2 תשובות
*פעילות גיבוש לילדים:*
1) משחק החישוק:
בפעילות זו, התלמידים צריכים להשתמש בגופם כדי להעביר חישוק. התלמידים יעמדו זה לצד זה כשהם מחזיקים ידיים. שים חישוק על זרועו של הילד הראשון. מטרת המשחק היא שהתלמידים יורידו את החישוק בזמן שהם עדיין מחזיקים ידיים. זו דרך נהדרת לבנות עבודת צוות ולתרגל תקשורת!
2)משחק הדרכה:
בדוק את כישורי ההקשבה של התלמידים, עבודת הצוות היא פתרון לבעיות של תרגיל זה. הגדר מסלול מכשולים פשוט וחלק את התלמידים לצוותים. חבר צוות אחד ישלים את מסלול המכשולים כשהעניים שלו מכוסות בזמן שחבר צוות אחר נותן לו הוראות מילוליות. תלמידים יכולים לשחק בשביל הכיף או שאתה יכול להגדיר מגבלת זמן לאתגר.
3) מירוצי שליחים:
פעילות גיבוש לילדים נוספת בה אתה יכול לגרום לתלמידים לעבוד בשיתוף פעולה עם מרוצי שליחים! פעילות חיצונית זו מהנה, מאתגרת ודורשת מהתלמידים להיות מסוגלים לפתור בעיות תוך כדי עבודה משותפת כצוות.
4) כיתה מתכווצת:
חלקו את הכיתה לשתי קבוצות והקצו תלמידים לכל קבוצה. השתמשו בחבלים כדי להגדיר גבולות לכל קבוצה. התחילו בהזזת החבל כדי לצמצם את מרחב העמידה של התלמיד. מטרת הפעילות התחרותית הזו היא שהתלמידים ימצאו דרך להישאר בתוך הגבולות כאשר היא מתכווצת. הקבוצה שמוצאת דרך להישאר בחלל הקטן ביותר מנצחת!
5) מרוצים מוגבלים:
למשל: מרוץ תוך כדי קפיצה בדלגיות, מרוץ כשהרגליים בשקים או
שקיות זבל, מרוץ עם כוס מים, מרוץ עם נר דולק, עם כפית בה ביצה, בקפיצות
צפרדע, וכו'.
6)מרוצי טנקים:
קבוצות המתחרות בניהן כשהן קשורות כקבוצה ברגלים, או סביבן,
כאשר כולם מכוסי עיניים חוץ מהמוביל, בשרשרת ידיים ואסור להתנתק, עם ידיים
המחוברות בין הרגליים.
7) מחניים:
שתי קבוצות בשני צידי מגרש, מטרתם לפגוע בכדור בחברי הקבוצה
השנייה, פגעו במשתתף, הוא נהיה שבוי הקבוצה השנייה. היה והכדור נתפס על מי
שניסו לפגוע בו, הזורק נהיה שבוי הקבוצה השנייה.
8) לך תביא:
תחרויות קבוצתיות בהן מגדירים חפצים אותם צריך להביא או ליצור,
למשל: הקבוצה הראשונה שמביאה חפץ שמתחיל באות מסוימת, בצבע מסוים,
מחומר מסוים. משהו מסמל את נושא הפעילות, החג, ועונה.
9)שני דגלים / דיגליים:
כל קבוצה מקבלת שטח מוגדר אשר במרכזו דגל הקבוצה, על
הקבוצות לגנוב זו מזו את הדגל בלי להיתפס. מחלקים את המגרש לשניים כשכל
חבר קבוצה יכול להיתפס כל עוד הוא נמצא בשטחה של הקבוצה המתחרה. בתוך
שטחה של כל קבוצה מסמנים מעגל או שטח אחר מוגדר מראש שבמרכזו יונח
הדגל. באם אחד המתחרים נמצא בשטחה של הקבוצה המתחרה בתוך העיגול
שסומן סביב הדגל, לא יוכלו חברי הקבוצה המתחרה לתפוס אותו עד לצאתו
מהמעגל.
10)מסע המים:
כל קבוצה עומדת בטור כשלפניה מונח דלי ריק. על הראשון לרוץ למקור
המים הקרוב )ברזייה או דלי מלא מים המונח במקום אחר( ולהביא את המים בעזרת
כוס, כף או בפה ולמלא את הדלי, ניתן לעשות זאת כמרוץ שליחים או כולם ביחד.
הקבוצה הראשונה שממלאת את הדלי מנצחת.
1) משחק החישוק:
בפעילות זו, התלמידים צריכים להשתמש בגופם כדי להעביר חישוק. התלמידים יעמדו זה לצד זה כשהם מחזיקים ידיים. שים חישוק על זרועו של הילד הראשון. מטרת המשחק היא שהתלמידים יורידו את החישוק בזמן שהם עדיין מחזיקים ידיים. זו דרך נהדרת לבנות עבודת צוות ולתרגל תקשורת!
2)משחק הדרכה:
בדוק את כישורי ההקשבה של התלמידים, עבודת הצוות היא פתרון לבעיות של תרגיל זה. הגדר מסלול מכשולים פשוט וחלק את התלמידים לצוותים. חבר צוות אחד ישלים את מסלול המכשולים כשהעניים שלו מכוסות בזמן שחבר צוות אחר נותן לו הוראות מילוליות. תלמידים יכולים לשחק בשביל הכיף או שאתה יכול להגדיר מגבלת זמן לאתגר.
3) מירוצי שליחים:
פעילות גיבוש לילדים נוספת בה אתה יכול לגרום לתלמידים לעבוד בשיתוף פעולה עם מרוצי שליחים! פעילות חיצונית זו מהנה, מאתגרת ודורשת מהתלמידים להיות מסוגלים לפתור בעיות תוך כדי עבודה משותפת כצוות.
4) כיתה מתכווצת:
חלקו את הכיתה לשתי קבוצות והקצו תלמידים לכל קבוצה. השתמשו בחבלים כדי להגדיר גבולות לכל קבוצה. התחילו בהזזת החבל כדי לצמצם את מרחב העמידה של התלמיד. מטרת הפעילות התחרותית הזו היא שהתלמידים ימצאו דרך להישאר בתוך הגבולות כאשר היא מתכווצת. הקבוצה שמוצאת דרך להישאר בחלל הקטן ביותר מנצחת!
5) מרוצים מוגבלים:
למשל: מרוץ תוך כדי קפיצה בדלגיות, מרוץ כשהרגליים בשקים או
שקיות זבל, מרוץ עם כוס מים, מרוץ עם נר דולק, עם כפית בה ביצה, בקפיצות
צפרדע, וכו'.
6)מרוצי טנקים:
קבוצות המתחרות בניהן כשהן קשורות כקבוצה ברגלים, או סביבן,
כאשר כולם מכוסי עיניים חוץ מהמוביל, בשרשרת ידיים ואסור להתנתק, עם ידיים
המחוברות בין הרגליים.
7) מחניים:
שתי קבוצות בשני צידי מגרש, מטרתם לפגוע בכדור בחברי הקבוצה
השנייה, פגעו במשתתף, הוא נהיה שבוי הקבוצה השנייה. היה והכדור נתפס על מי
שניסו לפגוע בו, הזורק נהיה שבוי הקבוצה השנייה.
8) לך תביא:
תחרויות קבוצתיות בהן מגדירים חפצים אותם צריך להביא או ליצור,
למשל: הקבוצה הראשונה שמביאה חפץ שמתחיל באות מסוימת, בצבע מסוים,
מחומר מסוים. משהו מסמל את נושא הפעילות, החג, ועונה.
9)שני דגלים / דיגליים:
כל קבוצה מקבלת שטח מוגדר אשר במרכזו דגל הקבוצה, על
הקבוצות לגנוב זו מזו את הדגל בלי להיתפס. מחלקים את המגרש לשניים כשכל
חבר קבוצה יכול להיתפס כל עוד הוא נמצא בשטחה של הקבוצה המתחרה. בתוך
שטחה של כל קבוצה מסמנים מעגל או שטח אחר מוגדר מראש שבמרכזו יונח
הדגל. באם אחד המתחרים נמצא בשטחה של הקבוצה המתחרה בתוך העיגול
שסומן סביב הדגל, לא יוכלו חברי הקבוצה המתחרה לתפוס אותו עד לצאתו
מהמעגל.
10)מסע המים:
כל קבוצה עומדת בטור כשלפניה מונח דלי ריק. על הראשון לרוץ למקור
המים הקרוב )ברזייה או דלי מלא מים המונח במקום אחר( ולהביא את המים בעזרת
כוס, כף או בפה ולמלא את הדלי, ניתן לעשות זאת כמרוץ שליחים או כולם ביחד.
הקבוצה הראשונה שממלאת את הדלי מנצחת.
מלא מלא פעילות