6 תשובות
הוא לא הספיק לתפוח
וזה מה שבני ישראל אכלו כשהם יצאו ממצרים
זה קמח שלא תפח
כשבני ישראל יצאו ממצרים הם לא הספיקו להתפיח את הבצק שלהם ועם זה הם נשארו
3\
שואל השאלה:
^^זה לא בדיוק מה ששאלתי
שואל השאלה:
התכוונתי שממה מכינים מצה? מקמח, אבל בפסח אסור לאכול חמץ ומצה מותר לגמרי
קיים היתר הילכתי לאכילת מצא. תהליך ההכנה שלה מלווה בפיקוח רבני. זה הכל. גם עוגיות יין עשויות מקמח חיטה, אבל קיים היתר רבני (עדות ספרד) לאכול אותן כי בתהליך ההכנה שלהן הקמח מעורבב ביין ולכן התפיחה שלהן לא נעשית בעירוב של קמח ומים. זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל מדובר בהיתר הילכתי, במסורת ישראל. אין כאן עניין של הגיון, יש כאן עניין אמוני ופרשנות החוקים הדתיים.
חמץ זה קמח שבא במגע עם מים וכתוצאה מזה תפח.
האיסור הוא על זה. מצה עשויה מאותו הקמח רק שהבצק שלה לא תפח ובגלל זה מותר לאכול
3\