12 תשובות
לא תמיד
לא כולם.
זה תלוי בתפקוד שלהם.
בחלק מהמקרים
זה מאוד תלוי, אוטיסטים זה בעצם אנשים שלא מאוד טובים בכישורי חברה ואיך מתנהלת חברה. אבל במקום זה הם מאוד מצוינים בתחומים אחרים כל תחום. כמו שעיוורים לא רואים אבל מפצים על זה בחושים אחרים. אז יש כאלה אוטיסטים שממש טובים במדע או בחשבון ויש כאלה שטובים בלזכור דברים או אפילו כדורגל
אנונימי
לא כולם. בתור אחד שעל הרצף ומתנדב דרך עמותה לצה"ל, אני יכול להגיד שגם לא חסרים כאלה שהאינטליגנציה שלהם מאוד נמוכה ואין להם כישרון מיוחד.
אנונימי
אני
לא . זאת סטיגמה מטומטמת לגמרי
אני בעצמי מאובחנת בזה ואין לי שום כשרון מיוחד ובחיים לא הכרתי אף אוטיסט שהוא גאון במשהו.
משום מה החליטו שאם אוטיסט טוב במשהו זאת גאונות מיוחדת שנובעת מהאוטיזם , אבל זה לא נכון כי גם אנשים רגילים יכולים להיות טובים במשהו וזה לא בהכרח קשור בכלל
והאוטיסטים שיש משהו שהם טובים בו טובים בזה כמו אנשים נורמלים שטובים בזה ולא גאונים בזה באופן יוצא דופן

ובכללי מתייחסים אלינו כמו אל מפגרים חושבים שאנחנו לא מבינים דברים מובנים מאליו שאנחנו לא מחוברים למציאות אז אנחנו רחוקים מלהחשב חכמים בעיניי פסיכולוגים ואנשים עם הכשרה באוטיזם
אנונימית
רוב הסיכויים שאין לך סוואנט מכיוון שההגדרה של סוואנט זה שיש הגבלה מאוד חריפה ומצד אחר גם כישרון מאוד חריף ויוצא דופן ברמה פנומנלית. זה תכלס יותר נמצא אצל אנשים בעלי פיגור או בתפקוד נמוך.
אנונימי
ויש לך מוגבלות קשה שעוצרת אותך ופוגעת לך בתפקוד היום יומי?
אנונימי
זה ממש תלוי בבן אדם
לא כל האוטיסטים הם אותו דבר, בטח יש הרבה אוטיסטים שהם גאונים אבל יש גם כאלו שלא