5 תשובות
כי זה אינטרקטיבי, ואינטרקטיביות בכללי מעלה דופמין במוח.
דברים בעלי סיכון שאנחנו לא מבצעים בחיי היום יום הם מסקרנים יותר וגורמים להנאה, תחושת האקסטרים שאת נמצאת באוויר גורמת לך להנאה בגלל חומרים שמופרשים במוח, את תרגישי הנאה כפולה פי כמה וכמה כשתרכבי על רכבת הרים בלונה פארק/סופרלנד או שתעלי על הblack mamba.
זה כמו רכבות הרים
זה רק עולה ויורד, אז למה נהנים מזה?
שואל השאלה:
^זאת השאלה שלי חח
אנונימית
^ אה אוקיי חחח
"פסיכולוגים מספקים הסברים שונים מדוע אנשים רציונליים מכניסים עצמם למצב של סכנה מוחשית, אך מובן שאילו אחוז התאונות היה גבוה - רבים היו מדירים רגליהם מרכבות ההרים. הנוסעים מאמינים שהנסיעה תסתיים בשלום, בהסתברות גבוהה מאוד. לאנשים בעלי סף גירוי נמוך לסכנות, יש במוחם כמות נמוכה של חומר שנקרא תחמוצת חד אמינית. זהו חומר שקשור לוויסות נוירוטרנסמיטרים במוח שאחראים למצבי רוח, ערות או שינה, ותחושות של עונג והנאה. אנשים אלו מבצעים פעולות מסוכנות כדי להגביר את הפרשת החומר הזה. בעת סכנה הגוף מפריש אדרנלין, שמכניס את הגוף לעירנות מוגברת מפני סכנה, והמוח מפריש אנדורפין, שפועל כמו מורפיום המפחית את הפחד ומעלה את מצב הרוח. הגוף מגיב לסכנה כפי שהוא מגיב לסכנות מוחשיות אחרות: הדופק ולחץ הדם עולים לרמה שאנשים רגילים לא משיגים בחיי היומיום שלהם; החושים מתחדדים; והשלד ומערכות השרירים, בסינכרוניזציה עם המוח, נערכים למצבים הקיצוניים."
זה לפי ויקיפדיה