98 תשובות
לקחת לו משהו
תגלי להורים שלך משהו שהוא ממש לא רוצה שהם יגלו
לשים לו חומר מסיר שיער בשמפו
לא,לא,לא,לא נקמה זה דבר שבחיים לא יגמר, בבקשה לא לנקום זה לא עובד מניסיון...
אנונימי
שואל השאלה:
אז מה לעשות במקום לנקום כך שהוא לא יציק לי יותר?
אז מה לעשות במקום לנקום כך שהוא לא יציק לי יותר?
אה, הוא מציק באופן קבוע? בן כמה הוא?
אנונימי
לנעול אותו מחוץ לבית
לגנוב לו דברים לבלגן אחריי זה את החדר
זה מוגזם לנעול אותו מחוץ לבית, אני מאוד מקווה שזה בציניות...ולשאלה-פשוט להגיד להורים או משהו, גם אני באותו המצב עם אחותי המעצבנת אין מה לעשות,עד גיל 18 אלה החיים...צריך לסבול אותם...
אנונימי
להרביץ לו ככה שהוא לא יתקרב אלייך יותר
מה רק חצי שעה זה לא כזה נורא^^
זה מאוד נורא, אף אחד מכם לה היה עושה את זה זה מלחיץ...
אנונימי
לא*^
אנונימי
נקמה זה לעולם לא דרך בוגרת לפתור דברים.
מה לעשות במקום?
תתרחקי ממנו, תגידי להורים, תסלקי אותו מהחדר וכדומה
ראיתי כמה הצעות אכזריות אתם מציעים:
לגרום לו לאכול אבנים וקרם לרגליים, לגנוב לו דברים, להרוס לו דברים שהוא אוהב,
לא לתת לו להיכנס הביתה.
ממש לא אכפת לכם ממנו, אח שלה הוא גם בן אדם ולא מגיע לו לעבור את כל החרא שהצעתם.
מה לעשות במקום?
תתרחקי ממנו, תגידי להורים, תסלקי אותו מהחדר וכדומה
ראיתי כמה הצעות אכזריות אתם מציעים:
לגרום לו לאכול אבנים וקרם לרגליים, לגנוב לו דברים, להרוס לו דברים שהוא אוהב,
לא לתת לו להיכנס הביתה.
ממש לא אכפת לכם ממנו, אח שלה הוא גם בן אדם ולא מגיע לו לעבור את כל החרא שהצעתם.
יש לי עוד נקמות אני יחשוב דקה
תלוי בן כמה הוא ובת כמה את?
אני בן אדם רשע תתמודדו^^^^
שתדע שנקמות זה מספק אותך להתחלה אבל אז יש עוד נקמות מהצד השני...
אנונימי
לשים לו מלח באוכל
תביאי לו תה עם הרבה מלח במקום סוכר ואוראו עם משחת שיניים וממתקים עם מעטפת שבפנים אבנים ומכתב : בוקר טוב אחי היקר
לשים לו פלפל בטישו זה יהיה נחמד
לא לא לא לא אבנים זה מסוכן זה כבר לא מצחיק, אלוהים למה כל האתר הזה מלא במפגרים?
אנונימי
^^^
את באמת מציעה לה לגרום לו לאכול אבנים?
זה מטורף
את באמת מציעה לה לגרום לו לאכול אבנים?
זה מטורף
מה מסוכן הוא לא יאכל באמת אבנים כן ?^^
תמלא בלונים במים מנצנצים ותזרוק עליו זה יהיה נחמד
כן,אבל את לא יכולה לדעת אם הוא *בטעות* יבלע את זה,זה ישבור לו מלא שיניים די אין לי כוח כבר לאנשים פה
אנונימי
הוא כזה מטומטם ^ ? הוא יפתח ויראה אבנים וואי אנשים הגיון קצת
לפי דעתי רק מכות זה הפיתרון
וואי אנשים הגיון קצת, מי פותח אוראו עובר אחד אחד על העוגיות? זה הורס את העוגיות,פשוט דוחפים לפה וזהו,קצת הגיון לא יזיק לך
אנונימי
לשים לו צבע ירוק לשיער בשמפו
וואי באמת,אנשים פה מציעים לעשות דברים שהם בחיים לא עשו
אנונימי
עוגיה אחת ^^
קצת הגיון לא יזיק לך ^^^ לא שאלו האם לעשות נקמה או לא שאלו איזו נקמה לעשות ואני עונה, אתה לא עונה על השאלה הזאת , אם אין לך מה להציע לה אז אל תענה בכלל
^^ הילד אימו הרג אותי מצחוק עם הנקמות שלו. אתה ממש רשע. בגיל שמונה שמתי לאחי התאום חריף בצ'יפס במסעדה, זה היה מצחיק בטירוף ועד היום הוא לא סולח לי
זה לא אומר שהוא לא יבלע בטעות או שזה לא ישבור לו שיניים, די להציע מלא דברים בשביל לצאת "מגניבים"?
אנונימי
אני לא רוצה לצאת מגניבה ^ די כבר להגיד דברים טיפשיים שאתה לא יודע באמת על מה אתה מדבר
האנונימי ששאל אם כך האתר מלא במפגרים^^
רק שתדע לאן אתה נכנס
רק שתדע לאן אתה נכנס
מה זה "אל תענה"? אני עושה את זה לטובת אח שלה כי אתם מגזימים קצת
אנונימי
^^ תודה תודה
למה "לא יודע על מה אתה מדבר"? לשבור לו את השיניים זה פיתרון? אם הוא יבלע בטעות? קצת הגיון לא יזיק לך
אנונימי
תגנבי את הבגדים האהובים עליו מהארון שלו זה יהיה נחמד
מי המטומטם שיראה אבנים ויחליט לטעום מהן מה אנחנו דפוקים
אני מדמיין אותו כזה יואו תראו אבן בואו נוכל אותהה
הוא יפתח ויראה אבנים והוא לא יאכל וואי מה אתה רוצה ^^^^ ומה אתה מתנפל רק עליי לא רק אני הצעתי פה רעיונות וגם הוא כזה סתום שיפתח את העטיפה יראה אבנים ויאכל אותם ? הוא לא ישר בולע , הוא אפילו ירגיש שזה לא ממתק ושזה לא רך
תנעלי אותו 10 דקות בשירותים
יואו, לא הבנתם היא שמה לא אבנים ממש קטנות בתוך העוגיה וסוגרת, אין סיכוי שהוא יראה
אנונימי
הוא לא ישר בולע אבל הוא כן לועס חלאס כבר עם הנקמות פה, כולכם נקמנים בהגזמה
אנונימי
יש סיכוי שהוא יראה ^ הגיון וואי
וואי, אין לי כוח כבר לפיגור שהולך פה, יאללה ביי בבקשה בלי נקמות כאלה מוגזמות, להתראות אני סיימתי את הדיון הזה
אנונימי
אבל לפניי שהוא לועס מה הוא עושה ? פותח את הסוכרייה ונוגע בה ואחר כך לועס , במצב כזה הוא ירגיש שזאת אבן
^^^
זו נקמה מטופשת.
במקרה הטוב הוא ישים לב, במקרה הרע הוא לא יהיה מרוכז וזה יהיה מסוכן.
להשים אבנים בעטיפה של אוכל (ממתקים) יכול לגרום רק לדברים רעים.
זו נקמה מטופשת.
במקרה הטוב הוא ישים לב, במקרה הרע הוא לא יהיה מרוכז וזה יהיה מסוכן.
להשים אבנים בעטיפה של אוכל (ממתקים) יכול לגרום רק לדברים רעים.
השואלת לא חייבת לעשות את מה שאני מציעה כן ?^
^
ברור שהיא לא חייבת אבל את ממליצה לה להציג אבנים כאוכל.
כמו שאמרתי זו המלצה מסוכנת.
אנשים לא תמיד מרוכזים ויש הרבה פעמים שהם מכניסים לפה ובולעים דברים לא למאכל.
ברור שהיא לא חייבת אבל את ממליצה לה להציג אבנים כאוכל.
כמו שאמרתי זו המלצה מסוכנת.
אנשים לא תמיד מרוכזים ויש הרבה פעמים שהם מכניסים לפה ובולעים דברים לא למאכל.
אני פעם עשיתי את זה ואף אחד לא אכל את זה ^ שואלת השאלה בן כמה אח שלך בכלל ?
לגמור עליו
אנונימית
^^ (סושי סיני חמוד)
זה לא אומר שאח שלה ישים לב.
קרו המון מקרים שאנשים היו בסכנה בגלל שהם עכלו דברים מסוכנים.
נקמות זה תמיד מטופש אבל כשיש פוטנציאל לסכנת חיים זה יכול להפוך למזעזע.
זה לא אומר שאח שלה ישים לב.
קרו המון מקרים שאנשים היו בסכנה בגלל שהם עכלו דברים מסוכנים.
נקמות זה תמיד מטופש אבל כשיש פוטנציאל לסכנת חיים זה יכול להפוך למזעזע.
בן כמה אח שלך שואלת השאלה ?
אמלה הרגתם אותי עם הריב שלכם
אנונימי אתה צודק אבל ואתם טיפה מגזימים עדיף שלא כדי שלא יקרה מצב שבאמת ינגוס ויקרה משהו
לגבי השאלה פשוט תצרחי עליו ולכי למקום אחר שהוא לא נמצא בו זהו זה בגדול מה שאני עושה
אנונימי אתה צודק אבל ואתם טיפה מגזימים עדיף שלא כדי שלא יקרה מצב שבאמת ינגוס ויקרה משהו
לגבי השאלה פשוט תצרחי עליו ולכי למקום אחר שהוא לא נמצא בו זהו זה בגדול מה שאני עושה
^
אבל זה כן יכול לקרות, תסתכלי בחדשות על כל המקרים שבהם אנשים בולעים דברים לא למאכל.
אבל זה כן יכול לקרות, תסתכלי בחדשות על כל המקרים שבהם אנשים בולעים דברים לא למאכל.
תשים את המברשת שיניים שלו בשירותים
אם יש לך עוד אחים תגזרי לו שיער בלילה ולא ידעו שזאת את
תיקח לו דברים
תעשה לו ריגשי
תעצבן אותו ואם הוא אומר אותך להורים תגיד להם שלא עשית לו כלום
ותבלגן לו את החדר
תעשה לו ריגשי
תעצבן אותו ואם הוא אומר אותך להורים תגיד להם שלא עשית לו כלום
ותבלגן לו את החדר
תשימי לו טיטול מתחת לכרית
לפוצץ לו תחווה
בגיל שבע נתנתי לאח שלי פלפל חריף ואמרתי לו שזה לא אמיתי והוא נתן לזה ביס
וואוו יש לי כל כל הרבה דרכים טובים, קודם כל את יכולה להוציא סוללה אחת מכל דבר בחדר שלו נגיד של העכבר, של המקלדת, של השלט, ואז את יכולה לקחת אוזניה אחת מהאיירפודס או מהאוזניות שלו ולהחביא את זה ואת יכולה גם לנתק את המטען שלו קצת מהחשמל שיראה כאילו זה מחובר אבל שזה לא יטעין ואת יכולה להחביא לו משהו שהוא אוהב
^
זה לא רעיל?
זה לא רעיל?
לנשוך אותו
לשים לו זבוב בענבים
לשים לו משחת שיניים כשהו יושן
לטבול את המברשת שיניים שלו באסלה ולא לספר לו כי הוא יחזיר לך
לאכול לו משהו שהוא רצה לאכול
לשפוך עליו מים
לנעול אותו במרפסת
(מניסיון ;)
לשים לו זבוב בענבים
לשים לו משחת שיניים כשהו יושן
לטבול את המברשת שיניים שלו באסלה ולא לספר לו כי הוא יחזיר לך
לאכול לו משהו שהוא רצה לאכול
לשפוך עליו מים
לנעול אותו במרפסת
(מניסיון ;)
לקחת לו את המפתח מהתיק ליפני שהוא יוצא לבית ספר ואז כשאת מסיימת ליפניו תנעלי ואל תתיחסי אם הוא מצלצל או דופק עד שאחד ההורים יגיעו אה ואם ההורים ישאלו תגידי שהיית עם אוזניות ולא שמעת דפיקות ובזמן שאת לבד בבית את יכולה לכתוב לו מכתב ולשים על המיטה למה לא להיתעסק איתך ושלא יעשה את זה יותר וזה ירגיז אותו עוד יותר
להחביא לו משהו ממש יקר שהוא ממש אוהב או לעשות לו חורים בבגד האהוב עליו
אנונימית
אל תעשי דברים מסוכנים בסופו של דבר זה אח שלך
תנסי פשוט להאשים אותו במשהו כדי שההורים שלך יכעסו עליו
שימי לו מחבת מתחת לכרית
להחביא לו משהו שהוא אוהב אצלך במקום שהוא לא יעז לחפש בו
לאסוף מידע שהוא לא רוצה שידעו ולאיים! תמיד עובד לי(;
תנוחו, הם אחים, ככה אחים מתנהגים, מה לקחתם קשה^
תנוחו, הם אחים, ככה אחים מתנהגים, מה לקחתם קשה^
מה הקשר לזה שהם אחים? זה שהם אחים אומר שהם יכולים לשבור לשני ת'שיניים? לא נראלי, אז תנוחי למה הם לא אויבים
אנונימי
קחי את המברשת שיניים שלו ונשפשפי באסלה
מה קשור לשבור את השיניים?^
בתור אחת שיש לה 4 אחים, ככה זה, מכות, ריבים, גונבים דברים, מציקים אחד לשני, זה חלק מהעיניין, לא צריך לנפח ולהגזים כל דבר
בתור אחת שיש לה 4 אחים, ככה זה, מכות, ריבים, גונבים דברים, מציקים אחד לשני, זה חלק מהעיניין, לא צריך לנפח ולהגזים כל דבר
לא ראית מה הלך פה בהתחלה, אה? גם לי יש אחים, אל תלמדי אותי מה זה, פשוט יש כאלה שהגזימו
אנונימי
ראיתי, פשוט לא חושבת שזה כזה נורא, האחים הגדולים שלי נעלו אותי פעם מחוץ לבית אחרי ריב וכדי להחזיר להם התקשרתי להורים שלי בוכה שהם פיצצן אותי מכות למרות שזה לא קרה והם חטפו על זה מהם, ואם ישים לו משחת שיניים בעוגייה הוא יירק את זה בביס הראשון, לא שרה שום דבר זה הכי בקטנה שיש, כל עוד לא יגידו לו "תבדוק למה הוא אלרגי ושים לו מתחת לכרית" לא אמורה להיות בעיה
אני מקווה בשביל אח שלה שהוא לא מספיק מטומטם בשביל להתבלבל בין סוכריה לאבן
אנונימית
לבלגן לו את החדר,להחביא לו את הספרי לימודים
לא ראית שהיא רוצה לשים לו אבן בתוך האוראו, כן? ואנונימית אני מאוד מקווה שאת לא מספיק מטומטמת בשביל לחשוב שאין סיכון
אנונימי
^^^^ (קוקה-קולה)
רוב האחים לא מתנהגים כמו שתיארת וכנראה יש לך נטיות של מקיאווליזם (machiavellianism).
עשית על ההורים שלך מניפולציה ורימית אותם שהאחים שלך פיצצו אותך מכות,
זו לא דוגמא לאיך צריך להסתדר עם המשפחה.
רוב האחים לא מתנהגים כמו שתיארת וכנראה יש לך נטיות של מקיאווליזם (machiavellianism).
עשית על ההורים שלך מניפולציה ורימית אותם שהאחים שלך פיצצו אותך מכות,
זו לא דוגמא לאיך צריך להסתדר עם המשפחה.
זה לא שום מניפולציה ואין מה לקחת קשה, כמה שנות אח כל אמרתי להורים שלי מה באמת קרה וחזרנו לשגרה, ככה זה אחים, זה כל היופי במשפחה, אפשר להיות הכי נוראים אחד לשני ועדיין לאהוב אחד את השני
אז לשבור ת'שיניים ולגרום לשני לבלוע אבנים זה בסדר? וואי ממש מקסימה
אנונימי
^^ (קוקה קולה)
זו כן מניפולציה, עשית סחיטה רגשית.
מניפולציות זה לא מוסרי וזו פעולה לא יישרה.
עשיית מניפולציות פוגעת באמון של המשפחה אחד בשני.
בנוסף פגעת במוניטין של האחים שלך ובמערכת יחסים שלהם עם ההורים שלכם.
נקמה זו לעולם לא גישה בריאה לטיפול בבעיות בחיים. תיארת איך אתם נוקמים אחד בשני שוב ושוב, זה מעגל שלילי שמעלה את הלחצים במשפחה.
בסופו של דבר המקרה הזה יכול לפגוע במערכת יחסים שלך עם ההורים שלך אם הם ייגלו את האמת.
את מנסה לתאר את התהליך שלכם כדבר יפה במשפחה, ההפך הוא הנכון.
התהליך שתיארת זה מעגל של נקמות, שקרים, כעסים ואלימות.
מקיאווליזם:
הייתה לך נטייה מקיאוולית בכך שעשית הונאה בכדי להגיע למצב הרצוי.
אנשים עם מקיאווליזם נוטים להשתמש בהונאות בשביל יתרון.
התעלמת מגבולות מוסריים ולא היה לך אכפת מהנזק שהפעולות שלך גורמות לאחרים.
זו כן מניפולציה, עשית סחיטה רגשית.
מניפולציות זה לא מוסרי וזו פעולה לא יישרה.
עשיית מניפולציות פוגעת באמון של המשפחה אחד בשני.
בנוסף פגעת במוניטין של האחים שלך ובמערכת יחסים שלהם עם ההורים שלכם.
נקמה זו לעולם לא גישה בריאה לטיפול בבעיות בחיים. תיארת איך אתם נוקמים אחד בשני שוב ושוב, זה מעגל שלילי שמעלה את הלחצים במשפחה.
בסופו של דבר המקרה הזה יכול לפגוע במערכת יחסים שלך עם ההורים שלך אם הם ייגלו את האמת.
את מנסה לתאר את התהליך שלכם כדבר יפה במשפחה, ההפך הוא הנכון.
התהליך שתיארת זה מעגל של נקמות, שקרים, כעסים ואלימות.
מקיאווליזם:
הייתה לך נטייה מקיאוולית בכך שעשית הונאה בכדי להגיע למצב הרצוי.
אנשים עם מקיאווליזם נוטים להשתמש בהונאות בשביל יתרון.
התעלמת מגבולות מוסריים ולא היה לך אכפת מהנזק שהפעולות שלך גורמות לאחרים.
אני באמת לא יודעת מאיפה אתם מביאים את השטויות האלה, אמן משפחה שזה לא קורה בה ואם זה לא קורה זה כבר יותר מוזר ומצביע על משהו, לריב פעם בשבוע ולחפש דרך להחזיר בשביל להתגרות אן לעצבן זו הדרך שהה אחים פועלים, חבל לי שאתם רואים את זה בתור משהו כל כך נורא כי זה החלקים הכי מצחיקים וכנפיים שאני והאחים שלי נזכרים בהם וצוחקים עליהם מהילדות, אחותי הגדולה התקשרה אליי ממספר חסום כשהייתי בת 8 אחרי שבכיתי וצעקתי בבית ואמרה לי שהיא מישהי בשם רחל מהרווחה ושאלה אפ אני רחצה שהיא תבוא לקחת אותי וכאלה והתחלתי להיבהל ולהילחץ, עד היום צוחקים על זה בבית וזה בסדר וכיף להיזכר בזה.
מצטערת שאתם לא יכולים להבין ומחפשים מבנה מושלם, כי זה לא ככה
מצטערת שאתם לא יכולים להבין ומחפשים מבנה מושלם, כי זה לא ככה
אז מה עדיף? שיבלע אבן? שישבור שן? כי לדעתך זה "יפה" וואי אין לי כוח כבר, מקסימה
אנונימי
מה הקשר? אמרתי גם למעלה, הכל בסדר ומותר הכל כל עוד זה לא מסוכן באמת, מן הסתם שלשבור לו את הפנים זה לא במקום^
אוקיי סליחה, את זה לא ראיתי חשבתי לרגע שאת מצדיקה את זה...מחילה
אנונימי
^^^^ (קוקה קולה)
נראה לי שאת חושבת שזו האקולוגיה המשפחתית רק בגלל שככה זה במשפחה שלך.
נראה שחסרה לך אמפתיה כלפי אחרים ואת רואה סבל ולחץ כדבר מבדר, זו עמדה שלעולם לא אסכים איתה.
יש המון משפחות שיודעות לפתור קונפליקטים בדרכים בריאות, ללא נקמה או אלימות.
במשפחות טובות ההורים יחנכו את הילדים שלהם על ערכים מוסריים.
ההורים יילמדו את הילדים שאמפתיה ואי-אלימות אלו ערכים חשובים.
הם ירחיקו את ילדיהם מנקמה, מניפולציה ואלימות.
נראה לי שאת חושבת שזו האקולוגיה המשפחתית רק בגלל שככה זה במשפחה שלך.
נראה שחסרה לך אמפתיה כלפי אחרים ואת רואה סבל ולחץ כדבר מבדר, זו עמדה שלעולם לא אסכים איתה.
יש המון משפחות שיודעות לפתור קונפליקטים בדרכים בריאות, ללא נקמה או אלימות.
במשפחות טובות ההורים יחנכו את הילדים שלהם על ערכים מוסריים.
ההורים יילמדו את הילדים שאמפתיה ואי-אלימות אלו ערכים חשובים.
הם ירחיקו את ילדיהם מנקמה, מניפולציה ואלימות.
מאיפה לעזאזל הבאת את זה? חבר, אתה לא פסיכולוג, אל תנסה לקבוע עובדות כאלה על בן אדם.
אני האדם הכי רגשי ואמפתי לסביבה שיש, מעולם לא מחקתי על סבל או כאב של אחרים, לא בטלויזיה וחא במציאות, אנשים לפעמים כועסים עליי על זה בטענה שאני לוקחת קשה מדי דברים שאמורים להיות מצחיקים.
אבל כן, להיזכר איך פעם בגיל 5 שמתי ג'וק פלסטיק על הפנים של אחותי בלילה כי היא עצבנה אוותי ובבוקר היא דפקה צרחה זה מצחיק, אני לא מבינה איך אתה מסוגל בכלל לראות בריבים קצת אלימים בין אחים משהו לא בסדר. זו אפילו חשיבה קצת מעוותת בעיניי.
אני האדם הכי רגשי ואמפתי לסביבה שיש, מעולם לא מחקתי על סבל או כאב של אחרים, לא בטלויזיה וחא במציאות, אנשים לפעמים כועסים עליי על זה בטענה שאני לוקחת קשה מדי דברים שאמורים להיות מצחיקים.
אבל כן, להיזכר איך פעם בגיל 5 שמתי ג'וק פלסטיק על הפנים של אחותי בלילה כי היא עצבנה אוותי ובבוקר היא דפקה צרחה זה מצחיק, אני לא מבינה איך אתה מסוגל בכלל לראות בריבים קצת אלימים בין אחים משהו לא בסדר. זו אפילו חשיבה קצת מעוותת בעיניי.
^
לא צריך להיות פסיכולוג בשביל לדעת היבטים פשוטים של מקיאווליזם והשלכות לחיים בסביבה אלימה.
בעיות במשפחה מהסוג שתיארת:
1. במשפחה שפותרת קונפליקטים עם אלימות יש בעיות של חוסר תקשורת.
2. כשמניפולציות זה דבר רגיל במשפחה האמון של חברי המשפחה יורד.
3. לחיות בסביבה אלימה יכול לגרום ללחץ רגשי.
4. במעגל של אלימות הקונפליקטים גדלים עם הזמן.
5. בגלל שנולדת לסביבה הזו את רואה נקמה, שקרים, אלימות ומניפולציות כדרכים מקובלות לטפל בבעיות במשפחה.
6. מתח כרוני, חרדה ופציעות גופניות עלולים לנבוע מלחיות במשפחה שכזו.
7. המשפחה עושה ההפך מפתרון-בעיות בריא ואינטיליגנטי.
8. יכולים להיווצר אישומים על אלימות במשפחה, צווי הרחקה או מעורבות של המועצה לשלום הילד.
לא צריך להיות פסיכולוג בשביל לדעת היבטים פשוטים של מקיאווליזם והשלכות לחיים בסביבה אלימה.
בעיות במשפחה מהסוג שתיארת:
1. במשפחה שפותרת קונפליקטים עם אלימות יש בעיות של חוסר תקשורת.
2. כשמניפולציות זה דבר רגיל במשפחה האמון של חברי המשפחה יורד.
3. לחיות בסביבה אלימה יכול לגרום ללחץ רגשי.
4. במעגל של אלימות הקונפליקטים גדלים עם הזמן.
5. בגלל שנולדת לסביבה הזו את רואה נקמה, שקרים, אלימות ומניפולציות כדרכים מקובלות לטפל בבעיות במשפחה.
6. מתח כרוני, חרדה ופציעות גופניות עלולים לנבוע מלחיות במשפחה שכזו.
7. המשפחה עושה ההפך מפתרון-בעיות בריא ואינטיליגנטי.
8. יכולים להיווצר אישומים על אלימות במשפחה, צווי הרחקה או מעורבות של המועצה לשלום הילד.
אני מתה להבין מאיפה הסקת שככה אנחנו פותרים בעיות במשפחה.
אתה באמת חושב שאם אני רבה עם האחים שלי אני לא יושבת לשיחה איתם? או שאם אני וההורים שלי רבים הם לא יבואו לחדר וינסו לדבר איתי על זה?
אחים רבים, עושים שטויות, מדברים, אומרים סליחה ומשלימים. ואחרי שבוע שוב פעם.
אתמול רבתי פיצוצים עם אחותי ואחרי שעה ישבנו לדבר על מה לעשות עם הבחור החדש שלה ואיזה לק לעשות שבוע הבא. זה דבר רגיל.
מן הסתם שהיום אני לא אגיד להורים שלי שהאחים שלי הרביצו לי, או אחותי הקטנה שניסתה לעשות את זה עליי וזה לא עבד לה כי ההורים שלי ידעו שהיא משקרת.
אנחנו לא חיים בסביבה אלימה בכלל, אמא שלי תמיד דואגת לשבת איתנו לשיחה ולנשום עמוק גם כשאנחנו מוציאים לה את הנשמה, בחיים לא הרגשתי מאוימת בבית.
להגיד לך שאף פעם לא הגזמנו? ברור שכן, היינו ילדים, הגזמנו וחטפנו עונש על זה כדי שזה לא יקרה שוב.
ומי אמר שאני חושבת שנקמות ושקרים זה דבר לגיטימי? אני אומרת שככה אחים מתנהגים וזה משהו שעובר עם הזמן, אנחנו כבר בוגרים ואין לנו צורך בזה. כשהיינו ילדים זה היה בסדר, יש ילד שלא משקר? שלא מחפש דרכים להחזיר? זה הטבע שלנו כילדים,עם השנים לומדים את החוקים בחברה.
אין לי או לאחים שלי שום מתח כרוני כזה או אחר מהמשפחה, בדיוק ההפך, אני סובלת מחרדות של חוסר שליטה ואחותי הגדולה נוטה להתקפי חרדה אחת לכמה זמן, וכולנו מחבקים אחד את השני ותומכים אחד בשני, למרות שכולם מעדיפים לישון עם אור סגור לגמרי, דואגים להשאיר בשבילי אור קטן בכל חדר בבית כדי שלא אפחד, ואם אחותי עוברת התקף היא מיד שולחת הודעה בקבוצה המשפחתית וכולנו או מתקשרים או מי שהכי קרוב מגיע לאיפה שהיא לא נמצאת כדי לעזור לה.
אל תקבע דברים על משפחות סתם,המשפחה שלי מדהימה.
אתה באמת חושב שאם אני רבה עם האחים שלי אני לא יושבת לשיחה איתם? או שאם אני וההורים שלי רבים הם לא יבואו לחדר וינסו לדבר איתי על זה?
אחים רבים, עושים שטויות, מדברים, אומרים סליחה ומשלימים. ואחרי שבוע שוב פעם.
אתמול רבתי פיצוצים עם אחותי ואחרי שעה ישבנו לדבר על מה לעשות עם הבחור החדש שלה ואיזה לק לעשות שבוע הבא. זה דבר רגיל.
מן הסתם שהיום אני לא אגיד להורים שלי שהאחים שלי הרביצו לי, או אחותי הקטנה שניסתה לעשות את זה עליי וזה לא עבד לה כי ההורים שלי ידעו שהיא משקרת.
אנחנו לא חיים בסביבה אלימה בכלל, אמא שלי תמיד דואגת לשבת איתנו לשיחה ולנשום עמוק גם כשאנחנו מוציאים לה את הנשמה, בחיים לא הרגשתי מאוימת בבית.
להגיד לך שאף פעם לא הגזמנו? ברור שכן, היינו ילדים, הגזמנו וחטפנו עונש על זה כדי שזה לא יקרה שוב.
ומי אמר שאני חושבת שנקמות ושקרים זה דבר לגיטימי? אני אומרת שככה אחים מתנהגים וזה משהו שעובר עם הזמן, אנחנו כבר בוגרים ואין לנו צורך בזה. כשהיינו ילדים זה היה בסדר, יש ילד שלא משקר? שלא מחפש דרכים להחזיר? זה הטבע שלנו כילדים,עם השנים לומדים את החוקים בחברה.
אין לי או לאחים שלי שום מתח כרוני כזה או אחר מהמשפחה, בדיוק ההפך, אני סובלת מחרדות של חוסר שליטה ואחותי הגדולה נוטה להתקפי חרדה אחת לכמה זמן, וכולנו מחבקים אחד את השני ותומכים אחד בשני, למרות שכולם מעדיפים לישון עם אור סגור לגמרי, דואגים להשאיר בשבילי אור קטן בכל חדר בבית כדי שלא אפחד, ואם אחותי עוברת התקף היא מיד שולחת הודעה בקבוצה המשפחתית וכולנו או מתקשרים או מי שהכי קרוב מגיע לאיפה שהיא לא נמצאת כדי לעזור לה.
אל תקבע דברים על משפחות סתם,המשפחה שלי מדהימה.
נקמה זה ניסיון לגרום לאדם שעשה לך עוול להתמודד עם השלכות שליליות.
"מן הסתם שהיום לא אגיד להורים שלי שאחים שלי הרביצו לי"
יפה שהפסקת לעשות מניפולציות על ההורים שלך, לא ידעתי שהפסקת כי אף פעם לא רשמת את זה.
ריבים זה לגיטימי אבל הריבים שתיארת ממקודם הם אלימים ונקמניים.
את סותרת את עצמך במשפט הזה:
"ומי אמר שאני חושבת שנקמות ושקרים זה דבר לגיטימי? אני אומרת שככה אחים מתנהגים וזה משהו שעובר עם הזמן."
בתחילת המשפט את אומרת שנקמות ושקרים זה לא לגיטימי, ואחר כך את אומרת שזה לגיטימי לאחים להתנהג ככה כי זה עובר עם הזמן.
"יש ילד שלא משקר? שלא מחפש דרכים להחזיר?"
לשקר זה לעולם לא היה רגיל בשבילי. היו פעמים נדירות ששיקרתי ותמיד הייתי מלא חרטא לאחר מכן.
בעצם את אומרת שהדוגמא שנתת לפני כמה תגובות כבר לא רלוונטית למצב הנוכחי,
היה עדיף לומר את זה לפני.
בתגובות הקודמות רשמתי דוגמאות להשלכות כלליות לחיים במשפחה שבה נקמה ושקרים זה לגיטימי כי זה מה שהבנתי מהתגובות שלך.
"מן הסתם שהיום לא אגיד להורים שלי שאחים שלי הרביצו לי"
יפה שהפסקת לעשות מניפולציות על ההורים שלך, לא ידעתי שהפסקת כי אף פעם לא רשמת את זה.
ריבים זה לגיטימי אבל הריבים שתיארת ממקודם הם אלימים ונקמניים.
את סותרת את עצמך במשפט הזה:
"ומי אמר שאני חושבת שנקמות ושקרים זה דבר לגיטימי? אני אומרת שככה אחים מתנהגים וזה משהו שעובר עם הזמן."
בתחילת המשפט את אומרת שנקמות ושקרים זה לא לגיטימי, ואחר כך את אומרת שזה לגיטימי לאחים להתנהג ככה כי זה עובר עם הזמן.
"יש ילד שלא משקר? שלא מחפש דרכים להחזיר?"
לשקר זה לעולם לא היה רגיל בשבילי. היו פעמים נדירות ששיקרתי ותמיד הייתי מלא חרטא לאחר מכן.
בעצם את אומרת שהדוגמא שנתת לפני כמה תגובות כבר לא רלוונטית למצב הנוכחי,
היה עדיף לומר את זה לפני.
בתגובות הקודמות רשמתי דוגמאות להשלכות כלליות לחיים במשפחה שבה נקמה ושקרים זה לגיטימי כי זה מה שהבנתי מהתגובות שלך.
אמרתי שככה זה אחים, ונתתי דוגמאות לדברים שקרו כשהייתי ילדה ורשמתי במפורש שזה היה בעבר, איזה בן אדם בן 18 יגיד להורים שלו שאח שלו הרביץ לו?
אני עדיין יכולה ללכת מכות עם האחים שלי, אבל זה כבר לגמרי בצחוק ובחיים לא אפגע בהם, ואם אפגע? אתנצל ואעשה הכל כדי לעזור להם.
הדבר היחיד שאני מנסה להגיד פה הוא שבמשפחות, בעיקר כאלה עם הרבה אחים, יש ריבים והרבה פעמים ריבים מגיעים לאלימות או לניסיון 'לנקום' באחר במתיחות ושטויות, אף אחד לא באמת ירצה שאח שלו ייפגע.
אולי לך זה לא רגיל, אבל כמעט כל הילדים, הרוב המוחלט יותר נכון, משקרים באופן יומיומי בלי לשים לב, זה מוכח וזה הגיוני, ילדים משקרים בלי שיהיה בכלל צורך בשקר כי הם רואים את העולם מזווית אחרת.
וכן, נקמה ושקרים זה לא לגיטימי, אם זה היה לגיטימי זה לא היה עובר עם השנים.
ילדים עושים שטויות ובודקים גבולות, זה כן לגיטימי שילד ינקום וישקר עד שיחנכו אותו אחרת.
אני עדיין יכולה ללכת מכות עם האחים שלי, אבל זה כבר לגמרי בצחוק ובחיים לא אפגע בהם, ואם אפגע? אתנצל ואעשה הכל כדי לעזור להם.
הדבר היחיד שאני מנסה להגיד פה הוא שבמשפחות, בעיקר כאלה עם הרבה אחים, יש ריבים והרבה פעמים ריבים מגיעים לאלימות או לניסיון 'לנקום' באחר במתיחות ושטויות, אף אחד לא באמת ירצה שאח שלו ייפגע.
אולי לך זה לא רגיל, אבל כמעט כל הילדים, הרוב המוחלט יותר נכון, משקרים באופן יומיומי בלי לשים לב, זה מוכח וזה הגיוני, ילדים משקרים בלי שיהיה בכלל צורך בשקר כי הם רואים את העולם מזווית אחרת.
וכן, נקמה ושקרים זה לא לגיטימי, אם זה היה לגיטימי זה לא היה עובר עם השנים.
ילדים עושים שטויות ובודקים גבולות, זה כן לגיטימי שילד ינקום וישקר עד שיחנכו אותו אחרת.
תודה שהסברת יותר על הסיטואציה.
חשוב להיות זהיר לגבי הגבולות של המתיחות הללו ושלא ייגרמו לנזק או למעגל שלילי.
אפילו שיש ילדים שמשקרים כחלק מתהליך ההתפתחות שלהם כדאי לטפח ילדים בסביבה שבה כנות ותקשורת פתוחה הם מוערכים.
חינוך ילדים לגבי החשיבות של אמת ואי-אלימות יכול לתרום ללמידתם המוסרית ולפיתוח מערכות יחסים בריאות בתוך המשפחה.
אני חושב שלכל משפחה כדאי ליצור אווירה של כבוד, הבנה ואמפתיה, להבטיח שקונפליקטים ייפתרו בצורה בונה ולא מזיקה.
חשוב להיות זהיר לגבי הגבולות של המתיחות הללו ושלא ייגרמו לנזק או למעגל שלילי.
אפילו שיש ילדים שמשקרים כחלק מתהליך ההתפתחות שלהם כדאי לטפח ילדים בסביבה שבה כנות ותקשורת פתוחה הם מוערכים.
חינוך ילדים לגבי החשיבות של אמת ואי-אלימות יכול לתרום ללמידתם המוסרית ולפיתוח מערכות יחסים בריאות בתוך המשפחה.
אני חושב שלכל משפחה כדאי ליצור אווירה של כבוד, הבנה ואמפתיה, להבטיח שקונפליקטים ייפתרו בצורה בונה ולא מזיקה.