4 תשובות
* הסחת דעת.
* ביצועים ירודים אם לא משתמשים בזה נכון.
* אינטראקציה חברתית מוגבלת.
* בעיות בבריאות (כאבי גב, צוואר, עיניים וכו')
* יותר קל לרמות במבחנים.
* תלות שתגרום לחוסר פיתוח חשיבה ביקורתית.
* חוסר שוויון במידה ולחלק מהתלמידים אין מחשב שהם יכולים להביא.
הסחת דעת: מחשבים וטלפונים יכולים להיות מקור להסחת דעת, במיוחד עבור תלמידים צעירים יותר. תלמידים עשויים להתפתות לבדוק מדיה חברתית, לשחק משחקים או לגלוש באינטרנט במקום להתמקד בשיעור.

בריאות: שימוש במחשבים ובטלפונים לפרקי זמן ממושכים עלול לגרום לבעיות בריאות גופניות כמו מאמץ בעיניים, כאבי ראש וכאבי צוואר וגב.

בריונות ברשת: השימוש במחשבים ובטלפונים עלול להוביל לבריונות ברשת ולצורות אחרות של הטרדה מקוונת, שעלולות להיות להן השפעות שליליות חמורות על בריאותם הנפשית ורווחתם של התלמידים.

רמאות: ייתכן שלתלמידים יהיה קל יותר לרמות במבחנים או מטלות תוך שימוש בטכנולוגיה, דבר שמערער את תהליך הלמידה ועלול לפגוע בשלמות מערכת החינוך.

אינטראקציה חברתית: השימוש בטכנולוגיה יכול גם להשפיע לרעה על האינטראקציה החברתית בכיתה, מכיוון שלתלמידים יש סיכוי נמוך יותר לעסוק זה בזה ועם המורה.


להלן מאמר קצר שכתבתי:

ככל שהטכנולוגיה השתלבה יותר ויותר בחיי היומיום שלנו, היא עשתה את דרכה גם לכיתה. אמנם יש בהחלט יתרונות לשימוש במחשבים ובטלפונים למטרות חינוכיות, אבל ישנן גם כמה סיבות לכך שזה אולי לא רעיון טוב ללמוד עם המכשירים האלה בכיתה.

אחד החששות העיקריים בשימוש במחשבים ובטלפונים בכיתה הוא נושא הסחת הדעת. עם מדיה חברתית, אפליקציות הודעות והסחות דעת אחרות במרחק קליק אחד, זה יכול להיות קשה לתלמידים להישאר ממוקדים בשיעור שליד. זה יכול להיות בעייתי במיוחד עבור תלמידים צעירים שעלולים להתפתות בקלות רבה יותר לפיתוי של משחקים או סרטונים מקוונים.

השימוש בטכנולוגיה בכיתה עלול להוביל גם לבעיות בריאות גופניות. בהייה במסך לפרקי זמן ממושכים עלולה לגרום למאמץ בעיניים, כאבי ראש וכאבי צוואר וגב. בעיות אלו עלולות להחמיר אם התלמידים אינם יושבים במצב ארגונומי נכון בזמן השימוש במכשיריהם.

בנוסף לחששות הבריאותיים הגופניים הללו, לשימוש בטכנולוגיה בכיתה עשויות להיות השפעות שליליות גם על הבריאות הנפשית והרווחה של התלמידים. בריונות ברשת וצורות אחרות של הטרדה מקוונת עלולות להתרחש כאשר תלמידים משתמשים בטלפונים או במחשבים שלהם באופן בלתי הולם, דבר שעלול להיות בעל השפעות שליליות חמורות על הרווחה הרגשית של התלמידים.

דאגה נוספת בשימוש בטכנולוגיה בכיתה היא הפוטנציאל של רמאות. עם גישה נוחה לאינטרנט, תלמידים עשויים להתפתות לחפש תשובות למבחנים או מטלות, מה שמערער את תהליך הלמידה ועלול לפגוע בשלמות מערכת החינוך.

לבסוף, לשימוש בטכנולוגיה בכיתה יכולות להיות גם השפעות שליליות על האינטראקציה החברתית. סביר להניח שתלמידים יהיו פחות מעורבים זה עם זה ועם המורה אם הם מתמקדים במסכים שלהם, מה שעלול להקשות על בניית מערכות יחסים ושיתוף פעולה בפרויקטים.

כמובן, ישנם גם יתרונות רבים לשימוש בטכנולוגיה בכיתה כאשר נעשה בה שימוש פרודוקטיבי ומבוקר. לדוגמה, טכנולוגיה יכולה להקל על מורים להתאים אישית את ההוראה לתלמידים בודדים ויכולה לספק גישה לשפע של מידע ומשאבים שאולי לא יהיו זמינים אחרת.

עם זאת, חשוב להיות מודעים לחסרונות הפוטנציאליים של שימוש בטכנולוגיה בכיתה, ולהשתמש בה באופן שמשפר, במקום לגרוע, את חווית הלמידה. מורים ומנהלים צריכים לפעול לקביעת קווים מנחים וציפיות ברורים לשימוש בטכנולוגיה בכיתה, ועליהם לפקח על השימוש בה כדי לוודא שהשימוש בה נעשה בצורה פרודוקטיבית והולמת.

לסיכום, בעוד שלטכנולוגיה בהחלט יש את מקומה בכיתה, חשוב להכיר בחסרונות הפוטנציאליים של שימוש במחשבים וטלפונים למטרות חינוכיות. על ידי קביעת קווים מנחים וציפיות ברורים, ועל ידי מעקב אחר השימוש בה, מורים ומנהלים יכולים לעזור להבטיח שהטכנולוגיה נמצאת בשימוש באופן שמשפר את חווית הלמידה ומקדם את רווחת התלמידים.
שואל השאלה:
תודה רבההנהה
ילדים ישחקו במשחקים, יהיו באפליקציות וזה..