137 תשובות
תלוי כמה כאב אבל בעיקרון אותו דבר כי שניהם דברים שיכולים להיווצר מהכאב האחר
כאב נפשי
כי כאב נפשי לרוב גורם גם לכאב פיזי (וזה מוכח)
נפשי
נפשי.
אשתף משהו, זה כבר לא ככה אין צורך לדאוג:
בעבר אבא שלי הרביץ לי, תמיד אמרתי לעצמי "הכאב הפיזי הוא לא כזה נורא, אבל הוא עשה לי חור בלב כרגע", זה הכי כואב שיש.
פיזי שהופך לנפשי
ונפשי שהופך לפיזי
אנונימית
לטווח ארוך כאב נפשי, לטווח הקצר פיזי.
I:
נפשי. כאב פיזי זה עובר לתקופות או לתמיד. כאב נפשי זה אף פעם לא יעבור
כל מי שבחר באחד מסוגי הכאב טועה כי כאב זה סובייקטיבי.

2 סוגי הכאב יכולים להיות אינטנסיביים.

בגלל שכאב הוא סובייקטיבי התשובה לשאלה שלך היא שזה תלוי בכאב הספציפי ובאדם שחווה את הכאב.

הסתכלתי על התגובות וכולם בטוחים שכאב נפשי הוא בדרך כלל יותר גרוע מכאב פיזי, זה ממש לא נכון.

יש כל כך הרבה כאבים פיזיים קשים, כמו סרטן.
נפשי
נפשי חד משמעית
(תימנייה סאחית)

גם כאב פיזי יכול לגרום לכאב נפשי.
נפשי ברור
נפשי בלי ספק
זה המון פעמים גם מלווה בכאב פיזי
אי אפשר להשוות
זה תלוי במקרה ובנסיבות
שניהם דברים דומים אך שונים
אבל בהרבה מקרים נפשי
פיזי
לדעתי
אני חושבת שכאב נפשי, בגלל שהוא משפיע על הפיזיות, הא קורע אותך מבפנים ושובר עוד יותר לפעמים קשה להתמודד איתו וההוא יכול להגיע ולעזוב מלא פעמים, ואילו הכאב הפיזי נעלם אחרי פרק זמן, ומחילים
לדעתי נפשי
^^^
גם כאב פיזי יכול להשפיע על הנפש.
אני חושבת שזה מאוד תלוי בסוג הכאב. שניהם משפיעים אחד על השני, הכל תלוי במקרה הספציפי.
לא תמצא פה תשובה חד משמעית, אבל רובנו נגיד נפשי כי אכן כאב פיזי כואב באותו הרגע אבל כאב נפשי זו צלקת לתמיד.
קשה להגיד.
כי שיש כאב נפשי זה משפיע גם פיזית
נפשי
[היפיפייה הנרדמת]

ההוכחה שלך שגויה.

כאב זה דבר שמתרחש שונה לכל אינדיבידואל, לכל אחד יש סף שונה לכאב.

"אנשים פוצעים את עצמם בכדי להעביר כאב נפשי לפיזי", את מפשיטה נושא כזה מסובך להכללה גדולה.

אנשים פוצעים את עצמם בגלל הפרעות פסיכולוגיות, בשביל מנגנוני התמודדות, גורמי לחץ סביבתיים ונסיבות אינדיבידואליות.
^14
meliodas sama
ברור לי, אבל זה לא משפיע אןתו דבר
נפשי
אנונימי
לפי *דעתי* פיזי
נפשי.
את האמת נפשי- יכול לשתק אותך לשנים על גבי שנים.
כאב פיזי זה דבר שחולף בקטנה
^
מה עם כווייה מדרגה שלישית?
סרטן?
הם חולפים בקטנה?
נפשי
כנראה שנפשי, אבל בגלל שכאב פיזי יותר גורם למוות ולסכנות, חלק יפחדו יותר מכאב פיזי, ואולי יעדיפו כאב נפשי. זה תלוי במה שמכאיב לך, כי מצב נפשי רע מול מחלה כמו סרטן או איידס, לא חושב שהנפשי לוקח.
גם לכל אחד זה שונה, כי כל הכאבים הפיזיים שחוויתי לא משתווים ליום אחד רע שאני בו חושב שאני כישלון, או עם חרדות.
נפשי ללא ספק.
(תימנייה סאחית)

איך הגעת למסקנה שכאב פיזי לא יכול להשפיע על האדם באותה רמה של כאב נפשי?
כאב נפשי חדמשמעית
נפשי
כמעט בילתי אפשרי לתפקד עם כאב נפשי (מניסיון)
אנונימית
^^^^^^^^
meliodas sama
לא הגעתי למסקנה הזאת
אמרתי ש*לרוב* כאב נפשי, משפיע גם פיזית
נותנת לך דוגמא עליי, לפני חצי שנה התמודדתי עם כאב נפשי (ושגם לא ממש כאב רציני), חוויתי משנו לא נעים, וזה השפיע עליי פיזית. בצורה כלכך חזקה שלא הבנתי מה הקשר ביניהם

כאב פיזי (לא מזלזלת חס וחלילה) אבל לעומת זאת הוא פיזי, והוא עובר..
סבבה שהוא ישפיע על הנפש אבל אז חזרנו לפגיעה נפשית.
אז ב2 המקרים אם אתה נפגע, זה הנפש
כאב נפשי זה יכול להתדרדר לכלכך הרבה דברים
כאב נפשי הופך לפיזי בשלב מסוים
עדיין נפשי יותר כואב
נפשי מינסיון
נפשי
נפשי
לא מבינה למה משהו צריך להיות יותר כואב

נכון שמכאב נפשי יכול להיגרם כאב פיזי, אבל גם הפוך
הכל תלוי במקרה ולא בהיותו של הכאב פיזי או נפשי
תלוי מה המצב ועם מה מתמודדים ואיך מגיבים לכאב.
אי אפשר לקחת מקרה קיצוני של כאב פיזי ולהשוות אותו למקרה קל של כאב נפשי והפוך.
אנשים מתמודדים עם דברים בדרכים שונות.
לרוב אנשים שמתמודדים עם כאב נפשי חווים גם כאב פיזי כתוצאה מהכאב הנפשי וגם לרוב אנשים שמתמודדים עם כאב פיזי חווים גם כאב נפשי כתוצאה מהכאב הפיזי. שוב- מאוד תלוי מהי חומרת הכאב.
מה לעזאזל אנשים פה ליטרלי קובעים שנפשי זה יותר כואב?
זה דבר מאוד שונה בין איזה כאב ומה הכאב
אתם אשכרה אומרים שירייה ברגל פחות כואבת מלב שבור
דה?
זה נורא תלוי, אבל אם שניהם קשים וכרונים אז שניהם נוראיים, שניהם מגבילים, ושניהם משפיעים כל אחד על השני. הפיזי על הנפשי, והנפשי על הפיזי.
(תימנייה סאחית)

גם האמירה שלרוב כאב נפשי משפיע על כאב פיזי לא מוכחת והיא לא אומרת שום דבר שקשור לשאלה.

השאלה היא מה מבין סוגי הכאבים יותר גרוע.

הדוגמא האישית שלך לא רלוונטית כי זו רק דוגמא אחת, כל אחד חווה כאבים באופן שונה.

"לעומת כאב נפשי, כאב פיזי הוא פיזי", מה הופך את זה לקל יותר? שזה לא אבסטרקטי?
העובדה שמשהו אבסטרקטי לא הופך אותו לקשה יותר.
פיזי
אין אפילו תחרות
נפשי.
הדבר הכי כואב בעולם זה להרגיש את הלב מתכווץ חזק..
כאב פיזי נובע מכאב נפשי וגם הכאב הנפשי לא משנה ממה זה בא זה קשה לשכוח את זה.
זה כואב תמיד ולא משנה מה תמיד זה ילווה אותך וזה מה שהכי כואב
שברתי עצמות, נדקרתי, נדרסתי, קיבלתי כוויות בכל בגוף, עדיין
שום דבר לא השתווה לכאב הנפשי שחוויותי בילדות
^לך תשתה מיץ הכל יסתדר
בפיזי בדרך כלל אפשר לטפל וזה נעלם.
נפשי לא תמיד נעלם.
למרות שלא ממש אפשרי להשוות עינוי בימי הביניים לדברים שיש היום.
כל אחד יכול לגרום לאחר לכאוב אז מניח ששינהם שווים
אי אפשר פשוט לבחור ולומר מה יותר כואב, כי שניהם מאוד כואבים כשזה ברמה מוגזמת.
כאב נפשי לדעתי זה משהו שנשאר צלקת
^^^^^^^^ meliodas sama
באמת שאין פה תחרות, לא ניסיתי להשוות
אני רק אומרת שלדעתי כאב נפשי יותר גדול מפיזי
לא חוויתי כאב פיזי שנהפך לנפשי
אבל כן חוויתי כאב נפשי שנהפך לפיזי
ולכן אני לא יכולה להגיד באמת מה יותר אמיתי, אני הולכת על פי מה שאני חוויתי
אז לוקחת אליי ולתשומת ליבי את הדברים שאמרת. לא אמרתי שאת טועה. אבל גם אני לא טועה
ובאמת כאב הוא סובייקטיבי, משפיע על כל אחד בצורה שונה. אז אין פה תחרות
הכל תלוי איזה כאב, תכניס לפרופורציות. אם מישהו ינסר לך את הרגל זה יכאב הרבה יותר אם תיפרד מבת זוגך, ואם תגלה שמישהו ריכל עלייך זה יכאב הרבה יותר מעקיצת יתוש.
לא להרגיש רגשות או כאב כואב יותר מהכל
חד משמעית נפשית
כאב נפשי יכול לגרום לכאב פיזי וכאב פיזי יכול לגרום לכאב נפשי,
לדעתי זה תלוי.
(תימנייה סאחית)
בהתחלה ענית שכאב נפשי כואב יותר מפיזי.

השאלה:
"מה יותר כואב, כאב פיזי או נפשי?"

התשובה הראשונה שלך:
"כאב נפשי
כי כאב נפשי לרוב גורם גם לכאב פיזי."

נראה ששינית את דעתך או שהייתה שגיאה בתגובה הראשונה שלך.
^
בהתחלה היא אמרה שכאב נפשי קשה יותר, ועכשיו היא אומרת שאין תחרות וזה סובייקטיבי אז יכול להיות שדעתה השתנתה או שהיה חוסר הבנה של השאלה
נפשי, אפילו במחלות כמו פיזיות כמו סרטן וכדו' הכאב הנפשי של לקבל את אתזה, או המחשבה שאולי לעולם לא יבריאו כואב הרבה יותר.
מבחינת ההתמודדות וכאב נפשי תמיד יהיה קשה יותר.
כאב פיזי - תרופה
כאב נפשי - אין באמת תרופה שתעביר את הכאב
^^^^
זה לא מוכיח כלום בקשר לחומרת כאב
^^^^^^^meliodas sama
צודקק בהתחלה חשבתי אחרת (כאילו כתבתי מנקודת מבט שלי) אבל עכשיו השתנתה לי החשיבה (כשקראתי פה תגובות וגם כשהסברת לי)
לא צריך להשוות. שניהם כואבים באותה מידה :)
נפשי
אנונימית
נפשי
נפשי כי זה בתוך הגוף ולפעמים אי אפשר לשלוט על זה ואתה יכול לעשות לעצמך בטעות כאבים פיזיים
נפשי כי זה לאט לאט גם עובר לפיזי
זה כמו שאנשים נגיד מאבדים מישהו יקר להם, אז יש כאלה שנפטרים מהצער. הגוף פשוט מפסיק לתפקד
נפשי כל כך
כאב נפשי גורם גם לכאב פיזי אז נפשי
אין תשובה חד משמעית, זה משתנה בין כל אחד
בן אדם עם כאב פיזי כרוני מושפע מזה גם נפשית, זה לא קל. ולהפך, כאב פיזי יכול להיגרם מכאב נפשי

לדעתי האישית, כאב נפשי יותר כואב, היו הרבה פעמים בחיים שכאב לי פיזית מאוד עד שהגעתי כבר למיון ואלה דברים שספציפית באותו הרגע יכולים לכאוב הרבה יותר, אבל בסופו של דבר הם חולפים ועוברים ולא נשארים יותר מכמה זיכרונות,
לעומת זאת חוויות ומשברים נפשיים הרבה יותר זכורים, הרבה יותר כואבים כשנזכרים בהם והם נשארים איתנו לאורך שנים ויותר
חדמש נפשי
נפשי כל כך
אנונימית
תלוי מי החובט.
נפשי
מכה תעבור
אבל שריטה בלב תמיד תישאר
נפשי חד משמעית. אני עובר את זה עכשיו וזה כואב יותר מכל מכה פיזית
אנונימי
כאב פיזי יכול חעבור כאב נפשי לא
נפשי
מבחינת הטווח הארוך נפשי אבל בטווח הקצר זה פיזי.
נפשי, כשכואב מספיק בנפש לא מרגישים את הגוף יותר
נפשי
פיזי
נפשי, זה נשאר איתך לכל החיים
חד משמעית נפשי
כשהכאב נפשי ככ גדול אז מרגישים אותו ככאב פיזי
נפשי חדמש
אנונימית
פיזי
נפשי כאלו דיכאונות זה הכי גרוע,
כאלו אין איזון במוח,
אבל פרידה זה כאב אבל לא יותר מלהיות נכה לכל החיים
כולם פה אומרים נפשי ואני מבינה למה גן אני חשבתי ככה בהתחלה אבל זה תלוי באיזה רמה מישהו שסובל ממחלה כלשהי שהוא ממש סובל כאבים נוראיים זה לא תמיד ככה זה תלוי ברמת הכאב הפיזי מול הנפשי כי יש פעמים נפשי יותר כואב ויש שפיזי
נפשי חד משמעית
זה פשוט הורג אותך מבפנים
נפשי לא תמיד יש טיפול :(
אבל לפעמים שניהם משולבים אז זה נורא
כשאין קפה
ואז יש את שניהם ביחד...
אנונימית
נפשי
נפשי לדעתי כי יש כאלה שיכולים להתמודד עם פיזי וכאלה שהם עצמם גורמים לכאב פיזי שלהם בגלל המצב הנפשי
אנונימית
נפשי
אני חושבת ששניהם קשורים וסבוכים זה בזה. ואני גם חושבת שכאב זה משהו שלא ניתן למדוד והוא חוויה סובייקטיבית.
לדעתי רוב האנשים שיגידו כאב נפשי חוו כאב נפשי.
כאב פיזי תאמינו לי שזה גרוע, לא פחות, אבל גרוע.
בכנות התאכזבתי מכל מי שענה או זה או זה ואני אסביר.
תחשבו שיש אנשים עם מחלות כרוניות שדפקו להם את החיים. שיש זקנים שמחוברים לבלון חמצן, שיש תינוקות שאפילו לא הספיקו להגיד "אבא" ויש להם סרטן. יש אנשים שסתם איזו בעייה רפואית מונעת מהם לעשות פעולות יומיומיות. יש אנשים שטעות של שנייה, גורמת להם להתנוון לכל החיים. שהם לא יכולים ללכת או להזיז ידים. יש אנשים שיצטרכו לפגוש בתי חולים ממש לא לטווח קצר, תאמינו לי זה חרא. לי יש אמא שחלתה בסרטן וכמעט איבדה את החיים בגלל הכאב הפיזי, סבתא ששוכבת במיטת בית חולים... היא אומרת דברים קשים וכואב לה. יש אנשים שחותכים וורידים, כוססים ציפורניים או טולשים שערות והם לא שולטים בזה
כאב פיזי גורם לכאב נפשי.

אבל כאב נפשי זה חרא כמו פיזי.תחשבו מה זה לאבד אנשים, להיות בדיכאון, לחלות במחלות נפש, מה זה להתמודד עם כל זה ביום יום,
תחשבו מה זה לבודד את עצמך חברתית או שאנשים פשוט עוזבים אותך (הורים, אחים, חברים...), מתים, חיים, לא משנה אפילו...או הידיעה שהם יכולים לעזוב אותך, או שכבר עזבו-תחשבו מה זה כמו שאמרתי כבר - לחלות במשהו כרוני ולחיות עם תחושה חרא לכל החיים. תחשבו מה זה להסתגל למשהו קשה. זה כאב נפשי והוא גורם גם פיזי, וכמו שכבר אמרתי - גם ההפך.

אי אפשר להשוות בניהם פשוט, ומי שמשווה כנראה לא מבין את החומרה של הכאב השני.
כנראה רובכם, שזה כמעט כל מי שכתב כאן "כאב נפשי" לא יודע מה זה להיות ילדה בת 7 ולאבד את אמא שלך להמון זמן כי היא חולה. או מה זה להפסיד שנתיים מהחיים שהייתי יכולה להיות עפ סבתא שלי שגם ככה אדם מבוגר, ולדעת שהיא סובלת .
אני לא אומרת שפיזי גרוע יותר מנפשי, גם אני חוויתי כאב נפשי הרבה פעמים עד עכשיו, אבל החיים לימדו אותי להעריך את זה שאני נושמת והולכת ויכולה לרוץ ושברוך השם הכל בסדר.
תעריכו אץ זה שאתם בריאים, גם פיזית וגם נפשית, כי יש כאלה שהם לא והם יסבלו ככה כל החיים. להשוות = לזלזל בכאב השני. אל תעשו את זה.
פיזי לדעתי
נפשי
נפשי פי טריליון
נפשי כי פיזי יכול לעבור ונפשי לא עוזב
ברור שנפשי
נפשי, זה מחזק בן אדם אבל זה על גבול כי זה זה גורם לאנשים להיתאבד ולפגוע בעצמם.
תלוי
סוביקטיבי ותלוי בכל כך הרבה דברים.
אישית יכולה לומר שסבתא שלי עברה מחלה קשה פיזית שגרמה לה להיות במצב נפשי ירוד והיא עד עכשיו לא חזרה לעצמה(זה היה לפני שנתיים).
זה תלוי במלא דברים ובסוג הכאב...
אנונימית
כאב פיזי אף אחד מהאנשיפ שאומר ריגשי לא ריסקו לו את הפנים לתוך אצמם
תשמעו זה תלוי במצב יש כאב פיזי שיכול לגרום לדברים איומים ויש כאב נפשי שיכול לגרום לדברים שאף אחד לא רוצה לדעת
לדעתי נפשי.
אי אפשר להשוות
יש הרבה סוגים של כאב נפשי והרבה סוגים של כאב פיזי
זאת שאלה טובה אבל כשמסתכלים עלייה לעומק היא שאלה מכשילה.
יש עוצמות של כאב,
במידה וזה בעוצמה גבוהה ביותר שניהם עלולים להפוך לסוג כאב השני ואפילו לגרום למוות.
כלומר, כאבי נפשי יכול להפוך לפיזי (פגיעה עצמית) וכאב פיזי לנפשי (אלימות במשפחה לדוגמה).
בסופו של דבר אי אפשר להשוות אבל אם מסתכלים על התמונה הכוללת, במידה שאף כאב לא נגרר לסוג השני ובצורה הכי שיטחית ומכלילה
לדעתי כאב נפשי יותר כואב,
בגלל שזה כאב הרבה יותר עמוק, זה משנה את כל הסדר יום שלך ואין איך לשלוט על כאב מסוג כזה. אין משככי כאבים לכאב נפשי , אתה לא יודע מתי זה יעבור, אם בכלל זה יעבור וזה משתק אותך.
אמנם אתה יכול ללכת ולפעול אבל אין לך כוחות נפשיים לעשות את זה. כלומר גם היכולת הפיזית שקיימת נפגעת.
אתה חי ונמצא פיזית אבל המוח שלך בעולם אחר, בעולם רע.
לעומת זאת כאב פיזי עם כמה שזה גרוע ניתן להרגיע, וברגע שהנפש בריאה אתה רואה תקווה, אתה מחייך, אתה יכול להמשיך לחיות בדרכך, למצוא דברים שאתה אוהב, תחביבים, להכיר אנשים חדשים ולחיות.
כשהנפש בריאה הבן אדם חי.
שואל השאלה:
יאמפאמפוז
אהבתי נורא את התשובה שלך!
^^ציפרלקס וכל מיני תרופות נוגדות דיכאון זה לא דוגמה.
לא לכולם זה עוזר ולא כולם רוצים לקחת את זה.
תודה רבה ❤❤
נפשי חד משמעית כי בסוף הכאב הפיזי יעבור והנפשי ישאר לנצח
זה לא טיעון מטומטם.
וגם אם אתה חושב שהוא מטומטם יש דרך להגיב אבל בכל זאת אסביר את מה שאמרתי,
בן אדם שהוא בדיכאון לפעמים לא רוצה לקחת שום דבר, הוא חושב שהוא מסוגל לרפא את זה בעצמו וגם אם לא, הוא לא רואה שום תקווה בלקחת כי הוא עמוק בתוך זה.
משככי כאבים עוזרים ברוב המוחלט של המקרים. לא מעלימים אבל עוזרים. זה פועל על מערכת העצבים והמוח ואז גורם לכאב להפחית.
ושוב,
כמו שציינתי דיברתי בהכללה ונתתי תשובה כללית.
ברור שיש מקרים מיוחדים.
אבל דיברתי על המקריים הקיצוניים. לא כאבי מחזור, זה לא קיצוני.
על כאבי תופת ברמה של בית חולים, אישפוז וכו..
שם יודעים איזה משככי כאבים לתת לך ונותנים לך את המשככים הכי חזקים שעוזרים.
ברור ששניהם גרועים ולא זלזלתי לרגע .
אבל ההבדל בין כאב נפשי לפיזי כמו שאמרתי שבפיזי הנפש שלך חיה, יש לך תקווה. בכאב נפשי קשה מנשוא אתה לא חי.
נראלי פיזי