4 תשובות
כי מחרימים אותנו פה אז אנחנו משתתפים בדברים שלהם
יש עוד מדינות שהם לא באירופה...זה קטע
אחד המוזרים
אחד המוזרים
תראי גם אוסטרליה באורוויזיון
באירוויזיון יכולה להשתתף כל מדינה ב2 תנאים, בתנאי שהיא נמצאת גאוגרפית באיזור השידור האירופי, ובתנאי שהיא חברה מלאה באיגוד השידור האירופי (ebu).
ישראל עונה על שני התנאים.
למעשה יש המון מדינות שיכולות טכנית להשתתף בתחרות שאמנם לא נמצאות פיזית באירופה, אבל נמצאות באיזור השידור האירופי.
דוגמה טובה לכך היא מרוקו שהשתתפה פעם אחת ויחידה עד עכשיו באירוויזיון 1980,
תוניסיה שניסתה להשתתף באירוויזיון 1977 ואז התחרטה (הערכה היא שהם פרשו בגלל שישראל משתתפת בתחרות) וגם לבנון שהייתה אמורה להצטרף לתחרות בשנת 2005 וכבר הייתה ברשימת המדינות המשתתפות לאותה שנה ובחרה שיר וזמרת, אך זמן קצר לפני התחרות הודיעה רשות השידור הלבנונית שלא תוכל לשדר בטלוויזיה את השיר הישראלי בגלל החוק הלבנוני שקובע חרם על ישראל ולכן נאלצה לפרוש מהתחרות על ידי איגוד השידור האירופי וספגה קנס כספי והרחקה לשלוש שנים מהתחרות בגלל שפרשה מהאירוויזיון זמן קצר מדי לפני התחרות וכשרשימת המדינות המשתתפות הייתה כבר סגורה.
אגב, לבנון, מרוקו ותוניסיה לא ניסו או הביעו רצון לחזור לתחרות מאז עד היום.
אוסטרליה לדוגמה משתתפת באירוויזיון והיא המדינה היחידה שמשתתפת בלי לענות על התנאי הגאוגרפי להיות באיזור השידור האירופי.
למעשה, האירוויזיון באוסטרליה הוא היה פופולרי נורא מאז שנות ה70, והם תמיד ביקשו להשתתף ונענו בסירוב בגלל המיקום הגאוגרפי שלהם.
בשנת 2015, לכבוד 60 שנה לאירוויזיון, הם קיבלו אישור חד פעמי להשתתף ישירות בגמר, בלי להתמודד בחצי גמר, ואמרו להם שהם יוכלו להמשיך להשתתף גם בשנת 2016 רק בתנאי שהם יזכו ב2015, זה לא קרה ופשוט השיגו אישור לאוסטרליה להשתתף בתחרות כמדינה רגילה מאז, ובמידה והם יזכו בעתיד, הם לא יארחו את התחרות בגלל בעיית המיקום שלהם יחסית למדינות אירופה.
נכון לעכשיו, לאוסטרליה יש אישור להשתתף עד שנת 2023 באירוויזיון.
ישראל עונה על שני התנאים.
למעשה יש המון מדינות שיכולות טכנית להשתתף בתחרות שאמנם לא נמצאות פיזית באירופה, אבל נמצאות באיזור השידור האירופי.
דוגמה טובה לכך היא מרוקו שהשתתפה פעם אחת ויחידה עד עכשיו באירוויזיון 1980,
תוניסיה שניסתה להשתתף באירוויזיון 1977 ואז התחרטה (הערכה היא שהם פרשו בגלל שישראל משתתפת בתחרות) וגם לבנון שהייתה אמורה להצטרף לתחרות בשנת 2005 וכבר הייתה ברשימת המדינות המשתתפות לאותה שנה ובחרה שיר וזמרת, אך זמן קצר לפני התחרות הודיעה רשות השידור הלבנונית שלא תוכל לשדר בטלוויזיה את השיר הישראלי בגלל החוק הלבנוני שקובע חרם על ישראל ולכן נאלצה לפרוש מהתחרות על ידי איגוד השידור האירופי וספגה קנס כספי והרחקה לשלוש שנים מהתחרות בגלל שפרשה מהאירוויזיון זמן קצר מדי לפני התחרות וכשרשימת המדינות המשתתפות הייתה כבר סגורה.
אגב, לבנון, מרוקו ותוניסיה לא ניסו או הביעו רצון לחזור לתחרות מאז עד היום.
אוסטרליה לדוגמה משתתפת באירוויזיון והיא המדינה היחידה שמשתתפת בלי לענות על התנאי הגאוגרפי להיות באיזור השידור האירופי.
למעשה, האירוויזיון באוסטרליה הוא היה פופולרי נורא מאז שנות ה70, והם תמיד ביקשו להשתתף ונענו בסירוב בגלל המיקום הגאוגרפי שלהם.
בשנת 2015, לכבוד 60 שנה לאירוויזיון, הם קיבלו אישור חד פעמי להשתתף ישירות בגמר, בלי להתמודד בחצי גמר, ואמרו להם שהם יוכלו להמשיך להשתתף גם בשנת 2016 רק בתנאי שהם יזכו ב2015, זה לא קרה ופשוט השיגו אישור לאוסטרליה להשתתף בתחרות כמדינה רגילה מאז, ובמידה והם יזכו בעתיד, הם לא יארחו את התחרות בגלל בעיית המיקום שלהם יחסית למדינות אירופה.
נכון לעכשיו, לאוסטרליה יש אישור להשתתף עד שנת 2023 באירוויזיון.