9 תשובות
כן
אסור
ממש לא נורא, ספרדים לא מחמירים בזה כל עוד נזהרים שלא לבלוע מן המים, אשכנזים כן נוהגים להחמיר (חוץ מאלה שזה ממש מצער אותם).
^ זה לא, גם מי ששבר את הצום - חייב להמשיך להתענות.
^ זה לא, גם מי ששבר את הצום - חייב להמשיך להתענות.
אנונימי
שואל השאלה:
בבקשה רק מי שצם שיענה יש לי שיעור היום ולא באלי לבוא מסריחה
בבקשה רק מי שצם שיענה יש לי שיעור היום ולא באלי לבוא מסריחה
אנונימית
אנונימי הראשון שכתב - לא נמאס לך לגרום לאנשים אחרים לבוא לידי עבירה? זה חמור מאוד. אבל בכל זאת הקב"ה מעריך אותך. אחותי הינה תשובה 3>
זה מהידברות =]
ראוי שלא לצחצח שיניים בתענית אסתר, אך אם מצטער אפשר להקל, רק יזהר לכפוף ראשו כדי שלא יבלע מהמים.
מקורות: ראה שלחן ערוך אורח חיים (סימן תקסז סעיף ג) ומשנה ברורה (ס"ק יא) ושו"ת מנחת יצחק חלק ד' (סימן קט) וחזון עובדיה ארבע תעניות (עמודים כז-כח).
אם את ממש נהיית עצובה מזה את יכולה לצחצח שיניים אבל תטי את הראש כלפי מטה כדי שלא יכנסו מים בזמן הציחצוח. מקווה שעזרתי 3)))
זה מהידברות =]
ראוי שלא לצחצח שיניים בתענית אסתר, אך אם מצטער אפשר להקל, רק יזהר לכפוף ראשו כדי שלא יבלע מהמים.
מקורות: ראה שלחן ערוך אורח חיים (סימן תקסז סעיף ג) ומשנה ברורה (ס"ק יא) ושו"ת מנחת יצחק חלק ד' (סימן קט) וחזון עובדיה ארבע תעניות (עמודים כז-כח).
אם את ממש נהיית עצובה מזה את יכולה לצחצח שיניים אבל תטי את הראש כלפי מטה כדי שלא יכנסו מים בזמן הציחצוח. מקווה שעזרתי 3)))
^ מה לא בסדר בתשובה שלי^^^^?
או שהיה פה עוד אנונימי ומחקו לו תשובה?
או שהיה פה עוד אנונימי ומחקו לו תשובה?
אנונימי
^ הגיוני. אגב, זאת^^^ בת.
אנונימי
שואל השאלה:
בסוף לא צחצחתי ושמרתי עד הערב
בסוף לא צחצחתי ושמרתי עד הערב
אנונימית
כל הכבוד!
אנונימי
באותו הנושא: