59 תשובות
לרוב האנשים שטוענים את זה הם לא אנשים משכילים שלמדו על הנושא של הסכסוך הישראלי פלסטיני
שואל השאלה:
הבעיה שהשמאל דווקא כן משכיל
הבעיה שהשמאל דווקא כן משכיל
אנונימי
העניין הוא שלאף אחד לא אכפת מה קרה לפני 2000 שנים.
אכפת ממאה השנים האחרונות, אולי 200.
שבהן היו ערבים בישראל, ורק אז הגיעו היהודים.
אכפת ממאה השנים האחרונות, אולי 200.
שבהן היו ערבים בישראל, ורק אז הגיעו היהודים.
שואל השאלה:
זו הבעיה של אנשים, למה לפני 2000 שנה לא נחשב? הכל עניין יחסי אני יכול להגיד שגם מאה שנה זה יותר מדי זמן וזה לא נחשב
זו הבעיה של אנשים, למה לפני 2000 שנה לא נחשב? הכל עניין יחסי אני יכול להגיד שגם מאה שנה זה יותר מדי זמן וזה לא נחשב
אנונימי
זה אנשים חולים שמעדיפים ערבים על פני יהודים.
ממש לא אכפת לי מה "צבא הכיבוש" עושה לערבים, אכפת לי מה הערבים עושים ליהודים.
ארץ ישראל משתי גדות נהר הירדן שייכת ליהודים ורק ליהודים, אם למישהו יש בעיה עם זה שיעבור לגור בארץ אחרת.
ממש לא אכפת לי מה "צבא הכיבוש" עושה לערבים, אכפת לי מה הערבים עושים ליהודים.
ארץ ישראל משתי גדות נהר הירדן שייכת ליהודים ורק ליהודים, אם למישהו יש בעיה עם זה שיעבור לגור בארץ אחרת.
^^יש בעיה עם לומר 100 שנה לא נחשב.
אנשים חיים מכירים אנשים מלפני 100 שנה, יש גם אנשים שמכירים מלפני 200.
אבל לפני 2000?
תן לי שם של מישהו שסיפר לך שהוא מכיר מישהו שמכיר מישהו שהיה שם, אה אין לך? למה? כי זה כל כך רחוק בהיסטוריה שלנו?
כן, אין ספק שיהודים היו בארץ לפני 2000 שנים.
יש ספק בנוגע לשאלה חשובה יותר, האם זה משפיע לנו על החיים?
אנשים חיים מכירים אנשים מלפני 100 שנה, יש גם אנשים שמכירים מלפני 200.
אבל לפני 2000?
תן לי שם של מישהו שסיפר לך שהוא מכיר מישהו שמכיר מישהו שהיה שם, אה אין לך? למה? כי זה כל כך רחוק בהיסטוריה שלנו?
כן, אין ספק שיהודים היו בארץ לפני 2000 שנים.
יש ספק בנוגע לשאלה חשובה יותר, האם זה משפיע לנו על החיים?
^ למה רצחו את הרב אברהם שלמה זלמן צורף בשנת 1851?
100 שנה לפני שהקימו את צבא "הכיבוש", 100 שנים לפני הקמת מדינת ישראל, 30 שנה לפני העלייה הראשונה.
למה הערבים רצחו אותו? רק כי הוא יהודי!
היו כאן כמה אלפי יהודים ובכל זאת רצחו אותו! על מה ולמה? כיבוש? איזה כיבוש היה בשנת 1851?
100 שנה לפני שהקימו את צבא "הכיבוש", 100 שנים לפני הקמת מדינת ישראל, 30 שנה לפני העלייה הראשונה.
למה הערבים רצחו אותו? רק כי הוא יהודי!
היו כאן כמה אלפי יהודים ובכל זאת רצחו אותו! על מה ולמה? כיבוש? איזה כיבוש היה בשנת 1851?
^כי יש אנשים רעים.
יש אלפי רציחות כל שנה, גם בישראל, לא הכל קשור ל"יהודים מול ערבים".
יש אלפי רציחות כל שנה, גם בישראל, לא הכל קשור ל"יהודים מול ערבים".
שואל השאלה:
כל עוד ידוע שהיינו כאן לפני 2000 שנה (שכמובן זה מוכח אין חולק על זה) מבחינתי אין הבדל 100 או 2000 שנה, מדינת ישראל בסופו של היום שייכת ליהודים הכל עניין של אם אתה אדם של "פתאום קם אדם בבוקר הוא מחליט שהוא עם" - משמע הציונות שהם החליטו שצריכה להיות לנו מדינה ולעלות, או שאתה אדם שבמהות שלך חיכית 2000 שנה לחזור לארצך
כל עוד ידוע שהיינו כאן לפני 2000 שנה (שכמובן זה מוכח אין חולק על זה) מבחינתי אין הבדל 100 או 2000 שנה, מדינת ישראל בסופו של היום שייכת ליהודים הכל עניין של אם אתה אדם של "פתאום קם אדם בבוקר הוא מחליט שהוא עם" - משמע הציונות שהם החליטו שצריכה להיות לנו מדינה ולעלות, או שאתה אדם שבמהות שלך חיכית 2000 שנה לחזור לארצך
אנונימי
הלאומיות התחילה באירופה במאה ה18 וה19, השלב שבו כל עם החליט שהוא רוצה מדינה.
אבל אצל היהודים זה שונה, עם ישראל תמיד רצה מדינה, מהרגע שיצאנו ממצרים והגענו לארץ ישראל התחלנו בלבנות את השלטון היהודי, 3000 שנה לפני שהתחילה הלאומיות בשאר העמים. לאחר מכן בנינו מדינה חשמונאית, 2000 שנה לפני שהתחילה הלאומיות בשאר העמים. בסוף קמה התנועה הציונית יחד עם שאר התנועות הלאומיות.
אבל אצל היהודים זה שונה, עם ישראל תמיד רצה מדינה, מהרגע שיצאנו ממצרים והגענו לארץ ישראל התחלנו בלבנות את השלטון היהודי, 3000 שנה לפני שהתחילה הלאומיות בשאר העמים. לאחר מכן בנינו מדינה חשמונאית, 2000 שנה לפני שהתחילה הלאומיות בשאר העמים. בסוף קמה התנועה הציונית יחד עם שאר התנועות הלאומיות.
^^זה שמבחינתך אין הבדל לא אומר שאין הבדל.
יש ערבים שחיים היום שגורשו והוברחו מהבתים שלהם ביפו ועכו.
אי אפשר להתעלם מזה שהקשר שלהם לארץ הוא רב דורי, לעיתים הרבה יותר מזה של היהודים בארץ שברובם הגדול מגיעים ממדינות אחרות.
יש ערבים שחיים היום שגורשו והוברחו מהבתים שלהם ביפו ועכו.
אי אפשר להתעלם מזה שהקשר שלהם לארץ הוא רב דורי, לעיתים הרבה יותר מזה של היהודים בארץ שברובם הגדול מגיעים ממדינות אחרות.
^^עם ישראל שכח שהוא עם באמצע.
למרות שתמיד היה רצון למדינה, במשך 2000 שנים החוקים שהנהיגו את העם היהודי קבעו שאסור לנו להקים אחת, או אפילו לעלות לארץ.
למרות שתמיד היה רצון למדינה, במשך 2000 שנים החוקים שהנהיגו את העם היהודי קבעו שאסור לנו להקים אחת, או אפילו לעלות לארץ.
^ אז מה אתה מציע? להעיף מפה את כל היהודים ולהחזיר אותם לתאי הגזים באירופה?
ומה נגיד לערבים? אנחנו מבינים שגנבנו לכם את השטח אז קחו חצי ממה שגנבנו?
אנחנו לא עם כובש, אנחנו העם היהודי וארץ ישראל הובטחה רק לנו.
למרות זאת, הצענו לערבים חצי מהמדינה, הם סירבו. הם פתחו במלחמה, הם הפסידו. אתם הפסדתם, אתם מפסידים.
ומה נגיד לערבים? אנחנו מבינים שגנבנו לכם את השטח אז קחו חצי ממה שגנבנו?
אנחנו לא עם כובש, אנחנו העם היהודי וארץ ישראל הובטחה רק לנו.
למרות זאת, הצענו לערבים חצי מהמדינה, הם סירבו. הם פתחו במלחמה, הם הפסידו. אתם הפסדתם, אתם מפסידים.
^אני מציע למדינת ישראל לזכור שהיא לא אלוהים ולשמור קצת על צניעות.
היום בארץ יש יותר ערבים מיהודים, וכל עוד אנחנו לא רוצים שהם יהיו חלק מהמדינה אנחנו צריכים דרך להיפרד מהם.
עד היום שנהיה מוכנים לרצוח מליוני אנשים או לגרש מפה בכוח מליוני אנשים, הפתרון היחיד שיש לנו זה פתרון שתי המדינות.
ולא ממש אכפת לי מה נגיד לערבים, אכפת לי שהם לא יהיו במדינה שלי.
היום בארץ יש יותר ערבים מיהודים, וכל עוד אנחנו לא רוצים שהם יהיו חלק מהמדינה אנחנו צריכים דרך להיפרד מהם.
עד היום שנהיה מוכנים לרצוח מליוני אנשים או לגרש מפה בכוח מליוני אנשים, הפתרון היחיד שיש לנו זה פתרון שתי המדינות.
ולא ממש אכפת לי מה נגיד לערבים, אכפת לי שהם לא יהיו במדינה שלי.
^ גם אני רוצה שהם לא יהיו במדינה שלי
אבל הפיתרון הוא לא לתת להם שטח אסטרטגי ביהודה ושומרון שדרכו הם יוכלו להתמקם ולשגר עלינו טילים בדיוק כמו שהם עושים עכשיו מרצועת עזה. הרי יהודה ושומרון אלו נקודות תצפית שדרכם ניתן לראות את כל אזור כפר סבא והשרון, אם החמאס ישלוט על השומרון החמאס ישלוט גם על השרון.
לכן הפיתרון זה רילוקיישן מרצון, לגרום להם לעזוב מרצונם החופשי בתמורה לכסף למדינות אחרות
אבל הפיתרון הוא לא לתת להם שטח אסטרטגי ביהודה ושומרון שדרכו הם יוכלו להתמקם ולשגר עלינו טילים בדיוק כמו שהם עושים עכשיו מרצועת עזה. הרי יהודה ושומרון אלו נקודות תצפית שדרכם ניתן לראות את כל אזור כפר סבא והשרון, אם החמאס ישלוט על השומרון החמאס ישלוט גם על השרון.
לכן הפיתרון זה רילוקיישן מרצון, לגרום להם לעזוב מרצונם החופשי בתמורה לכסף למדינות אחרות
כי אתה לא יכול לבוא לבן אדם עם ספר ולהגיד לו תראה כתוב כאן שהארץ שלי תתחפף:)
^ לא תתחפף, אבל כן קח כסף ואם מתחשק לך לעזוב תעזוב
ואם לא מתחשק לך לעזוב אל תעזוב הכל בסדר
והרבה יעזבו בשביל כסף
ואם לא מתחשק לך לעזוב אל תעזוב הכל בסדר
והרבה יעזבו בשביל כסף
^השאלה היא רק לאן הם יעזבו וכמה כסף זה יקח.
איך אתה משכנע מדינה לקחת 7 מיליונים אנשים עניים ולא משכילים מפה שאף אחד לא רוצה?
איך אתה משכנע מדינה לקחת 7 מיליונים אנשים עניים ולא משכילים מפה שאף אחד לא רוצה?
כי מבחינה הגדרתית זה כיבוש גם אלסס לורין הוא שטח שהיה גרמני וצרפתי ובכל זאת כל פעם גרמניה וצרפת כובשות אותו זו מזו שוב ושוב שטח ישראל נכבש ברובו במלחמות ישראל מידי המדינות השכנות שלנו ובמלחמת העצמאות ממפת החלוקה זה כיבוש היסטורית זה כיבוש זה לה משנה איזה עם יושב בשטח זה משנה העובדה שהשטח נלקח לשלטון אחר
כשה אנחנו קוראים לסיום הכיבוש הקריאה היא ברובה נגד שטחי יהודה ושומרון והיא קריאה לא רק ליציאת הכוחות הצבאיים מהשטחים אלא הפסקת העריצות היהודית שמתבטעת בעיקר במתנחלים יהודים שפוגעים בשטחים ואזרחים פלסטינאים ללא כל הפרעה מצד הגוף המחוקק
קריאה לחיפוש פיתרון מדיני שיטיב עם שני הצדדים וישים סוף להרג ושנאה המיותרת
כשה אנחנו קוראים לסיום הכיבוש הקריאה היא ברובה נגד שטחי יהודה ושומרון והיא קריאה לא רק ליציאת הכוחות הצבאיים מהשטחים אלא הפסקת העריצות היהודית שמתבטעת בעיקר במתנחלים יהודים שפוגעים בשטחים ואזרחים פלסטינאים ללא כל הפרעה מצד הגוף המחוקק
קריאה לחיפוש פיתרון מדיני שיטיב עם שני הצדדים וישים סוף להרג ושנאה המיותרת
שואל השאלה
אני אגיד לך את זה ככה אתה לא מכיר את ההסטוריה בדיוק כמו שהשמאלנים הטוענים לכיבוש ודיכוי הפלסטינים לא מכיר אותה
הטענה הנפוצה שהשתרשה כל כך חזק עד שכולם מתייחסים אליה כאל מובן מאליו היא שלפני הקמת המדינה היו פה רק ערבים
כאשר הקימו את המדינה כבשנו שטחים ששייכים לערבים מאז ומקדם (לפחות 2000 שנים).
אז הנה סוד קטן זה לא נכון.
אם אתה לא מכיר בעובדה הזאת למה אתה מצפה שאנשים לא יחשבו שיש פה כיבוש ואפרטהייד?
אני אגיד לך את זה ככה אתה לא מכיר את ההסטוריה בדיוק כמו שהשמאלנים הטוענים לכיבוש ודיכוי הפלסטינים לא מכיר אותה
הטענה הנפוצה שהשתרשה כל כך חזק עד שכולם מתייחסים אליה כאל מובן מאליו היא שלפני הקמת המדינה היו פה רק ערבים
כאשר הקימו את המדינה כבשנו שטחים ששייכים לערבים מאז ומקדם (לפחות 2000 שנים).
אז הנה סוד קטן זה לא נכון.
אם אתה לא מכיר בעובדה הזאת למה אתה מצפה שאנשים לא יחשבו שיש פה כיבוש ואפרטהייד?
אנוכי=אני
לא לשכנע 7 מיליון, נשכנע פחות לעזוב
חלק יעזבו חלק יישארו
מספיק ש500,000 עוזבים וכבר היהודים יהיו הרוב בארץ ישראל
אחרי שאנחנו הרוב אפשר לדון על פיתרון לסכסוך, אבל צריכים להיות בשביל זה 3 כללי אצבע:
1. היהודים הם הרוב בארץ ישראל
2. אף יהודי לא יגורש מביתו
3. מדינת ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית
לא לשכנע 7 מיליון, נשכנע פחות לעזוב
חלק יעזבו חלק יישארו
מספיק ש500,000 עוזבים וכבר היהודים יהיו הרוב בארץ ישראל
אחרי שאנחנו הרוב אפשר לדון על פיתרון לסכסוך, אבל צריכים להיות בשביל זה 3 כללי אצבע:
1. היהודים הם הרוב בארץ ישראל
2. אף יהודי לא יגורש מביתו
3. מדינת ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית
אנוכי=אני
מדינת ישראל גם במלחמת העצמאות וגם בכל המלחמות שאחרי זה לא גירשה ערבים לא מיפו לא מעכו לא מחיפה ולא משום עיר אחרת
לראיה תושבי אבו גוש שנשארו במקום שלהם לאורך כל המלחמות בשלום שלווה שקט וביטחון.
מדינת ישראל גם במלחמת העצמאות וגם בכל המלחמות שאחרי זה לא גירשה ערבים לא מיפו לא מעכו לא מחיפה ולא משום עיר אחרת
לראיה תושבי אבו גוש שנשארו במקום שלהם לאורך כל המלחמות בשלום שלווה שקט וביטחון.
מה הקדר?
היינו פה לפניכם אלפי שנים אף.אחד לא מכחיש את זה
אבל זה לא קשור לעובדה שאנחנו לא היינו פה באלפיים שנה האחרונות ומישהו אחר היה פה
ואז כבשנו לו את השטח
מוצדק לא מוצדק זה משהו אחר
היינו פה לפניכם אלפי שנים אף.אחד לא מכחיש את זה
אבל זה לא קשור לעובדה שאנחנו לא היינו פה באלפיים שנה האחרונות ומישהו אחר היה פה
ואז כבשנו לו את השטח
מוצדק לא מוצדק זה משהו אחר
^ הציעו להם חצי חצי, הם פתחו במלחמה והם הפסידו.
אם הם היו מסכימים לתוכנית החלוקה הייתה להם מדינה ממזמן
אם הם היו מסכימים לתוכנית החלוקה הייתה להם מדינה ממזמן
אנשים שאין להם מידע בסיסי אנשים שחושבים שאם הם לא יתייחסו להיסטוריה אז היא פשוט תעלם
^^^^^היהודים יהיו הרוב בארץ ל10-15 שנים עד שהערבים הם שוב רוב...
ואז שוב נצטרך לשכנע כמה מאות אלפי ערבים לעזוב?
ואפילו אם נצליח למצוא 500 אלף שמוכנים לעזוב, מי בדיוק רוצה לקחת 500 אלף עניים וחסרי השכלה אליו?
^^^^במלחמת העצמאות המדינה השמידה עשרות כפרים ערביים, ומיד לאחר המלחמה כל כפר שננטש מתושביו הוחרב כדי שהם לא יוכלו לחזור.
היו כפרים שנשארו, שהם מיעוט, הרוב הגדול הושמד.
ואז שוב נצטרך לשכנע כמה מאות אלפי ערבים לעזוב?
ואפילו אם נצליח למצוא 500 אלף שמוכנים לעזוב, מי בדיוק רוצה לקחת 500 אלף עניים וחסרי השכלה אליו?
^^^^במלחמת העצמאות המדינה השמידה עשרות כפרים ערביים, ומיד לאחר המלחמה כל כפר שננטש מתושביו הוחרב כדי שהם לא יוכלו לחזור.
היו כפרים שנשארו, שהם מיעוט, הרוב הגדול הושמד.
^ לא מדויק, אחרי ש500,000 יעזבו אנחנו נהיה הרוב ונמשיך להיות הרוב. שיעור הילודה אצל הערבים בירידה, שיעור הילודה אצל היהודים בעלייה.
ומדובר ב500,000 פועלים שיכולים להזניק את הכלכלה הירדנית הגוססת, במיוחד ירדן שיש לה מחסור אדיר במים.
בתמורה לתעלת הימים וכסף, ירדן יקבלו את הערבים.
נפתח משא ומתן עם ירדן כדי לבדוק את ההיתכנות של הפיתרון, עד עכשיו לא עשו את זה אז שלפחות יהיה משא ומתן בנושא ונבדוק את ההשלכות.
ומדובר ב500,000 פועלים שיכולים להזניק את הכלכלה הירדנית הגוססת, במיוחד ירדן שיש לה מחסור אדיר במים.
בתמורה לתעלת הימים וכסף, ירדן יקבלו את הערבים.
נפתח משא ומתן עם ירדן כדי לבדוק את ההיתכנות של הפיתרון, עד עכשיו לא עשו את זה אז שלפחות יהיה משא ומתן בנושא ונבדוק את ההשלכות.
^אתה זוכר את אירועי ספטמבר השחור?
ירדן גירשה אלפי פלסטינים משטחה, והיא גם שללה למליונים אחרים אזרחות.
ירדן הייתה שמחה לקבל אותם-אם הם היו משכילים, עד אז ירדן לא רק שלא רוצה היא בתוקף מסרבת, וכן, שאלנו אותם.
ירדן גירשה אלפי פלסטינים משטחה, והיא גם שללה למליונים אחרים אזרחות.
ירדן הייתה שמחה לקבל אותם-אם הם היו משכילים, עד אז ירדן לא רק שלא רוצה היא בתוקף מסרבת, וכן, שאלנו אותם.
^ נפתח במשא ומתן, העיקר שתהיה את האופציה הזו על השולחן כדי שנוכל ליישם אותה במידה ונצטרך
פיתרון לסכסוך לא יכול להיות רק שתי מדינות או רק טרנספר או רק מדינה אחת, צריך לשלב
פיתרון לסכסוך לא יכול להיות רק שתי מדינות או רק טרנספר או רק מדינה אחת, צריך לשלב
^היא על השולחן, ירדן סירבה לה.
כבר מספר פעמים שהיא סירבה לה.
בשנים האחרונות היא אפילו פועלת במפורש כדי להרחיק אותה.
כבר מספר פעמים שהיא סירבה לה.
בשנים האחרונות היא אפילו פועלת במפורש כדי להרחיק אותה.
^ סעודיה, קטר, לבנון... לא חסר מדינות ערביות קיימות. אין סיבה להקים מדינה ערבית נוספת.
נפתח במשא ומתן, נמצא את המדינה שתסכים לקבל מיליארדי שקלים בתמורה לאכלוס 500,000 ערבים
נפתח במשא ומתן, נמצא את המדינה שתסכים לקבל מיליארדי שקלים בתמורה לאכלוס 500,000 ערבים
זה לא קשור לשאלת ה"מי היה כאן קודם?" (שגם היא קצת מסובכת בפני עצמה), אלא לשאלת ה"האם צה"ל מחזיק בשטחים מחוץ לריבונות מדינת ישראל בשלטון צבאי שכולל גם ביצוע פשעי מלחמה?"
התשובה לשאלה זו היא "כן".
התשובה לשאלה זו היא "כן".
^ הייתה מלחמה והם הפסידו
אני לא מכיר עוד מקום בעולם שבו מי שהפסיד במלחמה מקבל שטח טריטוריאלי בחינם
ותראה לי פשע מלחמה שלוחמי צה''ל עשו כי בינתיים אני ראיתי לוחמי צה''ל שלקחו את הגרביים שלהם ונתנו למסתננים לפליטים ולערבים כדי שיהיה להם גרביים
אני לא מכיר עוד מקום בעולם שבו מי שהפסיד במלחמה מקבל שטח טריטוריאלי בחינם
ותראה לי פשע מלחמה שלוחמי צה''ל עשו כי בינתיים אני ראיתי לוחמי צה''ל שלקחו את הגרביים שלהם ונתנו למסתננים לפליטים ולערבים כדי שיהיה להם גרביים
צה"ל ירה על עיתונאים, ויותר מפעם אחת.
^ תראה לי הוכחה ששירין נורתה על ידי צה''ל
שואל השאלה:
^^הוכחות בבקשה
^^הוכחות בבקשה
אנונימי
לא דיברתי על שירין.
גופרן וראסנה, לדוגמה, נורתה בחזה על ידי חייל צה"ל בדרכה לעבודה בחברון.
אחמד אבו חוסיין נהרג על ידי צה"ל בחאן יונס, תוך כדי סיקור של "צעדת השיבה" שנערכה בסוף מרץ 2022.
יש עוד, כמובן.
גופרן וראסנה, לדוגמה, נורתה בחזה על ידי חייל צה"ל בדרכה לעבודה בחברון.
אחמד אבו חוסיין נהרג על ידי צה"ל בחאן יונס, תוך כדי סיקור של "צעדת השיבה" שנערכה בסוף מרץ 2022.
יש עוד, כמובן.
שואל השאלה:
אתה נתת את הדוגמא של העיתונאים להראות ביצוע פשעי מלחמה של ישראל, מסכים שזה קרה, אני לא יודע בדיוק מה פרטי המקרה עם העיתונאי למשל אחד אבו חסאן, עד כמה קרוב הוא התקרב לגדר ויכול להיות שבגלל זה ירו בו וכדו'. אבל אתה מודע לזה שאין לערבים זכות לדבר על פשעי מלחמה כשהם רוצחים / קוראים לרצוח כל שני וחמישי?
אתה נתת את הדוגמא של העיתונאים להראות ביצוע פשעי מלחמה של ישראל, מסכים שזה קרה, אני לא יודע בדיוק מה פרטי המקרה עם העיתונאי למשל אחד אבו חסאן, עד כמה קרוב הוא התקרב לגדר ויכול להיות שבגלל זה ירו בו וכדו'. אבל אתה מודע לזה שאין לערבים זכות לדבר על פשעי מלחמה כשהם רוצחים / קוראים לרצוח כל שני וחמישי?
אנונימי
רוב הפלסטינים שמדברים נגד פשעי המלחמה מעולם לא ביצעו פיגוע בעצמם.
^ שקר. מי זו ליילה ח'אלד?
זה לא רלוונטי שלפני אלפיים שנה הייתה פרובינציה יהודית באזור הזה כי אחרי המרד היא הורחבה בידי האימפריה הרומית ודורות רבים יהודים היו מיעוט בארץ ורובם חיו בארצות אחרות.
כשהעליות התחילו לא העולים ולא הוריהם ולא סביהם ולא הורי סביבם ולא סבי סביבם ידעו את הארץ. משמע, למרות שהם צאצאי ילידים הם כבר אינם ילידים כי דורות רבים שאותן קהילות של יהודים לא היו בארץ, לא היו להם סיפורים של הסב או הסבה או סבי הסבה לגבי החיים בארץ או בית שהיה של המשפחה. הסיפורים על הארץ הם סיפורים של התנ"ך פשוט כי בערך אלפיים שנה המשפחות האלה כבר לא חיו בארץ.
בניגוד להם הפלסטינים חיו בארץ הזאת במשך דורות, הוריהם וסביהם והורי סביבם וסבי סביבם חיו כאן ואין להם בית אחר.
כשהיהודים עלו לארץ הם באו ליצור פה רוב יהודי, כלומר במידה מסויימת 'להחליף' את הערבים בתור הדמוגרפיה השולטת. זאת לא שאלה של אם הייתה פה ישות פוליטית פלסטינית או אם הם היו פה היסטורית לפני שהיו פה יהודים, אלא זה עניין של ילידים, כלומר אנשים שחיו פה ואלה החיים היחידים שהם ידעו והוריהם ידעו וסביהם ידעו, שנעקרו מבתיהם ובאו לכפות עליהם שלטון זר.
אינני אומר שאין ליהודים שום זכות לשבת בארץ ואני בהחלט לא מצדיק את הטרור אבל אי־אפשר להעמיד פנים ששני הצדדים טוענים את אותם טיעונים, הטיעון של הפלסטינים אינו שהייתה להם מדינה פלסטינית פעם פה כמו שהטיעון של היהודים אינו שהם חיו בארץ במשך דורות עד שהפלסטינים באו להקים פה מדינה פלסטינית.
כשהעליות התחילו לא העולים ולא הוריהם ולא סביהם ולא הורי סביבם ולא סבי סביבם ידעו את הארץ. משמע, למרות שהם צאצאי ילידים הם כבר אינם ילידים כי דורות רבים שאותן קהילות של יהודים לא היו בארץ, לא היו להם סיפורים של הסב או הסבה או סבי הסבה לגבי החיים בארץ או בית שהיה של המשפחה. הסיפורים על הארץ הם סיפורים של התנ"ך פשוט כי בערך אלפיים שנה המשפחות האלה כבר לא חיו בארץ.
בניגוד להם הפלסטינים חיו בארץ הזאת במשך דורות, הוריהם וסביהם והורי סביבם וסבי סביבם חיו כאן ואין להם בית אחר.
כשהיהודים עלו לארץ הם באו ליצור פה רוב יהודי, כלומר במידה מסויימת 'להחליף' את הערבים בתור הדמוגרפיה השולטת. זאת לא שאלה של אם הייתה פה ישות פוליטית פלסטינית או אם הם היו פה היסטורית לפני שהיו פה יהודים, אלא זה עניין של ילידים, כלומר אנשים שחיו פה ואלה החיים היחידים שהם ידעו והוריהם ידעו וסביהם ידעו, שנעקרו מבתיהם ובאו לכפות עליהם שלטון זר.
אינני אומר שאין ליהודים שום זכות לשבת בארץ ואני בהחלט לא מצדיק את הטרור אבל אי־אפשר להעמיד פנים ששני הצדדים טוענים את אותם טיעונים, הטיעון של הפלסטינים אינו שהייתה להם מדינה פלסטינית פעם פה כמו שהטיעון של היהודים אינו שהם חיו בארץ במשך דורות עד שהפלסטינים באו להקים פה מדינה פלסטינית.
אנונימי
^^
אמרתי "רוב". מן הסתם, יש מיעוט שביצע פיגועי טרור, יצא מהם בחיים איכשהו, ואז המשיך לדבר בפומבי נגד צה"ל.
אמרתי "רוב". מן הסתם, יש מיעוט שביצע פיגועי טרור, יצא מהם בחיים איכשהו, ואז המשיך לדבר בפומבי נגד צה"ל.
כי הטענה הידועה שחיינו פה בעבר לא סותרת את העובדה שאנחנו מבצעים כיבוש, אתה יכול לקרוא לזה כיבוש מוצדק אבל זה עדיין כיבוש
"כיבוש" משמעותו עשיית עוול שלא כדין
זה לא המצב של ישראל כאשר ישראלים הקימו פה את הישוב הישראלי משכו לפה עשרות אלפי מהגרים ערבים שזכו בתנאי חיים טובים יותר ולאחר מכן סבלו מפעולות טרור נשק ורצח מסביבתם הערבית עד למצב של הכרזת מלחמה.
ישראל מגנה על עצמה (זה עוד לא הוכרז כפשע כיבוש) וממשיכה לשלוט באיזור יו"ש בשביל למנוע פיגועים הפרות סדר עד כמה שאפשר.
זה לא המצב של ישראל כאשר ישראלים הקימו פה את הישוב הישראלי משכו לפה עשרות אלפי מהגרים ערבים שזכו בתנאי חיים טובים יותר ולאחר מכן סבלו מפעולות טרור נשק ורצח מסביבתם הערבית עד למצב של הכרזת מלחמה.
ישראל מגנה על עצמה (זה עוד לא הוכרז כפשע כיבוש) וממשיכה לשלוט באיזור יו"ש בשביל למנוע פיגועים הפרות סדר עד כמה שאפשר.
לירות על עיתונאים ועל ילדים זו הגנה עצמית?
"במשפט הבינלאומי הפומבי, כיבוש או תפיסה לוחמתית הוא המצב בו טריטוריה נתפסה על ידי צבא עוין והיא נתונה בפועל תחת סמכותו."
אני לא רואה פה שום כיבוש הוא עשיית עוול שלא כדין
אני לא רואה פה שום כיבוש הוא עשיית עוול שלא כדין
^^ לרצוח חבר כנסת מכהן זה הגנה עצמית? למה רצחו את רחבעם זאבי?
והמדווח של סטיפס, לא אמרת לי מי זו ליילה חלאד.
^^מה קשור
אבל לפרוטוקול לרצוח 29מתפללים זו הגנה עצמית
להכנס לשטח ובאופן לא חוקי להתיישב ולבצע אירועי טרור זו הגנה עצמית
אבל לפרוטוקול לרצוח 29מתפללים זו הגנה עצמית
להכנס לשטח ובאופן לא חוקי להתיישב ולבצע אירועי טרור זו הגנה עצמית
ליברל שמרני
1. הרצח של רחבעם זאבי בוצע על ידי ארגון טרור, ולא על ידי גוף שממומן על ידי הממשלה.
2. עניתי לך כבר לגביה.
1. הרצח של רחבעם זאבי בוצע על ידי ארגון טרור, ולא על ידי גוף שממומן על ידי הממשלה.
2. עניתי לך כבר לגביה.
^ כל ארגוני הטרור שם ממומנים על ידי הממשלה.
מחבל לא משנה מאיזה ארגון מקבל קצבה חודשית מהרשות הפלסטינית.
בנוסף הרשות משלמת מיליונים ל "אלמנות ויתומים פלסטינים" (למקרה שהמחבל נוטרל בפיגוע, המשפחה שלו תקבל הרבה כסף אחרי מותו).
מחבל לא משנה מאיזה ארגון מקבל קצבה חודשית מהרשות הפלסטינית.
בנוסף הרשות משלמת מיליונים ל "אלמנות ויתומים פלסטינים" (למקרה שהמחבל נוטרל בפיגוע, המשפחה שלו תקבל הרבה כסף אחרי מותו).
אני יעשה קצת סדר
במקרה שחייל ירה על עיתונאי במכוון הוא פושע מלחמה ורוצח שפל ומקומו בכלא.
עיתונאי שנכנס לתוך שטח אש שבו חיילים נמצאים בסכנה מצד מחבלים וטרוריסטים וחוטף כדור בשוגג זה לא הופך את החייל לפושע מלחמה.
בשני המקרים האלה זה עדיין לא הופך את צהל לצבא כיבוש ואת ישראל למדינת אפרטהייד
כיבוש - טריטוריה על ידי צבא עוין
אין פה לא טריטוריה של הרשות הפלסטינית צהל נמצא בשטח b ושטח c ולא נכנס לשטח a למעט מקרים של סכנת חיים. וכמובן שאין פה צבא עוין.
תראה לי עוד צבא עוין שמציל חיים של פלסטיניים כמו צהל.
במקרה שחייל ירה על עיתונאי במכוון הוא פושע מלחמה ורוצח שפל ומקומו בכלא.
עיתונאי שנכנס לתוך שטח אש שבו חיילים נמצאים בסכנה מצד מחבלים וטרוריסטים וחוטף כדור בשוגג זה לא הופך את החייל לפושע מלחמה.
בשני המקרים האלה זה עדיין לא הופך את צהל לצבא כיבוש ואת ישראל למדינת אפרטהייד
כיבוש - טריטוריה על ידי צבא עוין
אין פה לא טריטוריה של הרשות הפלסטינית צהל נמצא בשטח b ושטח c ולא נכנס לשטח a למעט מקרים של סכנת חיים. וכמובן שאין פה צבא עוין.
תראה לי עוד צבא עוין שמציל חיים של פלסטיניים כמו צהל.
שטחי b גם מכילים אוכלוסייה פלסטינים והם אמורים לעבור לשליטת הרשות למרות שבפועל ישראל לא פועלת להעברת הסמכויות.
אנונימי
10% מהאוכלוסייה הפלסטינית נתונים בניהול אזרחי פלסטיני ושליטה בטחונית ישראלית
א. יהודה ושומרון הם בכל זאת לא שטחי ישראל abוc
ב. להזכירך גם רמת הגולן וחצי מירושלים הם מחוץ לקו הירוק
ג. תראה לי עוד צבא שמגן על מתנחלים ולא מונע אירועי טרור של אותם מתנחלים
ב. להזכירך גם רמת הגולן וחצי מירושלים הם מחוץ לקו הירוק
ג. תראה לי עוד צבא שמגן על מתנחלים ולא מונע אירועי טרור של אותם מתנחלים
^ יהודה ושומרון זה ללא ספק שטח ישראלי! ארץ ישראל היא משתי גדות נהר הירדן!
על הגדה המזרחית כבר ויתרנו, אז עכשיו אתה רוצה למסור בחינם גם את הגדה המערבית? לא תודה.
על הגדה המזרחית כבר ויתרנו, אז עכשיו אתה רוצה למסור בחינם גם את הגדה המערבית? לא תודה.
אז הפלסטינים שגרים בגדה הם אזרחי מדינת ישראל?
א. הם גם לא שטחי "פלסטין" אין פה שום טענה לכיבוש.
ב. אני רוצה שנייה להבין חלוקת בלפור ארץ ישראל השלימה או לפחות מה שמתקרב לזה על כל סיני וויתרנו.
היינו אמורים לקבל את כל ירדן שטחים עצומים על השטחים האלה אני לא שומע שום טענות של כיבוש ושחיתות.
על מה הוויכוח על שטחים מזעריים שבהם ישראל אפילו לא החלה ריבונות מלאה וגם זה רק בגלל שזאת הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים להבטיח את הבטיחות שלנו?
הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים לדאוג שלא ירצחו את התינוקות שלנו?
ג. כל הצבאות בעולם בערך?
אתה מדבר על תגובה לטרור יהודי איפה ראית שיש פה במדינה הזאת. גובה לטרור בכלל יהודי ערבי או טרור של ג'יאהד?
מה שקרה בחווארה אני לא מצדיק ולא מקל ראש אבל קצת פורפורציות תראה מה שקרה פה לאורך שנות הקיום המסעריות של מדינת ישראל הטרור היהודי אפילו לא ראוי לעלות על שולחן הדיונים בהתחשב בסדר הגודל שלו
ב. אני רוצה שנייה להבין חלוקת בלפור ארץ ישראל השלימה או לפחות מה שמתקרב לזה על כל סיני וויתרנו.
היינו אמורים לקבל את כל ירדן שטחים עצומים על השטחים האלה אני לא שומע שום טענות של כיבוש ושחיתות.
על מה הוויכוח על שטחים מזעריים שבהם ישראל אפילו לא החלה ריבונות מלאה וגם זה רק בגלל שזאת הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים להבטיח את הבטיחות שלנו?
הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים לדאוג שלא ירצחו את התינוקות שלנו?
ג. כל הצבאות בעולם בערך?
אתה מדבר על תגובה לטרור יהודי איפה ראית שיש פה במדינה הזאת. גובה לטרור בכלל יהודי ערבי או טרור של ג'יאהד?
מה שקרה בחווארה אני לא מצדיק ולא מקל ראש אבל קצת פורפורציות תראה מה שקרה פה לאורך שנות הקיום המסעריות של מדינת ישראל הטרור היהודי אפילו לא ראוי לעלות על שולחן הדיונים בהתחשב בסדר הגודל שלו
המדווח של סטיפס
נכון להיום לערבים בקו הירוק יש אזרחות ישראלית ולערבים מחוץ לקו הירוק יש אזרחות פלסטינית
בעזרת השם הערבים מחוץ לקו הירוק יעשו רילוקיישן ויהגרו למדינות ערביות אחרות בתמורה לכסף וקריירה
ואנחנו נוכל ליישב את כל ארץ ישראל מהגדה המערבית של נהר הירדן
אם כבר ויתרנו על הגדה המזרחית של נהר הירדן, מגיע לנו לקבל את הגדה המערבית של נהר הירדן.
נכון להיום לערבים בקו הירוק יש אזרחות ישראלית ולערבים מחוץ לקו הירוק יש אזרחות פלסטינית
בעזרת השם הערבים מחוץ לקו הירוק יעשו רילוקיישן ויהגרו למדינות ערביות אחרות בתמורה לכסף וקריירה
ואנחנו נוכל ליישב את כל ארץ ישראל מהגדה המערבית של נהר הירדן
אם כבר ויתרנו על הגדה המזרחית של נהר הירדן, מגיע לנו לקבל את הגדה המערבית של נהר הירדן.
באותו הנושא: