2 תשובות
להשתלט על תעלת סוטץ כדי שלא תיהיה תלויה במדינה אחרת בשליטה על המעבר. היה חשוב לה בגלל ששלטה אז בהודו והייתה צריכה את קיצור הדרך. בנוסף ישראל מחברת את אסיה, אפריקה ואירופה משמע זה נכס אסטרטגי ממש.
מטרת הבריטים הייתה כיבוש איסטנבול, פריצת הסגר העות'מאני על הדרדנלים, ופתיחת נתיב אספקה לנמלים הרוסים בים השחור.
לפי מה שרשום בגוגל