27 תשובות
ההשפעות ההתחלתיות לא משהו. ואף פעם לא טוב להסתמך על כדורים, זה ממכר ומכריח אותך להיות תלותית בסוג של סמים
כי אז תהיה תלוי בכדור שכנראה גם מזיק לגוף, ויש לו תגובות לוואי נוראיות
זה לא באמת לא ממולץ, זה עוזר, החברה בעיקר רואה את זה כמשהו לא טוב אבל בפועל זה לא באמת לא טוב. פשוט זה סוג של בריחה ולא להתמודד לבד וזה ממש בסדר יש כאלה שקשה להם להתמודד לבד והם צריכים עזרה מכדורים זה ממש אחלה. הסכנה האמיתית זה שזה ממכר ואם אי פעם תרצי להפסיק זה יכול להיות בעיה
אני אענה על השאלה , אני חושבת שזה יוצא תלות , קשה כנראה להפסיק , אין לי ניסיון עם כדורים בסגנון אבל תמיד יש גם תופעות לוואי לתרופות, בנוסף קצת כמו קפה באיזשהו שלב הוא כבר לא משפיע כי הוא הופך להיות הרגיל שלך

ו אני מצטערת שאני נדחפת לשאלה
אבל יש לי דיכאון לא מאובחן אני פשוט יודעת
אני חשבתי לאורך זמן ללכת לפסיכיאטר לקבל אבחון וכדורים ולגמרי שכחתי שזה לא מומלץ
אני רציתי לראות אם יש אנשים שהתנסו גם בדרכים שונות שהן לא כדורים כגון טיפול פסיכולוגי cbt טיפול באומנות/חיות ובסגנון ורציתי לדעת האם זה באמת תרם

לגביי מי שכן לקחו כדורים האם זה שינה משהו או הפך להיות תלות שסופו של דבר לא עזרה,

ולבסוף האם יש אנשים שיצאו מדיכאון ו"החלימו"
אנונימית
כדורים פסיכיאטרים הם למעשה הטענה שמה שאת לא מתמודדת איתו הוא ניורולוגי, פיזולוגי וחומרי. בפועל זה פשוט מבטל לחלוטין את הקונספט של נפש בבני אדם, זה מבטל את כל התאוריות הלא פחות מנהדרות של פסיכואנליטיקאים. נפש האדם היא מורכבת וייחודית, והטענה של הפסיכיאטריה שכל ההפרעות הנפשיות נובעות מהורמונים בלבד היא פשוט מגוחכת. יותר מכמה שהיא נשמעת כזו, היא גם הוכחה ככזו. הפסיכיאטריה כבר במשך עשרות שנים טוענת שהיא תוכיח קשר ישיר בין הפרעות נפשיות למוח, ספויילר אלרט, היא לא הצליחה. היא פשוט לא הצליחה, זה בגדר פסאודו מדע. ולכן היום ארגון הפסיכיאטריה הבינלאומי בכלל לא ממליץ להשתמש בdsm. עכשיו אחרי שנם הבינו שהם לא יכולים לקשר קשר ברור בין המוח לנפש, הם מנסים ללכת בכיוון של גנטיקה. ולכן את תראי קליניקות או וואטאבר שמציעים בדיקות גנטיות משהו בשביל הנפש, מה שפשוט מטופש. הם לא הוכיחו אף אחד מאלו, במשך עשרות שנים. להפך, מה שכן הוכח אלו תופעות הלוואי הקשות, ולפעמים גם החמרה במצבים של מטופלים. אני במקומך לא הייתי רוצה לקחת כדורים שישחקו לי עם המוח כשאין עדיין אפילו לא מחקר אחד גדול שמוכיח באופן חד וחלק את היעילות שלהם מול הנפש.
כדורים פסיכיטאטרים הם בגדול דבר שאת אמורה לקחת רק אם את באמת באמת נמצאת על הקצה, כדי שתוכלי לקחת צעד אחורה ולטפל בנפש שלך באמת, כלומר לקחת אותם לפרק זמן מאוד קצר.
זה מומלץ לאנשים שהמצב שלהם יחסית יותר קיצוני ומרגישים שרק טיפול רגשי לא עוזר להם ולכן הם זקוקים לעזרה תרופתית יחד עם זה.
אני במשך שנים לא לקחתי כדורים כי לא הרגשתי שאני זקוקה לזה והתמודדתי גם בלעדיהם, לפני שנה המצב שלי מאוד החמיר וזו הסיבה שהחלטתי להתחיל לקחת כדורים כי הטיפול הפסיכולוגי שהייתי בו לא הספיק.
כדורים עוזרים מאוד למי שזקוק להם, אבל כל עוד לא מרגישים שחייבים את זה אז עדיף לנסות להתמודד עם הקושי בדרכים אחרות.
מי אמר שזה בהכרח לא מומלץ?
עושים בעיות במוח

חבר שלי קיבל מפסיכיאטר רספרדל ועכשיו כבר 15 שנים עם אפילפסיה בגלל זה
לנפש אין תרופה
זה מומלץ רק למי שבאמת צריך את זה
כי אין לו ברירה
יש לזה תופעות לוואי וכנראה זה לא בריא, וזה בטוח ממכר.
יש לי שכנה שלוקחת כי בלי זה היא משתגעת ולא טוב לה
בקיצור מי שצריך באמת חייב לקחת
יש לזה תופעות לוואי לא נעימות
אסח זה כן כדאי למי דצריך, אם פסיכיאטר נותן זה מוצדק ועוזר
עדיף לנסות להתמודד לבד כי זה משהו שאם נכנסים קשה לצאת ממנו
מן הסתם יש לזה מלא תופעות לוואי
יש cbt
יש לזה תופעות לוואי נוראיות אחד
שתיים קשה למצוא את התרופה נכונה זה אומר שאם יתנו לך את התרופה הראשונה שלך הסיכויים שזה באמת התרופה שאתה צריך נמוכים
כאילו התרופות לפעמים יכולות להגביר את הפרעה שיש לך במקום להקטין אותה כי אתה לא מצאת את התרופה הנכונה לוקח זמן למצוא אותה אם אתה לא מסביר טוב מספיק לפסיכיאטר מה בדיוק יש לך.
אנונימית
אם אי אפשר להתמודד והמצב לא טוב אז מומלץ לקבל טיפול עם כדורים פביכיאטרים
מי אמר שלא מומלץ? להפך. מאוד מומלץ. חצי מהאנשים בעולם לוקחים כדורים. זה עוזר מאוד. אולי יש על זה סטיגמה או משהו, אני לא יודעת.אני הייתי לוקחת וזה מאוד עזר.הבעיה היחידה זה התופעות לוואי.
אה בעיה נוספת שיש בזה- שאנשים יכולים להשתמש בזה לרעה . כן. להתמכר ולפגוע בגוף.
ממולץ אני לקחתי וזה טוב
בהתחלה מנסים טיפול פסיכולוגי ואם זה לא עוזר לוקחים כדורים זה מפריש את ההורמונים שצריכים למוח אבל יש לזה תופעות לוואי לפעמים קלות לפעמים קשות יותר וגם קשה לצאת מזה בתור אחת שעם כדורים פסיכיאטרים כבר שנתיים
התשובות פה ממש זיעזעו אותי- קודם כל. לא, אנשים לא. זה בסדר להעזר במשו אם זה משאיר אנשים בחיים סבבה? אני לוקחים כדורים ואני גאים בזה. המצב הנפשי שלי היה ברצפה וניסיתי להתאבד, אז כע. זה שלקחתי 'סמים' וזה שאני 'לא מתמודדים לבד' זה פאקינג בסדר. כי זה עוזר לי להתמודד וזה לגמרי בסדר. אם אנשים לוקחים כדורים נגד דיכאון/כל סוג של ה'כדורים פסיכיאטרים' שלכם אתם לא אמורים להגיד שיט כזה! תעזרו להם כנראה קרה משו, אז במקום פשוט להתעלם ולהגיד שהם חולי נפש או מסוממים תבדקו, אם חבר.ה.ים.ות שלכם לוקחים כדורים תראו מה קורה להם- אתם יכןלים לאבד אותם ככ בקלות בגלל זה- ולא שהם יעזבו אתכם תנו לי להחזיר אתכם למציאות, הם יכולים להתאבד- אז תתמכו בהם- הם.ן לא חשובים.ות לכם?? לא אכפת לכם? אפילו לא קצת?
זה בסדר להיעזר במשו. זה בסדר לא להיות בסדר. כולם ככה, אם לא כדורים אז אנשים, כולם נעזרים במשו בסופו של דבר. אז אני לוקח כדורים נוגדי דיכאון ואני גאה בזה. זה לא משהו להתבייש בו. זה לא משהו להסתיר.
עדיף לנסות פתרונות אחרים. אני ממליצה על טיפות וצמחים טבעיים. יש פסיכולוגים שעובדים איתם.

מניסיון אישי, הגישה הזו עובדת לי. הרגשתי שפסיכולוגים אחרים ניסו פשוט לדחוף לי תרופות.
^^ מניסיוני פסיכיאטרים מזלזלים באלו שבאים אליהם, דוחפים כדורים קשים על סמך פגישה אחת. כדורים שלאחר בדיקה פשוטה בגוגל נראים קטלניים. אז אני לא סומכת על דברים כאלו. גם קשה עד בלתי אפשרי להתאים דברים לאנשים במצבים באמת נורא קיצוניים שלמשל לא ממש מתקשרים.
היי אנונימי.ת.ם אלה ששאלו על התרופות. אני לוקח תרופות וזה באמת עןזר
אם תרצו לדבר איתי בפרטי אני ישמח לעזור ולהסביר את כל העניין
ואני מאוד ממליץ לך ללכת לפסיכיאטר לבדוק את זה
מי שכתבה לי בפרופיל יש לי פרח אחד או חרטה כזה אז אני לא יכול להגיב שם אבל ברור. זה נכון. אבל כילו זה לא שפשוט מפסיקים לקחת את הכדורים
מורידים את המינון לאט ןבודקים
זה לוקח מלא זמן אבל זה שווה את זה אם הבן אדם נשאר בחיים
כי אתה מקובע במקום הזה ותלוי בזה וחייב לחזור ככה שאתה לא מנסה לחיות ללא הכדורים וההשפעות הפסיכולוגיות של המחלה עדיין משפיעות עלייך כי אתה הולך למקום כלשהו שמחזק את הטענה הזאת
כלומר הרגל חלק מהחיים
יש כאלה שסיביטי לא עוזר להם ואז אין מנוס אלא לקחת כדורים.
אני לוקח כדורים 7 שנים ואני לא יכול בלי הכדורים פשוט המצב שלי על הפנים ללא כדורים אז אין כזה דבר שאסור לקחת מי שצריך להפרעות פסיכיאטריות חייב לקחת
לא לכל תרופה יש תופעות לוואי רוב התופעות לוואי נעלמות אחרי טיפול ממושך בתרופות