89 תשובות
מאמינים
אני אישית לא מאמינה
כן מאוד
שואל השאלה:
זה לא שאפשר לשלול או להאמין על בטוח
זה לא שאפשר לשלול או להאמין על בטוח
אנונימי
כן וכן
זה מאוד תלוי מה זה "אלוהים".
אם אלוהים זה "בן אדם" בילתי נראה שקיים בכל מקום, חי לנצח ושולט בעולם - לא, אבל "אלוהים" יכול להיות גם דברים אחרים. אני מאמין במה שאפשר להוכיח, אז לא מאמין
אם אלוהים זה "בן אדם" בילתי נראה שקיים בכל מקום, חי לנצח ושולט בעולם - לא, אבל "אלוהים" יכול להיות גם דברים אחרים. אני מאמין במה שאפשר להוכיח, אז לא מאמין
מאמינה
לא. לדעתי אין. ^ יפה מצידך להאמין אבל לא לקיים את דרכו של אלוהים
אנונימי
^מה
את מאמינה אבל לא שומרת שבת, קצת סותר
אנונימי
לא שומרת שבת אבל מאיפה אתה יודע שאני לא הולכת בדרך שלו?
אתה מכיר אותי? לא.
אני עושה ברכות השחר בבוקר, מברכת אחרי אוכל, נוטלת אחרי שירותים, עושה מצוות, רואה שיעורי תורה ועם דרך ארץ.
עדיין לא הולכת בדרך שלו?
אתה מכיר אותי? לא.
אני עושה ברכות השחר בבוקר, מברכת אחרי אוכל, נוטלת אחרי שירותים, עושה מצוות, רואה שיעורי תורה ועם דרך ארץ.
עדיין לא הולכת בדרך שלו?
לא צריך לפחד מבורא עולם, בורא עולם הוא דבר טוב ואם אתה מקיים מצוות מתוך פחד זו טעות איומה.
אני לא מחמירה, גדלתי בבית מסורתי אבל אני כן מתחזקת ו-וואלה? אני בטוחה ב 90% שהוא סולח ומקבל את זה.
עצם זה שאני משתדלת זה כבר משהו, במיוחד כשגדלתי בבית שלא עושה דברים כאלה (ברכות השחר, נטילת ידיים ודברים כאלה) ותאמין לי שבורא עולם מעריך את מה שאני עושה ומשתדלת יותר ממה שהצדיקים הגדולים עושים.
אתה מוזמן לשמוע שיעור תורה של שניר גואטה ואולי קצת להבין על מה אני מדברת.
אני לא מחמירה, גדלתי בבית מסורתי אבל אני כן מתחזקת ו-וואלה? אני בטוחה ב 90% שהוא סולח ומקבל את זה.
עצם זה שאני משתדלת זה כבר משהו, במיוחד כשגדלתי בבית שלא עושה דברים כאלה (ברכות השחר, נטילת ידיים ודברים כאלה) ותאמין לי שבורא עולם מעריך את מה שאני עושה ומשתדלת יותר ממה שהצדיקים הגדולים עושים.
אתה מוזמן לשמוע שיעור תורה של שניר גואטה ואולי קצת להבין על מה אני מדברת.
באופן חלקי. לא מספיק לאלוהים. שמירת שבת היא חלק ממצות תרי"ג מצוות שמחוייב, על פי הדת, לקיים.
בורא עולם על פי תורתו לא טוב. קראי על הפרדוקס האפיקוריאני.
בורא עולם על פי תורתו לא טוב. קראי על הפרדוקס האפיקוריאני.
אנונימי
^אמרת הרגע שבורא עולם לא טוב?
ואלל תדאג בורא עולם מקבל את זה והוא איתי בכל רגע ורגע הכל טוב
ואלל תדאג בורא עולם מקבל את זה והוא איתי בכל רגע ורגע הכל טוב
ממש לא. דרך אגב, היחס לחילוני כאל יהודי עבריין ופושע, ומי שמצהיר על כפירתו באלוהים או בהתגלות האלוהים לאדם הרי הוא כופר ומין שמצווה להורגו ללא דין ומשפט.
אנונימי
דבר בשפה ברורה אני לא מבינה מה אתה אומר
מאמינה אבל פחות נותנת לזה להעסיק אותי ביום יום.
כן, אני לא מאמינה שיש, אני יודעת שיש.
מאמינה.. נשגב מבינתי קיומו של אלוהים. זוהי משמעותה של אמונה, "לסמוך בעניים עצומות", לא לדעת ובכל זאת להאמין
^^^^^הבנתי שהיית מאמין ויצאת בשאלה.
זה שאתה כבר לא מאמין זה לא עניין שלי ותשמור את זה לעצמך כי אני כן מאמינה מאוד וזה כבר שלי.
יש רבנים שמדברים בצורה מגעילה על נשים וזה מזעזע לדעתי.
פשוט צריך לדעת למי להקשיב ולמי לא.
זה שאתה כבר לא מאמין זה לא עניין שלי ותשמור את זה לעצמך כי אני כן מאמינה מאוד וזה כבר שלי.
יש רבנים שמדברים בצורה מגעילה על נשים וזה מזעזע לדעתי.
פשוט צריך לדעת למי להקשיב ולמי לא.
^מה קשור בוט אמאלה
אתה מדבר אליי בתור אתיאסט?
אתה מדבר אליי בתור אתיאסט?
כן אני מאמינה
כן, מאמין. לא בהכרח בדת
^^אבל אמרתי שאם אתה לא מאמין אני לא מעוניינת לנהל איתך דיון על זה מהסיבה הפשוטה שלא משנה מה תגיד אני אשאר באמונתי.
תאמין לי דנתי עם מלא אנשים יותר גדולים ממך ואף אחד לא שכנע אותי שזה בולשיט ולהפך זה רק חיזק אותי יותר.
פשוט אל תנסה להוריד אותי מהדת כי אתה עכשיו חוטא
תאמין לי דנתי עם מלא אנשים יותר גדולים ממך ואף אחד לא שכנע אותי שזה בולשיט ולהפך זה רק חיזק אותי יותר.
פשוט אל תנסה להוריד אותי מהדת כי אתה עכשיו חוטא
לא
לא מאמין
^^לומר שוב שלא בא לי לדון איתך דיון?
פשוט תפסיק לדבר ככה על הדת.
סבבה, מבינה אתה לא מאמין אבל בוא תהיה גבר ותכבד את הדת ואת מי שמאמין בה.
זה קצת מביך לדבר ככה על הדת בזמן שאתה דן על זה עם נערה שמאמינה ומתחזקת.
פשוט חאלס.
פשוט תפסיק לדבר ככה על הדת.
סבבה, מבינה אתה לא מאמין אבל בוא תהיה גבר ותכבד את הדת ואת מי שמאמין בה.
זה קצת מביך לדבר ככה על הדת בזמן שאתה דן על זה עם נערה שמאמינה ומתחזקת.
פשוט חאלס.
^^^^^וואלה כן אני פתוחה לדיון רק עם מי שבדעה שלי כי לא בא לי שהאמונה שלי תקטן.
תכבד ותהיה בשקט
תכבד ותהיה בשקט
^^אחלה אז תכבד אותי ואת כל מי שככה.
^אני לא מעוניינת לדון איתך על זה.
^כל הכבוד לך שאת ככה מכבדת זה לא מובן מאליו.
לא ולא
אבל מכבדת מי שכן
אבל מכבדת מי שכן
כן וכן.
^^^^"אין על לקבל את השונה מהאחר וואו?"
שומע? אם היית מכבד ומקבל אותי כמו שאני אני הייתי מעריכה אותך יותר ממה שאתה מעריך את עצמך.
אתה מפדח את עצמך ואני לא מעוניינת להמשיך את הדיון עם אנשים כמוך.
שומע? אם היית מכבד ומקבל אותי כמו שאני אני הייתי מעריכה אותך יותר ממה שאתה מעריך את עצמך.
אתה מפדח את עצמך ואני לא מעוניינת להמשיך את הדיון עם אנשים כמוך.
^^לענות*
ברור שיש אלוקים!!
אני לא מאמינה, אני יודעת במליון ואחד אחוז שיש.
אני לא מאמינה, אני יודעת במליון ואחד אחוז שיש.
^טוב
מה מוואה ימטריד אתה בן 21
דיי חשבתי שאנשים בני 21 יותר בוגרים
למה אתה ילדותי כזה??
מבטיחה אני יותר בוגרת ממך אמאלה
למה אתה ילדותי כזה??
מבטיחה אני יותר בוגרת ממך אמאלה
^^מה קרה אימוש לא לימדה אותך להתנהג כמו בוגר ולא לצאת על ילדות שקטנות ממך בכמעט עשור?
אוף חבל..
אוף חבל..
לא
מה הם לא מרשים? ללמוד להתנהג כמו בוגר לבד?
אני לא מאמין שיש או אין אלוהים, ניטרלי.
כן
^^^^אל תדאג אני לא נפגעת מאנשים תתי רמה כמוך הכל טוב
ברור
שואל השאלה:
כשאתם נלחמים האוייבים שלכם מתזקים
כשאתם נלחמים האוייבים שלכם מתזקים
אנונימי
אני מאמינה
אבל אני לא חושבת שצריך לקיים את כל המצוות וזה
כאילו, חגים אני חוגגת לפי מסורת ככל שאני יכולה, אבל מעבר לזה אני לא חושבת שהוא באמת רוצה שנעשה את כל הדברים האלה
כמובן, זה רק אמונה שלי, אני לא מתכוונת לפגוע באף אחד וסליחה אם כן בכל זאת פגעתי
אבל אני לא חושבת שצריך לקיים את כל המצוות וזה
כאילו, חגים אני חוגגת לפי מסורת ככל שאני יכולה, אבל מעבר לזה אני לא חושבת שהוא באמת רוצה שנעשה את כל הדברים האלה
כמובן, זה רק אמונה שלי, אני לא מתכוונת לפגוע באף אחד וסליחה אם כן בכל זאת פגעתי
בתור חסרת דת (אמא נוצרייה ואבא יהודי) אני לא מאמינה
אנונימית
ברור שלא בתנך יש כל כך הרבה חורים
דת זה פשוט לשקר במקום לומר שאין לך תשובה
דת זה פשוט לשקר במקום לומר שאין לך תשובה
לא
לא
לא ולא
אני לא מאמינה שיש ישות על טבעית ששולטת בנו
אנונימית
כן
לא ולא
לא, אבל אני לא שולל
מאמינה שיש ישות שבראה את העולם, אבל לא בטוחה שהתורה והאלוהים כפי שהיהודים מציגים אותו קשורים לישות הזאת
לא...
אני לא צוחק- תקראו את הקוראן ואז תאמינו שיש אלוהים
כי כל ספר קדוש אחר השתנה על פני הזמן, הספר הקדוש היחיד שלא השתנה זה הקוראן, נשאר כפי שאלוהים שלח אותו בדיוק.
אתם יכולים לצחוק אבל זאת האמת, ומי שקרא יודע שאין אדם שיכול היה לכתוב אותו.
כי כל ספר קדוש אחר השתנה על פני הזמן, הספר הקדוש היחיד שלא השתנה זה הקוראן, נשאר כפי שאלוהים שלח אותו בדיוק.
אתם יכולים לצחוק אבל זאת האמת, ומי שקרא יודע שאין אדם שיכול היה לכתוב אותו.
^^התנך לא השתנה עם הזמן.
הפירושים והחידושים שלו שיפרו אותו
הפירושים והחידושים שלו שיפרו אותו
הקוראן לא הומצא, אני יודע שיש לכם נטיה חזקה לדחות את כל מה שקשור לאיסלאם, אבל עובדה שהרוב המוחץ של מי שנולדים מוסלמי מאמין באלוהים בלב שלם, וחלק מאוד גדול מהיהודים לא מאמינים.
וכן התורה השתנתה, וזה גרם להרבה דברים להיות מובנים בצורה שונה, מה שגורם ליהודים להיות פחות מאמינים.
ועובדה שבבתי כנסת הרב תמיד יכול לשנות משמעויות איך שהוא רואה לנכון, ובמקביל הקוראן רשום בצורה שלא מפורשת לשני צדדים
וכן התורה השתנתה, וזה גרם להרבה דברים להיות מובנים בצורה שונה, מה שגורם ליהודים להיות פחות מאמינים.
ועובדה שבבתי כנסת הרב תמיד יכול לשנות משמעויות איך שהוא רואה לנכון, ובמקביל הקוראן רשום בצורה שלא מפורשת לשני צדדים
^^האיסלאם וכל הדתות האחרות הן העתקה של היהדות.
תסתכלו על התגובות ותשאלו את עצמכם למה הרבה יהודים לא מאמינים באלוהים
^זה לא קשור.
כל הדתות מאמינים באותו ה' פשוט בצורה שונה.
זה לא משנה מי לא מאמין ואיפה, זה אותו ה' וזה שהם לא מאמינים שה' של היהודים הם לא יאמינו גם בה' של הדתות האחרות.
כל הדתות מאמינים באותו ה' פשוט בצורה שונה.
זה לא משנה מי לא מאמין ואיפה, זה אותו ה' וזה שהם לא מאמינים שה' של היהודים הם לא יאמינו גם בה' של הדתות האחרות.
^^מסכימה
יש עובדה שאתה מתעלם ממנה, ספר הקודש של כל דת הוא המפתח לאמונה, אם ספר הקודש שלי כולל שכתובים, יכול להיות שיש דברים שאני אטיל ספק בהם ולבסוף לא אאמין שזה מהאל
הקוראן, מפתח האמונה של המוסלמים- לא שוכתב אף פעם, וזה למה לא יהיה לך ספק שזה מן האל, וזה למה מוסלמים כן מאמינים יותר מיהודים
הקוראן, מפתח האמונה של המוסלמים- לא שוכתב אף פעם, וזה למה לא יהיה לך ספק שזה מן האל, וזה למה מוסלמים כן מאמינים יותר מיהודים
^אתה מוסלמי?
חשוב לי להדגיש שאני לא אומר שהתורה היא המצאה של האדם- גם בקוראן כתוב שהיא מאלוהים
הרבה יהודים לא מאמינים בו בזכות היגיון
לא
לא
אכלתי חזיר הרגע
אכלתי חזיר הרגע
אנונימית
אנונימית ראשונה ^
חייב לומר זה הזמן כמעט הכי טוב לדבר על החיים, יותר טוב רק אם יש שם גם אלכוהול.
בקשר לשאלה - אני לא יכול לומר כלום בוודאות.
יש הוכחות שאין אלוהים, אבל גם יש דעות של אנשים חכמים מימני שדנים בנושא, ושמאמינים שיש. ואני, מי אני? סתם נער שסיים יא לא מזמן. לכן תשובה אני לא יכול להביא בגיל שלי, וכנראה אף פעם לא תהיה לי תשובה חד משמעית. אבל מציע להקשיב לאנשים חכמים, כך לא תטעה אף פעם
חייב לומר זה הזמן כמעט הכי טוב לדבר על החיים, יותר טוב רק אם יש שם גם אלכוהול.
בקשר לשאלה - אני לא יכול לומר כלום בוודאות.
יש הוכחות שאין אלוהים, אבל גם יש דעות של אנשים חכמים מימני שדנים בנושא, ושמאמינים שיש. ואני, מי אני? סתם נער שסיים יא לא מזמן. לכן תשובה אני לא יכול להביא בגיל שלי, וכנראה אף פעם לא תהיה לי תשובה חד משמעית. אבל מציע להקשיב לאנשים חכמים, כך לא תטעה אף פעם
מאמינה באלוקים לא באלוקים דתי דתות זה המצאה של בני אדם
מאמין באלוהים ב100 אחוז לא חושב שיש סיבה אחרת לא מאמין בדתות
אם יש אלוהים(ואני מאמינה שכן אבל קצת קשה לי להאמין בתקופה האחרונה), פשוט תעזור לי, בבקשה ממך.
גם את האבולוציה אני שולחת
זה היה מכוון אליי?
לא
ברור שמאמין וגם אם קשה הוא עדיין אוהב אותך
אז למה אתם מחללים שבת
.
אנונימית
שואל השאלה:
מעניין איך לא מחקו את השאלה. מוחקים פה בלי לשים קצוץ על אף אחד
מעניין איך לא מחקו את השאלה. מוחקים פה בלי לשים קצוץ על אף אחד
אנונימי