44 תשובות
הכל..
אם את רוצה יעוץ בואי לפרטי
שואל השאלה:
ומה זה הכל? אני ילדה בת 13 וההורים שלי לא שומרים כלום אני לא יכולה לשמור על "הכל"
ומה זה הכל? אני ילדה בת 13 וההורים שלי לא שומרים כלום אני לא יכולה לשמור על "הכל"
אנונימית
זה כל הקטע,
ההגדרות מסורתי, דתי, חרדי לא רלוונטיות ליהדות, זה מושגים שאימצנו בגלות מהנצרות
אין הגדרה מסויימת ספציפית למיהו מסורתי או חילוני ואיזה מצוות כל אחד צריך לקיים, ההגדרות האלה לא רלוונטיות
ההגדרות מסורתי, דתי, חרדי לא רלוונטיות ליהדות, זה מושגים שאימצנו בגלות מהנצרות
אין הגדרה מסויימת ספציפית למיהו מסורתי או חילוני ואיזה מצוות כל אחד צריך לקיים, ההגדרות האלה לא רלוונטיות
^^סבבה אל תתחילי עם הכל בבת אחת
לאט לאט נשמה
את יכולה להתחיל בלהגיד ברכות השחר בבוקר, שמע ישראל בלילה
וללכת עם חצאיות..❤
אם בא לך יותר בהרחבה ויותר ליווי מוזמנת בשמחה לפרטי ואעזור לך כמה שאוכל. אשרייך בת מלך!
לאט לאט נשמה
את יכולה להתחיל בלהגיד ברכות השחר בבוקר, שמע ישראל בלילה
וללכת עם חצאיות..❤
אם בא לך יותר בהרחבה ויותר ליווי מוזמנת בשמחה לפרטי ואעזור לך כמה שאוכל. אשרייך בת מלך!
שואל השאלה:
את האמת שאני מעדיפה בלי חצאיות , ראיתי הרבה דתיות שלא שמות בגדים ארוכים וחצאיות מתחת לברך
את האמת שאני מעדיפה בלי חצאיות , ראיתי הרבה דתיות שלא שמות בגדים ארוכים וחצאיות מתחת לברך
אנונימית
תתחילי בלהתלבש כמה שיותר צנוע לעומת מה שאת רגילה
שואל השאלה:
לא חייב להתלבש צנוע ,, גם הבגדים שלי הם גופייה סווטשירט וטרנינג וזה יחסית צנוע
לא חייב להתלבש צנוע ,, גם הבגדים שלי הם גופייה סווטשירט וטרנינג וזה יחסית צנוע
אנונימית
את הולכת לשמור שבת ? ואם זה צנוע בשבילך אז סבבה
^^^^ אל תלמדי מהן, אם הן לא עושות מה שצריך - זה לא אומר שזה בסדר. בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו יענש על מה שהוא עשה נגד ההלכה, ולא יצדיק אותו סה שהרבה אחרים עשו כמוהו: בגינהום יש מספיק מקום לכולם.
נ.ב. צניעות - זה התקפיד הכי חשוב של האישה בעולם הזה (הגר"א). יצר הרע הוא יכול לתת לך להסתפק בכל מיני מצוות אחרות כל עוד לא תעשי את הדבר הכי חשוב שבשביל זה באת לעולם: צניעות. ולמה? כיברגע שתהיי צנועה - ניצחת אותו בגדול, וזה בדיוק מה שהוא מסנה למנוע, לכן הוא נלחם דווקא על זה. אבל אם תעשי כל מיני מצוות פה ושם - זה לא בדיוק יפריע כי עדיין לא גמרת אותו ולא הגעת לתיקון העיקרי שלך ובגדול סה"כ תהיי די מרוצה בזכות המצוות שאת כן עושה ולא תראי את עצמך כמישהי שהיא לא בסדר שצריכה לתקן את עצמך. זה הפסד בטעם ניצחון.
נ.ב. צניעות - זה התקפיד הכי חשוב של האישה בעולם הזה (הגר"א). יצר הרע הוא יכול לתת לך להסתפק בכל מיני מצוות אחרות כל עוד לא תעשי את הדבר הכי חשוב שבשביל זה באת לעולם: צניעות. ולמה? כיברגע שתהיי צנועה - ניצחת אותו בגדול, וזה בדיוק מה שהוא מסנה למנוע, לכן הוא נלחם דווקא על זה. אבל אם תעשי כל מיני מצוות פה ושם - זה לא בדיוק יפריע כי עדיין לא גמרת אותו ולא הגעת לתיקון העיקרי שלך ובגדול סה"כ תהיי די מרוצה בזכות המצוות שאת כן עושה ולא תראי את עצמך כמישהי שהיא לא בסדר שצריכה לתקן את עצמך. זה הפסד בטעם ניצחון.
אנונימי
זה שהרבה דתיות לא שמות חצאיות וכזה
לא אומר שזה בסדר
צניעות זה אחד המצוות הכי חשובות לאישה
שבת
תפילה
לא אומר שזה בסדר
צניעות זה אחד המצוות הכי חשובות לאישה
שבת
תפילה
שאלי, מהן המצוות הדרושות ממך בהתקרבות להקב"ה ובהתחברות לזהות והמורשת היהודית.
מסורתיות, לרוב, היא הגדרה לאורח חיים מתפשר, המאפשר לך לחיות עם מינימום דרישות עצמיות ונבערות יהודית. לא תואר חיובי שכדאי להשתייך אליו(הגדרתית ומוסרית).
העניין, הוא מאד פשוט "כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ." (דברים ל יד) - להוסיף בדברים 'קטנים', שאת מרגישה שאת יכולה לעמוד בהם (כמו נטילת ידיים, הדלקת נרות שבת, ברכות וכו"[אלו דוגמאות, אשמח לנתב אותך לייעוץ רבני{אם תרצי - אעביר לך מס' טלפון של שליח חב"ד באזור שלי - והוא, או זוגתו ישמחו להדריך אותך}]) - באפן של 'מוסיף והולך' (ולא חלילה להפך).
בניגוד למשיבים אחרים, אמליץ לך להתחיל בדברים כנ"ל ובשמיעת שיעורי תורה(של רבנים כמו הרב אייל עמרמי, הרב שניר גואטה, הרב אהרון לוי וכו').
בברכה, אבא.
מסורתיות, לרוב, היא הגדרה לאורח חיים מתפשר, המאפשר לך לחיות עם מינימום דרישות עצמיות ונבערות יהודית. לא תואר חיובי שכדאי להשתייך אליו(הגדרתית ומוסרית).
העניין, הוא מאד פשוט "כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ." (דברים ל יד) - להוסיף בדברים 'קטנים', שאת מרגישה שאת יכולה לעמוד בהם (כמו נטילת ידיים, הדלקת נרות שבת, ברכות וכו"[אלו דוגמאות, אשמח לנתב אותך לייעוץ רבני{אם תרצי - אעביר לך מס' טלפון של שליח חב"ד באזור שלי - והוא, או זוגתו ישמחו להדריך אותך}]) - באפן של 'מוסיף והולך' (ולא חלילה להפך).
בניגוד למשיבים אחרים, אמליץ לך להתחיל בדברים כנ"ל ובשמיעת שיעורי תורה(של רבנים כמו הרב אייל עמרמי, הרב שניר גואטה, הרב אהרון לוי וכו').
בברכה, אבא.
אגב, מעבר ללבוש צנוע צריך להעשות בהדרגתיות, ובהחלטיות מלאה (תזכרי -'מוסיף והולך') - ומי שלא מקיימת את מצוות ה' באפן מלא, לא יכולה להגדיר עצמה כדתייה (בין אם היא לא שומרת כשרות, צניעות, או שבת).
שואל השאלה:
אני שמרתי צום בתענית אסתר וההורים שלי עשו לי פרצוף אני לט יכולה ללכת עם חצאיות ואני גם בבית ספר חילוני ויצחקו עליי וגם לא יתנו לי להתייעץ עם רב
אני שמרתי צום בתענית אסתר וההורים שלי עשו לי פרצוף אני לט יכולה ללכת עם חצאיות ואני גם בבית ספר חילוני ויצחקו עליי וגם לא יתנו לי להתייעץ עם רב
אנונימית
שואל השאלה:
ומתי נוטלים ידיים?
ומתי נוטלים ידיים?
אנונימית
אני מסורתית ואני לא עושה הכול אני משתמשת בחשמל בשבת ואני כותבת בשבת זה לא קשור וישביל להיות מסורתית את צריכה לחגוג חגים לעשות קידוש ולהאמין בה'
המצוות זה כבר משהו אחר
המצוות זה כבר משהו אחר
שואל השאלה:
מה ממש לא^
מה ממש לא^
אנונימית
אני דיברתי על מי שלמעלה מה את מתעצבנת
שואל השאלה:
מתי התעצבנתי?
מתי התעצבנתי?
אנונימית
עשית מינוס כפרה
שואל השאלה:
זאצ לא אני אהבה שלי
זאצ לא אני אהבה שלי
אנונימית
נטילת ידיים 3 פעמים על כל כל יד לפני לחם ושקמים משינה לסירוגין ימין שמאל ימין תשמרי בנתיים מה שאת יוכלה כל הכבוד לך ה גאה בך
כל ביזיון שאת סובלת עבור מצות ה' יתברך - זה שווה לך. אל תשימי על הסביבה.
"ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השי"ת" (אורח חיים, סימן א, סעיף א, הגה).
תלמדי מיהושפט שעליו נאמר "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'" (דברי הימים ב יז, ו).
"יהודה בן תימא אומר: "הוי עז כנמר, וקל כנשר, ורץ כצבי, וגבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים" (אבות, פרק ה, משנה כ).
קחי גם דוגמא מאברהם אבינו (אבי האומה) שלא התייחס לאף אחד, גם לא להורים שלו:
"אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם" (יְחֶזְקֵאל ל"ג) - שֶׁאַבְרָהָם עָבַד הַשֵּׁם רַק עַל-יְדֵי שֶׁהָיָה אֶחָד, שֶׁחָשַׁב בְּדַעְתּוֹ שֶׁהוּא רַק יְחִידִי בָּעוֹלָם, וְלֹא הִסְתַּכֵּל כְּלָל עַל בְּנֵי הָעוֹלָם, שֶׁסָּרִים מֵאַחֲרֵי ה' וּמוֹנְעִים אוֹתוֹ, וְלֹא עַל אָבִיו וּשְׁאָר הַמּוֹנְעִים, רַק כְּאִלּוּ הוּא אֶחָד בָּעוֹלָם, וְזֶהוּ: "אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם". וְכֵן כָּל הָרוֹצֶה לִכְנֹס בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, אִי אֶפְשָׁר לוֹ לִכְנֹס כִּי אִם עַל-יְדֵי בְּחִינָה זוּ שֶׁיַּחְשֹׁב שֶׁאֵין בָּעוֹלָם כִּי אִם הוּא לְבַדּוֹ יְחִידִי בָּעוֹלָם, וְלֹא יִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם אָדָם הַמּוֹנְעוֹ... הַמַּלְעִיגִים וּמְסִיתִים וּמוֹנְעִים מֵעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ. וְצָרִיךְ שֶׁלֹּא יָחוּשׁ וְיִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל, רַק יִהְיֶה בִּבְחִינַת: "אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם" - כְּאִלּוּ הוּא יָחִיד בָּעוֹלָם" (הקדמה לליקוטי מוהר"ן תנינא).
"ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השי"ת" (אורח חיים, סימן א, סעיף א, הגה).
תלמדי מיהושפט שעליו נאמר "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'" (דברי הימים ב יז, ו).
"יהודה בן תימא אומר: "הוי עז כנמר, וקל כנשר, ורץ כצבי, וגבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים" (אבות, פרק ה, משנה כ).
קחי גם דוגמא מאברהם אבינו (אבי האומה) שלא התייחס לאף אחד, גם לא להורים שלו:
"אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם" (יְחֶזְקֵאל ל"ג) - שֶׁאַבְרָהָם עָבַד הַשֵּׁם רַק עַל-יְדֵי שֶׁהָיָה אֶחָד, שֶׁחָשַׁב בְּדַעְתּוֹ שֶׁהוּא רַק יְחִידִי בָּעוֹלָם, וְלֹא הִסְתַּכֵּל כְּלָל עַל בְּנֵי הָעוֹלָם, שֶׁסָּרִים מֵאַחֲרֵי ה' וּמוֹנְעִים אוֹתוֹ, וְלֹא עַל אָבִיו וּשְׁאָר הַמּוֹנְעִים, רַק כְּאִלּוּ הוּא אֶחָד בָּעוֹלָם, וְזֶהוּ: "אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם". וְכֵן כָּל הָרוֹצֶה לִכְנֹס בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, אִי אֶפְשָׁר לוֹ לִכְנֹס כִּי אִם עַל-יְדֵי בְּחִינָה זוּ שֶׁיַּחְשֹׁב שֶׁאֵין בָּעוֹלָם כִּי אִם הוּא לְבַדּוֹ יְחִידִי בָּעוֹלָם, וְלֹא יִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם אָדָם הַמּוֹנְעוֹ... הַמַּלְעִיגִים וּמְסִיתִים וּמוֹנְעִים מֵעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ. וְצָרִיךְ שֶׁלֹּא יָחוּשׁ וְיִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל, רַק יִהְיֶה בִּבְחִינַת: "אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם" - כְּאִלּוּ הוּא יָחִיד בָּעוֹלָם" (הקדמה לליקוטי מוהר"ן תנינא).
אנונימי
ליקוטי מוהר"ן (רבי נחמן מברסלב זיע"א) ח"ב - תורה - אחד היה אברהם -
"'אחד היה אברהם' .
שאברהם עבד ה' רק על ידי שהיה אחד
שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי ה' ומונעים אותו, ולא על אביו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם
וזהו: 'אחד היה אברהם'.
וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת ה', אי אפשר לו לכנוס כי אם על ידי בחינת שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם
ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון: אביו ואימו או חותנו ואישתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך.
וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל
רק יהיה בבחינת: 'אחד היה אברהם' כאילו הוא יחיד בעולם כנ"ל".
את צריכה להגיע למצב שלא אכפת לך מהסביבה, המורדת בהקב"ה - ומתחשבת רק בהקב"ה
אחרי שהבנת שה' אמת, לא אמור להיות לך אכפת מאנשים שעושים נגד רצונו.
זה תהליך, ההפנמה הזאת לא מגיעה ביום - היא מגיעה אחרי הרבה עבודה, שאלות וביסוס השקפה - כל עוד את מרגישה שאת במצב שאנשים יכולים להוריד אותך, אל תעשי מעשים שייגרמו לכך.
תשתדלי לעבוד את ה' באפן פרטי ותוסיפי, תזכרי, שאם מישהו עיקם לך אף - הוא לא אלוקים, ואת לא צריכה לייחס לו חשיבות כזו.
תזכרי, שאת רוצה להדמות להקב"ה, להתקרב אליו - ולא לנערים פוחזים, את צריכה מושאי הערצה שבאמת ראויים לכך.
--
נוטלים ידיים בבקר(אפשר עם כוס - את שופכת מים על יד ימין, שמאל וחוזר חלילה במשך 4 פעמים), מנגבים ידיים ומברכים - ברוך אתה אדוני, אלוהינו מלך העולם - אשר קדשנו במצוותיו, וצוונו על נטילת ידיים.
תשתדלי לברך בכוונה, להתכוון למילים.
יש בגוגל פליי סידור טוב - תהילת ה'.
אתר שמאד עזר לי, ולמדתי על ידו הרבה דברים - הוא חב"דפדיה.
--
אני מכיר בחור נחמד, שהתחיל להתקרב במהירות לפני כשנתיים, לפני כשנה הוא החל לחבוש כיפה וללבוש ציצית (דבר שהוא אופציונלי, ולא חובה) - אמא שלו, מגבילה את חופש התנועה (באפן כזה שהוא נאלץ להסוות את צאתו לשיעורי תורה) ואף מנסה להגביל את חופש המחשבה שלו.
לעומת זאת, שבוע שעבר (הורים גרושים), ראיתי את אבא שלו בא לבית הכנסת, יחד איתו - וסיפר לי, שבבית הספר שלו, תלמידים החלו להתעניין בנושאי יהדות, ופונים אליו להתייעצות.
--
בנוגע לאחת מהתשובות, זה שאדם מגדיר עצמו כ'מסורתי' לא פותר אותו מקיום שאר המצוות(בדיוק כמו שאדם המתעלם מחוקי מדינה - לא נפתר מקיומם, ואדרבא, ישא בהשלכות כבדות יותר - שהרי ידע שהם מחוייבים).
"'אחד היה אברהם' .
שאברהם עבד ה' רק על ידי שהיה אחד
שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי ה' ומונעים אותו, ולא על אביו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם
וזהו: 'אחד היה אברהם'.
וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת ה', אי אפשר לו לכנוס כי אם על ידי בחינת שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם
ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון: אביו ואימו או חותנו ואישתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך.
וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל
רק יהיה בבחינת: 'אחד היה אברהם' כאילו הוא יחיד בעולם כנ"ל".
את צריכה להגיע למצב שלא אכפת לך מהסביבה, המורדת בהקב"ה - ומתחשבת רק בהקב"ה
אחרי שהבנת שה' אמת, לא אמור להיות לך אכפת מאנשים שעושים נגד רצונו.
זה תהליך, ההפנמה הזאת לא מגיעה ביום - היא מגיעה אחרי הרבה עבודה, שאלות וביסוס השקפה - כל עוד את מרגישה שאת במצב שאנשים יכולים להוריד אותך, אל תעשי מעשים שייגרמו לכך.
תשתדלי לעבוד את ה' באפן פרטי ותוסיפי, תזכרי, שאם מישהו עיקם לך אף - הוא לא אלוקים, ואת לא צריכה לייחס לו חשיבות כזו.
תזכרי, שאת רוצה להדמות להקב"ה, להתקרב אליו - ולא לנערים פוחזים, את צריכה מושאי הערצה שבאמת ראויים לכך.
--
נוטלים ידיים בבקר(אפשר עם כוס - את שופכת מים על יד ימין, שמאל וחוזר חלילה במשך 4 פעמים), מנגבים ידיים ומברכים - ברוך אתה אדוני, אלוהינו מלך העולם - אשר קדשנו במצוותיו, וצוונו על נטילת ידיים.
תשתדלי לברך בכוונה, להתכוון למילים.
יש בגוגל פליי סידור טוב - תהילת ה'.
אתר שמאד עזר לי, ולמדתי על ידו הרבה דברים - הוא חב"דפדיה.
--
אני מכיר בחור נחמד, שהתחיל להתקרב במהירות לפני כשנתיים, לפני כשנה הוא החל לחבוש כיפה וללבוש ציצית (דבר שהוא אופציונלי, ולא חובה) - אמא שלו, מגבילה את חופש התנועה (באפן כזה שהוא נאלץ להסוות את צאתו לשיעורי תורה) ואף מנסה להגביל את חופש המחשבה שלו.
לעומת זאת, שבוע שעבר (הורים גרושים), ראיתי את אבא שלו בא לבית הכנסת, יחד איתו - וסיפר לי, שבבית הספר שלו, תלמידים החלו להתעניין בנושאי יהדות, ופונים אליו להתייעצות.
--
בנוגע לאחת מהתשובות, זה שאדם מגדיר עצמו כ'מסורתי' לא פותר אותו מקיום שאר המצוות(בדיוק כמו שאדם המתעלם מחוקי מדינה - לא נפתר מקיומם, ואדרבא, ישא בהשלכות כבדות יותר - שהרי ידע שהם מחוייבים).
כל יהודי חייב לקיים את כל המצוות.
ואין כזה דבר דתייה עם חצאיות קצרות ומכנסיים...
תלמדי הלכות צניעות ואת החשיבות של הצניעות.
ואין כזה דבר דתייה עם חצאיות קצרות ומכנסיים...
תלמדי הלכות צניעות ואת החשיבות של הצניעות.
אני גם בבית ספר חילוני וחוזרת בתשובה ואני רציתי לחזור בתשובה הרבה מאוד זמן ובאמת לא דמיינתי את עצמי שאבוא בחצאיות ארוכות לבית ספר אבל הנה זה קורה ואני כבר לא לובשת מכנסיים.
אין ספק שצניעות זה דבר חשוב, מאד
אנחנו לא ממעיטים בערכה של מצווה זו - אבל זו לא מצווה התחלתית
לא דוחפים לתינוק סטייק
אנחנו מדברים כאן על נטילת ידיים, אני דורש מכל מגיב ומגיבה, לשקול לפני שליחה - אתן עלולות לבלבל אותה. אני מבקש להגיב באחריות.
כמו"כ, אבקש להוקיר כל מתחזקת ומתחזק - באשר הוא שם, באשר הם שם - ובאשר, אנחנו שם.
המטרה שלנו היא לעבוד, תמיד להתקדם - כל אחד ודרגתו, ומעלתו.
אנחנו לא ממעיטים בערכה של מצווה זו - אבל זו לא מצווה התחלתית
לא דוחפים לתינוק סטייק
אנחנו מדברים כאן על נטילת ידיים, אני דורש מכל מגיב ומגיבה, לשקול לפני שליחה - אתן עלולות לבלבל אותה. אני מבקש להגיב באחריות.
כמו"כ, אבקש להוקיר כל מתחזקת ומתחזק - באשר הוא שם, באשר הם שם - ובאשר, אנחנו שם.
המטרה שלנו היא לעבוד, תמיד להתקדם - כל אחד ודרגתו, ומעלתו.
מסורתי זה אדם מאמין
אין מצוות מסויימות שמי שמקיים אותם הוא מסורתי .
זה מה שאת הכי אוהבת ומאמינה ❤
אין מצוות מסויימות שמי שמקיים אותם הוא מסורתי .
זה מה שאת הכי אוהבת ומאמינה ❤
^אני מאמין בשלטון החוק, אבל לא מרגיש כפוף אליו
אם אתה מרגיש שאתה רוצה לתקוף מינית, לגנוב או לרצוח - הכל בסדר כל עוד אתה מאמין( )
אם אתה מרגיש שאתה רוצה לתקוף מינית, לגנוב או לרצוח - הכל בסדר כל עוד אתה מאמין( )
קודם כל תתחילי מתפילה פעם 1 ביום ולשמור שבתות וחגים
שואלת השאלה, לפי מה שאני רואה חצאיות ארוכות זה עכשיו בסטייל אז לא נראלי שאת צריכה לפחד שיצחקו עלייך..
כל יהודי צריך לשמור על כל המצוות,
מסורתיים בדרך כלל מקפידים על כשרות, שבת, טהרת המשפחה, חמץ בפסח, וחגים בגלל.
מסורתיים בדרך כלל מקפידים על כשרות, שבת, טהרת המשפחה, חמץ בפסח, וחגים בגלל.
שואל השאלה:
אז תמיד הייתי מסורתית?
אז תמיד הייתי מסורתית?
אנונימית
את שומרת שבת?
שואל השאלה:
לא כי המשפחה שלי חילונית והכל אז הם תמיד יוצאים ושמים שירים אורות והכל
לא כי המשפחה שלי חילונית והכל אז הם תמיד יוצאים ושמים שירים אורות והכל
אנונימית
בסדר
לא הבנתי למה זה כזה משנה לך מה ההגדרה הדתית שלך
לא הבנתי למה זה כזה משנה לך מה ההגדרה הדתית שלך
תשמרי כמה שיותר אם יש לך שאלות תשאלי
שואל השאלה:
כן פשוט אני לא יכולה לשמור שבת
כן פשוט אני לא יכולה לשמור שבת
אנונימית
שואל השאלה:
כשאני אהיה גדולה עם בית משלי אני אשמור שבת והכל
כשאני אהיה גדולה עם בית משלי אני אשמור שבת והכל
אנונימית
את לא חייבת לחלל שבת כי ההורים שלך מחללים (להפך, אסור לשמוע להם):
"אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ, וְאֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ, אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (ויקרא יט, ג).
רש"י:
"ואת שבתותי תשמרו" - סמך שמירת שבת למורא אב, לומר אע"פ שהזהרתיך על מורא אב, אם יאמר לך "חלל את השבת" - אל תשמע לו וכן בשאר כל המצות
"אני ה' אלהיכם" - (יבמות ה) אתה ואביך חייבים בכבודי לפיכך לא תשמע לו לבטל את דברי.
"אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ, וְאֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ, אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (ויקרא יט, ג).
רש"י:
"ואת שבתותי תשמרו" - סמך שמירת שבת למורא אב, לומר אע"פ שהזהרתיך על מורא אב, אם יאמר לך "חלל את השבת" - אל תשמע לו וכן בשאר כל המצות
"אני ה' אלהיכם" - (יבמות ה) אתה ואביך חייבים בכבודי לפיכך לא תשמע לו לבטל את דברי.
אנונימי
שואל השאלה:
אז איל אני יכולה לשמור שבת ככה?
אז איל אני יכולה לשמור שבת ככה?
אנונימית
לא לעשות מלאכות אסורות, לא להנות מחילול של אחרים.
אנונימי
מה הבעיה בואי ננסה לפתור ביחד