17 תשובות
מהסביבה שלי - הרוב לא שומרים
לא כולם, אי אפשר לדעת
אבל גם אם כן בהתלחה לא יהיה, אחר כך יהיה לו ממש ממש קשה ורק אם הוא ממש ממש ממש צדיק הוא ימשיך, אחרת הוא כן יגע
אבל גם אם כן בהתלחה לא יהיה, אחר כך יהיה לו ממש ממש קשה ורק אם הוא ממש ממש ממש צדיק הוא ימשיך, אחרת הוא כן יגע
לרוב רק חרדים שומרים נגיעה
בתור דתייה כל החברים והמשפחה והסביבה שלי לא שומרים נגיעה
בתור דתייה כל החברים והמשפחה והסביבה שלי לא שומרים נגיעה
זה חלק מהדת ...וזה חשוב
אנונימי
שומרים. זה חיוב דאורייתא גמור של יהרג ואל יעבור. דתי אמיתי לעולם לא יעבור על זה
compass מה אתה מזבל!
האיסור מדרבנן, ויש מספר מאוד מצומצם של איסורים של ייהרג ובל יעבור, זה לא אחד מהם.
עלאק דתי
האיסור מדרבנן, ויש מספר מאוד מצומצם של איסורים של ייהרג ובל יעבור, זה לא אחד מהם.
עלאק דתי
אנונימי
^אף על פי שהגבת בצורה שפלה ולא מגיעה לך תשובה, אענה כדי שאחרים לא יאמינו בטעות לשקרים שאמרת.
בהצלחה בחזרה בתשובה
טהרת הבית סימן א' (הרב עובדיה יוסף)
''וידוע שכל הבנות שהגיעו לפרקן...איסור ביאה עימהן הוא בכרת, ואיסור חיבוק ונישוק עימה (וכן כל נגיעה של חיבה כמובא בהמשך) הוא בלאו מן התורה. ואיסור חמור הוא דהוי אביזרא דגילוי עריות והוא בכלל...יהרג ואל יעבור"
בהצלחה בחזרה בתשובה
טהרת הבית סימן א' (הרב עובדיה יוסף)
''וידוע שכל הבנות שהגיעו לפרקן...איסור ביאה עימהן הוא בכרת, ואיסור חיבוק ונישוק עימה (וכן כל נגיעה של חיבה כמובא בהמשך) הוא בלאו מן התורה. ואיסור חמור הוא דהוי אביזרא דגילוי עריות והוא בכלל...יהרג ואל יעבור"
אמורים לשמור ומי שלא - לא דתי אמיתי.
יהרג ועל יעבור (שפתי כהן על יורה דעה, סימן קנז, סעיף קטן י).
יהרג ועל יעבור (שפתי כהן על יורה דעה, סימן קנז, סעיף קטן י).
אנונימי
בטהרת הבית סימן א מדובר על דיני נידה!
הרי ברור שחובה מדאורייתה לשמור נגיעה מאישה בנידה.
פה מדובר על שמירת נגיעה ללא כל קשר לנידה, איסור זה הוא לא מהתורה וממש לא "ייהרג ובל ייעבור"
כשאתה מביא מקורות, אל תחתוך את החלקים הרלוונטים.
כל אחד יכול לעשות את זה
הרי ברור שחובה מדאורייתה לשמור נגיעה מאישה בנידה.
פה מדובר על שמירת נגיעה ללא כל קשר לנידה, איסור זה הוא לא מהתורה וממש לא "ייהרג ובל ייעבור"
כשאתה מביא מקורות, אל תחתוך את החלקים הרלוונטים.
כל אחד יכול לעשות את זה
אנונימי
^ בגלל שרווקות לא טובלות היום - הן נידות. אז זהנ אסור מן התורה וזה יהרג ואל יעבור.
אנונימי
^ ומה עם טומאת זב? מה תגיד עליה? נחשבת לאחד מאבות הטומאה, כמעט בחומרה של נידה.
ועדיין, אתה לא שומר נגיעה מגברים כי יכול להיות שהם טמאים בטומאת זב
אגב, אני אישית מכיר נשים שטובלות במקווה לאחר הנידה.
ועדיין, אתה לא שומר נגיעה מגברים כי יכול להיות שהם טמאים בטומאת זב
אגב, אני אישית מכיר נשים שטובלות במקווה לאחר הנידה.
אנונימי
1 זה נחמד שכאילו אתה מראה שאתה יודע על מה הסימן מדבר, אבל אם באמת היית בודק היית רואה שהוא מדבר על רווקות.
2 אל תחלוק על חז''ל.
3 אישה רווקה שטובלת עושה עבירה.
2 אל תחלוק על חז''ל.
3 אישה רווקה שטובלת עושה עבירה.
^^ בגלל שאין היום בית מקדש וטהרה אין נפקא מינה.
אנונימי
אם לא תהיה נשיקה אז גם לא היה חיבוק
בוודאי וזה הכי שווה שיש, מתנה שצריך עומק ושכל להבין אותה בכלל
תתחתנו ואז לא תשמרו נגיעה
לא כולם.