64 תשובות
תלוי באמונה של האדם.
שאלה ממש טובה.
אלוקים יצר את האדם
אנחנו לא יכולים ליצור את אלוקים
בלי הקב"ה לא היה נוצר האדם.
אנחנו לא יכולים ליצור את אלוקים
בלי הקב"ה לא היה נוצר האדם.
ברור שאלוקים יצר את האדם!
חדמש אנחנו בני אדם ולא יכולים ליצור את הקב"ה
חדמש אנחנו בני אדם ולא יכולים ליצור את הקב"ה
שאלוקים*
שאלה שאין עליה תשובה
אנונימי
לפי היהדות, אלוהים יצר את בני האדם ביום השישי.
^ מביכים...
שהנוצר יצור את יוצרו....
שהנוצר יצור את יוצרו....
אנונימי
ברור שאלוקים יצר את האדם, אחרת האדם לא היה נוצר.
ואדם (מישהו מוגבל) לא יכול ליצור מישהו שהוא לא מוגבל (אלוקים), הוא לא היה קיים בשביל זה, ואלוקים חייב להיות קיים תמיד כי הוא לא מוגבל בזמן.
ואדם (מישהו מוגבל) לא יכול ליצור מישהו שהוא לא מוגבל (אלוקים), הוא לא היה קיים בשביל זה, ואלוקים חייב להיות קיים תמיד כי הוא לא מוגבל בזמן.
אנונימי
הוא יצר את האדם כולל אותי וכולל אותך
אנונימי
אנחנו יצרנו אותו.
^
איך?
בתנך רשום שאלוהים יצר את האדם ביום השישי,אבל בן אדם (לא בטוחה מי) כתב את התנך והמציא את הסיפור הזה (או שאלוהים התגלה לו ואמר לו באמת שאין לי מושג)
איך?
בתנך רשום שאלוהים יצר את האדם ביום השישי,אבל בן אדם (לא בטוחה מי) כתב את התנך והמציא את הסיפור הזה (או שאלוהים התגלה לו ואמר לו באמת שאין לי מושג)
אנונימית
^ לא המציא, האדם הראשון ידע מי יצר אותו. התורה ניתנה בדור 26 אחרי ביאת העולם. משה רבנו כתב אותה על פי ה', הוא לא המציא את זה, כל כל העם שמע את אלוקים מדבר עם משה.
אנונימי
^
זה לפי האמונה
האדם שכתב את התנך בהתחלה המציא את אלוהים ואת הסיפור וכל בן אדם המשיך אותו.
אני לא אומרת שאלוהים לא קיים או משהו כזה,אני אומרת שהאדם "גרם" לו להיות קיים.
הוא היה צריך משהו להאמין בו בתקופות קשות ויצר את אלוהים
זה לפי האמונה
האדם שכתב את התנך בהתחלה המציא את אלוהים ואת הסיפור וכל בן אדם המשיך אותו.
אני לא אומרת שאלוהים לא קיים או משהו כזה,אני אומרת שהאדם "גרם" לו להיות קיים.
הוא היה צריך משהו להאמין בו בתקופות קשות ויצר את אלוהים
אנונימית
*איך תשובה*
לפי האמונה,אלוהים המציא את האדם.
אבל במציאות,האדם יצר את האמונה על אלוהים
אבל במציאות,האדם יצר את האמונה על אלוהים
אנונימית
^ בדיוק הפוך.
אנונימי
^
איך להבין?
זה לא שהוא בן אדם שהכיר אותו וכל זה
הוא לא משהו או מישהו או בסך הכל אמונה
איך להבין?
זה לא שהוא בן אדם שהכיר אותו וכל זה
הוא לא משהו או מישהו או בסך הכל אמונה
אנונימית
^ חשבונות שכליים.
אנונימי
^ זאת כבר אמונה שלך.
אדם יכול רק *להבין * (כמו שעשה אברהם אבינו, עליו שלום!) את קיומו של אלוקים ואת נצחיותו, לא ליצור אותו.
אם אני מבין משהו - זה לא אומר שאני יוצר אותו.
אדם יכול רק *להבין * (כמו שעשה אברהם אבינו, עליו שלום!) את קיומו של אלוקים ואת נצחיותו, לא ליצור אותו.
אם אני מבין משהו - זה לא אומר שאני יוצר אותו.
אנונימי
האופציה השנייה.
מאמינה שבני אדם יצרו את אלוהים
ה' יצר את בני האדם.
דיי למה כמעט לכל תשובה פה יש מינוסים זה משהו
כמו שאמרו פה זה באמת שאלה שאין לה תשובה ושתלויה באמונה שלך ואתם יכולים להתווכח כמה שתרצו אבל זה נכון.
תקבלו דעות שונות משלכם.
כמו שאמרו פה זה באמת שאלה שאין לה תשובה ושתלויה באמונה שלך ואתם יכולים להתווכח כמה שתרצו אבל זה נכון.
תקבלו דעות שונות משלכם.
אנונימי
אתגרת אותי מעיין אהובה
בני האדם יצרו את אלוהים ומפלצת הספגטי המעופפת יצרה את בני האדם.
כאילו יש הרבה חורים בקטע שאלוהים יצר את האדם, לדעתי יותר הגיוני מדעית שהאדם יצר את אלוהים ולא הפוך אבל יכול להיות שאני טועה, בכל מקרה אין כלכך דרך לדעת...
אגב אני ממש אשמח אם מישהו יסביר לי, איך זה שהעולם והאדם לכוארה נוצרו לפני קצת יותר מ5700 שנה. אבל יש כל כך הרבה הוכחות לזה שהיו דברים הרבה לפני זה. אני לא רוצה לריב זה באמת מענייו אותי
אגב אני ממש אשמח אם מישהו יסביר לי, איך זה שהעולם והאדם לכוארה נוצרו לפני קצת יותר מ5700 שנה. אבל יש כל כך הרבה הוכחות לזה שהיו דברים הרבה לפני זה. אני לא רוצה לריב זה באמת מענייו אותי
^^^ על פי דבריך, אמונה היא משהו שמאמינים בו ללא כל צורך בהוכחות או ראיות, ושאין מקום לדיון או ויכוח. זו אמונה עיוורת, לא אמונה.
^^ הטענה הדתית היא שכל שנה בתנ"ך היא כמה מיליוני שנים אצלנו, אבל זו טענה חסרת ביסוס ותמיכה מהטקסט.
^^זו לא אמונה עיוורת, זה הקונספט של דת. כנראה שמעולם לא האמנת ולכן אתה לא תבין כמה חזקה התחושה.
אנונימית
^ האמנתי עד לפני שנה. מה שרשמתי לך אלו ההגדרות לאמונה עיוורת.
^^^ לא נכון, אפשר להתסמך על פסוק "כִּי אֶלֶף שָׁנִים בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה" (תהילים צ, ד), אפשר להתסמך על מדרש שהקב"ה היה בורא עולמות ומחריבן, על זה שהמים במול היו רותחים, מה שגרם לקרקע להיות מיושנת, על זה שהאדם לא נברא כבן-0, אלא כבן 20, אז אפשר לומר שגם העולם לא נברא כבן 0, אלא עם גיל מסוים.
אנונימי
^^זה לא משנה אם האמנת עד לפני שנה, כנראה שלא היית באמת מחובר לאמונה שלך.
אתה בעצם אומר שכל הדתות הן אמונה עיוורת, זה פשוט מטומטם להגיד דבר כזה.
אתה מאמין רק לדברים שיש להם הוכחות, איך בך רגש? אמונה כלשהי? זה שטחי.
וחוץ מזה, בשביל אנשים מאמינים יש מלא מקרים שנחשבים להוכחות, אבל לאנשים כמוך זה לא יספיק כי הם מאמינים רק למדע ובולשיט כזה.
אתה בעצם אומר שכל הדתות הן אמונה עיוורת, זה פשוט מטומטם להגיד דבר כזה.
אתה מאמין רק לדברים שיש להם הוכחות, איך בך רגש? אמונה כלשהי? זה שטחי.
וחוץ מזה, בשביל אנשים מאמינים יש מלא מקרים שנחשבים להוכחות, אבל לאנשים כמוך זה לא יספיק כי הם מאמינים רק למדע ובולשיט כזה.
אנונימית
^^ גם אם אלף שנים שוות לשנה אצלנו, 5700*1000=5,700,000 שנים, וזה מספר שלא קרוב למספר האמיתי.
אי אפשר להסתמך על השוואה בין האדם לעולם, זו שגיאה לוגית.
אי אפשר להסתמך על השוואה בין האדם לעולם, זו שגיאה לוגית.
^תגידו אתם מטומטים או מה
למה שאנשים מאמינים יחשבו שבני אדם יצרו את אלוקים
אתם בכלל יודעים מה זה אמונה? זה בלי "הוכחות", זה דבר שמאמינים בו, אין כאן על מה להתווכח.
מה קשה כל כך לכבד אחרים? אף אחד לא הכריח אותך להאמין.
למה שאנשים מאמינים יחשבו שבני אדם יצרו את אלוקים
אתם בכלל יודעים מה זה אמונה? זה בלי "הוכחות", זה דבר שמאמינים בו, אין כאן על מה להתווכח.
מה קשה כל כך לכבד אחרים? אף אחד לא הכריח אותך להאמין.
אנונימית
^^ אם כבר, יש מספיק הוכחות לקיומו של הבורא ולתורה מן השמים.
אנונימי
*כל* הראיות מראות שבני האדם יצרו את אלוהים, אבל ברור שיהיו שיגידו "אי אפשר לדעת" כדי להגן על האמונה הבלתי יציבה שלהם.
^^ אבל זה נותן לנו יסוד (הדברים לא נבראו כבני 0, אחרת לא היה להם קיום).
אנונימי
^ למה לא?
אנונימי
אנונימית שענתה לי, את יודעת מה זה אמונה? "מצב פסיכולוגי בו אדם *חש* כי טענה או הנחה מסוימת היא נכונה" (ויקיפדיה-אמונה) ואת יודעת מה זה מידע אמין? מידע שמבוסס על ראיות והוכחות, לא על "חושים" כמו שיש בהגדרה של אמונה, כי באותה מידה אני יכולה לחוש שאלים יווניים או חדי קרן יצרו את האדם ואני אפילו לא צריכה ביסוס לזה, רק "תחושה", אבל מנסיון, תחושות הן אף פעם לא מדוייקות, מאה אנשים יכולים לחוות את אותו האירוע וכל אחד יחוש דבר אחר, מי צודק?
אז למה להנמיך את הסטנדרט של מה נכון ומה לא? למה להתעקש שמה שנכון זה הדבר שלא מבוסס היטב אם כבר יש לנו את מה שכן?
אז למה להנמיך את הסטנדרט של מה נכון ומה לא? למה להתעקש שמה שנכון זה הדבר שלא מבוסס היטב אם כבר יש לנו את מה שכן?
^^ כי זו שגיאה לוגית, אני אתן לך דוגמא:
1. אם יורד גשם, הקרקע תהיה רטובה.
2. האדמה רטובה.
3. לכן, בטח ירד גשם.
1. אם יורד גשם, הקרקע תהיה רטובה.
2. האדמה רטובה.
3. לכן, בטח ירד גשם.
אהבתי את המטאפורה^
בלוגה הישראלי
לא אמרתי שאתה צריך להאמין באלוקים כדי להיות אדם עם עומק.
התכוונתי שאם אתה אומר שכל אמונה שאין לה הוכחה היא אמונה עיוורת זה מה ששטחי.
ומה רשמתי בידיוק שמראה על כך שאני מאמינה מתוך אמונה עיוורת?
לא אמרתי שאתה צריך להאמין באלוקים כדי להיות אדם עם עומק.
התכוונתי שאם אתה אומר שכל אמונה שאין לה הוכחה היא אמונה עיוורת זה מה ששטחי.
ומה רשמתי בידיוק שמראה על כך שאני מאמינה מתוך אמונה עיוורת?
אנונימית
^^ שוב, אתה יכול להניח זאת רק על האדם, לא על כל היקום.
^ רשמת "אתם בכלל יודעים מה זה אמונה? זה בלי 'הוכחות', זה דבר שמאמינים בו, אין כאן על מה להתווכח."
- כלומר, את רואה באמונה דבר שמאמינים בו ללא כל צורך בהוכחות או ראיות, ושאין מקום לדיון או ויכוח. אבל זו לא אמונה, אלא אמונה עיוורת.
^ רשמת "אתם בכלל יודעים מה זה אמונה? זה בלי 'הוכחות', זה דבר שמאמינים בו, אין כאן על מה להתווכח."
- כלומר, את רואה באמונה דבר שמאמינים בו ללא כל צורך בהוכחות או ראיות, ושאין מקום לדיון או ויכוח. אבל זו לא אמונה, אלא אמונה עיוורת.
^^ טענת שכנראה לא האמנתי, אז הראתי לך שכן. לא טענתי שהדתות מבוססות על אמונה עיוורת, טענתי שמה שרשמת מראה שאת מאמינה מתוך אמונה עיוורת. אני לא צריך אמונה באל כדי להיות אדם עם רגשות.
בורא עולם יצר אותנו, אנחנו הנבראים והוא הבורא. איך ברוא יכול לברוא?-
אין על מה להתווכח!
ולא מבינה למה לעשות לי מינוס?
ברור שאלוקים יצר את האדם!
ולא מבינה למה לעשות לי מינוס?
ברור שאלוקים יצר את האדם!
בלוגה הישראלי
מי אמר שאין כאן מקום לויכוח? התכוונתי שתתנו לאנשים להאמין במה שבא להם.
זה או שאתם מאמינים, או שאצם לא מאמינים, או שאתם באמצע.
אז מה שאמרתי זה שתתנו לאנשים שרוצים להאמין להאמין - אין מה להתווכח.
מי אמר שאין כאן מקום לויכוח? התכוונתי שתתנו לאנשים להאמין במה שבא להם.
זה או שאתם מאמינים, או שאצם לא מאמינים, או שאתם באמצע.
אז מה שאמרתי זה שתתנו לאנשים שרוצים להאמין להאמין - אין מה להתווכח.
אנונימית
בני אדם דימינו את אלוהים
אנונימית
^ את סותרת את עצמך, משפט ראשון את אומרת "מי אמר שאין מקום לויכוח" ומשפט לאחר מכן "אין מה להתווכח".
^אין על מה להתווכח על אמונה של אדם אחר, אלא אם כן אתם מנהלים שיח שבו כל אחד מביא אפשרויות - זה לא נקרא להתווכח. אבל להגיד שאמונה היא עיוורת זה להתווכח לשווא.
אנונימית
^^ לא אמרתי שאמונה היא עיוורת, רק פישטתי את הטענה שלך. את טענת זאת, לא אני.
blue ocean
מצפה שיכבדו אותך כשככה את "מכבדת" אנשים שמאמינים? וואו מה אני אגיד לך
מצפה שיכבדו אותך כשככה את "מכבדת" אנשים שמאמינים? וואו מה אני אגיד לך
אנונימית
מה הבעיה? ככה אני חושבת.
שהאדם ברא את אלוהים.
שהאדם ברא את אלוהים.
^זה לא משנה, אל תגידי משפטים שלא רשומים בתורה.
אנונימית
^התורה לא קדושה עבורי.
לפי היהדות אלוהים יצר את בני האדם אבל זה שאלות שאין עליהן באמת תשובות
^זה לא משנה אם מבחינתך היא קדושה או לא. מבחינת אנשים אחרים היא דבר קדוש, ולכן למה שתזלזלי בדבר שקדוש לאחרים?
כבוד בסיסי.
כבוד בסיסי.
אנונימית
^"בראשית ברא האדם את אלוהים.", זה מה שרשמת.
והרי זה ברור שזה לא משפט שקיים בתורה. אם היית רוצה להגיד שבסך הכל כך את חושבת לא היית מוסיפה "בראשית".
והרי זה ברור שזה לא משפט שקיים בתורה. אם היית רוצה להגיד שבסך הכל כך את חושבת לא היית מוסיפה "בראשית".
אנונימית
^זה ביטוי, תפסיקו להעלב מכל דבר.
פלויד הספר, אמונה בלאוקים לא נוצרה מחסור ידע במדע, אלא מתוך ידיעת העובדה שהעולם לא היה נוצר ללא בורא.
אחר ישהוא הגתלה לכל העם שלנו במעמד הר סיני מתי שהוא נתן לנו את התורה, בושה שבכלל מסתקפעים בכלל אם סה קרה בכלל או לא וכל כן שאין מה להתספק עם הוא קיים בכלל.
למדע אין שום כוח לבטל עובדות שלא את העובדה היחידה שתמיד חייבת להיות נכונה: לעולם יש בורא והוא התגלה לכל העם שלנו ונתן לנו את התורה שהוא השמיע את קולו אז לכל העם שלנו. המדע בעצמו מוגבל ולא עובדה.
אחר ישהוא הגתלה לכל העם שלנו במעמד הר סיני מתי שהוא נתן לנו את התורה, בושה שבכלל מסתקפעים בכלל אם סה קרה בכלל או לא וכל כן שאין מה להתספק עם הוא קיים בכלל.
למדע אין שום כוח לבטל עובדות שלא את העובדה היחידה שתמיד חייבת להיות נכונה: לעולם יש בורא והוא התגלה לכל העם שלנו ונתן לנו את התורה שהוא השמיע את קולו אז לכל העם שלנו. המדע בעצמו מוגבל ולא עובדה.
אנונימי
בראשית ברא האדם את אלוהים.
^לא זלזלתי.
בני האדם יצרו את אלוהים בשביל לספק לעצמם הסבר לכל מה שלא ידעו. אבל היום שכבר יש הסבר מדעי כמעט להכל כבר אין לנו צורך בזה, אבל תחשבו שבתקופה שהמדע לא היה קיים בכלל לאנשים היו מלא שאלות והם חשבו על תשובות וההסבר הכי נוח היה אלוהים.
באותו הנושא: