5 תשובות
זה לא בהכרח קשור אחד לשני
התגובה הקודמת לא ממש נכונה.. זה בהחלט קשור אחד לשני..
אבל זה קשור גם ליצרנית הרכב.. כלומר הרכב של איזה חברה? טויוטוה, הונדה מייצובישי? או שהיא גרמניה?
כעיקרון ככל שיש לנפח מנוע יותר סמ"ק כך גם כוחות הסוס רבים יותר..
אבל למכוניות אמריקאיות לדוגמא זה לא נכון.. שם יש מכוניות עם נפח מנוע גדול כמו מנוע 2.5 ליטר אבל "רק" עם 150 כ"ס.
לרוב מכוניות על מנוע 2 ליטר יהיו עם 150 - 200 כוחות סוס.. אבל שוב תלוי ביצרן המכונית ובשנת הייצור.. מקווה שעזרתי לך במעט
אבל זה קשור גם ליצרנית הרכב.. כלומר הרכב של איזה חברה? טויוטוה, הונדה מייצובישי? או שהיא גרמניה?
כעיקרון ככל שיש לנפח מנוע יותר סמ"ק כך גם כוחות הסוס רבים יותר..
אבל למכוניות אמריקאיות לדוגמא זה לא נכון.. שם יש מכוניות עם נפח מנוע גדול כמו מנוע 2.5 ליטר אבל "רק" עם 150 כ"ס.
לרוב מכוניות על מנוע 2 ליטר יהיו עם 150 - 200 כוחות סוס.. אבל שוב תלוי ביצרן המכונית ובשנת הייצור.. מקווה שעזרתי לך במעט
אוהב מכוניות
התשובה של קודמי הייתה נכונה לפני 100 שנה אך עתה זה אחרת, היו לי למשל 2 מכוניות זהות, האחת עם מנוע 1900 סמ"ק והשנייה עם מנוע 1900 סמ"ק וזו עם ה-1700 הייתה בעלת יותר כוחות סוס!, היום חוץ מהסמ"ק חשוב יחס הדחיסה של הבוכנות, חשוב המומנט וקיום מגדש טורבו, סוג הזרקת הדלק וכד' ובכך כאמור יכול מנוע עם פחות סמ"ק להעניק יותר כ"ס ממנוע בעל סמ"ק גבוה יותר.
שאלה תמימה מאוד עם תשובה מורכבת.
נעשה זאת פשוט מאוד.
ברור שיש קשר בין הסמ"ק לכ"ס ולמה? אפשר לחלק את המנועים לרמות שונות ע"פ נפח.
יש סטנדרטיים עד 9000 סמ"ק ויש גדולים יותר.
בסטנדרטיים קובעים את כוחות הסוס ע"פ מומנט וקילוגרם. בשפה פשוטה יותר ע"פ יחס אויר/דלק וניהול מנוע.
כדי להמחיש זאת יש משאית של חברת סקניה גדולה בעלת נפח מנוע של 9800 סמ"ק עם 540 כ"ס וכושר העמסה של 35 טון
ומיצד שני יש סוברו אימפרזה טורבו wrx עם נפח מנוע של 2000 עם 550 כ"ס וכושר העמסה של 2.5 טון.
אילו נתונית מדהימים אבל לא! הסוברו לא יותר חזקה מהמשאית! אם תוסיף לה עוד 2 טון והמנוע מתפרק אחרי קילומטר!
את הכוח ניתן להפיק כמובן במסגרת גבולית כלשהי ע"י ניהול מערכות תפקוד המנוע וזמינות הכוח לא תמיד באה לידי ביטוי בגלל שיש עוד מערכות ברכה אסור לשכוח.
ובמנועים הגדולים יותר מגיעים ל60.000 כ"ס באוניות ורכבות למשל. אז הבנת את הקשר? כי מסוברו או משאית לא נצליח להוציא את זה!
ואם נדייק זה גם תלוי ביצרן ואיך הנדסת המנוע.
רכב בעל 2000 סמ"ק יכול להתחיל ב120 כ"ס ולהגיע עד 250 כ"ס בסטנדרט.
וזה משפיע רק על 50 % מביצועי הרכב. את השאר יש לזקוף לטובת הגיר, הצמיגים ומשקל הרכב.
מקווה שעזרתי.
נעשה זאת פשוט מאוד.
ברור שיש קשר בין הסמ"ק לכ"ס ולמה? אפשר לחלק את המנועים לרמות שונות ע"פ נפח.
יש סטנדרטיים עד 9000 סמ"ק ויש גדולים יותר.
בסטנדרטיים קובעים את כוחות הסוס ע"פ מומנט וקילוגרם. בשפה פשוטה יותר ע"פ יחס אויר/דלק וניהול מנוע.
כדי להמחיש זאת יש משאית של חברת סקניה גדולה בעלת נפח מנוע של 9800 סמ"ק עם 540 כ"ס וכושר העמסה של 35 טון
ומיצד שני יש סוברו אימפרזה טורבו wrx עם נפח מנוע של 2000 עם 550 כ"ס וכושר העמסה של 2.5 טון.
אילו נתונית מדהימים אבל לא! הסוברו לא יותר חזקה מהמשאית! אם תוסיף לה עוד 2 טון והמנוע מתפרק אחרי קילומטר!
את הכוח ניתן להפיק כמובן במסגרת גבולית כלשהי ע"י ניהול מערכות תפקוד המנוע וזמינות הכוח לא תמיד באה לידי ביטוי בגלל שיש עוד מערכות ברכה אסור לשכוח.
ובמנועים הגדולים יותר מגיעים ל60.000 כ"ס באוניות ורכבות למשל. אז הבנת את הקשר? כי מסוברו או משאית לא נצליח להוציא את זה!
ואם נדייק זה גם תלוי ביצרן ואיך הנדסת המנוע.
רכב בעל 2000 סמ"ק יכול להתחיל ב120 כ"ס ולהגיע עד 250 כ"ס בסטנדרט.
וזה משפיע רק על 50 % מביצועי הרכב. את השאר יש לזקוף לטובת הגיר, הצמיגים ומשקל הרכב.
מקווה שעזרתי.
כל מי שענו לך חמורים כי max כ"ס שמנוע 2000 מיצר היום לא יותר מ 150-160
יארי