5 תשובות
פוב : ראיתי הפלאש
אנונימי
על חוק הכבידה של ניוטון שמעת? אם לא אז הוא אומר שעצמים עם מסה ואנרגיה נמשכים זה אל זה.
ביקום יש חוסר התאמה בין מהירות של דברים מסוימים למשל כמו ענני מימן והמסה שלהם לכן ישנה השערה שקיים חומר אפל שטרם גילנו שהוא גורם למהירות הגבוהה יותר כי אחרת המשוואה של ניוטון לא נכונה.

אותו הדבר עם אנרגיה אפלה והיא מכילה הרבה יותר אחוזים מהיקום אז בגדול יש שתי אפשרויות או שטרם גילנו אותם או שחוקי הפיזיקה שאנחנו מכירים כיום לא נכונים לגמרי.
שואל השאלה:
תודה על העזרה!
בשמחה אם יש עוד שאלות בנושא או שמשהו לא ברור בשמחה (:
אני אוסיף טיפה לתשובה שכבר יש פה.

אז יש לנו חוקי פיזיקה, ובעזרת הנוסחאות שנובעות מהם, אפשר לחשב ולנבא את התנהגות הגופים במציאות.

תורת היחסות, התיאוריה הכי מוצלחת שיש לנו שמשמשת לניבוי תזוזה של גופים במימדים שלנו (מאקרו מימדים, כלומר לא קוונטים).

אנחנו מחשבים בעזרתה תנועת כוכבי לכת, שמשות, אסטרואידים, אור, ועוד המון. הכל היה ממש מושלם, עד שלא בדקנו איך צריכים לזוז גופים במימדים של גלקסיות ויותר.

הפתרון שיוצא לנו בחישוב, לא מתאים למה שאנחנו רואים במציאות, ועל מנת שהחישוב כן יתאים, צריך להיות בגלקסיה יותר מסה ממה שאנחנו רואים. למסה הזו, שאנחנו לא רואים אבל תיאורתית היא שם, קראנו חומר אפל.