12 תשובות
^^^את צודקת חלקית. כשהוא מגיע למעי הדק הוא עושה את הפירוק הסופי שלו לחד סוכרים.
בשום אופן לא יכול לקרות מצב שדו סוכר ייספג מהממברנה של המעי אל הדם מכמה סיבות:
1 - דו סוכרים הם מולקולות יחסית גדולות ולכן הן לא יכולות לחדור דרך הממברנה של המעי הדק אל הדם

2 - בכל פחמימה שהיא שאנחנו אוכלים (לא משנה אם זה רב סוכר, דו סוכר או חד סוכר) היא תמיד תמיד תעשה את הפירוק הסופי שלה במעי הדק לחד סוכרים כי היא חייבת לעבור אל הדם
שואל השאלה:
אוקי תודהה
ברור!!
ואם לא אז זה אומר שיש בעיה במערכת העיכול וצריך לעשות בדיקה ולקחת מזון דרך מזרקים
שואל השאלה:
גם אני חשבתי בהתחלה ככה כי תכלס זה עמילן שהוא רב סוכר, ורב סוכר מתפרק לגלוקוז
ובאתרים שראיתי רשום שהוא לא מתפרק לחד סוכר
אז תודה בכל מקרה
שואל השאלה:
רב סוכר חוץ מתאית..
כן נכון
רב סוכר מתפרק לדו סוכר ודו סוכר מתפרק בהמשך לחד סוכרים (וזה התוצר הסופי של הפחמימות)
נכון צודקת. תאית לא מתפרק בגוף האדם כי אין לנו בגוף את האנזים שמפרק אותו.
תאית זה הדופן של הצמחים כמו תירס, עגבניות כל אלה
לא. בתפוח אדמה יש עמילן, רב סוכר. בעזרת עמילאז הוא מתפרק לדו סוכרים
יש בתפוח אדמה עמילן שזה רב סוכר שבמערכת העיכול מתפרק לחד סוכר
שואל השאלה:
אז זה כן מתפרק לחד סוכר או לא?