26 תשובות
אין דעה
כל עוד הם לא מתערבים בחיים שלא אני לא אתערב בשלהם
כל עוד הם לא מתערבים בחיים שלא אני לא אתערב בשלהם
זה באמת די מורכב בכלליות בוא נגיד שאנחנו עם ישראל ואם יש שם ילדים שאין להם מה לאכול אנחנו לא נשב ולא נעשה כלום
מה דעתך על קבוצה של אנשים?
לא יודע אחי הם קבוצה מילא היית אומר לי בן אדם ספציפי הייתי נותן לך דעה עליו
אבל על קבוצה שלמה? זה סתם להכליל
בגלל שרשמת לי בקיר ארשום, אני חושב שהם אנשום טובים אבל סגורים מדי. הייתי רוצה קצת פתיחות בנינו. זה חשוב לקירוב לבבות בנינו
לא יודע אחי הם קבוצה מילא היית אומר לי בן אדם ספציפי הייתי נותן לך דעה עליו
אבל על קבוצה שלמה? זה סתם להכליל
בגלל שרשמת לי בקיר ארשום, אני חושב שהם אנשום טובים אבל סגורים מדי. הייתי רוצה קצת פתיחות בנינו. זה חשוב לקירוב לבבות בנינו
לא מתחברת לקונספט
פינגווינים חמודים
נבו אח יקר אני מאמין באלוהים פשוט אלוהים בשבילי הוא כל הטוב והעונג שיש בעולם והשטן כל הרע והכאב הלא נחוץ בעליל וברית מילה גם עבורי לא נחוצה בעליל
כמו שאמרתי אין מה להתווכח בכלל זה דיון כנה ואנונימי ואם מישהו נפגע אני מתנצל אבל עדיין אני כנה ואומר שאם יש עוד מישהו שחשב כמוני יהיה נחמד לראות את זה בסך הכל אדם שלא תופס חיתוך ושחיטת תינוקות כמשהו מבורך לא חייב להיות מובטל אם הוא מוכן להתנצל ולקחת אחריות לא רוצה לפגוע באף אחג כי כמו שאמרתי מחנכים ככה מגיל 0 ואפילו חלקנו עברנו את זה כולל אותי ואולי לא רוצים להודות בטעות שעשו ההורים או הם בעצמם
כמו שאמרתי אין מה להתווכח בכלל זה דיון כנה ואנונימי ואם מישהו נפגע אני מתנצל אבל עדיין אני כנה ואומר שאם יש עוד מישהו שחשב כמוני יהיה נחמד לראות את זה בסך הכל אדם שלא תופס חיתוך ושחיטת תינוקות כמשהו מבורך לא חייב להיות מובטל אם הוא מוכן להתנצל ולקחת אחריות לא רוצה לפגוע באף אחג כי כמו שאמרתי מחנכים ככה מגיל 0 ואפילו חלקנו עברנו את זה כולל אותי ואולי לא רוצים להודות בטעות שעשו ההורים או הם בעצמם
gohan
אם ככה יש להם גם כאב טראומתי בזה ש8 ימים קודם חתכו להם את חבל הטבור. שזה פי כמה כואב. וניתקו אותם מהבית שלהם. והוציאו אותם לאוויר הפתוח.
אם ככה אל תדאג, אנחנו נוצרנו מלאי טראומה. כולנו פשוט מלאי טראומה....
אם ככה יש להם גם כאב טראומתי בזה ש8 ימים קודם חתכו להם את חבל הטבור. שזה פי כמה כואב. וניתקו אותם מהבית שלהם. והוציאו אותם לאוויר הפתוח.
אם ככה אל תדאג, אנחנו נוצרנו מלאי טראומה. כולנו פשוט מלאי טראומה....
הם אנשים בפני עצמם יש טובים ויש רעים כמו שיש ערבים טובים ורעים ונוצרים רעים וטובים
שהם נותנים דוגמא חיובובית לכל יהודי לאן יש לשאוף בעבודת ה' יתברך ויש ללמוד מהם.
אנונימי
צדיקים עצומים
סטודנט בפיזיקה אתה צודק לגמרי חבל הטבור נועד להעביר מינרלים וויטמינים חיוניים להתפתחות התינוק אבל הרוצחים ברפואה המודרנית חותכים אותו ישר ומזריקים לתינוק טרי בעולם כל מיני מחלות לגוף (שתינוק בא לעולם אפשר לשחק עם הביולוגיה הרבה מעבר לדימיון שלך) שלא נדבר על זה שחבל הטבור אמור להיות מחובר לפחות 40 דקות עד שכל החומרים החיוניים יועברו מהאם לתינוק
ללא ספק גם אחת הטראומות והפגיעות שנועדו להחליש את העם הנשלט
ללא ספק גם אחת הטראומות והפגיעות שנועדו להחליש את העם הנשלט
^אז לבטוח במי שאמר והיה העולם - זאת טעות?
אנונימי
מה שקרה במצרים לא מותאם לעולם שלנו של היום בכלל, מה שקרה במצרים עם הילודה של עם ישראל ואיך שהם הסתדרו עם הצאצאים זה ניסים מטורפים, היום ניסים לא קוראים מאז סוף תקופת הנבואה.
ואני לא אמרתי מלהימנע אמרתי שצריך להיות שקול בקטע הזה.
ואני לא אמרתי מלהימנע אמרתי שצריך להיות שקול בקטע הזה.
היו לי חוויות ממש לא נעימות עם חרידים ( אני נוצרייה ) אז אין לי ממש מה להגיד יש אנשים רעים ויש אנשיפ טובים
^^ אז זהו, שרבנו בחיי אר שהיום אפשר לראות ניסים יותר גדולים מאלה שהיו במצרים (למרות שהם נראים "טבעיים"): קיום של עם ישראל בין האומות - כיבשה בין שבעים זאבים.
אתה יודע מה אומרים רבנים של היום (שאם רבנו בחיי היו חי היום, מה היה אומר?): שהיום יש ניסים עוד יותר גדולים: שאברך מצליח להתקיים עם מגילה קטנה שהוא מקבל ולפרנס משפחה גדולה (הקב"ה מפרנס את החיילים שלו).
ומקווה שאתה לא חושב שיש מקום להפלה עקב שיקולים כלכליים.
אתה יודע מה אומרים רבנים של היום (שאם רבנו בחיי היו חי היום, מה היה אומר?): שהיום יש ניסים עוד יותר גדולים: שאברך מצליח להתקיים עם מגילה קטנה שהוא מקבל ולפרנס משפחה גדולה (הקב"ה מפרנס את החיילים שלו).
ומקווה שאתה לא חושב שיש מקום להפלה עקב שיקולים כלכליים.
אנונימי
gohan אתה סתם מעורר פרובוקציה מיותרת כשאתה אומא "לשחוט", יש לך את זה ביותר מוגזם?ואם אתה מאמין בתנ"ך אז איך אתה מסביר שאלוקים אמר לאברהם למול את שני בניו ושזה יהיה סימן לדורות? יש כאן פרדוקס, סייג לחוכמה שתיקה.
אנונימי חס וחלילה שאני חושב שיש מקום להפלה עקב שיקולים כלכליים.
אלא אם כן זה כתוצאה מאונס אז אני חושב שחד וחלק צריך לעשות את זה , אבל אך ורק במקרה הזה.
ברור שזה סוג של נס שאנחנו קיימים במשך 74 שנה בתוך מדינה מוקפת אויבים והתפתחנו בצורה מרשימה ביותר ביחס לזמן הקצר הזה, אבל אני חושב שלא צריך להביא משפחה לידי מצב של עוני בגלל מחסור בעבודה וקושי בגידול כלכלי של ילדים, אני חושב שמלכתחילה לא צריך להגיע למצב הזה.
אלא אם כן זה כתוצאה מאונס אז אני חושב שחד וחלק צריך לעשות את זה , אבל אך ורק במקרה הזה.
ברור שזה סוג של נס שאנחנו קיימים במשך 74 שנה בתוך מדינה מוקפת אויבים והתפתחנו בצורה מרשימה ביותר ביחס לזמן הקצר הזה, אבל אני חושב שלא צריך להביא משפחה לידי מצב של עוני בגלל מחסור בעבודה וקושי בגידול כלכלי של ילדים, אני חושב שמלכתחילה לא צריך להגיע למצב הזה.
איזה היתר הלכתי יש לעשות הפלה אם היה אונס?
^ פגיעה בנפש של האישה.
אבל אני ממש לא חושב שחייב שזה יהיה ככה, כמו שהוא אמר לך, תלוי איך היא לקחה את זה.
אבל אני ממש לא חושב שחייב שזה יהיה ככה, כמו שהוא אמר לך, תלוי איך היא לקחה את זה.
אנונימי
ברור שצריך אמונה אבל אסור לשלב ידיים ולומר שהכל יהיה טוב, דברים צריכים לבוא עם התאמצות.
זה כמו המשל עם האיש שטבע בים והיו לא כמה הזדמנויות לחילוץ אבל הוא צעק שהשם יעזור לו ובסוף הוא טבע ומת.
זה כמו המשל עם האיש שטבע בים והיו לא כמה הזדמנויות לחילוץ אבל הוא צעק שהשם יעזור לו ובסוף הוא טבע ומת.
^ ולהימנע להביא ילדים לעולם בגלל מצב כלכלי נוכחי - זה חלק מזה? זה מה שקרה במצרים בפרשת "שמות"?
אנונימי
בתור דתי אני חושב שהחברה החרדית היא חברה שמרנית מדי לחברה הישראלית שבה אנו חיים, אם זה בחוסר לימודי ליבה שמקשה על שילוב בתעסוקה בישראל, לוותר בכל מחיר על גיוס לצה"ל ( כשאני אומר בכל מחיר אז אני מתכוון לכך שנוצרים מצבים שבהם כל נער שלא מוצא את עצמו בישיבה עלול להדרדר לתרבות רעה, ואני חושב שהצבא זה אחלה פיתרון בשביל זה,ואני מדגיש שאני לא מדבר על מי שתורתו אומנותו כמובן), הבאת ילדים לעולם בלי הרבה התחשבות במצב הכלכלי ובכך לגדל את הילדים לתוך עוני ודוחק, הרבה פעמים האישה היא המפרנסת והבעל לומד בכולל דבר שצריך להפסיק מכיוון שכמעט בלתי אפשרי להתקיים ממשכורות זעומות(כמובן שאני לא בא להכליל אבל אלו בעיות שקיימות בחברה החרדית).
בכדי לא ליצור חוסר הבנה, חשוב להדגיש שברור שיש חרדים שמתגייסים ועובדים מן הסתם וטוב שכך וכל הכבוד לחלקים האלה בחברה הזאת.
בכדי לא ליצור חוסר הבנה, חשוב להדגיש שברור שיש חרדים שמתגייסים ועובדים מן הסתם וטוב שכך וכל הכבוד לחלקים האלה בחברה הזאת.
אוי
אנשים טובים שהטלוויזיה והרשתות מנסים להשחיר אותם ובתאכלס הם לא עושים כלום לא בסדר הפ אוהבים את כולם
בתור אחת שממלצרת אותם כמעט כל השבוע וכל שבוע אין קמצנים כאלה והם חוצפנים ברמות שבחיים לא יצא לי לפגוש מדברים בזלזול וחוסר כבוד כאילו חייבים להם משהו!!!!!!!
אנונימית
כאלה עם יראת שמיים כל הכבוד להם
כאלה שאכפת להם רק מבן אדם למקום ולא בן אדם לחבירו שהם עושים חילול השם ועדיף שיורידו את הכיפה ולא יתלבשו כחרדים
כאלה שאכפת להם רק מבן אדם למקום ולא בן אדם לחבירו שהם עושים חילול השם ועדיף שיורידו את הכיפה ולא יתלבשו כחרדים