43 תשובות
כן. עובדה מדעית זאת עובדה. אמונה דתית זאת דעה. ולכן עובדה מנצחת דעה. ככה זה עובד....
לא
אדם של דת חוסם אוזניים
אדם של דת חוסם אוזניים
לא כי "עובדה מדעית" לא חייבת להיות עובדה, מדע כל הזמן משנה את הדעות שלו בהתאם לידע של עכשיו.
לעומת זה, תורה - זה משהו שכל עם ישראל היה עד לכך שהיא ניתנה מאת אלוקים כי כל העם שמע אותו מתי שהוא ניתן לנו אותו, אז זה טיפשי לבטח עדות של עם שלם.
לעומת זה, תורה - זה משהו שכל עם ישראל היה עד לכך שהיא ניתנה מאת אלוקים כי כל העם שמע אותו מתי שהוא ניתן לנו אותו, אז זה טיפשי לבטח עדות של עם שלם.
אנונימי
לא וגם עובדות מדעיות שכביכול "סותרות" תתורה גם לא בוודאות נכונות כמו מלא דברים מדעיים וגם לא כל מה שכתוב בתורה נגיד זה כאילו כתוב ישירות יש דברים מרמזים ולא הכל כתוב בתורה ואם רשום ככה זה לאו דווקא לפי ההבנה שלנו אולי ה התכוון למשהו אחר.... נגיד דינוזאורים יכול להיות לזה כמה סיבות באמת יכול להיות שהיה כזה דבר כי ה מחריב עולמות כל 6000 שנה ואנחנו חושבים שאנחנו הראשונים ויכול להיות שה' ברא את העולם כמו שהוא ברא את האדם בוגר אז נגיד הוא יכול היה לברוא אותו כבן 800 שנה וגם יכול היה להיות שזה כדי שנחזק תאמונה שלנו שהוא בכוונה שם תעצמות שם כדי "לבחון" תאמונה נגיד והמדע אשכרה מראה שחייב להיות בורא לעולם הזה אז אין לאנשים מה להגיד אחרת.
^אני לא רוצה להיכנס לויכוח ולכן אני לא אדבר על זה, לא צריכים לענות לי.
אבל המדע ממש לא מראה שחייב להיות בורא עולם
אבל המדע ממש לא מראה שחייב להיות בורא עולם
אנונימית
איש איש באמונתו יחיה
^^^ בסופו של יום השיטה המדעית היא כלי טוב להבנת המציאות, ואנחנו רואים שזה עובד.
השיטה הדתית/האמונית היא לא עקבית בעליל וניתן להשוות אותה למקריות מוחלטת, היא לא כלי טוב להבנת המציאות.
למה שאאמין באל כלשהו על פני הסתמכות על המדע שבאופן קונסיסטנטי מראה לי שהוא צודק, בעוד ששיטות אמוניות רק אומרות לך לסמוך על האל, שלפעמים יעזור ולפעמים לא?
במה זה שונה ממציאות ללא אל? איך תבדיל?
לא תוכל להבדיל (כלומר לבחון בצורה טובה את המציאות), תצטרך לסמוך על האל....
בינתיים המדע מוכיח את עצמו, מתקדם, מתפתח ומשגשג. ממציאים דברים חדשים כל יום, משפרים את איכות החיים שלנו, את הרפואה שלנו, הטכנולוגיה וכו.
הדת רק נאטמת למידע חיצוני, לא מחדשת כלום ורק משכללת את הטיעונים ללמה היא צודקת בלי לתת ראיה קונקרטית אחת.
השיטה הדתית/האמונית היא לא עקבית בעליל וניתן להשוות אותה למקריות מוחלטת, היא לא כלי טוב להבנת המציאות.
למה שאאמין באל כלשהו על פני הסתמכות על המדע שבאופן קונסיסטנטי מראה לי שהוא צודק, בעוד ששיטות אמוניות רק אומרות לך לסמוך על האל, שלפעמים יעזור ולפעמים לא?
במה זה שונה ממציאות ללא אל? איך תבדיל?
לא תוכל להבדיל (כלומר לבחון בצורה טובה את המציאות), תצטרך לסמוך על האל....
בינתיים המדע מוכיח את עצמו, מתקדם, מתפתח ומשגשג. ממציאים דברים חדשים כל יום, משפרים את איכות החיים שלנו, את הרפואה שלנו, הטכנולוגיה וכו.
הדת רק נאטמת למידע חיצוני, לא מחדשת כלום ורק משכללת את הטיעונים ללמה היא צודקת בלי לתת ראיה קונקרטית אחת.
אני יכול לתת שיעור תורה ששם יש הרבה דוגמאות שמוכיחים שדווקא הפסוק ולא מה שאתה רואה בעיניים היע המציאות האמיתית.
קישורים מצורפים:
אנונימי
למה אתה מאמין אם אתה זורק את כולם לראות סרטונים?
האם אתה מאמין, או הרב שמברבר לי על המסך?
האם אתה מאמין, או הרב שמברבר לי על המסך?
עובדה? עובדה תמיד תנצח אמונה או דעה.
יש הרבה תיאוריות מדעיות נחשבות שיש סיכוי שהן נכונות, אבל יש סיכוי גם שלא. אז אי אפשר להגיד שתיאוריות מדעיות שאולי נכונות מנצחות, אבל בהחלט משכנעות או עם בסיס טוב.
יש הרבה תיאוריות מדעיות נחשבות שיש סיכוי שהן נכונות, אבל יש סיכוי גם שלא. אז אי אפשר להגיד שתיאוריות מדעיות שאולי נכונות מנצחות, אבל בהחלט משכנעות או עם בסיס טוב.
^^ יש סיבה לשני סיפורים, שולח.
קישורים מצורפים:
אנונימי
שוב, למה שאסמוך על הרב המטורלל הזה?
למה שאאמין למילה שיוצאת מהפה של אדם שמכר כרטיסים לגן עדן ב4000 שקל?
אם אתה מאמין בגלגול נשמות תביא לי *אתה* ראיות למה אתה מאמין, לא רב שיספר לי סיפורים ומעשיות.
והסרטון בכלל לא זמין.
למה תמיד מקורות המידע שלך מפוקפקים? אתה מאמין לעצמך?
למה שאאמין למילה שיוצאת מהפה של אדם שמכר כרטיסים לגן עדן ב4000 שקל?
אם אתה מאמין בגלגול נשמות תביא לי *אתה* ראיות למה אתה מאמין, לא רב שיספר לי סיפורים ומעשיות.
והסרטון בכלל לא זמין.
למה תמיד מקורות המידע שלך מפוקפקים? אתה מאמין לעצמך?
כי הרב מסביר הכל בהגיון שאפשר להבין (מי שרוצה להבין את האמת).
ממש מוחה בך!
וכן, לא ההעתקתי טוב, תיקנתי.
אם אתה בוחר שלא לקבל מזה - אל תגיד שאין תשובות.
ממש מוחה בך!
וכן, לא ההעתקתי טוב, תיקנתי.
אם אתה בוחר שלא לקבל מזה - אל תגיד שאין תשובות.
אנונימי
מבחינה מדעית ים יכול להיבקע לשניים?
לעלות עד השמים?
שכל הנשים מאותו עם ילדו שישה ילדים כל פעם?
יכול להיות שבן אדם יעל 40 יום לגן עדן ויחזור?
כל המכות במצרים...
לעלות עד השמים?
שכל הנשים מאותו עם ילדו שישה ילדים כל פעם?
יכול להיות שבן אדם יעל 40 יום לגן עדן ויחזור?
כל המכות במצרים...
לא, אם ממצאים פיזיים סותרים ממה שמסופר בספר דתי הדתי יטען שזה כדי להצדיק חוסר אמונה, דוגמה לכך היא שיש ממצאים שמראים שכיבוש ישראל נעשה מבפנים ולא מבחוץ כלומר זה סותר לגמרי את נרטיב הנדודים במדבר וגם את הכיבוש של ארץ ישראל שאחריו.
אנונימי
^^^^
תמחה כמה שתרצה.
זו פרשנות של הרב.
או שתביא את הפסוק שמתאר/מציין שהסיפור השני הוא הסבר בסדר ההפוך.
זה למה הסברים של רבנים לא מעניינים אותי.
רב אחד יגיד ככה, הרב השני יגיד ככה והשלישי יגיד ככה.
לכן אני מעדיף להסתמך על המקור.
אם לפי הפסוקים בבראשית א' ו-ב' מתואר שסיפור אחד הוא הבריאה, והשני הוא הסבר של הבריאה בסדא ההפוך - אז אני יכול לקבל.
אחרת זו פשוט טעות בתורה.
בינתיים תענה לי על איפה קרה מעמד הר סיני, או איפה הראיות האקולוגיות למבול (וזה מבלי להכנס לאיך לעזאזל הם שרדו שנה על תיבה שלא מסוגלת להכיל שמינית מהכמות שלהם, ללא אוכל נוסף, התעלמות משרשרת המזון וכו'...)
תמחה כמה שתרצה.
זו פרשנות של הרב.
או שתביא את הפסוק שמתאר/מציין שהסיפור השני הוא הסבר בסדר ההפוך.
זה למה הסברים של רבנים לא מעניינים אותי.
רב אחד יגיד ככה, הרב השני יגיד ככה והשלישי יגיד ככה.
לכן אני מעדיף להסתמך על המקור.
אם לפי הפסוקים בבראשית א' ו-ב' מתואר שסיפור אחד הוא הבריאה, והשני הוא הסבר של הבריאה בסדא ההפוך - אז אני יכול לקבל.
אחרת זו פשוט טעות בתורה.
בינתיים תענה לי על איפה קרה מעמד הר סיני, או איפה הראיות האקולוגיות למבול (וזה מבלי להכנס לאיך לעזאזל הם שרדו שנה על תיבה שלא מסוגלת להכיל שמינית מהכמות שלהם, ללא אוכל נוסף, התעלמות משרשרת המזון וכו'...)
לא כי הדת לא נוגדת את המדע
^
תלוי איזה דת
תלוי איזה דת
^^^ אז בשביל מה בכלל קיימת תורה שבעל פה, אם אתה רוצה שהכל יהיה בתורה שבכתב? התורה שבתב בכוונה לא מפררת את עצמה בשביל שהתורה שבעל פה תפרט אותה.
אנונימי
אל תתחמק
תביא לי פסוק שמציין שהסיפור בבראשית ב הוא הסבר בסדר ההפוך
תביא לי פסוק שמציין שהסיפור בבראשית ב הוא הסבר בסדר ההפוך
^ כי למה הוא מתחיל ב"אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ" (בראשית ב, ד)?
רש"י
"אֵלֶּה" - האמורים למעלה:
רש"י
"אֵלֶּה" - האמורים למעלה:
אנונימי
דביבוניהו
מה זאת אומרת בריאה בסדר הפוך? איפה מצאת את זה
מה זאת אומרת בריאה בסדר הפוך? איפה מצאת את זה
אנונימית
האל מעל המדע... אז לא בטוח בקשר לזה...
לא - כל הקטע של אמונה הוא שאין להוכיח אותה ואין להפריך אותה, היא לא דבר אמיתי, רק לכאורה, והיא מסתתרת עמוק ב"לב" ו"לא במוח".
כן
אבל אפשר להפריך מדע בקלות.
כמובן שלא כל מדע אבל
לדוגמא כדור הארץ, אנחנו לא חיים על כדור אלא על מישור אחד.
תבינו את זה כבר
כמובן שלא כל מדע אבל
לדוגמא כדור הארץ, אנחנו לא חיים על כדור אלא על מישור אחד.
תבינו את זה כבר
^ חבל שהכנסת את זה בכלל...
אנונימי
תן לי הוכחה מספקת ולא אתעלם לחלוטין משטוחיסטים חובבי קונספירציות כמוך.^^
^^חבל? חבל שאנשים ידעו את האמת? שאין כדור ארץ.
ואנחנו על מישור.
שטוח.
חבל שאתה לא חוקר וחי באשליות שאנחנו על כדור שמסתובב.
ואנחנו על מישור.
שטוח.
חבל שאתה לא חוקר וחי באשליות שאנחנו על כדור שמסתובב.
^^אני שמה פה סרטון של חצי שעה מתורגם של הוכחות שהארץ שטוחה.
תראה את זה אם אתה לא מוכן להאמין סע לשלום.
רק מי שרוצה לדעת את האמת שיראה את הסרטון.
https://youtu.be/lhyzb4-hvfg
תראה את זה אם אתה לא מוכן להאמין סע לשלום.
רק מי שרוצה לדעת את האמת שיראה את הסרטון.
https://youtu.be/lhyzb4-hvfg
אז למה כאן חם ובאוסטרליה קר?
ומלבד זאת, אם ההוכחות שבידייך מסתכמות בסרטונים מצועצעים של אינדיבידואלים חובבי קונספירציות, חוששני ששנים של מחקר מדעי מוכח ומוצק עולה על כך.
ומלבד זאת, אם ההוכחות שבידייך מסתכמות בסרטונים מצועצעים של אינדיבידואלים חובבי קונספירציות, חוששני ששנים של מחקר מדעי מוכח ומוצק עולה על כך.
^^^^^^ אנונימי
לא יודע מה הפסוק הזה אומר ואיך זה קשור לשני סיפורי הבריאה השונים.
יש כאן 2 אפשרויות;
1. הרב צדק, וכסימוכין אמור להיות פסוק בתורה שמציין את העובדה שבסיפור הבריאה השני מתואר הסבר על הסיפור הבריאה הראשון - בסדר הפוך.
2. הרב טעה, ואין פסוק שמעיד על כך שסיפור הבריאה השני הוא הסבר בסדר הפוך לסיפור הבריאה הראשון.
תגיד לי מה לדעתך נכון, ואם בחרת ב-1 - תביא סימוכין (כלומר ציטוט).
אני חוזר - תגיד לי מה לדעתך נכון ואם בחרת ב-1 - תביא סימוכין (כלומר ציטוט).
אל תתפזר לנושאים אחרים ותתמקד בלתת תשובה for once.
דוגמה-
"1 נכון והנה הפסוק - "בלה בלה בלה, בלה בלה; שנאמר- בלה בלה בלה, בלה. ואמרו אמן'".
לא יודע מה הפסוק הזה אומר ואיך זה קשור לשני סיפורי הבריאה השונים.
יש כאן 2 אפשרויות;
1. הרב צדק, וכסימוכין אמור להיות פסוק בתורה שמציין את העובדה שבסיפור הבריאה השני מתואר הסבר על הסיפור הבריאה הראשון - בסדר הפוך.
2. הרב טעה, ואין פסוק שמעיד על כך שסיפור הבריאה השני הוא הסבר בסדר הפוך לסיפור הבריאה הראשון.
תגיד לי מה לדעתך נכון, ואם בחרת ב-1 - תביא סימוכין (כלומר ציטוט).
אני חוזר - תגיד לי מה לדעתך נכון ואם בחרת ב-1 - תביא סימוכין (כלומר ציטוט).
אל תתפזר לנושאים אחרים ותתמקד בלתת תשובה for once.
דוגמה-
"1 נכון והנה הפסוק - "בלה בלה בלה, בלה בלה; שנאמר- בלה בלה בלה, בלה. ואמרו אמן'".
^^אי אפשר להוכיח את זה בשום צורה.
פוטושופ שמעת?
פוטושופ שמעת?
פוני6
אז איך כרגע בישראל חם, ובמקום אחר קר? אם כדוהא היה שטוח זה לא היה אפשרי.
אז איך כרגע בישראל חם, ובמקום אחר קר? אם כדוהא היה שטוח זה לא היה אפשרי.
לא.
אנונימית
כל חשיפה לשקרים וכפירות מגבירה את היצר לכפור.
לכן חכם מתרחק משקרים שמצטיירים כאילו מדעיים.
לכן חכם מתרחק משקרים שמצטיירים כאילו מדעיים.
כן, אח יש הוכחה חותכת שמשהו שאתה מאמין בו הוא לא נכון זה מעורר את אמונותיך ואתה מתחיל לפקפק בשאר הדברים שאתה מאמין בהם. הרי אתה חושב ש 2+2=5 למה? כי חונכת ככה ובמשך שנים גדלת בצורת החשיבה הזאת ובנית את חייך לפי האמונה הזאת. בא מישהו ומצליח להוכיח לך בצורה חד משמעית ללא ויכוח ש 2+2=4 (לא יודע סופר עם האצבעות). פתאום אתה מתחיל להירתע, איך כולם אמרו לך שזה 5 גדלת באמונה שזה 5 וביססת את חייך לפי התוצאה 5, ועכשיו בא מישהו ומוכיח לך בבירור שזה 4, כל חייך גדלת בשקר וטעית, במה עוד להאמין? האם 4+4 באמת שווה 26? האם 1+1 זה 2? מחפשים גם לזה הוכחות, מה שנכון, על הכיפאק. מה שלא? באסה.
וככה חברים יצאתי מהדת
וככה חברים יצאתי מהדת
^ אנחנו יודעים שה' קיים והתורה היא אמת לא רק כי ככה הכניסו לנו לראש, אלא על פי ידע והוכחות שיש לנו לזה. זה ממש לא 2+2=5.
אנונימי
^^ המציאות של התורה לא סגורה על עצמה.
למה יש שני סיפורי בריאה שונים ?
למה אנחנו לא רואים ראיות אקולוגיות למבול המציאותי מאוד שהתרחש ?
למה אף אחד לא יודע איפה היה מעמד הר סיני שקרה במציאות ?
איפה המציאות חבר שלנו ?
בינתיים המציאות היא לא קשורה לתורה, ולהפך.
למה יש שני סיפורי בריאה שונים ?
למה אנחנו לא רואים ראיות אקולוגיות למבול המציאותי מאוד שהתרחש ?
למה אף אחד לא יודע איפה היה מעמד הר סיני שקרה במציאות ?
איפה המציאות חבר שלנו ?
בינתיים המציאות היא לא קשורה לתורה, ולהפך.
בוודאי. זה כל העניין של עובדה ואמונה.
הסרטון מסביר ומכוי חמצויין למה *המציאות האמיתית* נמצאת בתורה ולא במה שאתה רואה, עם דומאות והוכחות מהשטח.
אנונימי
^ אוקיי בגלל זה אתה יכול להאמין אבל אני בוחר שלא, הרי גם לאבולוציה ותופעות מדעיות אחרות יש הוכחות חותכות, זה גורם לך להאמין? וכמובן זו הייתה רק דוגמא כדי להמחיש איך הבנתי שהדת לא בשבילי. אני לא מתחבר ל"אמונה" מכיוון שאני מסוג האנשים שפועלים לפי שאלות ותשובות פשוט וקל, אמונה היא תחום אפור מדי בשבילי ואני פקפקן די גדול, לא בשבילי חוסר הביטחון והידע הזה. לעומת זאת יש אנשים שהדת היא הפתרון המושלם מבחינתם ואני מאוד מעריך אנשים מאמינים, אני נגיד בחיים לא הייתי מצליח.
באותו הנושא: