26 תשובות
כן
ואימלה מה זה התמונה הזאת ששמתת
ואימלה מה זה התמונה הזאת ששמתת
כן בסוף ההיגיון מתחילה האמונה אחי
אני אישית חושבת שלא
ברור. ה' ברא את זה עוד לפני שהוא ברא את העולם כדי שהאדם יברא לעולם שיש בו צדק.
אנונימי
^ אתה באמת מבין ביהדות?
"עז פנים - לגיהינם, ובושת פנים לגן עדן" (אבות, פרק ה, משנה כ).
"שבעה דברים נבראו קודם שנברא העולם ואלו הן: תורה, ותשובה, וגן עדן, וגיהנם, וכסא הכבוד, ובית המקדש ושמו של משיח, (פסחים נד ע"א, נדרים לט ע"ב).
"א"ר יהושע בן לוי: ז' שמות יש לגיהנם, ואלו הן: שאול, ואבדון, ובאר שחת, ובור שאון, וטיט היון, וצלמות, וארץ התחתית" (עירובין יט ע"א).
"פושעי ישראל בגופן ופושעי אומות העולם בגופן יורדין לגיהנם ונידונין בה י"ב חדש. לאחר י"ב חדש, גופן כלה, ונשמתן נשרפת, ורוח מפזרתן תחת כפות רגלי צדיקים שנא' (מלאכי ג, כא) "ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם", אבל המינין, והמסורות, והמשומדים והאפיקורסים, שכפרו בתורה ,ושכפרו בתחיית המתים ,ושפירשו מדרכי צבו,ר ושנתנו חיתיתם בארץ חיים ,ושחטאו והחטיאו את הרבים, כגון ירבעם בן נבט וחביריו, - יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות שנאמר (ישעיהו סו, כד) "ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי וגו'", גיהנם כלה והן אינן כלין, שנאמר (תהילים מט, טו) "וצורם לבלות שאול" (ראש השנה יז ע"א).
"עז פנים - לגיהינם, ובושת פנים לגן עדן" (אבות, פרק ה, משנה כ).
"שבעה דברים נבראו קודם שנברא העולם ואלו הן: תורה, ותשובה, וגן עדן, וגיהנם, וכסא הכבוד, ובית המקדש ושמו של משיח, (פסחים נד ע"א, נדרים לט ע"ב).
"א"ר יהושע בן לוי: ז' שמות יש לגיהנם, ואלו הן: שאול, ואבדון, ובאר שחת, ובור שאון, וטיט היון, וצלמות, וארץ התחתית" (עירובין יט ע"א).
"פושעי ישראל בגופן ופושעי אומות העולם בגופן יורדין לגיהנם ונידונין בה י"ב חדש. לאחר י"ב חדש, גופן כלה, ונשמתן נשרפת, ורוח מפזרתן תחת כפות רגלי צדיקים שנא' (מלאכי ג, כא) "ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם", אבל המינין, והמסורות, והמשומדים והאפיקורסים, שכפרו בתורה ,ושכפרו בתחיית המתים ,ושפירשו מדרכי צבו,ר ושנתנו חיתיתם בארץ חיים ,ושחטאו והחטיאו את הרבים, כגון ירבעם בן נבט וחביריו, - יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות שנאמר (ישעיהו סו, כד) "ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי וגו'", גיהנם כלה והן אינן כלין, שנאמר (תהילים מט, טו) "וצורם לבלות שאול" (ראש השנה יז ע"א).
אנונימי
קיימים
ויש אנשיפ שעלו והורידו אותם וזו הוכחה לא מספיק טובה??
ויש אנשיפ שעלו והורידו אותם וזו הוכחה לא מספיק טובה??
אנונימי
כן, אבל שניהם מקומות קדושים. גיהנום הוא לא כמו שמתואר שהוא עם להבות, אלא מקום שבו מתקנים את החטאים.
לא
כן
לא, אוליי הדבר הכי לא הגיוני ביהדות
לא, לא מאמינה בדברים ללא הוכחות.
רק בריאות לכולם
ברור שהם קיימים אבל אנחנו לא יודעים מה זה אני למדתי לא מזמן שזה בכלל לא עם אש וייסורים זה יותר ייסורים רוחניים לנשמה שלנו זה לא מה שאנחנו חושבים אבל ברור שיש זה שכר ועונש
^ ברור שהם קיימים - - - אנחנו לא יודעים מה זה.
הסבר?
הסבר?
יש דבר כזה אבל אנחנו לא יודעים מהו
מה לא ברור?
מה הכול אנחנו אמורים לדעת?!
מה לא ברור?
מה הכול אנחנו אמורים לדעת?!
אנחנו אמורים להבין את הדברים שאנחנו יודעים לכל הפחות.
אם אתה לא מבין משהו איך אתה יכול להגדיר אותו ולקבוע שהוא נכון?
אם אתה לא מבין משהו איך אתה יכול להגדיר אותו ולקבוע שהוא נכון?
^ לא. זה שאתה יודע שמהירות האור היא 300,000 ק"מ לשעה, זה לא אומר שאתה יודע ומבין למה מהירות האור היא 300,000 ק"מ לשעה ומה והמטרה של זה.
אתה פשוט יודע שמהירות האור היא 300,000 ק"מ לשעה.
אתה פשוט יודע שמהירות האור היא 300,000 ק"מ לשעה.
אנונימי
קודם כל - מי אמר שיש מטרה לזה? אתה מניח שיש מטרה מכוונת ומוגדרת מראש לדבר שלא תלוי בהם.
דבר שני, אנשים אחרים כמו מדענים ואחרים שחוקרים את התחום, הם אלה שמבינים ויודעים להגיד שאור נע ככה או ככה.
האם יש מישהו שכן מבין את גן העדן וגיהינום כדי לקבוע שהם קיימים?
הדבר השונה בין הטענות השונות שהצגת הוא שלגבי האור אנחנו כן מבינים ולכן יודעים, ואתה טענת שגן עדן וגיהינום לא ניתן להבין, אבל עדיין יודעים...
דבר שני, אנשים אחרים כמו מדענים ואחרים שחוקרים את התחום, הם אלה שמבינים ויודעים להגיד שאור נע ככה או ככה.
האם יש מישהו שכן מבין את גן העדן וגיהינום כדי לקבוע שהם קיימים?
הדבר השונה בין הטענות השונות שהצגת הוא שלגבי האור אנחנו כן מבינים ולכן יודעים, ואתה טענת שגן עדן וגיהינום לא ניתן להבין, אבל עדיין יודעים...
^ אכן, היו מקבולים שכבתו ספרים על גן עדן וגינהום. הם ידעו מה שהם כתבו, למרות שיש מקוומות עליונים שעליהם כתוב "עין לא ראתה אלהים זולתך". מקומות גבוהים במיוחד שאין לנו השגה בהם. אבל בגדול, מה שמתחת לזה - הם בהחלט ידעו מה שהם כתבו, זה לא שהם המציאו את זה, אלא היה לה םידע ברוח הקודש ובגילויים אשר קיבלו מהשמים (כמובן שאתה צריך סיבה טבוה להאמין בה כי לא כל אחד שטוען משהו צריך להאמין לו).
בכל אופן, אפשר לדעת על קיומו של משהו בלי להבין אותו. נגיד לדעת על מכשיר מסוים, אבל לא לדעת איך להשתמש בו, מאיזה חלקים הוא עשוי וכו'. הידיעה לא תמיד ידיעה שלמה.
בכל אופן, אפשר לדעת על קיומו של משהו בלי להבין אותו. נגיד לדעת על מכשיר מסוים, אבל לא לדעת איך להשתמש בו, מאיזה חלקים הוא עשוי וכו'. הידיעה לא תמיד ידיעה שלמה.
אנונימי
איך אתה יודע שהמקובלים ידעו מה שהם כתבו? אתה עדיין לא מבין בזה ורק מסתמך על מה שהם טענו לדעת.
"מקומות גבוהים במיוחד שאין לנו השגה בהם" - זה עדיין לא עונה על השאלה איך אתה יודע דברים מבלי להבין אותם. תגיד שאתה פשוט סומך על אותם מקובלים, זה יותר הגיוני.
אם לא צריך להאמין לכל אחד שטוען משהו ללא סיבות, אז ספר לי מה הסיבות שלך להאמין לאותם מקובלים שטוענים דברים שאתה לא מבין בהם?
אני למשל, לרוב, כן אאמין למדענים שטוענים דברים מסוימים כי הם מראים תוצאות בשטח. אם יטענו משהו על דרך הפעולה של חשמל, סביר להניח שאאמין להם מאחר והם מצליחים להבין לשלוט ולרתום חשמל לשימוש אישי. תראה כמה דברים היום רצים על חשמל ואיך אתה בעצמך יכול להשמיש אותו בדרכים שונות.
אם תרצה אתה גם יכול ללמוד בנושא ולהיות חשמלאי.
הדפוס של הבנה ושימוש מכוון במדע הוא קבוע, בעוד שבנושאים דתיים יש פסאודו-הבנה ואפס שימוש מכוון.
אז למה שאסמוך על מה שרב אומר (כשלכל רב יש את הגישה שלו, הדעות שלו והאמונות השונות שלו) רק כי הוא טוען שהוא מבין ויודע?
לגבי הידיעה על מכשיר...........
אתה קודם כל יכול לראות אותו, לגעת בו, לחוש אותו, להשתמש בו, לבחון אותו או ללכת למפעל בו מייצרים אותו, לחנות בה מתקנים אותו או חנות בה מאבזרים אותו.
איך אתה יכול לבחון ככה את הקונספט המופשט, הלא ברור והלא סגור על עצמו בתוך הדת עצמה - של גן עדן וגיהינום?
דוגמה מגוחכת.
"מקומות גבוהים במיוחד שאין לנו השגה בהם" - זה עדיין לא עונה על השאלה איך אתה יודע דברים מבלי להבין אותם. תגיד שאתה פשוט סומך על אותם מקובלים, זה יותר הגיוני.
אם לא צריך להאמין לכל אחד שטוען משהו ללא סיבות, אז ספר לי מה הסיבות שלך להאמין לאותם מקובלים שטוענים דברים שאתה לא מבין בהם?
אני למשל, לרוב, כן אאמין למדענים שטוענים דברים מסוימים כי הם מראים תוצאות בשטח. אם יטענו משהו על דרך הפעולה של חשמל, סביר להניח שאאמין להם מאחר והם מצליחים להבין לשלוט ולרתום חשמל לשימוש אישי. תראה כמה דברים היום רצים על חשמל ואיך אתה בעצמך יכול להשמיש אותו בדרכים שונות.
אם תרצה אתה גם יכול ללמוד בנושא ולהיות חשמלאי.
הדפוס של הבנה ושימוש מכוון במדע הוא קבוע, בעוד שבנושאים דתיים יש פסאודו-הבנה ואפס שימוש מכוון.
אז למה שאסמוך על מה שרב אומר (כשלכל רב יש את הגישה שלו, הדעות שלו והאמונות השונות שלו) רק כי הוא טוען שהוא מבין ויודע?
לגבי הידיעה על מכשיר...........
אתה קודם כל יכול לראות אותו, לגעת בו, לחוש אותו, להשתמש בו, לבחון אותו או ללכת למפעל בו מייצרים אותו, לחנות בה מתקנים אותו או חנות בה מאבזרים אותו.
איך אתה יכול לבחון ככה את הקונספט המופשט, הלא ברור והלא סגור על עצמו בתוך הדת עצמה - של גן עדן וגיהינום?
דוגמה מגוחכת.
^ על סמך אמינות היהדות וזה ידיעה מתוך התורה שהקב"ה צוה להאמין באותם חכמים. כמובן, שזה חכמים שהוכיחו את עצמם וכו'. לא כל אחד שאומר על עצמו שהוא "צדיק" הוא כזה, היום יש הרבה מתחזים שפשוט רוצים להרוויח כסף על אנשים. אבל יש כאלה שהם בכלל לא רוצים ממסך שום כסף, ואתה רואה שהקב"ה עצמו (נעשו בזכותו ישועות) ויש עליו הסכמה והמלצה מחכמים גדולים אחרים, שבעצמם הוסכמו על רבותיהם הגדולים עד משה רבנו.
אנונימי
בקיצור הדת שוב ושוב מוכיחה את עצמה בעיני עצמה.
שוב לא ענית לי על דברים שאני מציג כדי להראות את חוסר האמינות של התורה, אבל אתה מתעלם, מגיב על מה שמתאים לך וטוען שהיהדות אמינה ביותר תוך כדי הכחשה מוחלטת למה שאמרתי.
היהדות לא אמינה והייתי בשמחה מסביר לך נקודתית איפה, על מה ולמה, אבל בשביל זה אתה תצטרך לפנות אליי בפרטי כי סיימתי לשחק איתך בהתכתבויות (:
שוב לא ענית לי על דברים שאני מציג כדי להראות את חוסר האמינות של התורה, אבל אתה מתעלם, מגיב על מה שמתאים לך וטוען שהיהדות אמינה ביותר תוך כדי הכחשה מוחלטת למה שאמרתי.
היהדות לא אמינה והייתי בשמחה מסביר לך נקודתית איפה, על מה ולמה, אבל בשביל זה אתה תצטרך לפנות אליי בפרטי כי סיימתי לשחק איתך בהתכתבויות (:
כן, גם עדן,
וגיהנם קיימים עוד בעולם הזה. לא חווה בכלל להגיע אליהם בשביל לחוות אותם.
וגיהנם קיימים עוד בעולם הזה. לא חווה בכלל להגיע אליהם בשביל לחוות אותם.