5 תשובות
כי אסור להגיד את שמו מחוץ לתפילה.
לכן, אומרים "השם" בצורה דומה לוולדמורט.
he who shall not be named.
קוראים לו השם בגלל שבתנ"ך כתוב את השם המפורש, ולפי האמונה אסור לומר את השם המפורש (עד בוא המשיח), אז במקום לקרוא את השם שלו אמרו "השם" ואז זה נהיה מן כינוי כדי לא לומר את השם המפורש
יש לו שם אבל אסור לכתוב אותו
אנונימית
לשאלה,
להקב"ה יש הרבה שמות ביניהם:
ה', ש-די, א-לוה, א-היה א-שר א-היה, אלוקים, אמוני (קוראים בתפילות וברכות עם ד' במקום מ', ובתורה זה גם כתוב עם ד', אבל כשרושמים סתם צריך עם מ' ולא ד').
אנונימי
מכיוון ששמו קדוש אסור לאומרו סתם