51 תשובות
שואל השאלה:
ואף פעם לא יצא לכם לפקפק בקיום של אלוהים? כאילו, מה גורם לכם להיות ככ בטוחים שיש אלוהים
ואף פעם לא יצא לכם לפקפק בקיום של אלוהים? כאילו, מה גורם לכם להיות ככ בטוחים שיש אלוהים
אנונימית
זה נובע אצלי מהמשפחה ומהחינוך, ככה גדלתי וככה אני גדלה ואני מאמינה באלוקים ושומרת כשרות.. מאמינה בלב שלם
שואל השאלה:
שמאל סבג
ניצלנו מהשואה כי הייתה גם מלחמה וגרמניה הפסידו במלחמה, בוא אני אשאל שאלה אחרת, אם יש אלוהים, למה הוא לא מנע שואה?
שמאל סבג
ניצלנו מהשואה כי הייתה גם מלחמה וגרמניה הפסידו במלחמה, בוא אני אשאל שאלה אחרת, אם יש אלוהים, למה הוא לא מנע שואה?
אנונימית
זה נוח להאמין, זה מנחם
וכי איך הגיוני שיש ניסים ככ לא מובנים?
אפילו בדברים הקטנים, אני יכולה לחפש משהו שעות ואני לא מוצאת ואז להגיד פליז ה אתה יודע איך זה קשה לי תעזור לי למצוא ובון באותו רגע אני מוצאת...
וכי איך הגיוני שיש ניסים ככ לא מובנים?
אפילו בדברים הקטנים, אני יכולה לחפש משהו שעות ואני לא מוצאת ואז להגיד פליז ה אתה יודע איך זה קשה לי תעזור לי למצוא ובון באותו רגע אני מוצאת...
זו האמת ,
ברור שיש שמירה עליונה _____ אין פה שום טעות/אין פה שום מקריות
ברור שיש שמירה עליונה _____ אין פה שום טעות/אין פה שום מקריות
אמנם זה התחיל מהחינוך של ההורים שהיו מסורתיים אבל עדיין הייתי סקפטי אז חקרתי לא רק על קיומו של אלוקים אלא גם על הדתות השונות אבל זה לא קשור לנושא,בקיצור הגעתי למסקנה שקרוב לוודאי שיש אלוקים מה שבטוח הרבה יותר סביר שיש מאשר שאין, עוד דבר הוא ההשגחה הפרטית, שלחלק מהאנשים יישמע מגוחך אבל היו אירועים בחיי שלא ניתנים להסבר בדרך ההגיון וגם אנשים לא מאמינים הגיבו להם בתמיהה
אנונימי
אני מאמינה כי ככה גדלתי, ככה המשפחה שלי לימדה אותי
כן.
זה עושה לי טוב על הלב לדעת שיש מישהו למעלה ששומר עליי מלמעלה
ושכל דבר שקורה שקורה לי הוא לטובה בזכותו
זה עושה לי טוב על הלב לדעת שיש מישהו למעלה ששומר עליי מלמעלה
ושכל דבר שקורה שקורה לי הוא לטובה בזכותו
קיומו של ה' יתברך - זה משהו שצריך לדעת, ולא רק להאמין, כמו שנאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה'" (שמות י, ב), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (שמות טז, יב)", ונאמר "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת; אֵין עוֹד" (דברים ד, לט). וכן פסוקים רבים אחרים בתנ"ך שאומרים שיש לדעת את קיומו של אלוקים, ולא רק להאמין בזה.
אמונה בה' יתברך - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאנו מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין שה' קיים? זה ממש לא נכון, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע את זה עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שה' אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אז עכשיו נגיע להסברים ולהוכחות בעזרת ה' יתברך. נתחיל מזה שברור שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת האם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אמונה בה' יתברך - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאנו מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין שה' קיים? זה ממש לא נכון, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע את זה עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שה' אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אז עכשיו נגיע להסברים ולהוכחות בעזרת ה' יתברך. נתחיל מזה שברור שלעולם אמור להיות בורא, שהרי העולם לא יכל לברוא את עצמו לבד. זה כמו להגיד שהדיו נשפך על הנייר בצורה אקראית ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם. יש משהו יותר הזוי מזה? הרי בעולם יש הרבה סימני חכמה, מה שאומר מאחורי זה עומד מתכנן. הספר "חובות הלבבות" (שער הבחינה) יכול לעזור לבחון את את סימני חכמה
בנוסף לכך, יש לנו הוכחות שמראות שרק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה, כי התורה לוקחת אחריות על הדברים אשר רק אלוקים יכול לקחת, ואם אותם דברים לא היו מתקיימים - העם היה מזהה שאותם דברים שהתורה לוקחת עליהם אחריות אינם מתקיימים, ולא היו מאמינים יותר בתורה, כי היו רואים שהכל נסתר.
אביא את ההוכחות הידועות ביותר והבסיסיות. הראשונה - זה עדות של עם שלם ששמע את קול במעמד של עם שלם עם מסמך מזמן האירוע שנכתב ונמסר לעם ע"י מי שכל עם ישראל שמעו את אלוקים מדבר עמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת האם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים: מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
אנונימי
^
מציע לכולם לצפות ב-סירטון ' תורה ומדע' (יוטיוב)
של כבוד הרב יוסף מזרחי
הרצאה של 4 שעות שלא משאירה בכלל מקום ל-ספק
עם כל ההוכחות שרק יש
מציע לכולם לצפות ב-סירטון ' תורה ומדע' (יוטיוב)
של כבוד הרב יוסף מזרחי
הרצאה של 4 שעות שלא משאירה בכלל מקום ל-ספק
עם כל ההוכחות שרק יש
התחלתי להאמין בגלל המשפחה שלי
האמונה נותנת לי איפה שהיא שייכחות מסויימת והאמונה גרומת לי להרגיש בטוחה
האמונה נותנת לי איפה שהיא שייכחות מסויימת והאמונה גרומת לי להרגיש בטוחה
אנונימית
נולדתי כשהוא בלב שלי ואמות כשהוא בנשמה שלי.
אני מרגיש את הנוכחות שלו בכל פעולה שאני עושה. אני הפסקתי רק להאמין למה שאנשים אומרים לי, התחלתי לדעת.
ואלו שלא מרגישים אותו, יכולים לשבור את הראש בלנסות להבין איך היקום התחיל עם חומר ואנרגיה בתוכו (דרך אגב זה גם פיזיקה לא יודעת).
אני מרגיש את הנוכחות שלו בכל פעולה שאני עושה. אני הפסקתי רק להאמין למה שאנשים אומרים לי, התחלתי לדעת.
ואלו שלא מרגישים אותו, יכולים לשבור את הראש בלנסות להבין איך היקום התחיל עם חומר ואנרגיה בתוכו (דרך אגב זה גם פיזיקה לא יודעת).
אני פשוט מאמינה שכל הדברים הרעים והטובים באים ממנו, שהוא מחליט לנו על החיים , ושהוא יודע מה יקרה בעתיד ..
אני מאמין כי אני רוצה להאמין.
ככה
זה טוב לי
זה טוב לי
גם אם אלהים לא קיים, העובדה שהוא גורם לאנשים לעשות דברים טובים זה מראה הרבה
האמונה מתפתחת עם השנים.. אין לנו משהו אחר חוץ מאמונה.
אנונימית
זה פשוט נשמע לי יותר הגיוני שיהיה בורא
זה פשוט לא הגיוני שאין אלוהים תחשבי על זה לעומק ותביני
אנונימית
נולדתי לעולם הזה
ואני מרגישה את ה' איתי בכל דבר
זאת אחת הסיבות שבזכותן אני יודעת שהוא קיים, לא מאמינה.
ואני מרגישה את ה' איתי בכל דבר
זאת אחת הסיבות שבזכותן אני יודעת שהוא קיים, לא מאמינה.
בעיקרון האמונה שלי באה מזה שחינכו אותי לזה מגיל קטן, אני לא זוכרת את עצמי בן אדם לא דתי... אבל ככל שגדלתי אני יותר התחלתי להאמין ומבינה שאני לא יכולה בלי האמונה, זה מהווה עבורי גב לחיים, ופשוט הגיוני שיש בורא עולם.
אני מאמינה כי זה החינוך שקיבלתי בבית..
אני מתחברת לזה בגישה אחרת.
אבל מאמינה
אני מתחברת לזה בגישה אחרת.
אבל מאמינה
זה התחיל מהחינוך שקיבלתי בבית אבל בתור ילדה, אף פעם לא לקחתי את האמונה ברצינות, הייתי דתיה לכל דבר כלפי חוץ אבל בפנים לא הצלחתי להאמין.
זה היה נראה לי מטופש מאחר שאני גם אדם שמאוד מאמין במדע ומאוד אוהבת לחקור.
עם השנים החלטתי שאני רוצה להאמין מכל הלב והתחלתי לחפש הוכחות, קראתי ספרים שאני יכולה להמליץ לך עליהם אם תרצי שמאוד פתחו לי את העיניים ואת הלב וחיזקו לי מאוד את האמונה...
מה יוצא לי מזה?
שכר ענק בעולם הבא בעזרת ה', שווה יותר מכל הנאה רגעית בעולם הזה.
שואלת השאלה אם תרצי שאנסה להוכיח לך את קיומו של אלוקים את יותר ממוזמנת לבוא לפרטי אני אשמח לנסות:)
זה היה נראה לי מטופש מאחר שאני גם אדם שמאוד מאמין במדע ומאוד אוהבת לחקור.
עם השנים החלטתי שאני רוצה להאמין מכל הלב והתחלתי לחפש הוכחות, קראתי ספרים שאני יכולה להמליץ לך עליהם אם תרצי שמאוד פתחו לי את העיניים ואת הלב וחיזקו לי מאוד את האמונה...
מה יוצא לי מזה?
שכר ענק בעולם הבא בעזרת ה', שווה יותר מכל הנאה רגעית בעולם הזה.
שואלת השאלה אם תרצי שאנסה להוכיח לך את קיומו של אלוקים את יותר ממוזמנת לבוא לפרטי אני אשמח לנסות:)
דבר ראשון כי ככה גדלתי בחברה של אנשים מאמינים, עוד דבר כי זה כיף לדעת שיש מישהו שמגבה עליך שמישהו שיכול להקשיב ולעזור שאתה צריך.
אנונימית
התחלתי להאמין בגלל שגדלתי בתוך משפחה מאמינה. כמו שאמרו פה, זה נוח לחשוב שיש מישהו שמגן עליך ועוזר לך, אמונה זה משהו שכיף להיתלות עליו.
ברור שהיו לי רגעי ספק, וגם עכשיו. כל יום אני שואלת את עצמי אם זה באמת הגיוני ואיך.
החוסר ידע הזה דיי מחרפן אותי בדרך כלל. אני לא חושבת שאפשר להגיד שאלוקים קיים ב100 אחוז אבל זה גם לא לגמרי אפשרי להגיד שהוא לא קיים ב100 אחוז. אני פשוט חושבת שצריך לכבד מאמינים ולא מאמינים, כל עוד הם מדברים בכבוד ולא צועקים על דעות שונות משלהם. כבוד מרוויחים, לא דורשים. ואי אפשר להיות מופתע כשאנשים אחרים ירדו על האמונה שלך בזמן שאתה יורד על שלהם. הקטע הוא שכל אחד כל כך דבק ובטוח ב200 אחוז למה שהוא מאמין בו אבל בסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא יודע. הרי לכל אחד בעולם יש דת אחרת, אז האמונה של מישהו אחר זה שקר והאמונה של מישהו אחר זה אמת?
ברור שהיו לי רגעי ספק, וגם עכשיו. כל יום אני שואלת את עצמי אם זה באמת הגיוני ואיך.
החוסר ידע הזה דיי מחרפן אותי בדרך כלל. אני לא חושבת שאפשר להגיד שאלוקים קיים ב100 אחוז אבל זה גם לא לגמרי אפשרי להגיד שהוא לא קיים ב100 אחוז. אני פשוט חושבת שצריך לכבד מאמינים ולא מאמינים, כל עוד הם מדברים בכבוד ולא צועקים על דעות שונות משלהם. כבוד מרוויחים, לא דורשים. ואי אפשר להיות מופתע כשאנשים אחרים ירדו על האמונה שלך בזמן שאתה יורד על שלהם. הקטע הוא שכל אחד כל כך דבק ובטוח ב200 אחוז למה שהוא מאמין בו אבל בסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא יודע. הרי לכל אחד בעולם יש דת אחרת, אז האמונה של מישהו אחר זה שקר והאמונה של מישהו אחר זה אמת?
אנונימי
^^אנונימי
האמת שכן.
רק אמונה אחת יכולה להיות האמת, הרי ישנה רק מציאות אחת.
אם אדם אחד מאמין בדבר מסויים ואחר מאמין בדבר אחר - או שרק אחד מהם מאמין בדבר הנכון או שאף אחד מהם.
אם אני מסתכלת על קיר לבן אבל מאמינה שהוא כחול זה לא הופך אותו לכחול, המציאות היא אחת ויחידה בלי קשר לדעות או אמונות של אף אחד.
מכאן נותר רק לברר מהי האמונה הנכונה שמשקפת באמת את המציאות...
האמת שכן.
רק אמונה אחת יכולה להיות האמת, הרי ישנה רק מציאות אחת.
אם אדם אחד מאמין בדבר מסויים ואחר מאמין בדבר אחר - או שרק אחד מהם מאמין בדבר הנכון או שאף אחד מהם.
אם אני מסתכלת על קיר לבן אבל מאמינה שהוא כחול זה לא הופך אותו לכחול, המציאות היא אחת ויחידה בלי קשר לדעות או אמונות של אף אחד.
מכאן נותר רק לברר מהי האמונה הנכונה שמשקפת באמת את המציאות...
זה הדרך שגידלו טותי לזה ואני מאמינה בדרך הזו
^^^ילדה צינית
יפה אמרת, כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון. הכוונה שלי זה שאנשים כל כך רבים על זה שהאמונה שלהם היא האמונה הנכונה למרות שבתכלס הם לא באמת יודעים. כשזה יהיה ברור לגמרי (אם זה יהיה) אז סבבה, אבל כרגע אני חושבת שזה פשוט לא אפשרי להגיד את זה בכל כך הרבה ביטחון.
בכל מקרה תודה שתיקנת אותי
יפה אמרת, כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון. הכוונה שלי זה שאנשים כל כך רבים על זה שהאמונה שלהם היא האמונה הנכונה למרות שבתכלס הם לא באמת יודעים. כשזה יהיה ברור לגמרי (אם זה יהיה) אז סבבה, אבל כרגע אני חושבת שזה פשוט לא אפשרי להגיד את זה בכל כך הרבה ביטחון.
בכל מקרה תודה שתיקנת אותי
אנונימי
אני יודע שיש אלוהים ולא עומד לתת הוכחות לכל המתחכמים כאן, כי זה אישי שלי זה לא אומר שאני צריך להוכיח לכם.
אגב אני מאמין בקטע שהוא מתערב בכל דבר בחיים אבל לגבי זה אני לא יכול להגיד שאני יודע.
אגב אני מאמין בקטע שהוא מתערב בכל דבר בחיים אבל לגבי זה אני לא יכול להגיד שאני יודע.
^^^^^ ילדה צינית - לגבי הדוגמה על צבעים, מצטער להגיד לך שצבעים זה רק מידע מעובד שמערכת העצבים מוסיפה למה שאנחנו קולטים בעין.
זה אומר שכל אחד יכול לראות צבע שונה ואין "צבע" באמת לכל דבר.
בבקשה תקרא את זה!!!
אני פשוט יודעת יש מלא הוכחות לא יכול להיות שכול היקום הזה נוצר בעצמו גם כול פעם שאני יותר מתחזקת קורה לי דברים יותר טובים נגיד שאני עושנ דברים טובים קורה לי דברים טובים וחוץ מזה אלוקים תמיד היה איתנו ניצחנו בסופו של דבר בכל מלחמה גם כאלו שלא היו אפשריות ולמה המלחמות האלו קורו שואה וכאלו זה בגלל החטאים שלנו גם למה שמלא מהעולם יאמינו באלוקים לא משנה איזה עדה עם "הוא לא קיים" הוא קיים והוא למעלה ושומר עליינו גם את מכירה מספריי מלאכים זה שאץ רואה את אותו מספר מלא פעמים נגיד 1111 זה הופיע לי וזה אמר לי דברים שבאמת קורו לי במציאות והייתי בשוק וזה גם אמר לי מה לעשות והכל קרה לי לטובה תתחיל לאמין תנסה ותראה איך לאט לאט אתה תבין שיש אלוקים והוא שם מלמעלה תנסה להיות בן אדם טוב ואתה תראה איך פתאום ניהיה לך טוב גם שמישהו חולה ומלא אנשים קוראים תפילין בשבילו אז הוא בריא רק תנסה לאמין ואתה תראה שהוא שם וקיים ושומר עלינו
אני פשוט יודעת יש מלא הוכחות לא יכול להיות שכול היקום הזה נוצר בעצמו גם כול פעם שאני יותר מתחזקת קורה לי דברים יותר טובים נגיד שאני עושנ דברים טובים קורה לי דברים טובים וחוץ מזה אלוקים תמיד היה איתנו ניצחנו בסופו של דבר בכל מלחמה גם כאלו שלא היו אפשריות ולמה המלחמות האלו קורו שואה וכאלו זה בגלל החטאים שלנו גם למה שמלא מהעולם יאמינו באלוקים לא משנה איזה עדה עם "הוא לא קיים" הוא קיים והוא למעלה ושומר עליינו גם את מכירה מספריי מלאכים זה שאץ רואה את אותו מספר מלא פעמים נגיד 1111 זה הופיע לי וזה אמר לי דברים שבאמת קורו לי במציאות והייתי בשוק וזה גם אמר לי מה לעשות והכל קרה לי לטובה תתחיל לאמין תנסה ותראה איך לאט לאט אתה תבין שיש אלוקים והוא שם מלמעלה תנסה להיות בן אדם טוב ואתה תראה איך פתאום ניהיה לך טוב גם שמישהו חולה ומלא אנשים קוראים תפילין בשבילו אז הוא בריא רק תנסה לאמין ואתה תראה שהוא שם וקיים ושומר עלינו
^
בבקשה תקרא את זה זה יעזור
בבקשה תקרא את זה זה יעזור
כי נולדתי לזה וככה חינכו אותי, וגם כשלפעמים חשבתי לעצמי שאולי אין אלוהים, החיים הראו לי דברים שגרמו לי להבין שיש בורא לעולם וזה לא צירוף מקרים
"הכוונה שלי זה שאנשים כל כך רבים על זה שהאמונה שלהם היא האמונה הנכונה למרות שבתכלס הם לא באמת יודעים."
- ואם אנחנו כן?
- ואם אנחנו כן?
אנונימי
שואלת השאלה:
למה היה שואה?
למה היה גלות מצרים?
למה היו עוד מלא תקופות לעם ישראל?
זה בגלל החטאים שלנו וזה נותן לנו תזכורת מי אנחנו ולחזור לקב"ה באמונה שלימה ולחזור בתשובה.
אין דת יותר טובה מהדת היהודית עובדה שכל העמים מעתיקים את הדת שלנו בכל מיני וריאציות שונות ואתה עדיין לא מאמין בו?
למה היה שואה?
למה היה גלות מצרים?
למה היו עוד מלא תקופות לעם ישראל?
זה בגלל החטאים שלנו וזה נותן לנו תזכורת מי אנחנו ולחזור לקב"ה באמונה שלימה ולחזור בתשובה.
אין דת יותר טובה מהדת היהודית עובדה שכל העמים מעתיקים את הדת שלנו בכל מיני וריאציות שונות ואתה עדיין לא מאמין בו?
אני לא דתיה אני חילוניה ותמיד ישאר ככה. אבל לדעת שמישהו שומר עליך למעלה זה נותן הרגשת בטיחות. לפעמים אני מתפללת לאלוהים שמשהו יקרה וזה פשוט קורה ואני יודעת שמישהו שומר עליי וזה עושה טוב על הלב
אחי תקרא את פרשת האזינו מופיע שם את השואה שהשם נתן כוח לנאצים ולקח אותו למה אנחנו לא יודעים למה אולי כפרת עוונות אולי כדי שיבואו בדור יותר טוב לא יודעים כי כל מי שמת על קידוש השם כי הוא יהודי עולה ישר לגן עדן שאלתי את זה ורב צדיק אמר שזה דברים שנדע שהמשיח יגיע שעם הכוח שלו הוא יגלה אותם
orikosh^
צודק, הבאתי דוגמה לא טובה אבל עם הרעיון אתה מסכים?
אנשים יכולים להאמין בכל מיני תאוריות לגבי אם יש אלוקות בעולם או לא אבל בתכלס המציאות היא אחת והדעות של אנשים לא ישנו אותה.
צודק, הבאתי דוגמה לא טובה אבל עם הרעיון אתה מסכים?
אנשים יכולים להאמין בכל מיני תאוריות לגבי אם יש אלוקות בעולם או לא אבל בתכלס המציאות היא אחת והדעות של אנשים לא ישנו אותה.
כן יצא לי לפקפק לשניה אבל אז חשבתי על זה וכיאלו חייב להיות משהו או מישהו שיצר את כל זה מה שבטוח זה לא באה לבד ואני חושבת שכל אדם צריך להאמין במשהו כי אנשים שחושבים שהם פה בזכות עצמם או בגלל אמא שלהם הם קצת חיים בסרט כי אתם יכולים להעלם בשניה עם הוא רוצה וכל התנך מומצא ? לא נראה לי שיש משהו משועמם שהחליט לכתוב לעם שלנו סיפור...
לכו תשמעו את השיר של ישי ריבוי אני שייך לעם
אנונימית
האם יש רע בלהאחז באמונה? הרי במציאות אין באמת טוב ורע, זה הכל מיתוס שהחברה המציאה אז אם לא נתן לעצמנו משהו שיחזק אותנו ויתן לנו דחיפה אז אין באמת סיבה, אמונה מביאה ההפך מריקנות, היא מחזקת את בני האדם בתקווה קטנה כל אחד מאמין במשהו -בין אם זה משהו שקיים ואמיתי לבין משהו שלא נראה בעיניים או משהו שלוא דווקא אמיתי:) אני מניחה שאין דרך טובה יותר להסביר את זה!
תחפשו שיחה גורלית באינטרנט
לא יודעת רני מאמינה ואני ידועת שיש אלוהים ואני בטוחה במיליון אחוז ומאמינה
^^^^ זמר פסול.
אנונימי
למה פסול אני דתייה ושומעת אותו
אנונימית
^ כי הוא מופיע בהופעה מעורבת ללא הפרדה של גברים ונשים. תקראי אץ הספק של כל גדולי ישראל בקישור ששמתי.
אנונימי
אבל הוא דתי ומאמין והוא איש מדהים
אנונימית
ואחד היוצגים הטןבים שבאמת יוצרים תוכן
אנונימית
^^ אחד שמחטיא את הרבים - הוא לא מדהים
חפשי זמרים כשרים (לשמיעה בזמנים מותרים בלבד).
חפשי זמרים כשרים (לשמיעה בזמנים מותרים בלבד).
אנונימי
טוב אתה צודק
אנונימית