2 תשובות
הזזה אנכית זה כשלוקחים את הפונקציה ומזיזים חמעלה או למטה
למשל אם יש לך פונקציה y=5x
אז הזזה של 2 יח למעלה תהיה y=5x+2
הזזה של 2 יח למטה y=5x-2
מסתכלים על הגרף שנתנו לך ועל הגרפים באופציות, הגרף שהזיזו אותו למטה הוא הגרף שמבקשים

עריכה: למה מינוס? זה בדיוק מה שהזזה אנכית אומרת. יכולתי להיכנס לזה יותר אבל לא ביקשו.
אנכית זה למעלה למטה
למשל: y=(x-2)^+3
אז הפונקציה זזה 3 יחידות למעלה

^זאת ההצגה הסטנדרטית של פרבולה, הc (ה2/מינוס 2) מראים את נקודת החיתוך עם ציר y