15 תשובות
כן. דעות של שמאל וימין היו קיימות גם מלפני קום המדינה.
אנונימית
שואל השאלה:
ובן גורין הוא היה ימני או שאלני?
אנונימית
בן גוריון היה שמאלני סוציאליסט
אנונימית
בטח
היה ימין ושמאל.
רוב העם היה שמאל, אבל היו ימין.
רויזיוניסטים, לדוגמא הם ימנים, צאצאי התנועה הזו נקראים ליכודניקים.
רוב היישוב היהודי היה שמאל (הקיבוצים שאבו השראה מהקומוניזם). ההגנה ובן גוריון היו שמאל, ומפלגת מפא"י (העבודה כיום) ניצחה בקלות בבחירות לכנסת במשך 30 השנים הראשונות של המדינה.
^יש לציין שהשמאל של אז מבחינה ביטחונית הוא הרבה יותר דומה לימין של היום ואפילו יותר קיצוני ממנו.
ומכיוון שההבדל של ימין ושמאל בארץ הרבה יותר מזוהה מהבחינה הביטחונית, אני לא חושב שזה נכון לומר שמפא"י הם ממש העבודה של היום למרות שזאת אותה המפלגה, כי היא עברה שינויים מאוד גדולים.
אנונימי
^וואי המצב הוא בדיוק ה ה פ ך.

יהיה הרבה יותר נכון להגיד שהימין של פעם זה בערך השמאל של היום -
בגין, מנהיג הימין במשך עשורים ומייסד מפלגת הליכוד: מסר את כל חצי האי סיני (שטח שגדול מישראל פי 3) תמורת שלום.
לא שלום תמורת שלום, שלום תמורת שטח, בגין ה0מאלן...

יאללה נעבור למחליף של בגין, יצחק שמיר: כשכהנא עלה לנאום הוא אפילו לא רצה להיות באולם, הוא יצא מהמליאה כשהוא דיבר..
וואי שמיר הבוגד...

ונעבור למחליף של שמיר, ביבי נתניהו: שמסר את חברון לעראפת, תמורת.. אינתיפאדה.

וכמובן המחליף של ביבי, אריק שרון: שהודיע על נסיגה חד צדדית מרצועת עזה שהייתה שטח ישראלי עד אז.

אחח השמאל אממ הימין הימין של פעם..
זה לא נחשב ימין.
התכוונתי לזה שבן גוריון דן ברצינות על טרנספר, ובכללי הרוח של כל ההנהגה אז הייתה כזו
אנונימי
בגין לא נחשב ימין?
סיני זה מאוד שונה מיהודה ושומרון
זה פחות בעיה
אנונימי
^חברון זה ביו"ש..
ביבי ממש לא ימין
אנונימי
אני לא מעדר האהבלים שלו
אנונימי
בן גוריון היה שמאלני, ממפלגת מפאי.