91 תשובות
תכלס את צודקת...
כנראה שהוא רצה מראש להיות רע ולהעניש אותנו
שואל השאלה:
זה כאילו שאלוהים נהנה לראות אותנו סובלים ואנשים סובלים....שאנשים מתים ולא חיים לנצח ...ויש מחלות נוראיות...וגם זה קורה לאנשים טובים
ממש לא ברור למה העונש הזה
אנונימית
^
יאפ, או שאלוהים נהנה לראות אותנו סובלים, או שלא אכפת לו, או שהוא פשוט ברא את בני האדם ואז לא התערב, או שהוא לא קיים, לצערי אין אופציה שהוא רק טוב...
אני לא יודעת איזה אופציה אני מעדיפה...
^
1. אני אגנוסטית, אני לא שוללת ולא מאשרת את קיומו של אלוהים, אני במצב ניטרלי.

2. אין שום עולם שבו הישות שאחראית לאונס, לביריונות, לפגיעה, לרצח, לאלימות ועוד, שהיא כולה טוב. את יכולה להתכחש לזה, אבל את יודעת שמה שאני אומרת הוא נכון...
שואל השאלה:
אז..זה טוב שאנשים חולים וסובלים?? מבחינת אלוהים? כולנו אנשים לא באמת טובים? גם אלו שממש טובים צריכים את העונש הזה?
אנונימית
שואל השאלה:
נכון אלוהים ברא בנו את תכונת הרוע..הוא היה יכול לבטל אותה מהתחלה.זה לא הוגן כי יש הרבה אנשים טובים בעולם. יותר מאנשים רעים
אנונימית
שואל השאלה:
כל הרוע בעולם, אלוהים היה יכול למנוע אם לא היה לנו את תכונת הרוע מלכתחילה
אנונימית
^^ולמה זה? זה לא הגיוני...
למה הוא יצר את העולם הבא מלכתחילה?
אם אלוהים הוא כל יכול, הוא יכול לבטל את כל הרוע במיצמוץ של העין, למה הוא לא עושה את זה?
שואל השאלה:
אנונימית,למה המלאכים מקנאים בנו? למה לא טוב להם לחיות לנצח? ולחיות בעולם שכולו טוב? אנחנו צריכים לקנאות בהם לא?
אנונימית
שואל השאלה:
להצדיק מוות ועצב כאילו זה משהו טוב סבל ומחלות זה ממש נורא... זה לא היה צריך להיות קיים.לא נראה לי שאלוהים בעצמו היה רוצה לסבול דבר כזה כמו שאנחנו סובלים ולחיות חיים כאלו כמו שלנו בעצמו
אנונימית
הוא רצה לתת להם ניסיון
אי אפשר לדעת זה שאלות שאי אפשר לדעת
אנונימית (שואלת השאלה), אשמח להסביר לך כמה דברים בפרטי, כמובן רק אם תרצי, את ממש לא חייבת
שואל השאלה:
אם אלוהים היה מתחלף איתנו פה בכדור הארץ בתור איש אמיתי בן אדם כמונו....ולא לחיות לנצח ומחלות כמו סרטן וזה לא נראה לי שהוא היה כל כך אוהב את מה שהוא יצר
אנונימית
אישית אני מאמין שאלוהים יכול לגרום לעצמו לא לדעת את העתיד ואת התוצאה של משהו.
אז אולי הןא לא ידע שהם יאכלו
עץ הדעת היה עץ ככל העצים, אבל ה אסר לאכול דווקא ממנו על מנת שהאדם יכיר שה הוא הבורא שלו ועליו לציית לו..
לא היה בעץ משהו מיוחד מלחתכילה אבל הוא נקרא ככה על שם סופו
ובכל זאת צריך לזכור שיש לנו בחירה חופשית, האדם יכול להילחם ביצרים שלו ולא לאכול, זה כבר לא קשור למה לה יודע או לא אלא יותר להחלטות של האדם
^^אבל את לא יכולה לדעת למה אלוהים עשה ככה רק הוא יודע
מסכים איתך. ליצור עולם עם עונשים, סבל, ורשע זה דבר רע.
אלוהים יכול להכין עולם בו לא יהיה צורך להעניש ולפגוע.
אלוהים פשוט נתן לנו חופש בחירה, וכך גם לאדם וחווה. ולתגובות מעליי, אלוהים הוא כן טוב, מי ש"ברא" את הרוע הוא השטן, שהוא אגב הנחש שפיתה לאכול מהעץ.
אנונימית
^
אלוהים מסוגל לבחור שלא יהיה רוע ושלברוא רוע יהיה בלתי אפשרי.
שואל השאלה:
מי שרשמה על המלאכים את התגובה הזו
אבל הוא רצה לתת לנו בחירה חופשית.
אפילו המלאכים מקנאים בנו.
את המלאכים הוא ברא ללא בחירה.
אבל האדם אחראי על המעשים שלו
הם מקנאים כי להם אין בחירה.
והם יודעים את המעלה של הזכות הזאת

אז המלאכים באמת היו רוצים להפוך לאנשים רגילים?
כדי לבחור ולעשות דברים פשוטים ולהנות מחיים פשוטים ולא מושלמים?
אנונימית
^^אלוהים מסוגל להכל, אבל אנשים צריכים להעריך את הטוב ולא ניתן לעשות זאת ללא השוואה לרוע. בנוסף, שוב, אנחנו חופשיים לבחור ולפעמים השטן מתעתע בנו ומשפיע עלינו להיות רעים.
אנונימית
שואל השאלה:
רגע אבל.....אלוהים ברא בכוונה את הנחש להיות כשטן? אם הוא הנחש לא היה קיים אז אדם וחווה לא היו אוכלים מהעץ נכון? זה רק בגלל שהנחש פיתה אותם ממש והוציא מהם את היצר הרע נכון?אז אדם וחווה היו מושלמים וטובים מלכתכילה בלי שום יצר הרע נכון ?
אנונימית
שאלה יפה
יש הבדל גדול בין אם אני הגורם למשהו שיגרם לבין אם אני יודע מה יקרה.
תיאורטית אם מישהו אחר בחר לאכול צ'יפס במקום במבה ואני עכשיו ראיתי את זה נגיד כמו בסרט ועכשיו זה הולך לקרות אז אני יודע אבל בתכל'ס הוא בחר. זה קודם כל וב' הידיעה של הקדוש ברוך הוא אנחנו לא יכולים בכלל לתאר אותו להגדיר או כלום זה לא הגיוני שנבראים מוגבלים יכולים לתפוס את מי שברא את כולנו זה ברור ידיעה הרבה יותר גדולה.
ולמה יש רע בעולם יש הסבר שמופיע במגיד מישרים ודעות ותבונות יש הקב"ה רוצה להטיב והטבה האמתית זה בגלל שאדם עושה משהו ולא מקבל חינם. אדם שמקבל בחינם מתבייש הוא מרגיש לא ראוי זו תכונה ראויה אדם להתבייש במשהו שנתנו בלי שהכרנו טובה בלי שעשיתי משהו גם בשביל הנותן. אדם עובד על עצמו בעולם הזה ומקדש שם שמיים ועושה מצוות וזוכה לחיי העולם הבא. יש לך שאלות יפות תוכלי לחקור בספרי ושיעורים על אמונה (כוזרי , 8 פרקים לרמב"ם, אפשר לבדוק בגוגל
אנונימי
שואל השאלה:
תודה לאנונימי שהגיב מעלי נתת לי אופטימיות שבאמת הכל לטובה,ולא מקבלים שום דבר בחינם.אולי בסהכ זה לא כזה נורא ואלוהים ברא עולם לא מושלם כי רק בגן עדן יש שלמות ..ועולם מושלם זה רק עולם שממש הכי קרוב אליו.ואנחנו לא יכולים להיות מושלמים כמו אלוהים.ויש לנו הרבה מה ללמוד שבכלל להתקרב לשלמות כמעט מלאה או אפילו חצי שלמות
אנונימית
^^^ (אנונימי)
אלוהים עדיין רשע כי הוא בחר שיהיה רשע.

^^^^^ (אנונימית)
אלוהים יכול להחליט שבני אנוש מסוגלים להעריך את הטוב בלי השוואה של רוע.
שואל השאלה:
תאמת זה כן נכון,כי המלאכים בגן העדן הם בדיוק כמו שאמרת מעריכים את הטוב בלי תכונת הרוע,והוא גם יצר אותם את המלאכים...ועוד אחרינו? נכון?או שהוא יצר את המלאכים ביחד איתנו...אין לדעת
אנונימית
אני שמח שנתתי לך אופטימיות. אנו צריכים לשמוח שיש לנו אפשרות לעבוד מבחירה ולהתעלות ולעבוד על עצמנו. בנוסף התורה היא אמתית וקיבלנו אותה במעמד הר סיני בהתגלות אלוהית ושאלות נוספות באמונה תנסי לחקור יש תשובות צריכים לחפש
אנונימי
אף אחד חא יודע
תראה
עץ הדעת לא נתן להם לדעת דברים
עץ הדעת הראה להם מה נכון ומה לא נכון
למשל ברגע שהם אכלו ממנו הם הבינו שללכת בלי בגדים זה לא מכובד
הם נולדו כמבוגרים ואני דיי בטוחה שהשם לא סתם זרק אותם לעולם אלה נתן להם קצת ניסיון או הסבר
יש לזה הסבר מדהים בקבלה ובחסידות:

המטרה של בריאת העולם היא לקחת את העולם, ולהעלות אותו לקדושה= להפוך אותו לטוב.

כשחווה ואדם מגיעים לגן עדן הם מנסים להבין למה ה' שם אותם שם, כי הרי כל הגן היה רק טוב בלי שום רע, והם ידעו שהמטרה שלשמה נבראו היא להפוך את הרע לטוב.

לבסוף הם הבינו שכנראה שהם צריכים לאכול מעץ הדעת שהוא טוב ורע (כמו העולם, שהוא טוב ורע מעורבבים) ולהגיע לעולם רע יותר, שלא כמו גן עדן שהוא טוב, כדי שיוכלו להפוך אותו לטוב.

כמובן הבאתי את הפירוש הזה מאד בתמצתיות, אבל הוא מדהים ומראה את כל הסיפור שקרה שם בפרספקטיבה אחרת.
^
זה לא מגן על אלוהים.
המטרה שהוא יצר מחייבת שיהיה רוע בעולם.

אלוהים יכול לבחור מטרות שאין בהן רוע או סבל.
המלאכים היו לפנינו ,
כשלמדתי על סיפור בראשית צויין את איך שהשם מאמין באדם שהוא יצר
שהוא דיבר עם המלאכים ששאלו אותו למה בראת אותו? (את האדם)
הוא אמר שהוא חכם הרבה יותר מכם.
הוא הראה להם גם איך,
הוא נתן למלאכים לבחור את השמות לחיות והם לא ידעו איך לקרוא להם לעומת זאת הוא נתן לאדם להחליט איך לכל חיה יקראו בשמה
והאדם ידע את השם שיהיה לכל חיה, השם שאל את האדם איך יקראו לו בעצמו? אז האדם ענה שיקראו לו אדם בגלל שהוא נברא מין האדמה
והשם שאל אז מה השם שלו?
האדם ענה לך יקראו אדוני כי אתה אדון לכל הנבראים.
בסיפור הזה אפשר להבין כמה השם מאמין באדם שיש בו חוכמה גדולה
הרי האדם נברא מצלם אלוקים ,
אפשר להבין שעץ הדעת מביא דעת לאדם ברגע שהוא אוכל אותו.
ברגע שאדם וחווה אכלו מעץ הדעת הם מיד הבינו שהם ללא בגדים כלל והם הרגישו מבוכה וידעו שבם חייבים להתלבש בשביל להסתיר את גופם.
הם עשו להם בגד מעלי תאנה ,
כאן הדעת הביאה אותם למחשבה כזאת.
כאן אפשר בעצם להבין את עיניין הצניעות החיצונית שאדם וחווה ידעו בעצמם שצריך לכסות את האברים המוצנעים שלהם
וכמו שהשם תפר לאדם וחווה והבנים בגד
אך זה לא הסיפור עכשיו,
השם ידע שיש לאדם יצר רע שגורם לו לבחור בדברים רעים
השם גם אמר את זה לנוח שלאחר המבול
הבטיח לנוח שהוא לא יעשה יותר מבול שיחריב את הכל בגלל שלאדם יש יצר הרע שמסית אותו. השם יודע שלאדם יש יצר הרע.
הבחירה שלנו היא אם להקשיב ליצר הרע או ליצר הטוב.
אנחנו מקדשים את השם כאן, עם הגוף ודעת וחוכמה.
אנונימית
^^ כי דווקא שיש רע, מבינים יותר את המעלה של הטוב.

זה נקרא "יתרון האור מן החושך".
כשיש חושך לפני, ואז נדלק אור, מעריכים את האור הרבה יותר.

דבר שהיה קודם רע והפך לטוב, המעלה שלו גדולה לאין שיעור ממשהו שמלכתחילה היה טוב.

אלוקים רוצה שבני האדם יעבדו על עצמם, על הרוע הטבוע בהם, שיקחו את הרע שבהם ויהפכו אותו לטוב.
^
גם הקונספט הזה נשבר כי אלוהים הוא כל יכול.
הוא מסוגל להחליט שנבין את הטוב בלי רוע.
אבל הוא רוצה שהבחירה בטוב תגיע ממנו, מבני האדם. לא בגלל שהוא הכתיב את הטוב.

אלוקים יכל לברוא את בני האדם טובים, אבל אם כך איזו תועלת תהיה לעבודה אישית? להתגברות על המידות?

אלוקים לא רוצה לברוא רובוטים, הוא רוצה לברוא בני אדם שחיים בעולם רע, ולמרות הכל בוחרים להיות טובים.
^ מאז חטא אדם וחווה כל "הסדר" ישתנה,
אם השם יחליט על דעת עצמו לעשות שאדם יבדיל בין היצר הטוב ליצר הרע
אז בעצם כל תיקון בעולם יתוקן
ותיקון העולם יתוקן בזכות האדם שהאדם גרם לחטא עץ הדעת.
אנונימית
^
יש לו אחריות מסוימת על החטא הזה כי הוא בחר שיהיה ניתן לחטוא.

^^
הרצון הזה הוא לא בהכרח טוב.
אלוהים יכול ליצור עולם בלי הקונספט של רוע ובני האנוש לא יהיו רובוטים.
אבל שוב, במצב כזה לא תהיה הפיכה של הרע לטוב, שזה מה שאלוקים רוצה.
^
הרצון הזה מלא ברוע.

למה יש לאלוהים צורך בכך שנהפוך דברים רעים לטובים (נשמע אנושי ולא אלוהי)?
איך הוא לא רע אם הוא אחראי לכל הרוע?
לא זה היה בישביל לנסות אותנו ליראות אים היצר הרע יצליח לפתות את חווה שתוכל מעצ הדעת
אני כמעט בטוחה שלאדם לא היה יצר רע לפני עץ הדעת. אז הבחירה הייתה בידיים שלו בלבד
אנונימית
^ בדיוק!
מוסבר שלאדם הראשון לא היה יצר הרע, והייתה לו נשמה גבוהה מאד.
וזאת ההוכחה לכך שחטא עץ הדעת לא נבע מיצר הרע ותאווה, אלא מהבנה לרצונו של הבורא להפוך את העולם לרע כדי שאחר כך יהפוך לטוב גדול יותר.
^^
אלוהים עדיין האחד שנתן לאדם את האופציה להיות רע.

^^^ (הראל)
לפני שאלוהים יצר את היקום הוא יכל לדמיין בדיוק מה הגורל של היקום הזה.
ככה אף אחד לא היה סובל והוא היה רואה האם הרוע הצליח לפתות אותנו.
https://youtu.be/_uoercwwl1i

ממש ממליצה לראות את הסרטון הזה מי שבאמת מחפש תשובות..
יש בחירה חופשית עדיין זה לא משנה שהוא ידע העניין של בחיאה חופשית זה מעל השכל האנושי
^
יש לו אחריות כל הרוע, גם על החטא של אדם וחווה.
הוא נתן את האופציה להיות רע, לחטוא, לפגוע.
אם לרצוח זה לא בסדר איך זה תקין לאפשר כל כך הרבה רציחות?

^^^
הסרטון לא מסביר איך זה תקין שאל כל יכול ייצור רוע.
חשיבה מטורפת
^^ זה לא תקין, ובדיוק בשביל זה הקב"ה נתן את התורה שהיא ספר החוקים שלו כדי לשמור על עולם מתוקן:

באותו ספר כתוב: "לא תרצח", "לא תגנוב", "לא תנאף".

ואדם צריך להתנהל לפי החוקים האלו כדי שהעולם יהיה טוב יותר.

אבל אלוקים כן נותן לאדם בחירה חופשית, כדי שהוא מעצמו יבחר בטוב למרות שזה קשה.
^ (אנונימי, הגיק של מארוול)
אתם אומרים שצריך רוע בשביל שיהיה טעם לעולם ובגלל שזה טבע בני האנוש.
הוא מסוגל ליצור עולם שיש בו רק טוב ולפתור את כל הבעיות שיש לכם.
(יהיה לעולם הזה משמעות, היגיון, ובחירה חופשית)

^^^ (beast)
הספר הזה לא זמין לכולם והוא עדיין לא מתקן את יצירת הרוע.
לאלוהים יש את הכמות המקסימלית של כוח והשפעה והוא יוצר איתה סבל, הוא רע.
לא חשבתי שמישהו חשב על השאלה השאת חוץ ממני וכן את צודקת.
הוא שם להם עץ אסור בטווח זמן של נצח וציפה שבם לא יאכלו? smh
לפני הציווי שלא לאכול מעץ הדעת הופיע הציווי לאכול מכל פירות הגן.
טכנית אדם פעל כשורה, כי מצוות עשה דוחה מצוות לא תעשה. (לפי הכללים בהם נלמדת התורה)
לא בשביל להעניש, אלא בשביל שנבחר בטוב בעולם החשוך הזה ואז נעלה בדרגה יותר גבוהה מלפני החטא, הוא מאמין בנו3>
^
אתה בעצם מגביל את אלוהים, אין לו צורך או חובה להוסיף רוע ליצירות שלו.

רשמת שיש צורך ברוע בשביל מצוות, הערכת הטוב וכדומה אבל אלוהים יכול לפתור את כל הבעיות הללו.
^
הוא כל יכול אז הוא מסוגל למחוק את אותה ההגבלה.

^^
שגוי, אלוהים יכול ליצור עולם מושלם בלי להגביל את עצמו בשום אופן.
^
לא אמרתי שאלוהים לא יצר עולם מושלם.
אמרתי שהעולם הזה מלא ברוע שהוא יכול למחוק.

^^^
זה לא מוחק ממנו את האחריות שיש לו על כל סוג של רוע.
מכיוון שהוא בוחר לא למחוק את הרוע יש לו אחריות מסוימת לכל סוג רוע.

הוא יימחק את ההגבלה שהוא יצר בשביל להיות טוב יותר וליצור עולם ללא רוע.
ושואלת השאלה theo
יש דברים שאנחנו בני האדם לא מסוגלים להבין , זאת שאלה סתמית
זה שאלות שהתשובות שלהם הם מעבר גבול ההגיון והחוכמה שלנו
^
להרוג זו תגובה שגויה וקיצונית לרצח.
גם לגנב וגם לאלוהים יש אחריות על הרצח.

נכון, הוא נותן לנו להחליט בין טוב לרע אך זה לא מסיר ממנו את האחריות לכמות הסבל המטורפת שמתרחשת ביקום הזה.
^
ברור שיש הרבה טוב בעולם אבל זה לא נוגד את הטענה שלי.

הוא האחד שאחראי על הכמות הכי גדולה של הרוע, הוא המקור הכי גדול לרוע ביקום.
השאיפה של אלוקים היא שיהיה עולם מושלם, ללא טיפת רע.
הרי על אחרית הימים, אותה תקופה שמוגדרת כטוב צרוף, כותבים הנביאים:

"לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה"- יהיה שלום בעולם ללא מלחמות והרג.

"וגר זאב עם כבש"- לא יהיה מצב של טורף ונטרף (גם בין בני האדם)

"וכתתו חרבותיהם לאיתים וחניתותיהם למזמרות"- כלי המלחמה יהפכו לכלי חקלאות.

בקיצור, לא יהיה מצב של רוע בעולם.

אבל כדי להגיע לעולם מתוקן ומושלם, שבו יש רק טוב, צריך לעבור את הכאב, הצער, הרוע והזוהמה שיש עכשיו.
כי כדי לבנות בית מושלם, צריך להתלכלך, צריך להזיע, צריך להסריח.
ובלי הרע הזה, לעולם לא היינו יודעים את מעלתו של הטוב.
^^
לאלוהים יש כמות כוח אינסופית והתוצאה של הפעולות שלו מראה שהוא אחראי לכמות הכי גבוהה של הרוע ביקום הזה.

אם זה לא נשמע לך רשע אין לי מושג מה כן.

^^^
זו לא השאיפה של אלוהים. אם אלוהים היה רוצה עולם ללא רוע הוא היה יוצר אותו.
מה אתם קוראים את זה באופן מילולי??.
לא הבנתי אתכם
לא בטוח שזה קרה בכלל
אנונימית
^^^ זאת בדיוק המטרה של אלוקים.
אלוקים בורא רוע, כי הוא רוצה שנחפש טוב.
אלוקים בורא רוע, כי הוא משתוקק שנשאף לאמת.
אלוקים בורא רוע, כי הוא רוצה שנתלכלך, ונכאב, ואז נתנקה.

"התאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים"-
בעולם הזה, שאין עולם שפל ורע ממנו, רוצה אלוקים שנעשה לו בית. שננקה, שנשפץ, שניקח את הזבל ונהפוך אותו ליצירת אומנות.
^ (beast)
לפי מה שאתה אומר אלוהים רוצה שנסבול בשביל שנשתפר.
זה לא מגן עליו מכך שהוא גרם לכל הסבל שקורה כל יום.

^^ (מארוול)
הוא כן אחראי לרוע שייצרנו.
כשהוא יצר אותנו הוא ידע את כל ההשלכות באופן מדויק, הוא בכל זאת בחר ליצור אותנו ככה.
אין קשר לחוכמה.
הוא הזהיר אותם ואמר להם לא לטעום ומעץ הדעת אבל הם התפתו
L L
אבל כל דבר יש סיבה, אין לדעת
L L
עץ חטא הדעת היה מוכרח להיות בשביל להביא את העולם לתכלית שלו, הוצאת שמותיו שך הקב"ה מהכוח לפועל, ביניהם 'הרוצה בתשובה', ובשביל זה צריך תשובה גדולה מאוד, הנעשית על חטא גדול מאוד, ולכן היה חטא עץ הדעת.

רדם הראשון חטא בידיעה, הוא גם תכנן וידע בעצמו מה יקרה, הוא ראנ אותך אפילו כותבת את השאלה הזו, והואמראה אותי מגרד באף, והוא ראה את הנמלה עולה על עלה כלשהו וכן הלאה.
וזה גם היה חלק מהתכנון של הקב"ה.

אני לא רוצה להיכנס לעניין הידיעה והבחירה בפרהסיה כיוון שזה יכול להביא אנשים לידי הפקרות, אבל כבר כתבו בספרים דברים שמי שישמע אותם עשוי להשתמש בהם לטוב ולרע, אבל אעתיק מה שכתבתי בעבר בעניין הבחירה החופשית:

הוא שייך ברצון ולא במעשים, אלא שמוליכים אדם בדרך שרוצה לילך בה, לפי רצון שהיה לו בעבר, לפני 20 שנה או לפני דקות ספורות, לטומאה או לקדושה, לפי ראות בי"ד של מעלה לשם קירוב העולם לתיקון שלו (לפעמים יש צורך בירידה לשם עלייה או שבירת הכלים וכו').
אלא שהבחירה ברצון, כמו שנאמר, ולא במעשים, ואם ישמור תמיד על רצונו שיהיה טוב, או לפחות כמה שיוכל, ממילא יהיה לבי"ד של מעלה פחות רצונות של סטרא אחרא להשתמש בהם והם ישתמשו ברצונות הטובים במקום.
זה נובע ממובכת הידיעה והבחירה, שמצד אחד וודאי יש בחירה, ומצד שני וודאי הקב"ה יודע מה יבחר האדם, ומה שייך בזה בחירה או שכר ועונש? אלא שוודאי יודע במה יבחר וקובע מה יעשה מראש, אלא שעושה כן לפי רצונותיו ש'בבנק רצונות' שלו (תיאור שלי, וגם שגוי כיוון שאינם לשימוש חד פעמי).
ועדיין קשה שמכל מקום יודע גם מה ירצה, ועוד יותר שמראין לאדם לפני היוולדו את כל חייו והוא חותם, אם רוצה ואם לאו, ואם מסרב מכים אותו עד שחותם שמסכים לאלו החיים, לא משנה לאיזה מקומות ירד. אזי אף הרצונות הם אינם בידי הבחירה החופשית, ועל זה אמר בליקוטי מוהר"ן תורה כ"א:

וְדַע, שֶׁזֶּה עִקַּר כּחַ הַבְּחִירָה
כָּל זְמַן שֶׁהַשֵּׂכֶל אֵין כָּל כָּךְ גָּדוֹל לְהָבִין הַיְדִיעָה וְהַבְּחִירָה אֲזַי כּחַ הַבְּחִירָה עַל מְקוֹמוֹ כִּי יֵשׁ בְּיָדוֹ כּחַ לִבְחֹר הַחַיִּים אוֹ הִפּוּכוֹ אֲבָל כְּשֶׁיִּכְנס הַמַּקִּיף הַזֶּה לִפְנִים וְאָז יִתְגַּדֵּל הַשֵּׂכֶל הָאֱנוֹשִׁי וְיִתְגַּלֶּה לָאֱנוֹשִׁי הַיְדִיעָה וְהַבְּחִירָה
אָז יִתְבַּטֵּל הַבְּחִירָה כִּי אָז עַל יְדֵי גִדּוּלוֹ שֶׁל הַשֵּׂכֶל יֵצֵא מִגֶּדֶר הָאֱנוֹשִׁי וְיַעֲלֶה לְגֶדֶר מַלְאָךְ וְאָז יִתְבַּטֵּל הַבְּחִירָה
וְזֶה זֶה עִקַּר כּחַ הַבְּחִירָה זֶה שֶׁאֵין יוֹדֵעַ הַשֵּׂכֶל שֶׁל הַיְדִיעָה וְהַבְּחִירָה
^^
זה שהוא ידע את זה מראה שהוא בחר לגרום לכל הסבל להתרחש.
"זה לא מגן עליו מכך שהוא גרם לכל הסבל שקורה כל יום." (מליאודס)

נכון, זה לא מגן עליו. והוא לוקח על זה אחריות מלאה.

אלוקים מעביר את העולם תהליך ארוך וכואב כדי לנקות אותו, כמו שכתוב בישעיה: "ואשיבה ידי עליך ואצרף כבר סיגיך ואסירה כל בדיליך"- כמו צורף שכדי להפיק יצירת אומנות צריך לשרוף את החומר באש, וכדי להסיר כתם מבגד יש לשפשף אותו בחוזקה, שזהו תהליך ארוך וכואב.

זהו התהליך שמעביר אלוקים את העולם. וזה לא אומר שיהיה קל, וזה לא אומר שיהיה כיף. אבל זה הכרחי.
^
אלוהים יכול ליצור משמעות בלי רשע או סבל.

^^
התהליך הזה לא הכרחי, אלוהים יכול ליצור את העולם נקי ללא תהליך.
ברגע שהם אכלו נוצר יצר הרע והיה רע וטוב ואז הם הבינו שהם ערומים בכלל
אם ה אמר לו לגעת הם לא היו צריכחם לגעת. יש בחירה
^^ אבל אז זה לא יהיה מבחירה שלנו.
ואלוקים רוצה שאנחנו נבחר בטוב ונחפש אותו, לא שמלכתחילה נמאס ברע.
וגם אפשר לראות בבירור את התהליך המדהים שהעולם עובר:

עד לפני כמה מאות שנים, סחר בבני אדם היה חוקי ונורמלי- היום זה הוצא מהחוק.
פעם מלחמות היו דבר שבשגרה- היום העולם מתאמץ לא להגיע למצב של מלחמה.
פעם אונס היה דבר בסדר- היום אנשים מודעים כמה זה לא בסדר.

כמובן שעדיין יש עוד הרבה מה לשנות ולתקן, אבל העולם עובר תהליך מדהים.
ועצם זה שאנשים מנסים בכל מאודם להיות טובים יותר, ולשאוף לעשות את העולם מקום טוב יותר, זה כבר מדהים.
^^
הוא כן יכול לתת לבחירה שלנו להיות חופשית אחרי מחיקת הרוע.
אבל איזו בדיוק בחירה חופשית זאת תהיה אם אין כח שמתנגד?
אלוהים לא יודע מה יהיה באותו רגע, כי יש בחירה חופשית

נגיד הוא יודע שבן אדם יהיה עשיר, אבל את הדרך הבן אדם בוחר

הוא יודע את התוצאה הסופית של הדברים
קודם כל אני לא חושבת שהם היו בני כמה ימים ודבר שני כן אלוקים יודע על כל דבר שיקרא לאדם אבל לאדם יש זכות בחירה איך לפעול.
מלכתחילה אלוקים שם את עץ הדעת שם לא כדי להכשיל את האדם אלא כדי שעם כל השפע שהוא קיבל והשליטה בכל בעלי החיים שלא ישכח את ה' ויחשוב (או צאצאיו )שהוא זה שברא את העולם.
הוא אסר עליו לאכול מהעץ כדי שתמיד יזכור אותו וכדי לתת לו ניסיון (ניסיונות באים כדי לזכות ולרומם אותנו כן אלוקים יודע מה נבחר לעשות אבל שוב זה לא פוסל את זה שיש לנו בחירה חופשי )
אנונימית
שואל השאלה:
טוב האמת שאנחנו יכולים להתווכח פה עד אין סוף למה אלוהים ברא אפשרות שיהיה רע,או שנפתח תכונת רוע...אין לנו שום דרך לשנות את זה שהעולם יהפוך למושלם....
יקח בטח לפחות עוד 5000 שנה עד שהעולם יהיה נקי מחטאים לגמרי אם זה אפשרי בכלל... אם כדור הארץ עוד לא יקרוס מהתחממות הגלובלית או שפשוט לא נוכל לשרוד את החום.

צריך להשלים ולקבל את זה שככה העולם בנוי וישאר ככה לנצח ונראה לי שלהתווכח למה אלוהים לא ברא עולם טוב ומושלם מלכתחילה לא יתן לנו כלום
אנונימית
בתור זאת שפתחה את הדיון לא נראה לי שההצהרה עוזרת.
תשני את השאלה אם באמת נמאס לך מהדיון כי ימשיכו לענות לך
אנונימית
ה' הוא לא רע, ה' לא ברא את הרוע, הרוע הוא מה שקורה כשאהבת ה' לא נמצאת בליבו של אדם
שואל השאלה:
לא זה בסדר, אתם יכולים להמשיך בדיון,זה עדיין בסדר מבחינתי כל התשובות שלכם ממש מעניינות וחכמות
אנונימית
שואל השאלה:
מיכל ממש צודקת..
אנונימית
כל בן אדם נברא עם בחירה חופשית
היה לאדם וחווה את האפשרות לבחור בטוב
ובפועל הכל צפוי והרשות נתונה- עם זה שיש לנו את זכות הבחירה בכל צעד שלנו בחיים, ה' יודע בדיוק מה האדם יעשה בכל רגע בחייו
אבל לא, הוא לא מכריח אותו, בכל זאת ה' ברא אותנו הוא מבין אותנו הכי טוב בעולם ויודע הכל עלינו ובכללי
מעבר לזה, יצר לב האדם רע מנעוריו, לאדם הרבה יותר קל לבחור ברע, אז למרות שהיתה להם בחירה חופשית היה להם הרבה יותר קל לבחור ברע כמו כל אדם אחר בעולם
מיכל אני מסכים איתך
האמת שעל פי תורת הסוד הם עשו את המעשה הנכון, הבורא רצה לתת להם לבחור אם להתחיל את התיקון או לא, האפשרות של להתחיל את התיקון זה לעלות הרבה יותר גבוה מלפני החטא ולקיים את רצונו העמוק והאמיתי בעצם שאנחנו נבחר בטוב עם כל החושך של העולם הזה וכך נעלה יותר גבוה מאשר אם סתם היינו נולדים בעולם שהוא רק טוב. הבורא מתאווה שנבנה לו "דירה בתחתונים" בכל החושך של העולם הזה פה הוא רוצה שנבנה לו דירה וזה בעזרת תורה מצוות מעשים טובים וכו... אז יוצא מפה שכל פעם שיהודי עשה מצווה בכל החושך של העולם הזה הוא קיים את רצונו של השם והתאווה של השם וקיים את למה שאנחנו פה ודיי בכך בשביל המעשה האחד הזה והיה שווה לבורא לברוא את כל העולם רק בשביל זה, וככל שאנחנו יותר בחושך כך יצא משם יותר אור.
זה לא משנה אם הוא ידע הוא ציווה עליהם משהו והם לא נענו לבקשתו .
כן זה כמו שהוא נתן לבני ישראל ללכת 40 שנה במדבר הבחור עשה רק חצי עבודה לשחרר אותנו היה בסדר אחרי איזה 10 מכות מיותרות אבל אז הוא פשוט נתן לנו להסתדר עם הבלתי אפשרי
^^משאר שלא שמעת על כל השירות שהיה להם במדבר
שואל השאלה:
יש סרט קצר של 9 דקות באנגלית על אדם וחווה ממש עם שחקנים אמיתיים..כאילו איך הם היו נראים ואיך הם נוצרו ואיך הכל היה נראה בגן העדן..
סרט מקצועי עם אפקטים ממש יפים ממליצה לכם לראות. זה סרט קצר אחד האהובים עלי חח
אנונימית
ישנה משנה האבות שאומרת
"הכל צפוי להרשות נתונה" כלומר הקדוש ברוך הוא אינסופי יודע כל מה שהיה הווה ויהיה אך הוא ברא עולם שלו יהיה בחירה חופשית ואנחנו נקבל שכר ועונש/ נבצע החלטות ובחירות בכוחות עצמינו.
לכן השאלה ששאלת לא נכונה כיוון שהבחירה החופשית נתונה לנו ואם אנו עושים דברים רעים אנו נענשים ואם נעשה דברים טובים נקבל שכר
https://www.hidabroot.org/video/210109
אם את באמת רצינית לגבי זה ובאמת מסקרן אותך לשמוע את התשובה והתשובה ממש חשובה לך אז אני בטוחה שתוכלי להקדיש זמן לשמוע את השיעור

דרך אגב בלי קשר אני ממש ממליצה על השיעור הזה הוא גורם להסתכל על החיים בצורה אחרת ויותר מאושרת

בהצלחה
^^^^זה סרטון של נוצרים
אנונימית