8 תשובות
אחד מינוס (איקס)חלקי(איקס מינוס אחד)בשנייה
תעשי מכנה משותף ואז רגיל לפי הנוסחא
שואל השאלה:
זה הבעיה אני כבר יודעת את התשובה אבל לא זוכרת איך היו עושים את זה לא זוכרת את הנוסחא ולא מוצאת סרטונים שמסבירים את זה
אנונימית
כשיש פלוס מחשבים נגזרות בנפרד ומחברים.
נגזרת של x+1 זה 1, ועוד של המנה לפי נוסחה של נגזרת מנה אם אני זוכרת נכון צריך להיות - 1 בלמעלה, ולמטה (x-1)בחזקת 2, אבל תבדקי בנוסחאון נגזרת מנה.
הנוסחה של מנה זה גוזרים את המונה מכפילים במכנה (מינוס) גוזרים את המכנה מכפילים במונה וכל זה חלקי המכנה בריבוע
^ נכון, אבל כשהמונה מספר יחיד אפשר להשאיר אותה איך שהוא אבל מינוס, ובמכנה ריבוע.
במקום לעשות את התהליך המלא
זה נכון רק אם הנגזרת של המכנה היא 1
y' = 1+ 0 +(-1 / (x-1))
זה לא נותן לי לכתוב את זה אבל ה(x-1) הוא בריבוע