34 תשובות
מוזיקה מרגיעה
לא יהיה. אם כן תצאי החוצה למקום פתוח אי מתחת לשולחן.
זה לא אמור להיות אפשרי בישראל רעידה חזקה הסיכויים שלנו ממש נמוכים בגלל שאנחנו לא יושבים על שבר בלוחות הטקטוניים

בחיים זה לא אמור להיות ברמה כמו מה שהיה בטורקיה מקסימום זה ירגיש כמו נסיעה ב30 קמ"ש על חצץ וגם זה אני מגזים
רק אני רוצה להרגיש איך זה רעידת אדמה אני פשוט ישנתי ולא הרגשתי כלום זה לא פיירר
^^זהו אנשים עושים מזה ביג דיל אבל הרוב אפילו לא הרגישו. באמת אנשים תרגעו.
^ לא נכון
מדינת ישראל יושבת על השבר הסורי אפריקאי ולכן יש תמיד סכנה שתהיה רעידת אדמה.

לגבי השאלה, כן, יש סיכוי לרעידת אדמה פה, במקרה כזה זה תלוי איפה את נמצאת. אם את נמצאת במקום שבו את יכולה מיד לצאת מהמבנה אז לצאת לשטח פתוח, אם את לא יכולה אז להיכנס לממד או לעמוד במשקוף של בית. רק אם אין משהו כזה אז מתחת לרהיט כבד כמו שולחן
^ברור שאנחנו יושבים על השבר ויש סכנה. אבל הפעילות שיש עכשיו לא בשבר שלנו בכלל. והסיכוי שהשבר יפעל כרגע ממש נמוך.
^^^לא זה כן ביג דיל פשוט לא פה בארץ לא יכול להגיע לרמות כאלה אבל בטורקיה יש 100 הרוגים
שואל השאלה:
בטורקיה יש מעל 1000 הרוגים
אנונימית
אנחנו לא בטורקיה:)
זה כנראה לא יקרה בעזרת ה'
את יכולה לנשום הכל טוב לא יקרוס פה שום בניין ואם כן האמת שכל ישראל תהיה מופתעת, חברה שלי עכשיו בטורקיה והיא אפילו לא לחוצה כמו שאני לחוצה פה את יכולה להיות רגועה לחלוטין וגם אם כן אז יש הנחיות ותוכלי להוריד את האפליקציה של פיקוד העורף ותיהי מעודכנת
אנונימית
צריך להיות זהירים אבל אין צורך להיכנס לפאניקה זה לא עוזר.. כן מי שלא יודע יש סכנה של רעידת אדמה, בסביבות פעם במאה שנה יש רעידת אדמה חזקה ביותר (עבר בערך 95 שנה מאז הקודמת) אבל אין טעם להיכנס ללחץ כבר הרבה זמן מודעים לזה צריך רק פשוט לזכור איך לתפקד נכון במקרה של רעידת אדמה.. והיום הרבה או רוב הבניינים עומדים בתקן רעידת אדמה (שטח פתוח הכי טוב אבל אגב) תנסי לשמוע מוזיקה, להירגע, לא בטוח שזה יקרה בקרוב או משהו בע"ה יהיה טוב
שמעתי איפה שהוא שרעידת אדמה בארץ זה קטלני לא זוכר למה
אנשים אתם לא מבינים שבמקרה של רעידת אדמה חס וחלילה טפו טפו טפו צריך או לעלות למקום הכי גבוה שיש או לצאת ממבנים, כל הרעיון שלהיות מתחת לשולחן אמרו את זה מלףני שנים רבות! תהיי מתחת לשולחן רק אך את בבית ספר.
אנונימית
חמ"ל זה לא המקום לקבל ממנו מידע על רעידות אדמה, או מידע בכלליות
צריך להתחזק..
ולהאמין בהשם שיהיה בסדר!
והוא ישמור עלינו!
לא הרגשתי כלום על מה כולם מדברים
אם יש רעידת אדמה תצאי למקום בטוח ואת תהיי בסדר
^^^^ לא טוב להיות במבנה כי הוא יכול לקרוס עליך ותקברי בחיים. גם לא טוב להיות בין ביניינים. עדיף לצאת למקום פתוח בלי מבנים גבוהים
זה יכל לקרות בכל רגע כבר שנים עכשיו נזכרת לפחד
אין מה לפחד בורא עולם שומר עלינו
אנונימית
אם את בבית קרקע הכל בסדר
אם את בבניין בקומה גבוה בשניה שאת מרגישה רעידה תרדו כל מי שבבית אבל לא במעלית.
בכל מקרה נקווה כולם שזה לא יקרה
ואם יש לכם אפשרות להשאר בבית תשארו בבית ואל תצאו לבחוץ בגלל הסופה
תגור ברחוב
כל בניין שנבנה אחרי שנת 1980 נראלי אמור להיות חסין לרכישת אדמה לפי הסטנדרט.
אז לא אמורה להיות בעיה
אני פשוט ישנתי שהיה פה בלילה אבל קמתי איזה חצי שעה אחרי וחצי מהדברים בחדר שלי יעני האלו שלא שוקלים היו על הרצפה
בעיקרון, כן.
יש סכנה שתהיה פה רעידת אדמה, אנחנו נמצאים על השבר הסורי אפריקאי
בממוצע כל 100 שנים מתרחשת רעידת אדמה ולפי מה שאני זוכרת הייתה רעידת אדמה חזקה בארץ לפני 97 שנים, מה שאומר שככל שהשנים מתקדמות הסכנה לרעידת אדמה גדלה, וככל שהזמן עובר הסיכון שהרעידת אדמה תהיה חזקה יותר גם גדל

כן, זה מלחיץ, אבל זה הטבע ואלו אסונות הטבע שמתרחשים
אם יש לך כלב הוא כנראה ירגיש את זה לפניך ויכנס ללחץ כי כלבים יותר רגישים לאסונות טבע ואז תדעי לצאת לשטח פתוח/להכנס לממד

היום הייתה שוב רעידת אדמה בטורקיה והרגישו את זה בארץ ואני לא הרגשתי את זה אבל כשחזרתי הביתה הכלב שלי היה ממש לחוץ והוא כנראה הרגיש את זה

שמרו על ביטחונכם
לקוות שלא יהיה תהיי אופטימית וזה כנראה לא יהיה אל תדאגי יפה שלי
תעשי דברים שצריכים אותך אבל רב הסיכויים שזה לא יקרה אז תיהיה רגועה הכל יהי בסדר
יש סיכוי גבוה לרעידת אדמה חזקה בישראל נכון אבל במקרה שזה קורה יש לעשות שני דברים או ללכת למקום כמה שיותר נקי שלא תוכלי להיפגע ואם את גרה בקומה גבוהה ואין דרך לצאת החוצה יש להיכנס לממד ולהשאיר את הדלת פתוחה אחרי הרעידת אדמה הראשית צפוי להיות עוד כמה קטנות
אנונימית
מוזיקה.
לחשוב מחשבות טובות.
בגולן זה מאוד יכול לקרות כי אנחנו על השבר סורי אפריקאי
מקווה שלא יהיה כלום
אם אתה מפחד תכין לך תיק קטן אם דברים למקרה ויהיה תיכח דברים חשובים כמו מטען נייד טלפון אוכל מים בגדים.... ותשים אותו ליד הדלת ככה אם יהיה תוכל לרוץ לקחת אותו ולצאת אחוצה אבל אין ממה לפחד כל עוד זה צפוי כי כרגע לדוגמה אתה יכול לדעת שיכל להיות שתהיה רעידת אדמה אבל אם אתה לא יודע אז זה אולי יותר מפחיד
היי לך,

נתקלתי בהודעתך והיה לי מאוד חשוב להגיב לה. שומעת אולי את הפחדים שעלולים לטלטל, המחשבות שעולות ואולי גם חוסר הוודאות שמציף בעקבות רעידת האדמה העוצמתית שהייתה בטורקיה ורעידות האדמה החלשות יותר שמגיעות עד אלינו... משערת שכל השאלות שעולות שעליהן אין לנו תשובה עלולות לערער, האם יש מישהו שניתן לסמוך עליו, הורים או מבוגר אחר שיש אפשרות לשתף אותו בחששות שמלווים?
בנוסף, אם תרגישי צורך באוזן קשבת אני מזמינה אותך לשוחח איתנו בצ'אט בשיחה אנונימית. נקשיב, נתמוך וננסה לסייע.

שלך,
מתנדבת סה"ר.