שלי היא מבחינת זה שהטבעונות עצמה זו קטגוריה שהיא לא בהכרח פחות מזהמת מאוכלי כל - כי זה תלוי בתזונה. אם אוכלים אבוקדו, חלב שקדים, מוצרי ג'אנקפוד מזהמים למינים כמו ביונדמיט, טבעול וכד' אז לא עדיף כבר פשוט להיות אוכל כל?
ולמה להימנע לגמרי ממוצרים מהחי כשאפשר לאכול אותם מדי פעם וזה גורם לממש קצת זיהום מאשר לאכול את כל התחליפי בשר ושאר התחליפים הלא בריאים כי יש קרייבינג לבשר??
אנונימית
אם מישהו טבעוני זה אומר שטוב לו עם מה שהוא אוכל והוא בוחר במודע מה לאכול, הוא לא מחזיק את עצמו בכוח נגד איזה רצון לבשר
אני מכירה גם כאלה שמגדירים את עצמם בקטגוריה הזאת ומדי פעם אוכלים דברים לא טבעוניים ולא כזה אכפת להם, אגב הלוואי שהייתי כזאת זה נראה לי תזונה מאוד בריאה
אותי אישית בשר חלב וביצים מגעיל ואין לי שום רצון אפילו לנשנש מדי פעם
אם את רוצה לחסוך מוות של בעלי חיים ולצמצם פגיעה בסביבה ממליצה לך למצוא אלטרנטיבות כמו שאת אומרת ולאכול מה שטוב לך
שואל השאלה:
אה אוקיי תודה רבה 3>
אנונימית
בכל מקרה עדיף לאכול רק מהצומח
כי בשביל לגדל פרות לבשר צריך להאכיל אותם במלא צמחים
מישהו שאל פעם את השאלה הזאת, רשמתי לו את זה והוא הודה שהוא טועה
אנונימי
בשביל לגדל בקר ותרנגולות אנחנו מגדלים יבול עם הדברה והכל במיוחד בשבילן.
כך או כך זה יקרה. חוץ מזה שפרה הרבה יותר אינטילנגטית ורגישה ודומה לבני אדם מסתם עכבר או חרק.
נשמע כמו תירוץ ודי מטומטם כי רוב הצמחים שמגדלים למאכל הם בשביל החיות האלה
זה לא קשור את יכולה להיות לא טבעונית אם באלך אבל כאילו זה בכלל לא קשור אחד לשני.