16 תשובות
לא היה מתגלה שהוא לא קיים כי איך העולם היה יכול להיברא בלי בורא
מה יש יש מאין?
מה יש יש מאין?
אם והיה מתגלה שיש אלוהים, והוא כל יכול, והוא מצווה עליי לעשות דברים מסויימים, אם הוא מעניש אז כן ואם אין השלכות אז לא.
זה לא הגיוני שזה יקרה אז... (דתיה)
הוא בטוח אמיתי ואין סיכוי שהוא לא, וגם מי שלא בטוח משום מה - עדיף לו לשמור מצוות כי ככה לפחות יש לו רק מה להרוויח ואין לו מה להפסיד, אבל אם הוא לא מתכוון לשמור מצוות - יש לו רק מה להפסיד, אין לו מה להרוויח כי שום דבר לא ישאר אצלו אחרי רגע. מצד שני, הוא לוקח סיכון להיענש.
^ הקטע שהנשמה לא מתה, סה לא שהאו ברא אותך רק בשביל העולם הזה. וזה חוצפה שאתה חושב שזכותך לא להקשיב למי ברא אותך אותה חי בזכותו.
^ הקטע שהנשמה לא מתה, סה לא שהאו ברא אותך רק בשביל העולם הזה. וזה חוצפה שאתה חושב שזכותך לא להקשיב למי ברא אותך אותה חי בזכותו.
אנונימי
לא, אני חושב שהוא קיים אבל שלא צריך לעשות כל מה שהוא אומר, זכותי להנות מחיי איך שאני רוצה, ולאלה שיגידו שאחרי המוות אני אסבול אז לא כי אני אמות אז אני לא ארגיש כלום ושום דבר.
אם יש אלוהים והוא רודף-צדק אזיי לא יהיה לו איכפת אם אתה מאמין אלא ישפוט אותך על בסיס מעלותייך וטהרת חייך ופועלך.
אם יש אלוהים והוא רשע וזדוני אזיי לא תירצה להיות חסיד שלו.
ואם אין אלוהים, אז יום אחד תמות ותסור מן העולם, אך חיית חיים אציליים ותיזכר לטובה בינות לאהובייך ואוהבייך.
אם יש אלוהים והוא רשע וזדוני אזיי לא תירצה להיות חסיד שלו.
ואם אין אלוהים, אז יום אחד תמות ותסור מן העולם, אך חיית חיים אציליים ותיזכר לטובה בינות לאהובייך ואוהבייך.
^זו אכן דרך אחת להציג את העניין אבל הנה דרך אחרת-
אלוקים יכול להיות רודף צדק ועדיין יהיה אכפת לו אם אתה מאמין.
המטרה שלשמה הוא ברא את העולם היא שאנחנו נעשה לו דירה בתחתונים והוא בתמורה, ירעיף עלינו טוב (יתן לנו להינות מזיו שכינתו).
המעלות שצריכות להיות לאדם, עליהן להיות לשם שמיים, הוא צריך לעשות את הנפש לעיקר ואת הגוף הגשמי לטפל...
לשאלה
דבר כזה לא אפשרי כי הרי אין הסבר אחר להיווצרות העולם (מי שמעוניין לדון איתי בעניין מוזמן בשמחה).
לא הייתי ממשיכה לשמור מצוות רק מתוך הרגל אלא מתוך אמונה שלמרות מה שהעולם אומר, אלוקים אכן קיים.
אלוקים יכול להיות רודף צדק ועדיין יהיה אכפת לו אם אתה מאמין.
המטרה שלשמה הוא ברא את העולם היא שאנחנו נעשה לו דירה בתחתונים והוא בתמורה, ירעיף עלינו טוב (יתן לנו להינות מזיו שכינתו).
המעלות שצריכות להיות לאדם, עליהן להיות לשם שמיים, הוא צריך לעשות את הנפש לעיקר ואת הגוף הגשמי לטפל...
לשאלה
דבר כזה לא אפשרי כי הרי אין הסבר אחר להיווצרות העולם (מי שמעוניין לדון איתי בעניין מוזמן בשמחה).
לא הייתי ממשיכה לשמור מצוות רק מתוך הרגל אלא מתוך אמונה שלמרות מה שהעולם אומר, אלוקים אכן קיים.
זה לא אפשרי לשלול דבר לא מוגדר.
אני אגנוסטי:
התשובה היא חד משמעית כן. אם היה מתגלה שיש סיכויים גבוהים שקיימת ישות מסויימת שבראה את העולם, ומעניין אותה מה אני עושה, והיא תתגמל/תעניש אותי בהתאם, אז כמובן שאני אעשה מה שהיא רוצה.
חייב לציין שחוסר היכולת של הרבה דתיים פה להשתתף בדיון תיאורטי על מה יקרה אם האמונה שהם מחזיקים בה תתגלה כאינה נכונה מראה על שבריריות האמונה שלהם. אפילו לדון באופציה שהיא לא נכונה הם מפחדים. אבל אני מבין, גם הייתי שם פעם.
התשובה היא חד משמעית כן. אם היה מתגלה שיש סיכויים גבוהים שקיימת ישות מסויימת שבראה את העולם, ומעניין אותה מה אני עושה, והיא תתגמל/תעניש אותי בהתאם, אז כמובן שאני אעשה מה שהיא רוצה.
חייב לציין שחוסר היכולת של הרבה דתיים פה להשתתף בדיון תיאורטי על מה יקרה אם האמונה שהם מחזיקים בה תתגלה כאינה נכונה מראה על שבריריות האמונה שלהם. אפילו לדון באופציה שהיא לא נכונה הם מפחדים. אבל אני מבין, גם הייתי שם פעם.
אם הייתי מגלה שאלוקים לא קיים הייתי מפסיק לשמור את כל המצוות שאין בהן היגיון יומיומי. מדרשים רבים בזה.
^^אכן יש גם פחד בעניין כי לי למשל, האמונה מאוד עוזרת ונותנת תקווה אבל זו לא הסיבה היחידה שאני ועוד הרבה דתיים אחרים לא מוכנים לדון באופציה הזו.
חלקינו פשוט מבינים שהעולם לא יכול היה להיווצר ללא בורא.
אם תנסה להסביר את היווצרות העולם בדרך טבעית, אתה תמיד תישאר עם שאלה אחת - נניח שגילית את החומר שממנו התחילה היווצרות העולם, מכיוון שהוא חומר הכפוף לחוקי הטבע (כי ההסבר הוא באופן מדעי, על פי חוקי הטבע), תצטרך להסביר מה יצר אותו כי על פי חוקי הטבע הוא לא יכול היה להיווצר מעצמו והוא גם לא יכול היה להיות קיים מאז ומעולם כי הוא מוגבל בזמן, כלומר הוא היה חייב להיווצר בנקודה כלשהי בזמן על ידי חומר אחר.
מכאן שה'על טבעי' חייב להיות קיים ומשם והלאה אפשר להתחיל להיכנס לאיך ולמה אותו 'על טבעי' הוא דווקא אלוקות.
חלקינו פשוט מבינים שהעולם לא יכול היה להיווצר ללא בורא.
אם תנסה להסביר את היווצרות העולם בדרך טבעית, אתה תמיד תישאר עם שאלה אחת - נניח שגילית את החומר שממנו התחילה היווצרות העולם, מכיוון שהוא חומר הכפוף לחוקי הטבע (כי ההסבר הוא באופן מדעי, על פי חוקי הטבע), תצטרך להסביר מה יצר אותו כי על פי חוקי הטבע הוא לא יכול היה להיווצר מעצמו והוא גם לא יכול היה להיות קיים מאז ומעולם כי הוא מוגבל בזמן, כלומר הוא היה חייב להיווצר בנקודה כלשהי בזמן על ידי חומר אחר.
מכאן שה'על טבעי' חייב להיות קיים ומשם והלאה אפשר להתחיל להיכנס לאיך ולמה אותו 'על טבעי' הוא דווקא אלוקות.
לא! להיפך אם היה מתגלה שהוא קיים הייתי יותר מנסה לא לקיים את כל ה"מצוות" פשוט על פרנציפ
אנונימי
1 הייתי ממשיך כי אין ראיה בעולם שתסתור את המציאות
2 לגבי הלא מאמין- חלקם ישנה את דרכם, הרוב ימצא תירוץ להישאר
2 לגבי הלא מאמין- חלקם ישנה את דרכם, הרוב ימצא תירוץ להישאר
תיאורטית אם הוא 100 אחוז לא קיים אז כן אני אפסיק לקיים מצוות (אבל אני מאמין שהוא קיים אז אני שומר)
אם הייתי מגלה בוודאות שאין בורא אני לגמרי הייתי פורק עול ונהיה חילוני גמור.
אבל איזה יופי שההוכחות מצביעות שכן יש בורא והוא בחר בעם היהודי ❤
ולא אתכוון להתווכח על זה; יש מספיק סרטונים ביןטיוב
אבל איזה יופי שההוכחות מצביעות שכן יש בורא והוא בחר בעם היהודי ❤
ולא אתכוון להתווכח על זה; יש מספיק סרטונים ביןטיוב
אני לא מאמינה:
אני לא רוצה לעבוד אל. אני לא רואה בזה טעם (זו דעתי לא צריך מינוסים), שיהיה אלוהים, שלא יהיה, מה זה משנה? זה לא יגרום לי לבכות ולהתחיל להתפלל
אני בחרתי כבר במסלול חיים שלי (המיתולוגיה היוונית) ואני אוהבת את זה. אני אוהבת ללכת נגד הזרם. אני לא רוצה להיות כמו האנשים בספר שופטים... אני בחרתי לעבוד דת אחרת ואני לא חוזרת ליהדות יותר
אני לא רוצה לעבוד אל. אני לא רואה בזה טעם (זו דעתי לא צריך מינוסים), שיהיה אלוהים, שלא יהיה, מה זה משנה? זה לא יגרום לי לבכות ולהתחיל להתפלל
אני בחרתי כבר במסלול חיים שלי (המיתולוגיה היוונית) ואני אוהבת את זה. אני אוהבת ללכת נגד הזרם. אני לא רוצה להיות כמו האנשים בספר שופטים... אני בחרתי לעבוד דת אחרת ואני לא חוזרת ליהדות יותר