7 תשובות
שבפטור זה מאושר לך לא להיות בצבא,
ובהשתמטות זה בלי אישור
השתמטות אלה אנשים שפשוט לא רוצים להתגייס אז הם מוציאים פטור
פטור לעומת זאת אנשים שלא יכולים לשרת בגלל מוגבלויות פיזיות או נפשיות מוציאים וגם אנשים שאין להם כלום
אנונימי
שואל השאלה:
ומבחינה מוסרית, יש הבדל?
^שמע זה ממש תלוי במקרה
אדם שרוצה להשתמט יגיד לך שהצעד הכי מוסרי זה להשתמט אבל אדם שיש לו פטור על רופאי או נפשי יכול להגיד לך שהוא דווקא היה מעדיף כן להתגייס אם הוא היה יכול
שואל השאלה:
ואם ההשתמטות נובעת מאידאולוגיות שוחרות שלום, או מתרומה אישית שגדולה יותר ממה שהאדם יתרום לצבא?
אין הבדל רוב האנשים שמקבלים פטור מקבלים דרך קומבינות או שפשוט הם רצו להשתחרר מצהל
זה העניין אבל של איך אתה מסתכל על זה
בן אדם אחד יכול להגיד לך ששלום קודם להכול ועוד שיט פציפיסטי ובן אדם אחר יכול להגיד לך שאם זה שהוא יתגייס יביא אפילו לסיכוי הכי קטן שזה ימנע מפיגוע להתרחש זה שווה את זה

לכל אחד יש תפיסה אחרת, אי אפשר להגדיר את זה כשחור ולבן