9 תשובות
אל תבחרי סתם. חבל על הכסף והמאמץ שלך. על איזה מקצועות חשבת?
השאלה אם עוד שנה תעזור? מה תעשי בשנה הזאת שלא תוכלי לעשות בשבוע?
ברור שלא לבחור בסתם משהו, אבל לברר, לחשוב, להתייעץ, לא צריך לחכות שנה בשביל זה
ברור שלא לבחור בסתם משהו, אבל לברר, לחשוב, להתייעץ, לא צריך לחכות שנה בשביל זה
שואל השאלה:
^חשבתי בכיוון של ביוטכנולוגיה או אפילו הנדסה. פחות אוהבת פיזיקה אבל כן אוהבת כימיה, ביולוגיה, מתמטיקה אבל עדיין לא יודעת אם בכלל אצליח בהנדסה ואם אוהב את זה
^חשבתי בכיוון של ביוטכנולוגיה או אפילו הנדסה. פחות אוהבת פיזיקה אבל כן אוהבת כימיה, ביולוגיה, מתמטיקה אבל עדיין לא יודעת אם בכלל אצליח בהנדסה ואם אוהב את זה
אנונימית
איך היה לך בבית ספר עם מתמטיקה? בשאר הבגרויות? בפסיכומטרי?
יש הרבה תארים שמתאימים למה שכתבת- הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת ביורפואה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה..
ה3 האחרונים דורשים בדרך כלל גם תואר שני ועבודה במחקר, זה מעניין אותך?
מעדיפה רק תואר ראשון וישר אחר כך עבודה? כמה חשוב לך שהתואר יהיה פרקטי?
יש הרבה תארים שמתאימים למה שכתבת- הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת ביורפואה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה..
ה3 האחרונים דורשים בדרך כלל גם תואר שני ועבודה במחקר, זה מעניין אותך?
מעדיפה רק תואר ראשון וישר אחר כך עבודה? כמה חשוב לך שהתואר יהיה פרקטי?
יש אתר באינטרנט של ניב רווח, זה בכללי מקום להירשם לפסיכומטרי והשלמת בגרויות אבל יש שם גם שאלון לימודים.. תנסי, תעשי את השאלון ותראי מה את מקבלת.
זה לא שאלון שיגיד לך בסוף "לכי לתואר x"
השאלון יגיד איזה תכונות ואיזה נטיות יותר חזקות אצלך ומה יותר מושך אותך (מעבדות, מחשוב, עבודה עם אנשים וכדומה) ואז תוכלי ללחוץ על כל אחד ולראות איזה מקצועות מומלצים עבורך.
שווה לבדוק
צירפתי לך קישור
זה לא שאלון שיגיד לך בסוף "לכי לתואר x"
השאלון יגיד איזה תכונות ואיזה נטיות יותר חזקות אצלך ומה יותר מושך אותך (מעבדות, מחשוב, עבודה עם אנשים וכדומה) ואז תוכלי ללחוץ על כל אחד ולראות איזה מקצועות מומלצים עבורך.
שווה לבדוק
צירפתי לך קישור
שואל השאלה:
^^היה לי בסדר בפסיכומטרי ובבגרויות, המתמטיקה היה לי קשה אבל הצלחתי להתמודד, את האמת שהייתי דווקא מעדיפה תואר ראשון ואז עבודה, ושתהיה לי גם אפשרות להתקדם בעבודה ולהרוויח יותר עם הוותק.. עם איזה מקצועות אפשר להשיג את זה ממה שאת יודעת?
^^היה לי בסדר בפסיכומטרי ובבגרויות, המתמטיקה היה לי קשה אבל הצלחתי להתמודד, את האמת שהייתי דווקא מעדיפה תואר ראשון ואז עבודה, ושתהיה לי גם אפשרות להתקדם בעבודה ולהרוויח יותר עם הוותק.. עם איזה מקצועות אפשר להשיג את זה ממה שאת יודעת?
אנונימית
שואל השאלה:
^malia תודה רבה לך :) אני אנסה לעשות את השאלון
^malia תודה רבה לך :) אני אנסה לעשות את השאלון
אנונימית
השאלה מה את מגדירה בסדר? מה הממוצע? הצטיינות? כמה יחידות? את לא חייבת לענות כאן, רק נותנת לך דברים לחשוב עליהם
כל התחומים של ביולוגיה ברובם כן מחקריים, אין ממש עבודה עם תואר ראשון כזה,
הנדסת ביורפואה וביוטכנולוגיה אפשרי למצוא עבודה אחרי תואר ראשון, אבל זה דיי קשה, יעבוד בעיקר למצטיינים, וזה כנראה לא בדיוק עבודת החלומות שיש לך בראש (בעיקר אפשר למצוא משרות של עוזרי מחקר, הוראה, הדרכה)
למשל חברה שמחפשת מישהו שיפתח לה מיכשור רפואי, תעדיף בדרך כלל לקחת מהנדס חשמל ולהשלים לו את הידע שחסר
מקצועות שאפשר להשיג עבודה ישר אחרי תואר ראשון וקרובים לתחומים שאמרת- רפואה, סיעוד, רוקחות, הנדסת מזון, מדעי התזונה
ולא קרובים- שאר ההנדסות, ראיית חשבון, משפטים, אדריכלות, מערכות מידע, יש לא מעט
גם תואר שני זה לא סוף העולם, זה בדרך כלל שנתיים וקל משמעותית מתואר ראשון וכבר עובדים תוך כדי
כל מה שאני אומרת זה כמובן לא 100%, תבדקי אותי, תתייעצי עם אנשים שלמדו את התארים האלה, תשאלי שאלות, עד שיהיה לך את כל המידע בשביל לקבל החלטה
כל התחומים של ביולוגיה ברובם כן מחקריים, אין ממש עבודה עם תואר ראשון כזה,
הנדסת ביורפואה וביוטכנולוגיה אפשרי למצוא עבודה אחרי תואר ראשון, אבל זה דיי קשה, יעבוד בעיקר למצטיינים, וזה כנראה לא בדיוק עבודת החלומות שיש לך בראש (בעיקר אפשר למצוא משרות של עוזרי מחקר, הוראה, הדרכה)
למשל חברה שמחפשת מישהו שיפתח לה מיכשור רפואי, תעדיף בדרך כלל לקחת מהנדס חשמל ולהשלים לו את הידע שחסר
מקצועות שאפשר להשיג עבודה ישר אחרי תואר ראשון וקרובים לתחומים שאמרת- רפואה, סיעוד, רוקחות, הנדסת מזון, מדעי התזונה
ולא קרובים- שאר ההנדסות, ראיית חשבון, משפטים, אדריכלות, מערכות מידע, יש לא מעט
גם תואר שני זה לא סוף העולם, זה בדרך כלל שנתיים וקל משמעותית מתואר ראשון וכבר עובדים תוך כדי
כל מה שאני אומרת זה כמובן לא 100%, תבדקי אותי, תתייעצי עם אנשים שלמדו את התארים האלה, תשאלי שאלות, עד שיהיה לך את כל המידע בשביל לקבל החלטה
שואל השאלה:
בסדר תודה רבה לך על העזרה :)
בסדר תודה רבה לך על העזרה :)
אנונימית