97 תשובות
הם רוצים לדתת אותנו ולהפוך אותנו לדתיים ושנתלבש צנוע לפי מה שהבנתי
השנאה נובעת בדכ מהארס שהרשתות החברתיות מציגות ומהתקשורת.
מיעוט מהמגזר שמוציא שם רע לכלל המגזר וגם אנשים שאוהבים להכליל
לא חושבת שיש ממש שנאה אבל בעיקרון הם לא תורמים לצבא ונותנים להם כסף שהיה של אנשים שבאמת שילמו ועבדו
עובדים את השם.
רבותינו כותבים שאנשים שונאים את השם ורוצים להילחם בו, אבל לא מעזים - לכן נלחמים בעובדיו
ולתגובה הראשונה נראה לך אכפת לנו אם את הורסת לעצמך את החיים? כל מה שאנחנו עושים זה רק בשבילך כדי שיהיה לך יותר טוב.
רבותינו כותבים שאנשים שונאים את השם ורוצים להילחם בו, אבל לא מעזים - לכן נלחמים בעובדיו
ולתגובה הראשונה נראה לך אכפת לנו אם את הורסת לעצמך את החיים? כל מה שאנחנו עושים זה רק בשבילך כדי שיהיה לך יותר טוב.
אנשים שאתה לא מכיר ואתה שומע עליהם דברים רעים אתה מתחיל לשנוא אותם.., וזה עצוב שעושים את זה
הערב רב שמסיתים נגד החרדים הם מהות הרוע, וכל מטרתם היא להלחם ביהדות - בקדושה.
החרדים עשו רק טוב לעם ישראל:
-לומדים תורה שבזכותה אנחנו מתקיימים
-עושים חסד בחינם עם כל עם ישראל - ויש הוכחות גם מההפגנות האחרונות..
אז אין באמת סיבה לשנוא את החרדים
מי ששונא אותם הוא שטוף מוח ואין לו את הזכות להטיף את 'אהבת חינם' אם הוא בעצמו מלא בשנאת חינם.
החרדים עשו רק טוב לעם ישראל:
-לומדים תורה שבזכותה אנחנו מתקיימים
-עושים חסד בחינם עם כל עם ישראל - ויש הוכחות גם מההפגנות האחרונות..
אז אין באמת סיבה לשנוא את החרדים
מי ששונא אותם הוא שטוף מוח ואין לו את הזכות להטיף את 'אהבת חינם' אם הוא בעצמו מלא בשנאת חינם.
תשאל את השמאלנים
הם הביאו את השנאה לארץ ישראל
הם הביאו את השנאה לארץ ישראל
אנונימי
מתוך שנאת חינם פלוס חוסר קבלת האחר
כשאדם קשה לו לקבל את העובדה שיש אנשים שונים ממנו פלוס הוא כזה שאין לו בעייה לשנוא אנשים על דברים קטנים יחד יוצא שנאה כלפי חרדים, מאמינים, מזרחים, לעדות מסויומות לדתות מסויימות וכן הלאה..
עכשיו כדי שלא רק הוא יהיה כזה הוא ימציאי שקרים ויסית ויפלג על אלה שהוא שונא כדי שיהיה לו יענו תירוץ ושהתוצאה לשנאת חינם שלו לא תתגלה.. למשל תשמעו אנשים אומקים "אני שונא חרדים כי.. הם כופים את הדת/ לא תורמים/ פרזיטים/ אנסים/ גנבים" וכן הלאה..
כמובן שמי שיודע מי הוא חרדי בצורה בסיסית יודע שהיהדות נגד כפיית דת ואינה מאמינה בזה או מקבלת את זה, לגבי הלא תורמים הם תורמים יותר מהערבים וזה מוכח במחקרים. וחרדי לא יכול להיות אנס או גנב או שקרן וכל זה כי אם הוא כזה אז הוא לא חרדי. חרדי הוא מי שמקשיב למצוות והולך בדרך הדת ולא עובר על חטאים במודע בטח לא חטאים כל כך אסורים.
בקיצור כמו שאמרתי אלו אנשים עם חוסר קבלת האחר ושנהנים מלשנוא חינם ואפעלו מחפשים לשנוא כאלה.. כניראה זה כייף להם וממלא אותם איפשהו- עצוב.
כשאדם קשה לו לקבל את העובדה שיש אנשים שונים ממנו פלוס הוא כזה שאין לו בעייה לשנוא אנשים על דברים קטנים יחד יוצא שנאה כלפי חרדים, מאמינים, מזרחים, לעדות מסויומות לדתות מסויימות וכן הלאה..
עכשיו כדי שלא רק הוא יהיה כזה הוא ימציאי שקרים ויסית ויפלג על אלה שהוא שונא כדי שיהיה לו יענו תירוץ ושהתוצאה לשנאת חינם שלו לא תתגלה.. למשל תשמעו אנשים אומקים "אני שונא חרדים כי.. הם כופים את הדת/ לא תורמים/ פרזיטים/ אנסים/ גנבים" וכן הלאה..
כמובן שמי שיודע מי הוא חרדי בצורה בסיסית יודע שהיהדות נגד כפיית דת ואינה מאמינה בזה או מקבלת את זה, לגבי הלא תורמים הם תורמים יותר מהערבים וזה מוכח במחקרים. וחרדי לא יכול להיות אנס או גנב או שקרן וכל זה כי אם הוא כזה אז הוא לא חרדי. חרדי הוא מי שמקשיב למצוות והולך בדרך הדת ולא עובר על חטאים במודע בטח לא חטאים כל כך אסורים.
בקיצור כמו שאמרתי אלו אנשים עם חוסר קבלת האחר ושנהנים מלשנוא חינם ואפעלו מחפשים לשנוא כאלה.. כניראה זה כייף להם וממלא אותם איפשהו- עצוב.
שואל השאלה:
אני שואל בגלל שיש המון מקומות שיש בהם שלטים של "אין כניסה לחרדים/דתיים"
או שיש אנשים שאומרים לדתיים/חרדים ברחוב לעוף מהמדינה או יורדים עליהם מקללים אותם/לועגים להם, אומרים להם שיורידו ציצית וכיפה. וזה עצוב מאוד וכואב, וזה מזעזע, זה מחזיר אותנו אחורה, וזו אנטישמיות וגזענות לכל דבר. אנחנו הרי במדינה דמוקרטית, איפה השוויון כאן?
אנחנו חיים במדינה שלנו, גם במדינה שלנו , במדינה יהודית, יש אנטישמיות, להן הגענו?
אני שואל בגלל שיש המון מקומות שיש בהם שלטים של "אין כניסה לחרדים/דתיים"
או שיש אנשים שאומרים לדתיים/חרדים ברחוב לעוף מהמדינה או יורדים עליהם מקללים אותם/לועגים להם, אומרים להם שיורידו ציצית וכיפה. וזה עצוב מאוד וכואב, וזה מזעזע, זה מחזיר אותנו אחורה, וזו אנטישמיות וגזענות לכל דבר. אנחנו הרי במדינה דמוקרטית, איפה השוויון כאן?
אנחנו חיים במדינה שלנו, גם במדינה שלנו , במדינה יהודית, יש אנטישמיות, להן הגענו?
אנונימי
אין כזאת שנאה לחרדים הרבה דווקא מעריכים את זה שיש להם ספר ערכים ואת ההקרבה שלהם למען הערכים האלה, יש חילוקי דעות אבל אין הרבה שנאה
אנונימית
^^ כן- רוע לב.
אבל אל דאגה.. יש אלוהים בשמיים שרואה הכל ושומע הכל והוא השופט הכי טוב בכל העולם כולו. אז.. בהצלחה להם! אחרכך כשיש להם פגיעה חזקה בכלכלה, בזוגיות, במציאת אהבה, בפוריות, בבריאות, בילדים, שלא יבכו- שידעו שזה חלק מהעונש על מי שהם.
אבל אל דאגה.. יש אלוהים בשמיים שרואה הכל ושומע הכל והוא השופט הכי טוב בכל העולם כולו. אז.. בהצלחה להם! אחרכך כשיש להם פגיעה חזקה בכלכלה, בזוגיות, במציאת אהבה, בפוריות, בבריאות, בילדים, שלא יבכו- שידעו שזה חלק מהעונש על מי שהם.
@אנונימי
כל מה שציינת לא מצדיק שנאה.
א. הרבה חרדים כן עובדים, יש גם חילונים שלא עובדים :)
ב. לא מתגייסים? אז מה. רוב הצבא ג'ובניקים, חוץ מזה - תטפלו קודם במשתמטים מתל אביב שמניפים דגלי אשף!
ג. הומופוביה? רק כי הם הולכים על פי ההלכה ולא על פי האג'נדה המוזרה של העולם הליברלי?
כל מה שציינת לא מצדיק שנאה.
א. הרבה חרדים כן עובדים, יש גם חילונים שלא עובדים :)
ב. לא מתגייסים? אז מה. רוב הצבא ג'ובניקים, חוץ מזה - תטפלו קודם במשתמטים מתל אביב שמניפים דגלי אשף!
ג. הומופוביה? רק כי הם הולכים על פי ההלכה ולא על פי האג'נדה המוזרה של העולם הליברלי?
אנשים פוחדים מכפייה דתית
אנונימית
1. האמונה שלהם מתבססת על זה שיום אחד המשיח יבוא ויפתור את כל הבעיות וזו אמונה כל כך בעיתית
2. הם גורמים לחוקים מציקים כמו שאסור ללהטבים להתחתן ולגוים ויהודים להתחתן (אוטובוסים בשבת]
3. הם לא חייבים להתגייס וזה סתם מעצבן
4. החילוני הממוצע משלם פי 6 יותר מיסים מהחרדי הממוצע
5. הדת שלנו מאוד גזענית (אנחנו העם הנבחר אז אנחנו שונים ויותר טובים משאר העמים) והגזענות הזאת רק פוגעת בנו
ואלו הסיבות שאני לא מכבד דתיים ודת בכלליות (למרות שכל הסיבות האלה שגויות אם יש אלוהים אבל אני יודע שהוא לא קיים)
2. הם גורמים לחוקים מציקים כמו שאסור ללהטבים להתחתן ולגוים ויהודים להתחתן (אוטובוסים בשבת]
3. הם לא חייבים להתגייס וזה סתם מעצבן
4. החילוני הממוצע משלם פי 6 יותר מיסים מהחרדי הממוצע
5. הדת שלנו מאוד גזענית (אנחנו העם הנבחר אז אנחנו שונים ויותר טובים משאר העמים) והגזענות הזאת רק פוגעת בנו
ואלו הסיבות שאני לא מכבד דתיים ודת בכלליות (למרות שכל הסיבות האלה שגויות אם יש אלוהים אבל אני יודע שהוא לא קיים)
אנונימי
וְהִסְבִּיר, שֶׁבַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן יִהְיוּ נִסְיוֹנוֹת מְסֻבָּכִים וְחַדִּים כָּל כָּךְ, שֶׁיַּעֲמִידוּ כָּל אָדָם עַל מְקוֹמוֹ הָאֲמִתִּי, וְיִבָּחֲנוּ בְּנֵי הָאָדָם בְּחִינוֹת רַבּוֹת, וְלֹא יְהֵא אֶפְשָׁרוּת לְשַׂחֵק אֶחָד בַּפֶּה וְאֶחָד בַּלֵּב, אֶלָּא הָאֲמִתִּיִּים לַה' וְתוֹרָתוֹ יֵלְכוּ עַד הַסּוֹף לַמַּחֲנֶה הַדָּתִי, וְהָאֲחֵרִים יֵרְדוּ עַד הַסּוֹף לַמַּחֲנֶה הַחִלּוֹנִי. לֹא יְהֵא מַצָּב כְּכָל הַדּוֹרוֹת, שֶׁהָאָדָם בִּפְנִימִיּוּתוֹ רָקוּב וּבְחִיצוֹנִיּוּתוֹ וְחָזוּתוֹ כַּחֲרֵדִי. תֹּקֶף הַנִּסְיוֹנוֹת בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן לֹא יְאַפְשְׁרוּ זֹאת, אֶלָּא יְגַלּוּ בְּגִלּוּי גָּמוּר פְּנִימִיּוּתוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד, וְזֶהוּ דּוֹר אוֹ שֶׁכֻּלּוֹ זַכַּאי אוֹ כֻּלּוֹ חַיָּב - כְּלוֹמַר, יִהְיוּ זַכָּאִים וְחַיָּבִים בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן, אוּלָם בַּגָּלוּי, וְהַזַּכַּאי - זַכַּאי לְגַמְרֵי בַּגָּלוּי וּבַסֵּתֶר. וְהַחַיָּב - חַיָּב לְגַמְרֵי בַּגָּלוּי וּבַסֵּתֶר, אֵין בָּאֶמְצַע. וְעַל זֶה נֶאֱמַר: "וְהָיָה הַנִּשְׁאָר בְּצִיּוֹן וְהַנּוֹתָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ" - מִי שֶׁיּוּכְלוּ לְהַצְבִּיעַ עָלָיו וּלְתָאֲרוֹ בַּתֹּאַר "קָדוֹשׁ" הוּא הֶעָתִיד לִזְכּוֹת לְכָל אוֹתָן יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת שֶׁיִּהְיוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ.
הַדָּבָר הָאֶחָד: שֶׁאָמַר הָרַבִּי רַבִּי אֱלִימֶלֶךְ זי"ע, שֶׁבַּדּוֹר לִפְנֵי הַגְּאוּלָה יִרְמְסוּ אֶת הַחֲרֵדִים לִדְבַר ה' בְּצוּרָה כָּזוֹ, שֶׁאִלּוּ הָיוּ עוֹשִׂים כֵּן בְּדוֹר הַבַּעַל-שֵׁם-טוֹב זי"ע, לֹא הָיוּ בְּנֵי אוֹתוֹ הַדּוֹר מְסֻגָּלִים לָשֵׂאת זֹאת מֵחֲמַת עֲדִינוּת הָרֶגֶשׁ שֶׁהָיְתָה לָהֶם, אַךְ בַּדּוֹר שֶׁלִּפְנֵי הַגְּאֻלָּה יֵרְדוּ לָעוֹלָם נְשָׁמוֹת שֶׁיֵּשׁ לָהֶם טִמְטוּם הַמֹּחַ וְהַלֵּב וְחַסְרֵי הָרֶגֶשׁ שֶׁלֹּא יִהְיֶה אִכְפַּת לָהֶם כָּל כָּךְ, וְיוּכְלוּ לָשֵׂאת מַצָּב כָּזֶה שֶׁל הַשְׁפָּלָה וּרְמִיסָה.
הַדָּבָר הַשֵּׁנִי: הִמְשִׁיל מָשָׁל, שֶׁבְּדוֹרוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ יִמְתַּח הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא כִּבְיָכוֹל חֶבֶל אָרֹךְ מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ, וְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כִּבְיָכוֹל יֹאחֲזוּ בְּחֶבֶל זֶה, וְאָז יֹאחַז כִּבְיָכוֹל בְּקָצֵהוּ, וִינַעֵר וִיטַלְטֵל אֶת הַחֶבֶל עַד שֶׁיְּטֻלְטְלוּ כֻּלָּם בָּאֲוִיר, וְלֹא כֻּלָּם יוּכְלוּ לְהַחְזִיק מַעֲמָד בְּטִלְטוּל כָּזֶה, וְרַבִּים יִפְּלוּ אַרְצָה. וְהַשּׁוֹטִים יֹאמְרוּ, אִם הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא מְנַעֵר אוֹתָנוּ, בְּוַדַּאי רְצוֹנוֹ שֶׁנַּרְפֶּה מִן הַחֶבֶל, וְצָרִיךְ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְעַל כֵּן יַרְפּוּ מִן הַחֶבֶל וְיִפְּלוּ גַּם הֵם אַרְצָה, וְהַחֲכָמִים הַמְּעַטִּים יַחְזִיקוּ בְּחֶבֶל נַחֲלָתוֹ בְּכָל כֹּחָם וּמְאֹדָם וְלֹא יַרְפּוּ מִמֶּנּוּ, וְזֶהוּ "חֶבְלוֹ" שֶׁל מָשִׁיחַ.
הַדָּבָר הָאֶחָד: שֶׁאָמַר הָרַבִּי רַבִּי אֱלִימֶלֶךְ זי"ע, שֶׁבַּדּוֹר לִפְנֵי הַגְּאוּלָה יִרְמְסוּ אֶת הַחֲרֵדִים לִדְבַר ה' בְּצוּרָה כָּזוֹ, שֶׁאִלּוּ הָיוּ עוֹשִׂים כֵּן בְּדוֹר הַבַּעַל-שֵׁם-טוֹב זי"ע, לֹא הָיוּ בְּנֵי אוֹתוֹ הַדּוֹר מְסֻגָּלִים לָשֵׂאת זֹאת מֵחֲמַת עֲדִינוּת הָרֶגֶשׁ שֶׁהָיְתָה לָהֶם, אַךְ בַּדּוֹר שֶׁלִּפְנֵי הַגְּאֻלָּה יֵרְדוּ לָעוֹלָם נְשָׁמוֹת שֶׁיֵּשׁ לָהֶם טִמְטוּם הַמֹּחַ וְהַלֵּב וְחַסְרֵי הָרֶגֶשׁ שֶׁלֹּא יִהְיֶה אִכְפַּת לָהֶם כָּל כָּךְ, וְיוּכְלוּ לָשֵׂאת מַצָּב כָּזֶה שֶׁל הַשְׁפָּלָה וּרְמִיסָה.
הַדָּבָר הַשֵּׁנִי: הִמְשִׁיל מָשָׁל, שֶׁבְּדוֹרוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ יִמְתַּח הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא כִּבְיָכוֹל חֶבֶל אָרֹךְ מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ, וְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כִּבְיָכוֹל יֹאחֲזוּ בְּחֶבֶל זֶה, וְאָז יֹאחַז כִּבְיָכוֹל בְּקָצֵהוּ, וִינַעֵר וִיטַלְטֵל אֶת הַחֶבֶל עַד שֶׁיְּטֻלְטְלוּ כֻּלָּם בָּאֲוִיר, וְלֹא כֻּלָּם יוּכְלוּ לְהַחְזִיק מַעֲמָד בְּטִלְטוּל כָּזֶה, וְרַבִּים יִפְּלוּ אַרְצָה. וְהַשּׁוֹטִים יֹאמְרוּ, אִם הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא מְנַעֵר אוֹתָנוּ, בְּוַדַּאי רְצוֹנוֹ שֶׁנַּרְפֶּה מִן הַחֶבֶל, וְצָרִיךְ לַעֲשׂוֹת רְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְעַל כֵּן יַרְפּוּ מִן הַחֶבֶל וְיִפְּלוּ גַּם הֵם אַרְצָה, וְהַחֲכָמִים הַמְּעַטִּים יַחְזִיקוּ בְּחֶבֶל נַחֲלָתוֹ בְּכָל כֹּחָם וּמְאֹדָם וְלֹא יַרְפּוּ מִמֶּנּוּ, וְזֶהוּ "חֶבְלוֹ" שֶׁל מָשִׁיחַ.
ומרים. יש חילונים שלא עובדים אבל הרבה פחות מחרדים (אני לא אותו אנונימי אגב)
אנונימי
@אנונימי
א. אתה לא 'יודע שהוא לא קיים', אתה בוחר שלא להאמין בו, זה לא אומר שהוא לא קיים - לוגיקה פשוטה.
ב. אלו לא חוקים מעצבנים, זו שמירה על היהדות.
ג. מה מעצבן? מה?? רוב החיילים הם ג'ובניקים ולא קרביים. והצבא חילוני ולא מתאים לחרדים.
ד. שקר וכזב.
ה. בחיי זה לא נכון. אנחנו העם הנבחר. איפה כתוב שאנחנו יותר טובים? זה נכון שאנחנו שונים, כי אנחנו ממש לא כמו הגוים! אפילו לגוים יש שכל כדי לדעת את זה.
א. אתה לא 'יודע שהוא לא קיים', אתה בוחר שלא להאמין בו, זה לא אומר שהוא לא קיים - לוגיקה פשוטה.
ב. אלו לא חוקים מעצבנים, זו שמירה על היהדות.
ג. מה מעצבן? מה?? רוב החיילים הם ג'ובניקים ולא קרביים. והצבא חילוני ולא מתאים לחרדים.
ד. שקר וכזב.
ה. בחיי זה לא נכון. אנחנו העם הנבחר. איפה כתוב שאנחנו יותר טובים? זה נכון שאנחנו שונים, כי אנחנו ממש לא כמו הגוים! אפילו לגוים יש שכל כדי לדעת את זה.
^^^
זה אכן לא בסדר
לחרדים מותר להתקיים כפי שלכולנו מותר
אני לא חרדייה ואפילו לא דתייה
לכולם מגיע לחשוב מה שהם רוצים
*אבל*
ויש פה אבל גדול
כמו שלהם מגיע להתקיים ולחשוב מה שהם רוצים, ולהתנהג איך שהם רוצים, גם לנו מגיע.
אם הם כופים עלינו (ולא, זה לא כולם, זו קבוצה של גברים חרדים סטרייטים פריווילגים) את הדעות שלהם, וכתוצאה מזה שהם חרדים גם אני צריכה להיות כזאת ולסבול, פה זה הגבול.
לכולם מותר להאמין במה שירצו, כל עוד הם לא כופים את הדעות שלהם על אחרים, כל עוד הם לא מגרשים אחרים, כל עוד לא פוגעים בחפים מפשע, וכל עוד לא יוצא שילדים תמימים נפגעים.
וכן.
גם ילדים ערביים, הם ילדים תמימים.
וזה שהם ערביים, לא אומר שמגיע להם לסבול.
וזה שהם ערביים, לא אומר שצריך לגרש אותם מהבית שלהם. בדיוק כמו שלא צריך לגרש אותנו.
זה אכן לא בסדר
לחרדים מותר להתקיים כפי שלכולנו מותר
אני לא חרדייה ואפילו לא דתייה
לכולם מגיע לחשוב מה שהם רוצים
*אבל*
ויש פה אבל גדול
כמו שלהם מגיע להתקיים ולחשוב מה שהם רוצים, ולהתנהג איך שהם רוצים, גם לנו מגיע.
אם הם כופים עלינו (ולא, זה לא כולם, זו קבוצה של גברים חרדים סטרייטים פריווילגים) את הדעות שלהם, וכתוצאה מזה שהם חרדים גם אני צריכה להיות כזאת ולסבול, פה זה הגבול.
לכולם מותר להאמין במה שירצו, כל עוד הם לא כופים את הדעות שלהם על אחרים, כל עוד הם לא מגרשים אחרים, כל עוד לא פוגעים בחפים מפשע, וכל עוד לא יוצא שילדים תמימים נפגעים.
וכן.
גם ילדים ערביים, הם ילדים תמימים.
וזה שהם ערביים, לא אומר שמגיע להם לסבול.
וזה שהם ערביים, לא אומר שצריך לגרש אותם מהבית שלהם. בדיוק כמו שלא צריך לגרש אותנו.
מלבד הנבואות אנשים צריכים להבין כמה דברים.
/
כשאתם מסתכלים על העבר שלכם, ועם העם שלכם לאורך ההיסטוריה, אתם מגלים רק את היהדות, אם זה תקופות בית המקדש, אמוראים וכו' וכו', כולם שומרי תורה ומצוות.
/
תשאלו תימנים, סבא סבתא ומעלה, תגלו שלא היה מישהו שלא שמר שבת.
/
הספר הקדוש - התנ''ך, שמאחד בינינו, בין העם הזה, התפילין, כל החגים, האחדות, זה מה שמאחד אותנו.
/
עם שאינו יודע את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל
/
"ועדת פיל" דנה בשנת תרצ"ז 1937 ב"תכנית החלוקה" של ארץ ישראל. דוד בן
גוריון נשאל על ידי יושב ראש הוועדה הלורד פיל, אם ברשותו קושאן שטר
בעלות המוכיח שעם ישראל הוא בעל הבית של ארץ ישראל. בן גוריון נטל את
התנ"ך שהיה מונח על השולחן ואמר: "רבותי, זה הקושאן שלנו על ארץ ישראל. מסמך
לא פחות חשוב מפיסת נייר עליו חתום פקיד הטאבו. זהו מסמך הכתוב בספר
הספרים, ובו ניתנה הארץ לאבי האומה - אברהם אבינו". מנוף, חוברת דת ומדינה פרק ט'
עמוד 22
/
כך שכל האנשים + ילדי סטיפס שאומרים עכשיו ''הם מנסים לכפות עלינו את הדת! ''הם רוצים מדינת הלכה!'' ''הם עושים חוקים דתיים!''
/
תבינו, שכל החוקים האלה, הם קודם כל נבחרו דמוקרטית, דבר שני, זה מינימום זהות יהודית עם מה שנשאר לנו, וגם את זה אתם רוצים להוריד.
/
כי עם כל הכבוד? חיי התורה והתנ''ך וכל הדברים קודמים להכל ומובילים אותנו לכל אורך ההיסטוריה, זה שהדור הזה יורד ויש פחות מאמינים זה לא אומר שום דבר. ואתם לא יכולים לבוא בטענות לאף אחד למה עוד לא נולדתם שזה היה, יהדות = יהודי, = תנ''ך = בורא עולם
אז אתם יהודים או לא?
חרדים הם האנשים הכי קרובים מבחינת מה זה להיות יהודי, ואתם אשכרה נגדם כמו אנטישמים.
/
כשאתם מסתכלים על העבר שלכם, ועם העם שלכם לאורך ההיסטוריה, אתם מגלים רק את היהדות, אם זה תקופות בית המקדש, אמוראים וכו' וכו', כולם שומרי תורה ומצוות.
/
תשאלו תימנים, סבא סבתא ומעלה, תגלו שלא היה מישהו שלא שמר שבת.
/
הספר הקדוש - התנ''ך, שמאחד בינינו, בין העם הזה, התפילין, כל החגים, האחדות, זה מה שמאחד אותנו.
/
עם שאינו יודע את עברו ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל
/
"ועדת פיל" דנה בשנת תרצ"ז 1937 ב"תכנית החלוקה" של ארץ ישראל. דוד בן
גוריון נשאל על ידי יושב ראש הוועדה הלורד פיל, אם ברשותו קושאן שטר
בעלות המוכיח שעם ישראל הוא בעל הבית של ארץ ישראל. בן גוריון נטל את
התנ"ך שהיה מונח על השולחן ואמר: "רבותי, זה הקושאן שלנו על ארץ ישראל. מסמך
לא פחות חשוב מפיסת נייר עליו חתום פקיד הטאבו. זהו מסמך הכתוב בספר
הספרים, ובו ניתנה הארץ לאבי האומה - אברהם אבינו". מנוף, חוברת דת ומדינה פרק ט'
עמוד 22
/
כך שכל האנשים + ילדי סטיפס שאומרים עכשיו ''הם מנסים לכפות עלינו את הדת! ''הם רוצים מדינת הלכה!'' ''הם עושים חוקים דתיים!''
/
תבינו, שכל החוקים האלה, הם קודם כל נבחרו דמוקרטית, דבר שני, זה מינימום זהות יהודית עם מה שנשאר לנו, וגם את זה אתם רוצים להוריד.
/
כי עם כל הכבוד? חיי התורה והתנ''ך וכל הדברים קודמים להכל ומובילים אותנו לכל אורך ההיסטוריה, זה שהדור הזה יורד ויש פחות מאמינים זה לא אומר שום דבר. ואתם לא יכולים לבוא בטענות לאף אחד למה עוד לא נולדתם שזה היה, יהדות = יהודי, = תנ''ך = בורא עולם
אז אתם יהודים או לא?
חרדים הם האנשים הכי קרובים מבחינת מה זה להיות יהודי, ואתם אשכרה נגדם כמו אנטישמים.
וכל אלו שאומרים ''כופים''
באיזו דרך הם כופים? הם באים עליכם ומאיימים עליכם?
באילו דרכים רק?
שיש דוכן תפילין?
במה?
באיזו דרך הם כופים? הם באים עליכם ומאיימים עליכם?
באילו דרכים רק?
שיש דוכן תפילין?
במה?
שנאת חינם, לאנשים קשה לקבל את השונה מהם.
רק אגיד שזה מאוד מעצבן שכותבים פה דברים וכמה שזה שנאה דוחה וללא סיבה, ואז הם עושים בדיוק אותו דבר ללהט"בים ולערבים וכולי.
כמובן שגם זה וגם זה נוראיים ממש, אבל זה פשוט אירוני ועצוב.
זה גם די צבוע...
רק אגיד שזה מאוד מעצבן שכותבים פה דברים וכמה שזה שנאה דוחה וללא סיבה, ואז הם עושים בדיוק אותו דבר ללהט"בים ולערבים וכולי.
כמובן שגם זה וגם זה נוראיים ממש, אבל זה פשוט אירוני ועצוב.
זה גם די צבוע...
@theo
א. אין לנו בעיה עם ערבים רגילים, יש לנו בעיה עם מחבלים (כן, גם מחבל שזורק אבנים הוא מחבל ודינו מוות)
ב. אין פה צביעות, כי ההבדל הוא שאנחנו נגד המעשים של הלהטב, לא נגד האנשים. שונאי החרדים הם לא רק נגד המעשים הטובים של החרדים, אלא גם נגד החרדים כאנשים.. וזה הבדל עצום.
א. אין לנו בעיה עם ערבים רגילים, יש לנו בעיה עם מחבלים (כן, גם מחבל שזורק אבנים הוא מחבל ודינו מוות)
ב. אין פה צביעות, כי ההבדל הוא שאנחנו נגד המעשים של הלהטב, לא נגד האנשים. שונאי החרדים הם לא רק נגד המעשים הטובים של החרדים, אלא גם נגד החרדים כאנשים.. וזה הבדל עצום.
אני "שונא" את הקיצוניים שם ולא את הנורמלים, את השאר אני לא מתחבר לדעות שלהם(הומופוביה).
הקיצוניים הם אלה שפועלים שם נגד אנשים אחרים
מרים- אם היה לאנשים בעיה רק כי הם דתיים גם היה שנאה באותה רמה לנאו אורתודוקסים, נגיד אותך אני לא ממש אוהב כי את נגד קיום המדינה
הקיצוניים הם אלה שפועלים שם נגד אנשים אחרים
מרים- אם היה לאנשים בעיה רק כי הם דתיים גם היה שנאה באותה רמה לנאו אורתודוקסים, נגיד אותך אני לא ממש אוהב כי את נגד קיום המדינה
אנונימי
א. סבבה אבל אין לא הוכחות אז אין טעם לבסס את כל החיים שלנו על האמונה הזאת
ב. "שמירה על היהדות" פוגעת בנו היהדות היא לא החוקים האלה ואני מכיר 3 אנשים שעזבו את הארץ בגלל החוקים האלה
ג. הם עדיין תורמים לצהל וזה פשוט תירוץ עלוב שהצבא החילוני לא מתאים להם
ד. נתון אוליי מה שכתוב שם זה שקר שנועד לעודד שנאה לחרדים אבל אני מעדיף להאמין למאמר ההוא על פני זרה בסטיפס
ה. זה מאוד נכון אוליי לא כל החרדים מאמינים בזה אבל כל אלה שפגשתי כן
ונכון אנחנו שונים מהם בדיוק כמו שגרמנים שונים מצרפתים. והגישה הזאת קיימת אלוהים בחר בנו אז אנחנו יותר טובים מהם
ב. "שמירה על היהדות" פוגעת בנו היהדות היא לא החוקים האלה ואני מכיר 3 אנשים שעזבו את הארץ בגלל החוקים האלה
ג. הם עדיין תורמים לצהל וזה פשוט תירוץ עלוב שהצבא החילוני לא מתאים להם
ד. נתון אוליי מה שכתוב שם זה שקר שנועד לעודד שנאה לחרדים אבל אני מעדיף להאמין למאמר ההוא על פני זרה בסטיפס
ה. זה מאוד נכון אוליי לא כל החרדים מאמינים בזה אבל כל אלה שפגשתי כן
ונכון אנחנו שונים מהם בדיוק כמו שגרמנים שונים מצרפתים. והגישה הזאת קיימת אלוהים בחר בנו אז אנחנו יותר טובים מהם
אנונימי
^^
עובדה שהאנשים שכרגע יושבים בכנסת שלנו, דוגלים בהומופוביה, שוביניזם, וכדומה.
זו לא כפייה שמישהו בא אליי ומכריח אותי פיזית להיות כזאת (למרות שבקצב הזה יכניסו לכלא כל מי שלא חרדי), אבל תסתכלו על זה ככה - חרדים לא צריכים לעבוד. חילונים ממנים את החיים שלהם, והם עדיין מולידים 10 ילדים, בלי להתחשב בכלום. הם לא צריכים להתגייס ולסכן את החיים של בשביל המדינה, למרות שהם אלה שבכלל חושבים שאנחנו צריכים להילחם נגד הערבים. רוב מלא של החילונים מעוניינים בשלום איתם, ובמדינה משותפת.
עובדה שהאנשים שכרגע יושבים בכנסת שלנו, דוגלים בהומופוביה, שוביניזם, וכדומה.
זו לא כפייה שמישהו בא אליי ומכריח אותי פיזית להיות כזאת (למרות שבקצב הזה יכניסו לכלא כל מי שלא חרדי), אבל תסתכלו על זה ככה - חרדים לא צריכים לעבוד. חילונים ממנים את החיים שלהם, והם עדיין מולידים 10 ילדים, בלי להתחשב בכלום. הם לא צריכים להתגייס ולסכן את החיים של בשביל המדינה, למרות שהם אלה שבכלל חושבים שאנחנו צריכים להילחם נגד הערבים. רוב מלא של החילונים מעוניינים בשלום איתם, ובמדינה משותפת.
אין פה מעשים, אלו האנשים עצמם, להתנגד למעשים זה להתנגד לאנשים, אל תמציאי תירוצים, חוץ מזה שאני בטוחה שיש פה הרבה שלא יסכימו איתך...
ומאיפה את יודעת? אפשר להגיד שהאנשים האלו מתנגדים למעשים של החרדים, הרי מה אכפת להם מזה שהם אנשים? הבעיה היא שהם חרדים.
(אני כמובן מסבירה למה שני הצדדים האלו רעים, אני ממש לא שונאת חרדים, אין לי שום דבר נגדם, יש לי רק בעיה עם כאלו שמשתמשים בדת בשביל לשנוא שנאת חינם)
ומאיפה את יודעת? אפשר להגיד שהאנשים האלו מתנגדים למעשים של החרדים, הרי מה אכפת להם מזה שהם אנשים? הבעיה היא שהם חרדים.
(אני כמובן מסבירה למה שני הצדדים האלו רעים, אני ממש לא שונאת חרדים, אין לי שום דבר נגדם, יש לי רק בעיה עם כאלו שמשתמשים בדת בשביל לשנוא שנאת חינם)
אז למה לי בכלל להיות חילונית?
חוץ מזה, הכנסת הקיימת מעבירה בקצב מהיר למדי חוקים המכריחים אותי להיות דתייה.
חוץ מזה, הכנסת הקיימת מעבירה בקצב מהיר למדי חוקים המכריחים אותי להיות דתייה.
אנונימי
א. ''אין הוכחות'', בעוד 200 שנים גם לא ישארו שום הוכחות כבר לשואה, על מה תסתמך? ספרים, העברה בעל פה מדור לדור, כמו החגים שלנו, הספרים, זה העם שלך, איך אתה מעז להגיד שאין הוכחות חחח, ''אמונה'', הבן אדם מנותק מהמציאות ומה שידוע כעובדה לכולם, אתה יהודי או לא?
ב. כן זו שמירה על היהדות, אנחנו יהודים, לא פלסטינים ולא מוסלמים ולא נוצרים נכון? מי ישמור על התנ''ך? על התורה שבעל פה? על ההלכות? על המינימום זהות וחוקים שנשארו לנו בארץ הקודש שהובטחה לנו? האמריקאים? יפה שאתה מכיר 3 אנשים שעזבו נו ו-? ואני מכיר 3 אנשים שהתחזקו מאותו מקום שאתה בו, דיל?
3. זה אכן לא מתאים להם, אתה צריך להבין שבצבא מדברים לשון הרע, יש חוקים שלא מתאימים להם, יש לפעמים גם חוסר צניעות, שבת היא לא אותה שבת, יש להם 3 תפילות, לימוד תורה, מצוות, לבוש שונה, עולם ומלואו, ועוד כל כך מלא דברים ובשניה יחזרו בשאלה, כמו שאתה לא תרצה שהבן שלך יחזור משם דוס נכון? אני אישית כמעט הפסקתי לשמור שבת בגלל הצבא אז בוא.. הם לומדים תורה, הם מתגייסים לצבא מעט, רוצה להחליף אותם? בוא באהבה. ובוא לא נשכח את הארגונים כמו זקא, מדא, יד שרה, לתת, שעשרות אלפים מהם שם מתנדבים ועוזרים ומצילים אנשים כמוך וכמוני, ומיליארדי כספים שהולכים לעמותות הולכים לקופת המדינה מחרדים.
א. ''אין הוכחות'', בעוד 200 שנים גם לא ישארו שום הוכחות כבר לשואה, על מה תסתמך? ספרים, העברה בעל פה מדור לדור, כמו החגים שלנו, הספרים, זה העם שלך, איך אתה מעז להגיד שאין הוכחות חחח, ''אמונה'', הבן אדם מנותק מהמציאות ומה שידוע כעובדה לכולם, אתה יהודי או לא?
ב. כן זו שמירה על היהדות, אנחנו יהודים, לא פלסטינים ולא מוסלמים ולא נוצרים נכון? מי ישמור על התנ''ך? על התורה שבעל פה? על ההלכות? על המינימום זהות וחוקים שנשארו לנו בארץ הקודש שהובטחה לנו? האמריקאים? יפה שאתה מכיר 3 אנשים שעזבו נו ו-? ואני מכיר 3 אנשים שהתחזקו מאותו מקום שאתה בו, דיל?
3. זה אכן לא מתאים להם, אתה צריך להבין שבצבא מדברים לשון הרע, יש חוקים שלא מתאימים להם, יש לפעמים גם חוסר צניעות, שבת היא לא אותה שבת, יש להם 3 תפילות, לימוד תורה, מצוות, לבוש שונה, עולם ומלואו, ועוד כל כך מלא דברים ובשניה יחזרו בשאלה, כמו שאתה לא תרצה שהבן שלך יחזור משם דוס נכון? אני אישית כמעט הפסקתי לשמור שבת בגלל הצבא אז בוא.. הם לומדים תורה, הם מתגייסים לצבא מעט, רוצה להחליף אותם? בוא באהבה. ובוא לא נשכח את הארגונים כמו זקא, מדא, יד שרה, לתת, שעשרות אלפים מהם שם מתנדבים ועוזרים ומצילים אנשים כמוך וכמוני, ומיליארדי כספים שהולכים לעמותות הולכים לקופת המדינה מחרדים.
^^^^
מסכימה לגמרי.
אתם רואים את הגרמנים והצרפתים נלחמים ככה?
גם הם נלחמו על שטחים.
אבל בסופו של דבר, כמו בסוף כל מלחמה, הם לחצו ידיים ושני הצדדים התפשרו!!
אז מה הטעם לעבור את כל העניין של המלחמה, מה הטעם שימותו ילדים בני 18, אם בסוף במילא מתפשרים ולוחצים ידיים?
אבל אנחנו - לא!!!
אנחנו חייבים להילחם עד *שכל* השטחים יהיו שלנו!!!!!!
ולמה?
האמת שאין לי מושג.
תשאלו את עצמכם.
מסכימה לגמרי.
אתם רואים את הגרמנים והצרפתים נלחמים ככה?
גם הם נלחמו על שטחים.
אבל בסופו של דבר, כמו בסוף כל מלחמה, הם לחצו ידיים ושני הצדדים התפשרו!!
אז מה הטעם לעבור את כל העניין של המלחמה, מה הטעם שימותו ילדים בני 18, אם בסוף במילא מתפשרים ולוחצים ידיים?
אבל אנחנו - לא!!!
אנחנו חייבים להילחם עד *שכל* השטחים יהיו שלנו!!!!!!
ולמה?
האמת שאין לי מושג.
תשאלו את עצמכם.
אשכרה יש כאן אנשים אנטישמים, מי היה מאמין חחח.
הם לא עשו כלום זה סתם אנשים בא להם להוציא את הכעס שלהם על אנשים
אנונימית
עשו רק טוב
ben
א יש הוכחות לדברים מלפני 400 שנה וגם לדברים מלפני מליוני שנים ויש לשואה תיעוד ענקי בכל העולם
ב התורה לא נכונה אז לא צריך לשמור עליה זה עד כדי כך פשוט מה שכן צריך זה לתת ל10 אחוז מהמדינה להיתחתן
ג. לא צריך ללמוד תורה צריך צבא ואם הם לא מתגייסים בגלל הסיבות האלו הומואים הם כבר לא הקהילה הכי רכרוכית בארץ
ד. אם זה באמת היה המצב הם פשוט היו משלמים מיסים אם הם באמת יכולים לתרום כמו חילונים
א יש הוכחות לדברים מלפני 400 שנה וגם לדברים מלפני מליוני שנים ויש לשואה תיעוד ענקי בכל העולם
ב התורה לא נכונה אז לא צריך לשמור עליה זה עד כדי כך פשוט מה שכן צריך זה לתת ל10 אחוז מהמדינה להיתחתן
ג. לא צריך ללמוד תורה צריך צבא ואם הם לא מתגייסים בגלל הסיבות האלו הומואים הם כבר לא הקהילה הכי רכרוכית בארץ
ד. אם זה באמת היה המצב הם פשוט היו משלמים מיסים אם הם באמת יכולים לתרום כמו חילונים
אנונימי
אתם שונאים להטבים יהודים זה הופך אתכם לאנטישמים?
אנונימי
א. ''יש תיעוד ענקי בכל העולם'', חחח ומה הספר הנקרא בעולם?? שמלמדים אותו בכל העולם??? שהנצרות והאיסלאם יצאו ממנו והם בעצמם לומדים אותו?? התנ''ך! וואו שאפו! ההוכחות נמצאות בתוך התנ''ך, ולא, לא אביא עכשיו כי זה מגילות. כל היהדות מלומדת יותר טוב בכל העולם ורק כאן אנשים אשכרה נגד הזהות שלהם. זה מדהים!! ''יש הוכחות מלפני 400 שנה'' נוו וזה אין? מה זה החגים? אלפי שנים כבר? וואו אנחנו כל כך מפגרים שפשוט מישהו המציא חג אז מאות אלפים הסכימו לחגוג אותו והעבירו מדור לדור עם מלא הלכות ואיך לחגוג וכו' וכו' נכון? מה זה בתי המקדש? מה זה כל התקופות שנרצחו לנו גם מלא יהודים? למה אנחנו צמים בתשעה באב?
ב. לא נכונה לדעתך, וגם אם היא נכונה או לא, זה לא העיקר, העיקר זה שזה הספר הקדוש שלנו, זה היהדות שלנו, זה מה שמאחד בין כולם, זה למה הקימו את המדינה, מאמין או לא, תכבד את המינימום זהות שבך ואת רוב העם הזה שמכבד ועושה חגים וקידוש או שומר שבת או מנסה להתקרב. אנחנו יהודים לא אמריקאים.
ג. צריך ללמוד תורה, זכותנו המלאה!
ד. הם כן משלמים מיסים, כשהם קונים בסופר הולך מס למדינה, כשהם קונים דירה יש מס למדינה, כל חודש באופן כללי הולך מס למדינה מהיכרות אישית עם חרדים, ארגונים כמו יד שרה ולתת וכו', שמיליארדי כספים מדי שנה הולכים לקופת המדינה, ממי? חרדים.
אבל כמובן שאתה לא יודע ולא מבין את כל הדברים האלה כי הורגלת לדקלם כמו רובוט מהחברה והסביבה.
ב. לא נכונה לדעתך, וגם אם היא נכונה או לא, זה לא העיקר, העיקר זה שזה הספר הקדוש שלנו, זה היהדות שלנו, זה מה שמאחד בין כולם, זה למה הקימו את המדינה, מאמין או לא, תכבד את המינימום זהות שבך ואת רוב העם הזה שמכבד ועושה חגים וקידוש או שומר שבת או מנסה להתקרב. אנחנו יהודים לא אמריקאים.
ג. צריך ללמוד תורה, זכותנו המלאה!
ד. הם כן משלמים מיסים, כשהם קונים בסופר הולך מס למדינה, כשהם קונים דירה יש מס למדינה, כל חודש באופן כללי הולך מס למדינה מהיכרות אישית עם חרדים, ארגונים כמו יד שרה ולתת וכו', שמיליארדי כספים מדי שנה הולכים לקופת המדינה, ממי? חרדים.
אבל כמובן שאתה לא יודע ולא מבין את כל הדברים האלה כי הורגלת לדקלם כמו רובוט מהחברה והסביבה.
לא, אני לא שונא להטבים, לא מרים, ולא אף אחד מכאן, איך אנחנו בדיוק אנטישמים?
שאנחנו מקיימים ''ואהבת לרעך כמוך'', זה שאנחנו נגד המעשים שלהם וכל הדברים האלה והמצעדים לא הופך אותנו לאנטישמים, כבני אדם אין לי בעיה לדבר ולהתחבר אליהם וכבר יצא לי פה בסטיפס, ולהפך, מתפללים עליהם שיחזרו לדרך האמת שזה ראוי להערכה לדעתי כי ישנם אנשים שהם כאלה ולא רוצים בכך.
אנטישמים? הכי רחוק מכאן. כולים אחים.
שאנחנו מקיימים ''ואהבת לרעך כמוך'', זה שאנחנו נגד המעשים שלהם וכל הדברים האלה והמצעדים לא הופך אותנו לאנטישמים, כבני אדם אין לי בעיה לדבר ולהתחבר אליהם וכבר יצא לי פה בסטיפס, ולהפך, מתפללים עליהם שיחזרו לדרך האמת שזה ראוי להערכה לדעתי כי ישנם אנשים שהם כאלה ולא רוצים בכך.
אנטישמים? הכי רחוק מכאן. כולים אחים.
ואתה אשכרה נגד האנשים עצמם ולא נגד המעשים שלהם או מה שהם עושים, מה שהופך אותך לאנטישמי, כי הם יהודים בדיוק כמוך בארץ.
א התנך זה סתם ספר אני גם יכול לטעון שהארי פוטר מתועד בכל העולם
ויש הוכחות שמפריכות את התנך שאתם פשוט מתעלמים מהם והתיעוד היחיד לסיפורים האלה נמצא בספר הזה ולעומת זאת לשואה יש אינספור תיעודים באינספור ספרים שונים
ב זה לא מה שמאחד בין כולנו אם ככה אתה רואה המדינה תהנה אבל זה לא המצב
ג נכון אבל חובתכם אמורה להיות להתגייס
ד תקרא נתונים ותפסיק לכתוב שטויות
ויש הוכחות שמפריכות את התנך שאתם פשוט מתעלמים מהם והתיעוד היחיד לסיפורים האלה נמצא בספר הזה ולעומת זאת לשואה יש אינספור תיעודים באינספור ספרים שונים
ב זה לא מה שמאחד בין כולנו אם ככה אתה רואה המדינה תהנה אבל זה לא המצב
ג נכון אבל חובתכם אמורה להיות להתגייס
ד תקרא נתונים ותפסיק לכתוב שטויות
אנונימי
ואני נגד המעשים שלהם אם יהיה חרדי: שהתגייס, תומך בלהטבים ואזרח תורם ומתפקד לא יהיה לי שום דבר נגדו
לעומת זאת אתם נותנים ללהטבים בחירה או שישנאו אותם או שהם יבלעו את הזהות המינית שלהם ויסבלו
לעומת זאת אתם נותנים ללהטבים בחירה או שישנאו אותם או שהם יבלעו את הזהות המינית שלהם ויסבלו
אנונימי
כלום, פשוט סטיגמות
הכל בגלל התקשורת
אנונימי, כאדם חרדי אשמח להתייחס לסעיפים 1 ו-6 שכתבת:
1. "האמונה שלהם מתבססת על זה שיום אחד המשיח יבוא ויפתור את כל הבעיות"- לא בדיוק. המשיח הוא לא אדם ש"בהנפת שרביט" ישנה את העולם, אלא זו אידיאולוגיה של שלום שקורית בהדרגתיות *דרך הטבע*, ככה שאני לא רואה איך זה חורג מכל מהפכה אידיאולוגית שהייתה.
כאן פשוט מדובר, לפי האמונה היהודית, בשינוי לקראת ההכרה בקיום האל ובתפקיד האנושות.
האם לא תהיה טכנולוגיה? תהיה. הכל יהיה אותו דבר. מה בעייתי באמונה הזו? הרי לא נשללת בה ההסתמכות על רופאים וכדומה, אז מה רע?
1. "האמונה שלהם מתבססת על זה שיום אחד המשיח יבוא ויפתור את כל הבעיות"- לא בדיוק. המשיח הוא לא אדם ש"בהנפת שרביט" ישנה את העולם, אלא זו אידיאולוגיה של שלום שקורית בהדרגתיות *דרך הטבע*, ככה שאני לא רואה איך זה חורג מכל מהפכה אידיאולוגית שהייתה.
כאן פשוט מדובר, לפי האמונה היהודית, בשינוי לקראת ההכרה בקיום האל ובתפקיד האנושות.
האם לא תהיה טכנולוגיה? תהיה. הכל יהיה אותו דבר. מה בעייתי באמונה הזו? הרי לא נשללת בה ההסתמכות על רופאים וכדומה, אז מה רע?
לא עשו כלום. סתם מתנפלים עליהם. ואז מה שהם הומופובים. יש מלא חילונים ודתיים מדתות שונות שהומופובים. למה דווקא להיטפל לחרדים. כאילו. זה עצוב שהם הומופובים אבל הם לא היחידים. לא שמעתי שמישהו אמר שהוא שונא נוצרים דתיים כי גם הם הומופובים. אז זה לא קשור רק ללהטב. סתם שנאה בלתי מוסברת
תיקון, סעיף 5.
"הדת שלנו מאוד גזענית (אנחנו העם הנבחר אז אנחנו שונים ויותר טובים משאר העמים) והגזענות הזאת רק פוגעת בנו"- כמו שאמרה מרים, מי אמר שאנחנו יותר טובים? לכל עם יש את הייחודיות שלו כמו שחז"ל אמרו שהפרסים (איראנים) למשל מתאפיינים בצניעות, הישמעאלים (ערבים) בכיבוד אורחים וכן על זה הדרך..
עם ישראל פשוט ייחודי ולפי התנ"ך הייעוד שלו זה להפיץ את העובדה שיש תורה בעולם. לא באנו לכפות אמונה על אף אחד, אנחנו לא מיסיונרים. להפך: מי שרוצה להצטרף ליהדות, עובר "מסכת גיהנום" רק כדי להתגייר... התפקיד שלנו הוא פשוט להיות פרזנטורים של היהדות, כמו שעשינו בנאמנות כל ההיסטוריה
"הדת שלנו מאוד גזענית (אנחנו העם הנבחר אז אנחנו שונים ויותר טובים משאר העמים) והגזענות הזאת רק פוגעת בנו"- כמו שאמרה מרים, מי אמר שאנחנו יותר טובים? לכל עם יש את הייחודיות שלו כמו שחז"ל אמרו שהפרסים (איראנים) למשל מתאפיינים בצניעות, הישמעאלים (ערבים) בכיבוד אורחים וכן על זה הדרך..
עם ישראל פשוט ייחודי ולפי התנ"ך הייעוד שלו זה להפיץ את העובדה שיש תורה בעולם. לא באנו לכפות אמונה על אף אחד, אנחנו לא מיסיונרים. להפך: מי שרוצה להצטרף ליהדות, עובר "מסכת גיהנום" רק כדי להתגייר... התפקיד שלנו הוא פשוט להיות פרזנטורים של היהדות, כמו שעשינו בנאמנות כל ההיסטוריה
לא שונאים את כל החרדים..
ולשאלה כנראה בגלל הכפייה דתית , השוביניזם , זה שהם לא מתגייסים וההומופוביה .
אלא שאומרים שזה לא קיים ושקרים כנראה לא יודעים מספיק בשביל לדעת את האמת או שהם מתעלמים מהעובדות והבעיות הללו במגזר.
ודיי לקרוא לכל מי שאומר משהו על החרדים "אנטישמי" או "נגד הדת" לא כולם הם ככה וזה סתימות להגיד דבר כזה..
ולשאלה כנראה בגלל הכפייה דתית , השוביניזם , זה שהם לא מתגייסים וההומופוביה .
אלא שאומרים שזה לא קיים ושקרים כנראה לא יודעים מספיק בשביל לדעת את האמת או שהם מתעלמים מהעובדות והבעיות הללו במגזר.
ודיי לקרוא לכל מי שאומר משהו על החרדים "אנטישמי" או "נגד הדת" לא כולם הם ככה וזה סתימות להגיד דבר כזה..
לשנאה אין הסבר
אני חרדיה
ואני גאה בזה! ואני גם יודעת ששום דבר לא יעזור לאנשים ששונאים אותנו , גם כי הם שונאים אותנו על כלום וגם כי השם איתנו ואיתם אין אף אחד!
שום דבר בעולם לא יערער את האמונה שלי , הפייק ניוז היום בעולם חוצה גבולות ולא רק על חרדים , אבל בזמן שיש אנשים שדואגים מזה אני מאמינה באלוקים שמסדר את הכל על הצד הטוב ביותר! אני מעריכה מאוד את האנשים שלא קונים את השטויות שממציאים על החרדים ובעזרת השם שיהיה לכולנו רק טוב!!!
דרך אגב על כל נושא ההומופוביה יש לי כמה מילים לומר החרדים לא הומופובים אבל הם לא יתמכו בלהטב לעולם, וזה שהם לא תומכים זה לא אומר שהם מזלזלים, בתור חרדיה שרואה מה קורה אני בהחלט לא תומכת בהם אבל אני מכבדת אותם כבני אדם!
ואני גאה בזה! ואני גם יודעת ששום דבר לא יעזור לאנשים ששונאים אותנו , גם כי הם שונאים אותנו על כלום וגם כי השם איתנו ואיתם אין אף אחד!
שום דבר בעולם לא יערער את האמונה שלי , הפייק ניוז היום בעולם חוצה גבולות ולא רק על חרדים , אבל בזמן שיש אנשים שדואגים מזה אני מאמינה באלוקים שמסדר את הכל על הצד הטוב ביותר! אני מעריכה מאוד את האנשים שלא קונים את השטויות שממציאים על החרדים ובעזרת השם שיהיה לכולנו רק טוב!!!
דרך אגב על כל נושא ההומופוביה יש לי כמה מילים לומר החרדים לא הומופובים אבל הם לא יתמכו בלהטב לעולם, וזה שהם לא תומכים זה לא אומר שהם מזלזלים, בתור חרדיה שרואה מה קורה אני בהחלט לא תומכת בהם אבל אני מכבדת אותם כבני אדם!
אנונימית
^אין פה שום סתירה אבל כנראה שאתה לא קורא טוב או לא מבין טוב!
אנונימית
^חמודי , זו לא סתירה זו מציאות - למי שלא מאמין באלוקים אין לו על מה להישען חוץ מעל עצמו ולמי שמאמין יש לו את אלוקים בכל זמני הקושי והלוואי שלכולנו יהיה טוב!!!!!!
אם קשה לך להבין זו כבר בעיה שלך....
אם קשה לך להבין זו כבר בעיה שלך....
אנונימית
סטיגמה
שונאי חרדים ודתים יותר גרועים מאנטישמים אנחנו ודורות לפינינו נאבקים לחיות בתור יהודים ואתם ושמאלנים נגדנו מנסים להעלים אותנו
אנשים לדעתי םא מבינים שהצבא לא יכול לגייס את כל החרדים. לא רק שזה מספר גדול של אנשים שצריל לגייס לתפקידים שונים גם צריך לדאוג להם לאוכל מסוים (בשר חלק, כשרות מסוימת..)והם לא יכולים להיות ביחד עם נשים (מפקדת וזה), וחוץ מזה חרדים משלמים ועובדים כמו כולם יש להם משפחות גדולות, רובם נופשים בארץ, קונים דירות לכל הילדים שלהם, בקיצור כמו כולם. השנאה נובעת מהתקשורת נטו ומאנשים שמפיצים שקרים ושנאה. (מדברת כמסורתית)
אנונימית
לדעתי לפחות, לשנוא חרדים זה גזענות לכל דבר. לבנאדם יש את חופש הבחירה שלו, ואם הוא יחליט לשמור שבת, או לצאת מהארון, או לעשות כל דבר אחר זו בחירה שלו. זה חולני שאנשים פשוט מצביעים רק אחד על השני כל היום, אומרים "זה לא בסדר".
מיושן, אם תשאלו אותי.
וזה אפילו לא קשור לחרדים או חילוני. כל בנאדם ששונא את המגדר האחר ממנו, מבחינתי הוא גזען, שפשוט לא יכול להיות שמח במה שיש לו ולהיות בשקט.
האנשים שאומרים: חרדים גונבים את המדינה וכו'..
לחרדים יש אידיאולוגיה דומה בעניין, רק לצד השני. ואם היינו חיים במדינה עם שלטון חרדי, הגיוני שהמצב היה עדיין רע מאוד. שהיו גזענים כלפי מי שרוצה להתגייס.
הרעיון זה פחות להסתכל על האחר, ולהבין שיש לי עוד הרבה מה לתקן בי.
אם נבין את זה, נחיה טוב יותר אחד עם השני
מיושן, אם תשאלו אותי.
וזה אפילו לא קשור לחרדים או חילוני. כל בנאדם ששונא את המגדר האחר ממנו, מבחינתי הוא גזען, שפשוט לא יכול להיות שמח במה שיש לו ולהיות בשקט.
האנשים שאומרים: חרדים גונבים את המדינה וכו'..
לחרדים יש אידיאולוגיה דומה בעניין, רק לצד השני. ואם היינו חיים במדינה עם שלטון חרדי, הגיוני שהמצב היה עדיין רע מאוד. שהיו גזענים כלפי מי שרוצה להתגייס.
הרעיון זה פחות להסתכל על האחר, ולהבין שיש לי עוד הרבה מה לתקן בי.
אם נבין את זה, נחיה טוב יותר אחד עם השני
בגלל התשקורת השמאלנית
אנונימי
יש לי בני דודים חרדים זה לא כולם אל תכלילו
אסקמי אז אתה לא שונא נאו נאצים?
אנונימי
בעיקר בגלל התקשורת, ההסתה והמיעוט הקיצוני שמראים שם.
וגם, לכל אלה שאומרים שחרדים "כופים דת" קודם כל, הם ממש לא.
זה מצחיק, כי מבין כל הדתות בעולם, הכי קשה להיכנס לדת של היהודים.
בנצרות, טבילה אחת במקווה וזהו את נוצריה.
ביהדות, אם את רוצה באמת להיות יהודיה זה גיור אותודוקסי של כ"כ הרבה שנים, שקשה בטירוף. היהדות *נגד* להכריח אנשים להיכנס לדת, לכן זה גם כול כך קשה. כדי לוודא שרק מי ש*באמת* מאמין בה' יהיה בדת.
אז לא נשמות, חרדים לא כופים את הדת שלהם.
וזה שהם חילקו לכם נרות בשישי לשבת, צר לי להודיע לכם, זו גם לא כפייה דתית❤
וגם, לכל אלה שאומרים שחרדים "כופים דת" קודם כל, הם ממש לא.
זה מצחיק, כי מבין כל הדתות בעולם, הכי קשה להיכנס לדת של היהודים.
בנצרות, טבילה אחת במקווה וזהו את נוצריה.
ביהדות, אם את רוצה באמת להיות יהודיה זה גיור אותודוקסי של כ"כ הרבה שנים, שקשה בטירוף. היהדות *נגד* להכריח אנשים להיכנס לדת, לכן זה גם כול כך קשה. כדי לוודא שרק מי ש*באמת* מאמין בה' יהיה בדת.
אז לא נשמות, חרדים לא כופים את הדת שלהם.
וזה שהם חילקו לכם נרות בשישי לשבת, צר לי להודיע לכם, זו גם לא כפייה דתית❤
אז למה להומואים אסור להיתחתן בארץ?
אנונימי
למה כל העולם שונאים יהודים וישראלים?
התקשורת שמסיתה את כולם.
ולרוב זה גם מחוסר היכרות.
התקשורת שמסיתה את כולם.
ולרוב זה גם מחוסר היכרות.
אני לא שונא חרדים ואני לא שונא שום דת, איש איש באמונתו יחיה אבל זה שבן אדם מאמין במשהו לא פותר אותו מלשרת בצבא כמו כולם ולעבוד בשביל הכסף שלו(שוב אני לא מכליל). אפשר לעשות גם וגם.
רוב השנאה לחרדים מתבססת על נתונים שמייצגים את רוב האוכלוסייה
רובם לא משלמים מיסים/ משלמים הרבה הרבה פחות מחילוני ממוצע
רובם לא מתגייסים לצבא( יש 1000 בשנה שכן), וזה לא בגלל "שהצבא חילוני", יש גם אזורים בהם יש לצבא יחידות דתיות עם שמירת שבת, תפילות וכו, פשוט הם מעדיפים ללמוד משהו שהם מאמינים בו שלפי המדע( לא האמונה) לא מועיל בכלום.
( אפשר להוסיף שהם כופים כל מיני דברים כמו זה שכתוצאה מהם יש איסור על נסיעת אוטובוסים בשבת... )
הם רובם מאמינים בדעות קדומות שלא מתאימות לעולם המודרני( הומופוביה, הפלות, גזענות משום שאנחנו "העם הנבחר") וכתוצאה מכך זה משאיר אותנו מאחור בחוקים( כמו איסור על חתונה בין גוי ליהודי, גבר לגבר...) וגם זה יוצר תדמית במדינה שהיא לא מספיק מפותחת גם אם מבחינה טכנולוגית מאוד מתקדמת ( שגם לטכנולוגיה הם רובם מתנגדים).
בקיצור, השנאה נגדם אולי מכלילה נורא אבל מרבית האוכלוסייה של החרדים גורמת למדינה שלנו להיות פחות מפותחת כלכלית ומחשבתית.
שיהיה ברור אני לא שונא חרדים, אני חושב אבל שהדרך חיים שלהם פוגעת בזה שאיכות החיים שלי תהיה יותר טובה.
רובם לא משלמים מיסים/ משלמים הרבה הרבה פחות מחילוני ממוצע
רובם לא מתגייסים לצבא( יש 1000 בשנה שכן), וזה לא בגלל "שהצבא חילוני", יש גם אזורים בהם יש לצבא יחידות דתיות עם שמירת שבת, תפילות וכו, פשוט הם מעדיפים ללמוד משהו שהם מאמינים בו שלפי המדע( לא האמונה) לא מועיל בכלום.
( אפשר להוסיף שהם כופים כל מיני דברים כמו זה שכתוצאה מהם יש איסור על נסיעת אוטובוסים בשבת... )
הם רובם מאמינים בדעות קדומות שלא מתאימות לעולם המודרני( הומופוביה, הפלות, גזענות משום שאנחנו "העם הנבחר") וכתוצאה מכך זה משאיר אותנו מאחור בחוקים( כמו איסור על חתונה בין גוי ליהודי, גבר לגבר...) וגם זה יוצר תדמית במדינה שהיא לא מספיק מפותחת גם אם מבחינה טכנולוגית מאוד מתקדמת ( שגם לטכנולוגיה הם רובם מתנגדים).
בקיצור, השנאה נגדם אולי מכלילה נורא אבל מרבית האוכלוסייה של החרדים גורמת למדינה שלנו להיות פחות מפותחת כלכלית ומחשבתית.
שיהיה ברור אני לא שונא חרדים, אני חושב אבל שהדרך חיים שלהם פוגעת בזה שאיכות החיים שלי תהיה יותר טובה.
אני לא מכליל את כל החרדים אבל אני כן יודע שחרדים לוקחים הרבה מיסים מהמדינה וההורים שלנו עובדים קשה קורעים את התחת למשכורת ומוריד להם יותר מהמיסים בגללהם
בנוסף רוב החרדים לא הולכים לצבא ורובם עושים מלא מאומות ומוצאים שם רע לישראלים בעיקר בחול
צילמו מלא סרטונים שביום השואה הם פשוט הורידו דגלים של ישראל מהעמודים בבני ברק ובעוד מקומות
בנוסף הם שופטים מלא נשים רק על פי הלבוש מעירים להן בצעקות וצועקים על ילדים ובנות בגלל שהם בטלפון או מתלבשים קצר
הם כאילו ממש מוגזמים ואני לא מכליל את כולם כי אני יודע שיש חרדים שהולכים לצבא אבל ממש ממש בודדים תוכלו לבדוק סטטיסטית שרוב החרדים זה בידיוק מה שתיארת בעיקר חרדים מבית שמש ובני ברק שהם הכי קיצונים שיש
ויש חרדים גם שעובדים אבל עוד פעם רובם מקבלי תשלומים מהמיסים שלנו
ולפני שחרדים יוצאים על התגובה הזאת תקראו את כל מה שרשמתי ועם אתם לא כאלה אז אין לכם סיבה להגיב
בנוסף רוב החרדים לא הולכים לצבא ורובם עושים מלא מאומות ומוצאים שם רע לישראלים בעיקר בחול
צילמו מלא סרטונים שביום השואה הם פשוט הורידו דגלים של ישראל מהעמודים בבני ברק ובעוד מקומות
בנוסף הם שופטים מלא נשים רק על פי הלבוש מעירים להן בצעקות וצועקים על ילדים ובנות בגלל שהם בטלפון או מתלבשים קצר
הם כאילו ממש מוגזמים ואני לא מכליל את כולם כי אני יודע שיש חרדים שהולכים לצבא אבל ממש ממש בודדים תוכלו לבדוק סטטיסטית שרוב החרדים זה בידיוק מה שתיארת בעיקר חרדים מבית שמש ובני ברק שהם הכי קיצונים שיש
ויש חרדים גם שעובדים אבל עוד פעם רובם מקבלי תשלומים מהמיסים שלנו
ולפני שחרדים יוצאים על התגובה הזאת תקראו את כל מה שרשמתי ועם אתם לא כאלה אז אין לכם סיבה להגיב
בתור מסורתי אני יגיד את כל האמת : כפייה דתית ושוביניזם
אנונימי
אנונימי
אף אחד מהצדדים לא תומך בשואה. אל תוציא כללו מהקשרו
אף אחד מהצדדים לא תומך בשואה. אל תוציא כללו מהקשרו
גם הם שונאים אנשים אחרים
בטח יהיו כאלה בתגובות שיגידו לא להחליל ויבכו אבל אני מדברת ממקרים שקרו לי בחיים עם חרדים הם רק פוגעים בסביבה ובמדינה וחושבים שהם מושלמים וכולם צריכים להיות כמוהם
אמא שלי למשל דתיה הלכתי לים עם המשפחה והיא ראתה מישהי בבגד ים ואמרה איכס בקול וצעקתי עליה שהיא חסרת טאקט ומגעילה. (אני לא דתיה יותר)
זה לא רק החרדים זאת הדת כולה
היא הורסת את העולם הזה הם מפיצים שנאת חינם
בטח יהיו כאלה בתגובות שיגידו לא להחליל ויבכו אבל אני מדברת ממקרים שקרו לי בחיים עם חרדים הם רק פוגעים בסביבה ובמדינה וחושבים שהם מושלמים וכולם צריכים להיות כמוהם
אמא שלי למשל דתיה הלכתי לים עם המשפחה והיא ראתה מישהי בבגד ים ואמרה איכס בקול וצעקתי עליה שהיא חסרת טאקט ומגעילה. (אני לא דתיה יותר)
זה לא רק החרדים זאת הדת כולה
היא הורסת את העולם הזה הם מפיצים שנאת חינם
אנונימית
כפייה דתית
הרבה חרדים לא מתגייסים, לא עובדים ומקבלים כסף (של משלמי המיסים) בשביל ללמוד תורה
לחלקם אמונה פרימיטיבית שגורמת למקרים של הפליה וחוסר הוגנות בחברה
ועוד
הרבה חרדים לא מתגייסים, לא עובדים ומקבלים כסף (של משלמי המיסים) בשביל ללמוד תורה
לחלקם אמונה פרימיטיבית שגורמת למקרים של הפליה וחוסר הוגנות בחברה
ועוד
תפגין קצת כבוד לכבשים לפני שאתה מדבר
אנונימי
כי אנחנו בדור של בעקבתא דמשיחא שאחת הנבואות על הדור הזה היא "וחכמת הסופרים תסרח ויראי חטא ימאסו (סוטה מט ע"ב, סנהדרין צז ע"א).
אנונימי
אנונימית
את מכלילה ברמות. אני מצטער לשמוע שעברת מצב לא פשוט עם המשפחה שלך, ומה שאמא שלך עשתה היה לא בסדר, אבל למה להכליל? יש דתיים נהדרים, שעובדים, ולומדים, ומתגייסים.
והאנשים הרעיל שדיברתי עליהם?
הם בכל מקום.
בחרדים. בדתיים. בחילוניים.
אז פשוט נוח לנו להצביע על קבוצה שאנחנו לא אוהבים, לראות כמות קטנה של אנשים מתוכם מתנהגים בצורה גועלית, ולהכליל. אבל החרדים לא שונים מהחילונים
את מכלילה ברמות. אני מצטער לשמוע שעברת מצב לא פשוט עם המשפחה שלך, ומה שאמא שלך עשתה היה לא בסדר, אבל למה להכליל? יש דתיים נהדרים, שעובדים, ולומדים, ומתגייסים.
והאנשים הרעיל שדיברתי עליהם?
הם בכל מקום.
בחרדים. בדתיים. בחילוניים.
אז פשוט נוח לנו להצביע על קבוצה שאנחנו לא אוהבים, לראות כמות קטנה של אנשים מתוכם מתנהגים בצורה גועלית, ולהכליל. אבל החרדים לא שונים מהחילונים
הרעים*
תרגום?^^^
הוא מתכוון שבדור של המשיח, האנשים שהכי הערכנו כל החיים, אלו יהיו האנשים שהכי נתעב.
"חכמת סופרים תסרח"
"חכמת סופרים תסרח"
אנונימי
כי הם לא עובדים ונותנים לחילונים לעבוד ולא מסכימים להתגייס
theo, אם להיות נגד עבירות של אנשים - זה להיות נגד אנשים עצמם, אז גם מי שנגד מעשים של נאצים - הוא נגד אנשים עצמם. להיות נגד הדעות של נאצים - זה להיות נגד אנשים עצמם שמאמינים באותה אידיאולוגיה. את לא יכולה להגיד שאין לך שום בעיה עם נאצ'ים כבני אדם, יש לך בעיה רק עם הנאציזם עצמו. אז להיות נגד נאצזים=להיות נגד נאצים=להיות נגד בני אדם בגלל מה שהם=שנאת חינם.
נכון? ככה, שיש לך בעיה להתנגד למה אלוקים עצמו מתנגד (למשל משכב זוכר וזה שגבר יתנהג כמו אשה ולהפך).
נכון? ככה, שיש לך בעיה להתנגד למה אלוקים עצמו מתנגד (למשל משכב זוכר וזה שגבר יתנהג כמו אשה ולהפך).
אנונימי
^^^^^^^^^ אנונימית, מי בדיוק פוגע בעולם? נשים שלובשות חשוף - הן אלה שפוגעות בעולם, אז אמא שלך צודקת שאמרה על זה "איכס". ראי מה אומר הקב"ה:
"וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן, וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם, הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה ,וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן, וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
אם את רואה בעיה בדת עצמה - אז את בבעיה חמורה שאת חושבת שאת יודעת יותר טוב מבורא עולם.
לצעוק על אמא?! לאן הגענו?! ככה זה שפורקים עולם.
"וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן, וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם, הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה ,וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן, וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
אם את רואה בעיה בדת עצמה - אז את בבעיה חמורה שאת חושבת שאת יודעת יותר טוב מבורא עולם.
לצעוק על אמא?! לאן הגענו?! ככה זה שפורקים עולם.
אנונימי
אוראל 1230:
לא מבין אותך.
אמרת דברים נכונים. לכל אחד.
מה הקשר לחרדים?
זה חדש לך שאנשים עושים דברים רעים?
הוציאו כתבה לא מזמן על זה שחרדים לוקחים מהמדינה 1.4 מיליארד שקל בשנה או משהו כזה. וכולם היו בהלם.
אבל...
הם לא התייחסו לאחוזים.
כי סכומים מעניינים אתה יודע את מה.
לפי האחוזים חרדים לוקחים מהמדינה 1.8 אחוז...
אני אישית מכיר חרדים שאין להם מה לאכול בבית.
תלמודי תורה שלא מדליקים מזגן כי אין להם כסף. משפחות שלמות שאין להם כסף להאכיל את הילדים שלהם, ומה עושים להם?? צורחים עליהם שהם גנבים, ושהם עושקים את המדינה .
וזה?!
זה גועל נפש
לא מבין אותך.
אמרת דברים נכונים. לכל אחד.
מה הקשר לחרדים?
זה חדש לך שאנשים עושים דברים רעים?
הוציאו כתבה לא מזמן על זה שחרדים לוקחים מהמדינה 1.4 מיליארד שקל בשנה או משהו כזה. וכולם היו בהלם.
אבל...
הם לא התייחסו לאחוזים.
כי סכומים מעניינים אתה יודע את מה.
לפי האחוזים חרדים לוקחים מהמדינה 1.8 אחוז...
אני אישית מכיר חרדים שאין להם מה לאכול בבית.
תלמודי תורה שלא מדליקים מזגן כי אין להם כסף. משפחות שלמות שאין להם כסף להאכיל את הילדים שלהם, ומה עושים להם?? צורחים עליהם שהם גנבים, ושהם עושקים את המדינה .
וזה?!
זה גועל נפש
אנונימי
היי חמודים! אני חרדיה וחשוב לי לציין שלא אכפת לי מה אתם חושבים עלינו ולכל הציבור החרדי לא אכפת, אנחנו עושים את רצון ה' והכל בשליטתו ואכן אנחנו גם לפני משיח ולפני שהמשיח יבוא השנאה לאמת תגדל , אז תגידו שאנחנו לא תורמים כלום למדינה ותגידו עוד מלא דברים, אבל אני וכל החרדים יודעים את האמת ועוזרים למלא אנשים במלא דברים , בכנות היינו מתגייסים לצבא אם הוא היה מתאים לנו אבל הוא לא , וזה לא יעזור לומר שכן כי אנחנו רואים שהוא לא מניסיון של חרדים שהיו שם , בנושא הלהטב אנחנו אכן נגדו אבל מעולם לא נזלזל בבני אדם להטבים מעצם העובדה שהם בני אדם אבל אנחנו פשוט גם לא נתמוך בהם!
אנשים נוטים לחשוב שהביקורת על החרדים גורמת להם להתערער , אז אני שמחה לבשר שלא ורוב החרדים בכלל לא מודעים לכך בגלל שאין להם טכנולוגיה 'מתקדמת' , בקיצור אנחנו נמשיך לחיות במדינת ישראל בעז"ה בכמה שיותר שלום ואחווה!!!
אנשים נוטים לחשוב שהביקורת על החרדים גורמת להם להתערער , אז אני שמחה לבשר שלא ורוב החרדים בכלל לא מודעים לכך בגלל שאין להם טכנולוגיה 'מתקדמת' , בקיצור אנחנו נמשיך לחיות במדינת ישראל בעז"ה בכמה שיותר שלום ואחווה!!!
אנונימית
למה יש שנאה כלכ חזקה ללהט"בקים, מה הם כבר עשו?
אנונימית
^^ עבירות חמורות שבגללם בא מבא לעולם (ראי בראשית רבה כו, ה).
אנונימי
^אני יכולה להגיד אותו דבר כלפיך. זאת לא סיבה.
^ מה הקשר להגיד אותו דבר עלי? על סמך מה?
מה זאת אומרת זאת לא סיבה? המדרש יודע מה שהוא אומר.
מה זאת אומרת זאת לא סיבה? המדרש יודע מה שהוא אומר.
אנונימי
^אני יכולה להגיד לך שבגלל מה שכתוב באיזה ספר חרדים זה רע וצריך לשנוא אותם, האם זאת סיבה מוצדקת? ממש ממש לא. אתה סתם שונא שנאת חינם.
^ לציית לדברי אלוקים חיים - זה לא סתם, זה לעשות מה שצריך.
אנונימי
למה תמיד זה נהפך לאתיאסטים שמץווכחים עם דתיים על משמעות החיים? שאלו אתכם למה אתם שונאים ובתכלס אין לכם שום סיבה הגיונית
מה? נו בחייאת איזה הדתה
אז הבנאדם התבלבל ולא ביטא את מחשבותיו כמו שצריך
אבל אנחנו לא כופים על חילונים כלום איש באמונותו יחיה
מנחם704, מצד אחד אתה מדבר על הדתה, מצד שני אתה מדבר על כפיות טובה, בשעה שאתה וכופרים אחרים בעצמכם כופרים טובה למי שברא אתכם.
אז מי בדיוק צבוע כאן?
וכן, כתבתי לה לפי הראש שלה שמי שנגד עבירות של להט"ב - זה אורמ שהם נגד אנשים עצמם. באתי להסביר מדוע זהז ליגיטימי להיות נגד זה, בדיוק כמו שליגיטימי להיות נגד מעשים של נאצים. אלא אם כן אתה לא נגד הנאצים.
אז מי בדיוק צבוע כאן?
וכן, כתבתי לה לפי הראש שלה שמי שנגד עבירות של להט"ב - זה אורמ שהם נגד אנשים עצמם. באתי להסביר מדוע זהז ליגיטימי להיות נגד זה, בדיוק כמו שליגיטימי להיות נגד מעשים של נאצים. אלא אם כן אתה לא נגד הנאצים.
אנונימי
^^ הזכמת, כי אין דבר כזה. "וצדיק באמונו יחיה" (חבקוק ב, ד).
דווקא *צדיק* ודווקא *בזכות שהוא מאמין*, לא להפך. בניוגיד למי שלא מאמין.
דווקא *צדיק* ודווקא *בזכות שהוא מאמין*, לא להפך. בניוגיד למי שלא מאמין.
אנונימי
בסדר אבל מי שלא מאמין זה עניין שלו ואין פה שום הדתה אז שלא יבלבלו את המוח זה ממש מעצבן
^ שיצעקו. מה אכפת לך? ה' איתנו, לא איתם.
אנונימי
ה' גם איתם
אני רוצה להגיד שכל התגובות פה מדברות על דברים שלא מתייחסים בסוף לאחוז הכולל.
לפי דעתי תגובות שאומרות שדתיים הולכים לפי הדרך הנכונה ולפי דרך ה', זה לא משנה, אני לא מאמין בזה אז זה לא צריך להיות קשור אליי לא בגלל זה אנשים לא אוהבים אותם.
אני לא מכריח אף אחד לא להאמין בדת, אבל אני חושב שעם הדת באים חוקים שכופים על חלק מהעם דברים, כלומר כפייה דתית.
אפשר להתעלם מזה שאני לא מסכים בכלל עם הדת, לפי דעתי היא נורא הומופובית, גזענית ושוביניסטית אך בסוף אם זה איך שמישהו בוחר להתנהג זו בעיה שלו, כל עוד זה לא משפיע עליי.
אך ברגע שבגלל הדת, אני משלם פי 6 יותר מיסים בשביל לכלכל את החלק השני במדינה שלי, שרובם לא עובדים, שרובם עם הרבה ילדים, וכל זה רק בגלל מצווה שאני לא מאמין בה לפי דעתי זה שגוי וזה פוגע לי באיכות חיים.
ברגע שאני צריך להיסגר בבית בשישי-שבת( כי אין לי רכב תמיד), כי אין תחב"צ, רק כי זה מחלל את המצווה של שמירת השבת של החרדים והמסורתיים אז זה פוגע לי באיכות חיים ובהנאה.
ברגע שלקרוב שלי אסור להתחתן עם חבר שלו כי זה אסור בחוקי המדינה חתונת בן ובן, אז זה פוגע בו וגם פוגע בי בתור חבר שלו( כנ" ל על נישואי תערובת)
אם נתעלם מהצבא, נכון, זה לא פייר שאני בצבא ומרבית החרדים לא כי יש להם פטור, זה פוגע בי פחות כי בסוף אני עושה את זה גם ככה למרות שזה גם מראה על חוסר שיוויון.
אז כן, אני לא שונא חרדים, אני חושב שהם יכולים לחיות בדרך שלהם, אבל כרגע במדינת ישראל זה מפריע נורא לדרך חיים שלי. זה מפריע לאיכות החיים שלי ולשגרה שאני הייתי רוצה לחיות בה ולכן יש נגדם שנאה.
שיהיה ברור, חשוב לקרוא את הכל ולא את המשפט האחרון כמו שעשו פה כל הזמן ואז סתם לזרוק האשמות. ואל תגידו שאני מכליל, אני מדבר באחוזים, גם אני מכיר חרדים שעובדים, שבצבא, שבעד חתונות גייז וכו, אך מרביתם לא. אני לא מכליל ציבור שלם, אני אומר למה אנשים בוחרים להתייחס אליהם ככה, כי זה בסוף מה שחרדי ממוצע מייצג כי זאת מרבית האוכלוסייה שעליה גם שומעים.
לפי דעתי תגובות שאומרות שדתיים הולכים לפי הדרך הנכונה ולפי דרך ה', זה לא משנה, אני לא מאמין בזה אז זה לא צריך להיות קשור אליי לא בגלל זה אנשים לא אוהבים אותם.
אני לא מכריח אף אחד לא להאמין בדת, אבל אני חושב שעם הדת באים חוקים שכופים על חלק מהעם דברים, כלומר כפייה דתית.
אפשר להתעלם מזה שאני לא מסכים בכלל עם הדת, לפי דעתי היא נורא הומופובית, גזענית ושוביניסטית אך בסוף אם זה איך שמישהו בוחר להתנהג זו בעיה שלו, כל עוד זה לא משפיע עליי.
אך ברגע שבגלל הדת, אני משלם פי 6 יותר מיסים בשביל לכלכל את החלק השני במדינה שלי, שרובם לא עובדים, שרובם עם הרבה ילדים, וכל זה רק בגלל מצווה שאני לא מאמין בה לפי דעתי זה שגוי וזה פוגע לי באיכות חיים.
ברגע שאני צריך להיסגר בבית בשישי-שבת( כי אין לי רכב תמיד), כי אין תחב"צ, רק כי זה מחלל את המצווה של שמירת השבת של החרדים והמסורתיים אז זה פוגע לי באיכות חיים ובהנאה.
ברגע שלקרוב שלי אסור להתחתן עם חבר שלו כי זה אסור בחוקי המדינה חתונת בן ובן, אז זה פוגע בו וגם פוגע בי בתור חבר שלו( כנ" ל על נישואי תערובת)
אם נתעלם מהצבא, נכון, זה לא פייר שאני בצבא ומרבית החרדים לא כי יש להם פטור, זה פוגע בי פחות כי בסוף אני עושה את זה גם ככה למרות שזה גם מראה על חוסר שיוויון.
אז כן, אני לא שונא חרדים, אני חושב שהם יכולים לחיות בדרך שלהם, אבל כרגע במדינת ישראל זה מפריע נורא לדרך חיים שלי. זה מפריע לאיכות החיים שלי ולשגרה שאני הייתי רוצה לחיות בה ולכן יש נגדם שנאה.
שיהיה ברור, חשוב לקרוא את הכל ולא את המשפט האחרון כמו שעשו פה כל הזמן ואז סתם לזרוק האשמות. ואל תגידו שאני מכליל, אני מדבר באחוזים, גם אני מכיר חרדים שעובדים, שבצבא, שבעד חתונות גייז וכו, אך מרביתם לא. אני לא מכליל ציבור שלם, אני אומר למה אנשים בוחרים להתייחס אליהם ככה, כי זה בסוף מה שחרדי ממוצע מייצג כי זאת מרבית האוכלוסייה שעליה גם שומעים.
^ חרדי אמיתי לא היה בעד נישואי גייז. אם הוא כן - איפה חרדה של לדבר ה'?
אנונימי