10 תשובות
יש לי אחות ממש דומה לזה וזה אחד המבאסים, היא מרביצה לי ככ כואב באמת ובתכלס היא יותר נמוכה וחלשה אני פשוט מפחדת להחזיר לה באמת אני לא מבינה למה אני ככה
מצטרפת לשאלה ואני מבינה אותך ברמות
מצטרפת לשאלה ואני מבינה אותך ברמות
אנונימית
רק אדגיש שזה מצב שתלוי בסיטואציה, כמובן - לא יודעת עד כמה ממקומי לדבר על זה ולחלק על דברים כאלו עצות, זה לא בא משום מקור מיקצועי בשום צורה, רק מההבחנה האישית שלי וזה להסתכלות האישית שלך איך לפעול.
את לא מדברת איתו בשפה שלו, צריך לראות את הסטיאוציה הזו מפרסבקטיבה כללית ולא מנקודת המבט שלך. לרוב לאנשים כאלו יש צורך למימוש עצמי והדרך המוכרת להן והנוחה להם היא הדרך הזאת. הוא יציק לך בתקווה לתשובה ותשומת לב, אולי בחיפוש אחר סימן לכך שהוא מצליח ויצליח לחלוב ממך אמוציות מסויימית שיתנו לו הרגשת ניצחון. לדעתי, אנשים שמתנהגים בצורה הזו ומנסים להוריד אחרים שיותר חלשים מהם, חסרי ביטחון עצמי. כשאת מנסה להתנגד ומאיימת, הוא יודע שהאיום לא יתקיים או שלא יהיו מספיק השלכות שהוא יתמודד איתן אחרי המקרה. להמחשה; בכיתה, אם המורה שלך לא מספיק דומיננטי/ת אז כל הכיתה תהיה ברעש ולא יהיה להם עיניין בה מפני שהיא חוזרת שוב ושוב על האיומיה וזה בסופו של דבר לא מתקיים פעם אחר פעם. מניסיון אישי, הדבר שאת צריכה הוא להציב גבולות, לא לתת לו לא לכבד אותך ולהניח אותו על הקרקע ולהראות לו את המצב הנוכחי שלו. זה יהיה קצת קשה בעיקר כשאת לא רגילה להציב גבולות מסויימים עם אנשים אבל אם יהיה צורך אל תחזירי לו בצעקות ובעצבים, זה מה שהוא מחפש. אל תוותרי, תנסי לנהל שיח ולהבין את הרגשות שלו ולנסות להעביר את הרגשות שלך, אחרי הכל תקשורת היא מפתח להצלחה במערכת יחסים. זה ירתיע אותו ואין מה להילחץ, ישמצב זה יגמר בהאשמות על ריבים כמובן אבל במקרה הזה אני אישית לרוב מרימה ידיים ונותנת לו להתעצבן.
ממליצה לחטט קצת באינטרנט, ללמוד עוד על התפוסי התנהגות והמצב העכשווי שלו שיוכלו לך עוד נקודות מבט שיעזרו לך לנהל את המצב.
אוי המחשבות שלי בכתב נראות מפחיד, ישבתי על זה במשך חצי שעה טובה.
את לא מדברת איתו בשפה שלו, צריך לראות את הסטיאוציה הזו מפרסבקטיבה כללית ולא מנקודת המבט שלך. לרוב לאנשים כאלו יש צורך למימוש עצמי והדרך המוכרת להן והנוחה להם היא הדרך הזאת. הוא יציק לך בתקווה לתשובה ותשומת לב, אולי בחיפוש אחר סימן לכך שהוא מצליח ויצליח לחלוב ממך אמוציות מסויימית שיתנו לו הרגשת ניצחון. לדעתי, אנשים שמתנהגים בצורה הזו ומנסים להוריד אחרים שיותר חלשים מהם, חסרי ביטחון עצמי. כשאת מנסה להתנגד ומאיימת, הוא יודע שהאיום לא יתקיים או שלא יהיו מספיק השלכות שהוא יתמודד איתן אחרי המקרה. להמחשה; בכיתה, אם המורה שלך לא מספיק דומיננטי/ת אז כל הכיתה תהיה ברעש ולא יהיה להם עיניין בה מפני שהיא חוזרת שוב ושוב על האיומיה וזה בסופו של דבר לא מתקיים פעם אחר פעם. מניסיון אישי, הדבר שאת צריכה הוא להציב גבולות, לא לתת לו לא לכבד אותך ולהניח אותו על הקרקע ולהראות לו את המצב הנוכחי שלו. זה יהיה קצת קשה בעיקר כשאת לא רגילה להציב גבולות מסויימים עם אנשים אבל אם יהיה צורך אל תחזירי לו בצעקות ובעצבים, זה מה שהוא מחפש. אל תוותרי, תנסי לנהל שיח ולהבין את הרגשות שלו ולנסות להעביר את הרגשות שלך, אחרי הכל תקשורת היא מפתח להצלחה במערכת יחסים. זה ירתיע אותו ואין מה להילחץ, ישמצב זה יגמר בהאשמות על ריבים כמובן אבל במקרה הזה אני אישית לרוב מרימה ידיים ונותנת לו להתעצבן.
ממליצה לחטט קצת באינטרנט, ללמוד עוד על התפוסי התנהגות והמצב העכשווי שלו שיוכלו לך עוד נקודות מבט שיעזרו לך לנהל את המצב.
אוי המחשבות שלי בכתב נראות מפחיד, ישבתי על זה במשך חצי שעה טובה.
אנונימית
שואל השאלה:
איך קוראים למצב כזה בפסיכולוגיה אני בהחלט אחקור ממש תודה את מדהימה!
וזה לא שלא ניסיתי להחזיר לו.. הוא פשוט נותן כפול שניים חזק יותר ואני מרגישה חסרת אונים בתור אחת שרוצה ללמוד אומנויות לחימה לעתיד כאילו אין לי סיכוי בכלל.
איך קוראים למצב כזה בפסיכולוגיה אני בהחלט אחקור ממש תודה את מדהימה!
וזה לא שלא ניסיתי להחזיר לו.. הוא פשוט נותן כפול שניים חזק יותר ואני מרגישה חסרת אונים בתור אחת שרוצה ללמוד אומנויות לחימה לעתיד כאילו אין לי סיכוי בכלל.
אנונימית
זה לא בדיוק מצב פסיכולוגי, זה לא היה ממש הניסוח המתאים לזה. הכוונה שלי הייתה בתפוסי התנהגות ורגשות מסויימים שיכולים להוביל בן אדם למקרה כזה. שוב, המפתח למערכת יחסים היא תקשורת, תודיעי לו שכואב לך ואם זה לא נפסק וממה שהבנתי הוא מפחד מהאבא תתלונני אין בזה דבר מבייש או שאת יכולה לנקוט באמצעים אחרים שאת רואה לנכון להשתמש בהם. יש צורך מסויים בלהתאים את עצמך ל"רמה שלו", זו השפה שלו וההבנה שלו היא שונה משלך.
אנונימית
שואל השאלה:
מה לפי דעתך ההבנה שלו? אני באמת מעריכה את ההשקעה שלך לשאלה שלי תודה.
וכשאני לא עונה לו הוא מנסה לרדת עלי או "להצחיק אותי" ולהתגרות בי זה מתחיל באמת לעצבן ונמאס לי
מה לפי דעתך ההבנה שלו? אני באמת מעריכה את ההשקעה שלך לשאלה שלי תודה.
וכשאני לא עונה לו הוא מנסה לרדת עלי או "להצחיק אותי" ולהתגרות בי זה מתחיל באמת לעצבן ונמאס לי
אנונימית
אני לא אוכל להבין את התפיסה שלו כמו שבן אדם מאמין לא יצליח להבין את התפיסה שלי כשזה נוגע לאמונה, יש דברים שצריך להשאר בהם בעמדה של "נסכים שלא להסכים". אמרתי, לא לתת לו את התשומת לב שהוא רוצה, יימאס לו בסופו של דבר והוא יראה שאת לא משתפת איתו פעולה ובשלב מסויים הוא בתקווה יפסיק.
אנונימית
שואל השאלה:
טוב את צודקת ממש תודה.^ מעריכה אני אנסה להרגיע את הרוחות שלי להיות טובה יותר או להתעצבן
טוב את צודקת ממש תודה.^ מעריכה אני אנסה להרגיע את הרוחות שלי להיות טובה יותר או להתעצבן
אנונימית
שמחה לעזור, ישמע גס רוח אבל אם יש שאלות להמשך אני מפחדת שלא אוכל לעזור כי אני לא פה מפרספקטיבה מיקצועית ואני מרגישה לא בנוח עם מחשבה שזה יכול להשפיע עלייך מבחינה רעה. אם יש צורך ללוי ותקציב אני ממליצה לפנות לגורמים אחרים שהם רישמיים כמו פסיכולוג שיכולים להעניק לך עזרה מקצועית.
אנונימית
שואל השאלה:
ברור הולכת להיות לי פסיכולוגית השנה בעזרת ה' אבל אני מדברת על המצב כרגע.
ברור הולכת להיות לי פסיכולוגית השנה בעזרת ה' אבל אני מדברת על המצב כרגע.
אנונימית
אני ממש שמחה לשמוע! מקווה שאת תסתדרי ותמצאי את עצמך במקום שאת מרוצה ממנו:)
אנונימית