25 תשובות
זה טבעי, הכל בסדר ואני רוצה לספר לך שגם סבתא שלי עוד מעט לצערי הולכת לעולמה, היא גם ניסתה להתאבד לפני חצי שנה והיא כבר בת 93.
פשוט לנתק את עצמך בזמן הלוויה
זה מה שאני עושה כל לוויה ואזכרה מחדש. מסתכלת על הנוף, קוראת את תאריכי הלידה ותאריכי הפטירה שעל מצבות אחרות ומחשבת באיזה גיל הם נפטרו.. הכל בשביל לא להיות נוכחת ברגע ולא להרגיש את הכאב העצום והעמום הזה.
תאמיני לי שהכאב יגיע ואת תסבלי סבל רב. יש סיבה למה יש את חמשת שלבי האבל. אנחנו לא רוצים ולא מסוגלים להתמודד עם צער גדול כל כך, אז אנחנו מתמודדים איתו בשלבים. למה את צריכה להתמודד עם הכאב עכשיו, אם יש לך את כל החיים לפנייך ואת האפשרות לחיות קצת בעולם אחר, בו מבחינת הנפש שלך סבתא שלך לא בדיוק מתה?
זו אגב הסיבה שלא המשכתי בטיפול פסיכולוגי. הרגשתי שהטיפול גורם לי להתמודד עם האובדן בשלב שאני עדיין לא מוכנה לעשות זאת. הטיפול רק הקשה עליי לטווח הקצר במקום להקל עליי. החלטתי להתמודד עם האובדן רק כשהוא יצוף ולחצות את הגשר כאשר כשאגיע אליו (האובדן תמיד שם, אבל אני מחכה שהוא יחלחל מספיק כדי לפתוח את הפצעים)
זה מה שאני עושה כל לוויה ואזכרה מחדש. מסתכלת על הנוף, קוראת את תאריכי הלידה ותאריכי הפטירה שעל מצבות אחרות ומחשבת באיזה גיל הם נפטרו.. הכל בשביל לא להיות נוכחת ברגע ולא להרגיש את הכאב העצום והעמום הזה.
תאמיני לי שהכאב יגיע ואת תסבלי סבל רב. יש סיבה למה יש את חמשת שלבי האבל. אנחנו לא רוצים ולא מסוגלים להתמודד עם צער גדול כל כך, אז אנחנו מתמודדים איתו בשלבים. למה את צריכה להתמודד עם הכאב עכשיו, אם יש לך את כל החיים לפנייך ואת האפשרות לחיות קצת בעולם אחר, בו מבחינת הנפש שלך סבתא שלך לא בדיוק מתה?
זו אגב הסיבה שלא המשכתי בטיפול פסיכולוגי. הרגשתי שהטיפול גורם לי להתמודד עם האובדן בשלב שאני עדיין לא מוכנה לעשות זאת. הטיפול רק הקשה עליי לטווח הקצר במקום להקל עליי. החלטתי להתמודד עם האובדן רק כשהוא יצוף ולחצות את הגשר כאשר כשאגיע אליו (האובדן תמיד שם, אבל אני מחכה שהוא יחלחל מספיק כדי לפתוח את הפצעים)
אם את רוצה את יכולה לדבר איתי בפרטי.
משתתפת בצערך❤
כן זה קשה אני נגיד שנה שעברה סבא רבא שלי נפטר והוא היה גר במדינה אחרת אז לא הייתי בהלוויה שלו וזה היה פשוט שוק (הוא מת בגיל 100)
זה שורט את הנפש, אני מתארת לעצמי.
אני לא יודעת מה הייתה סיבת הפטירה, אבל תהיי בטוחה שעכשיו היא נחה, ואני יודעת שהיא גאה בך ומעריכה אותך לא משנה מה - תזכרי את זה !!
משתתפת בצערך ושולחת מלא כוח
אני לא יודעת מה הייתה סיבת הפטירה, אבל תהיי בטוחה שעכשיו היא נחה, ואני יודעת שהיא גאה בך ומעריכה אותך לא משנה מה - תזכרי את זה !!
משתתפת בצערך ושולחת מלא כוח
שלוש לוויות בשנה זה מוגזם תבדקו לגבי עין רעה דחוףף
משתתפת בצערך אהובה❤מכירה את זה מקרוב סבא שלי נפטר לפני חצי שנה וסבתא שלי נפטרה לפני שנתיים וחצי ואני עדיין זוכרת את הבשורה שהודיעו לי שהם נפטרו)))): זה קשה וצריך לחיות עם זה עם כל הקושי שבדבר... אני לא יודעת ממש מה להגיד אבל אני בטוחה שהיא במקום טוב עכשיו והיא כבר לא סובלת... היא רוצה שתיהי מאושרת ושומרת עליך מלמעלה. תיהי חזקה
אנונימית
תהיה חזקה , אני מפחד כל הזמן שסבא שלי ימות מתישהוא טפי טפי , ואני גם חלמתי סיוטים היה לי פעם
אני מבינה אותך גם סבתא שלי נפטרה בדיוק לפי חודש אני משתתפת בצערך.
זאת תקופה מאוד לא קלה, אני בטוחה שזה גם מצלק נפשית.
פעם לא האמנתי בזה, אבל אומרים שהזמן עושה את שלו.
ככל שהזמן עובר את תביני שנכון היא איננה, ונכון את מתגעגעת אליה, אבל אני בטוחה שכל מה שהיא הייתה רוצה עכשיו זה שתהיי מאושרת. אני בטוחה שהיא רוצה שיהיה לך רק טוב ושתרגישי רק טוב.
זה מאוד קשה בעיקר ההתמודדות עם האובדן אבל צריך להתסכל על הדברים החיוביים בחיים, נכון זה קשה אבל לאט לאט זה קורה
אלה החיים, קורים דברים משמחים ודברים פחות, וצריך לנצל כל רגע טוב.
זאת תקופה מאוד לא קלה, אני בטוחה שזה גם מצלק נפשית.
פעם לא האמנתי בזה, אבל אומרים שהזמן עושה את שלו.
ככל שהזמן עובר את תביני שנכון היא איננה, ונכון את מתגעגעת אליה, אבל אני בטוחה שכל מה שהיא הייתה רוצה עכשיו זה שתהיי מאושרת. אני בטוחה שהיא רוצה שיהיה לך רק טוב ושתרגישי רק טוב.
זה מאוד קשה בעיקר ההתמודדות עם האובדן אבל צריך להתסכל על הדברים החיוביים בחיים, נכון זה קשה אבל לאט לאט זה קורה
אלה החיים, קורים דברים משמחים ודברים פחות, וצריך לנצל כל רגע טוב.
זו תקופה לא קלה, אבל תני לזמן לעשות את שלו תהיי מוקפת במשפחה וחברים שתומכים. גיל 98 זה משהו שלא הרבה זוכים להגיע אליו
אני משתתפת בצערך ומבינה אותך אין לי סבא וסבתא משום צד וזאת ההרגשה הכי כואבת שיש
אנונימית
משתתפת בצערך
מתאבלים וממשיכים לחיות
משתתף בצערך, שלא תדעי עוד צער
שואל השאלה:
תודה , באמת תודה ! אתם לא מתחילים להבין אפילו כמה אני מעריכה את התגובות .
משתתפת בצער כל מי שחווה אבל שכזה (;
תודה , באמת תודה ! אתם לא מתחילים להבין אפילו כמה אני מעריכה את התגובות .
משתתפת בצער כל מי שחווה אבל שכזה (;
אם את תדעי שזה יעשה לך רע אולי כדאי שלא תבואי הכל טוב זה בסדר , אם תרגישי שאת תצטרכי לעלות לקבר שלה אחרי הלוויה אז תעשי את זה כמובן לא לבד עם ההורים או מישהו שאת מכירה שתהיה לך תמיכה וחיבוק
משתתפת בצערך 3>
משתתפת בצערך 3>
משתתפת בצערך את חזקה ומדהימה פה בשבילך עם תרצי תמיד!❤❤
למה את מצפה? היא בת 98
אני משתתף בצערך, גם סבתי לאחרונה נפטרה את בסופו של תצאי מזה גדולה
אני ממש מצטערת בשבילך (כנראה שכבר נמאס לך לשמוע את זה אז סליחה..) שהייתי קטנה סבתא שלי מתה מסרטן .אחרי שהיא כבר עברה את הסרטן היא חלתה עוד פעם ומתה ...אני לא רוצה לומר שאני מבינה אותך כי הייתי ממש קטנה. אבל זה לגמרי בסדר לא לרצות להיות בלוויה. זה באמת קשה.
משתתפת בצערך נסיכה יהי זכרה ברוך❤
גם סבא שלי נפטר החודש אני מבינה אותך
משתתפת בצערך ושלא תדעי עוד צער.
משתתפת בצערך ושלא תדעי עוד צער.
אנונימית
משתתף בצערך
שואל השאלה:
בדרך להלוויה , תודה לכולם
מפחדת ובלחץ בטירוף מקווה שלא אתפרק מבכי אבל אשתמש בטיפים שנתתם לי
בדרך להלוויה , תודה לכולם
מפחדת ובלחץ בטירוף מקווה שלא אתפרק מבכי אבל אשתמש בטיפים שנתתם לי