4 תשובות
לא
בכללי הן לא מתות אחרי שהן עוקצות
הן מתות בגלל שהעוקץ שלהן נתקע בעור העבה שלנו והן לא מצליחות לשחרר אותו אז הן מתות בגלל שהן לא הצליחו לשחרר תעוקץ והן לא יכולות לחיות בלעדיו
מה שתכלס הורג אותן זאת לא העקיצה, אלא זה שהן נתקעות בבשר שלנו עם העוקץ ואז כשהן מנסות לצאת הן מושכות חזק מדי ומתות מזה.
אז האם כולן מתות? תלוי איפה עקצו, כמה עמוק, האם זה באמת נתקע ועוד כמה דברים
לא, לא כל דבורה מתה אוטומטית אחרי שהיא עוקצת. זוהי תפיסה שגויה נפוצה לגבי דבורים, אך היא למעשה נכונה רק עבור דבורי דבש. כאשר דבורת דבש עוקצת, היא משאירה מאחוריה את העוקץ שלה וחלק מבטן, מה שגורם לדבורה למות זמן קצר לאחר מכן.

למינים אחרים של דבורים, כמו דבורי בומבוס ודבורים בודדות, יש עוקצים שאינם דוקרנים כמו אלה של דבורי הדבש. זה אומר שהם יכולים לעקוץ מספר פעמים מבלי לפגוע בעצמם.

חשוב לציין שדבורים בדרך כלל עוקצות רק כשהן מרגישות מאוימות או מתגרות, לכן עדיף להימנע מלהפריע להן בכל הזדמנות אפשרית. אם אתה נעקץ, הקפד להסיר את העוקץ במהירות כדי למזער את כמות הארס המוזרקת לעור שלך.

באופן כללי, לדבורים תפקיד חשוב בהאבקה ובשמירה על בריאותן של מערכות אקולוגיות, לכן חשוב להתייחס אליהן בכבוד ולנקוט בצעדים להגנה על אוכלוסייתן.