40 תשובות
שואל השאלה:
יש להורים הדתיים אפשרויות כלכלים ואישיים לתמוך בילדים אבל בגלל שיש סעיף בתורה שרשום אחרת אז הם לא תומכים זה מאוד מסתכל
יש להורים הדתיים אפשרויות כלכלים ואישיים לתמוך בילדים אבל בגלל שיש סעיף בתורה שרשום אחרת אז הם לא תומכים זה מאוד מסתכל
אנונימי
יש אלף ואחד תירוצים שהדת יכולה לתת בשביל להצדיק חוסר סבלנות כלפיי דברים שונים. ההורים נמצאים בדילמה כל הזמן מתי לשחרר ומתי לדרוש, זה מאוד קשה כשגדלת ככה
באמת צריך להסביר למה אנשים שהם שומרי חוק לא תומכים בפשע?
ברור שמי שנאמן לבורא עולם (וככה צריך כי אנחנו כאן בזכותו) - לא אמרו לתמוך בו ולתמו במה שנוגד את רצונו יתברך.
ברור שמי שנאמן לבורא עולם (וככה צריך כי אנחנו כאן בזכותו) - לא אמרו לתמוך בו ולתמו במה שנוגד את רצונו יתברך.
אנונימי
שואל השאלה:
^את צודקת שזה קשה לגדול ככה, למה עושים לי מינוס אנשים דתיים בסטיפס אתם לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא, למה לאסור לילד שלך דברים שהוא רוצה רק בגלל שרשום בתורה שאסור? זה מאוד לא יפה מסכנים הילדים שהם צריכים לסבול את זה
^את צודקת שזה קשה לגדול ככה, למה עושים לי מינוס אנשים דתיים בסטיפס אתם לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא, למה לאסור לילד שלך דברים שהוא רוצה רק בגלל שרשום בתורה שאסור? זה מאוד לא יפה מסכנים הילדים שהם צריכים לסבול את זה
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אתה לא נכנס לעובי הקורה של דעתי הרחבה
אנונימי
אתה לא נכנס לעובי הקורה של דעתי הרחבה
אנונימי
"למה לאסור לילד שלך דברים שהוא רוצה רק בגלל שרשום בתורה שאסור?"
- כי הקב"ה בשביל נתן לנו את התורה בדיוק בשביל זה: כדי שנקשיב למה שכתוב לה. "תורה" - מלשון "הוראה". היא לא ניתנה זתם ככה.
דעתך ממש לא רחבה, היא בטלה מול תורתו של בורא עולם.
- כי הקב"ה בשביל נתן לנו את התורה בדיוק בשביל זה: כדי שנקשיב למה שכתוב לה. "תורה" - מלשון "הוראה". היא לא ניתנה זתם ככה.
דעתך ממש לא רחבה, היא בטלה מול תורתו של בורא עולם.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
באמת שאין לי יכולת לדבר איתך ככה שאתה אטום דתית אי אפשר לנהל שיחה כי זה מכור מראש אתה כבר משוחד מאלוהי יהדות שלך
אנונימי
באמת שאין לי יכולת לדבר איתך ככה שאתה אטום דתית אי אפשר לנהל שיחה כי זה מכור מראש אתה כבר משוחד מאלוהי יהדות שלך
אנונימי
לפחות אני לא משוחד מתאוות שלך, וזה זה לא באמת להיות משוחד מה שבורא עולם רוצה - זה הכי צודק (הוא יודע הכל ווא רוצה צדק).
אנונימי
שואל השאלה:
אשמח לעוד תשובות חברים
אשמח לעוד תשובות חברים
אנונימי
רציני זה מזעזע
אנונימית
ולמה הורה חילוני לא תומך בילד שרוצה סמים? כי זה לרעתו
אותו דבר
אותו דבר
דוגמא מפגרת שמעידה על אינטגלנציה נמוכה ברמות, אורך חיים חילוני לא רק שפוגע האדם אלא גם יגרום לו להתפתח בהמון מובנים, סמים הורסים בני אדם
אנונימית
כי גם ההורים יתנו את הדין על עבירות הילדים
תודה לאל שאין לי הורים כאלה
אנונימית
למה שהורה יתמוך במשהו גרוע ומסוכן שהילד רוצה
איפה ההיגיון
איפה ההיגיון
כי הם לא יתמכו במשהו שנוגד את האמונה שלהם
יש גם המון הורים לא דתיים שיוצאים נגד הילדים שלהם שחוזרים בתשובה
יש גם המון הורים לא דתיים שיוצאים נגד הילדים שלהם שחוזרים בתשובה
אם הילד שלך יחזור בתשובה יום אחד ויחבור לכת קיצונית (כמו כת לב טהור) מה תעשי? תמשיכי להיות בקשר איתו? הרי כל הערכים וכל ה20 שנה שהשקעת מעצמיך גופנית וגשמית ילכו לפח
איך תרגישי?
איך תרגישי?
הם מנסים להוביל אותם בדרך שהם חושבים שהיא הכי טובה
אל תכליל- ההורים שלי חצי תומכים (אני בי והם כן תומכים)
אני חושבת שפשוט קשה להם יותר להבין אבל חייבת להגיד שאבא שלי חזר בתשובה והוא בא מבית מאוד מאוד חילוני ואני יודעת שהיה קשה לסבא וסבתא שלי לתמוך בהחלטה שלו לחזור בתשובה
אבל אם נגיד אני ארצה לעשות דברים שהם כאילו נגד ההלכה בצורה יותר קשה אני יודעת שזה יהיה להם קשה והם יתנגדו
אבל אני גם חושבת שברגע שאני יהיה בת 18 הם יתנו לי את החופש לעשות את הבחירות שלי
אני חושבת שפשוט קשה להם יותר להבין אבל חייבת להגיד שאבא שלי חזר בתשובה והוא בא מבית מאוד מאוד חילוני ואני יודעת שהיה קשה לסבא וסבתא שלי לתמוך בהחלטה שלו לחזור בתשובה
אבל אם נגיד אני ארצה לעשות דברים שהם כאילו נגד ההלכה בצורה יותר קשה אני יודעת שזה יהיה להם קשה והם יתנגדו
אבל אני גם חושבת שברגע שאני יהיה בת 18 הם יתנו לי את החופש לעשות את הבחירות שלי
יש הורים שבגלל אמונה מוכנים לעזוב או הילדים שלהם (זוועה)
כי זה נגד הערכים שלהם. גם הורים שלא תומכים בעישון לא ימותו על זה שהילדים שלהם מעשנים
יש הורים כאלה אבל
יש הורים שממש תומכים בילדים שלהם ואכפת להם מהם ולא יינטשו אותם לנצח
יש הורים שממש תומכים בילדים שלהם ואכפת להם מהם ולא יינטשו אותם לנצח
זה מאוד הגיוני שהם לא יתמכו בהם.
אבל המינימום זה לכבד או להבין ולא להעיף מהבית או דברים אחרים.
אבל המינימום זה לכבד או להבין ולא להעיף מהבית או דברים אחרים.
אנונימי
לא כל ההורים הדתיים ככה
ההורים שלי למשל, אהבה שלי
ההורים שלי למשל, אהבה שלי
למה הם צריכים לתמוך במשהו שמנוגד לכל דבר שהם מאמינים בו?
כאילו לכבד בסדר ובטח לא לזרוק מהבית אבל לתמוך? אין שום סיבה
כאילו לכבד בסדר ובטח לא לזרוק מהבית אבל לתמוך? אין שום סיבה
אנונימי
ההורים לא חייבים לתמוך הם גם לא צריכים להרוג את הילד אבל הם צריכים להיות ניטראלי. אתם צריכים להבין שהדת זה לא עוד סתם דרך זה מבחינת מי ששומר את הדת זה הדרך היחידה וכל מה שזה לא זה אז זה צא טוב. וזה לא מעוות כי זה האמונה שלהם וזה לא דרך שלהם זה דרך של אלוהים והוא מעל בני אדם. ובגלל זה אם ילד עושה משהו נגד הדת ההורים לא צריכים לתמוך בו כי זה סותר את האמונה שלהם אבל הם כן צריכים להניח לו לעשות מה שהוא רוצה כי זה החיים שלו
הורים שלי תומכים אבל אחרי גיל 18 בנתיים אני צריכה להקשיב להם או איזה משהו כזה
ויש גם לא מעט הורים חילוניים שכשהילדים שלהם חוזרים בתשובה הם מנדים אתם מהמשפחה אז תפסיקו להגיד שזה רק הדת ככה. ואצל חילונים זה הרבה יותר גרוע כי להיות חילוני זה לא דרך כי זה בדיוק העיניין בלהיות חילוני זה להיות חופשי ופתוח לאפשרויות ולעשות מה שבא אז אם הילד חוזר בתשובה זה לא סותר שום דבר בדרך שלו כי אין לו דרך וזכותו של הילד לעשות מה שהוא רואה לנגון
זה מובן שהם לא יתמכו במשהו שהם לא רוצים בו
אבל ההורים שלי די תומכים בי..
אבל ההורים שלי די תומכים בי..
אתה מבין למה הם ההורים שלהם? הם עברו דבר או שניים הם הבינו שהדת אמיתית מביאה ברכה , ובסוף כולם חוזרים לאבא שבשמים. אתה גם צריך להבין את זה
היי:)
לא כולם כאלה, אבל לא חסר
זה לא בא ממקום שרוצה לעשות רע, זה בא ממקום בדרכ של תמימות, הם חושבים שו הדרך הנכונה ושהדרך שנכונה להם היא חייבת להיות הדרך הנכונה לילדים שלהם. כי הם יזכו לעלות לגן העדן וכו'
לכן נוצר מצב של כפייה מסוימת
לא כולם כאלה, אבל לא חסר
זה לא בא ממקום שרוצה לעשות רע, זה בא ממקום בדרכ של תמימות, הם חושבים שו הדרך הנכונה ושהדרך שנכונה להם היא חייבת להיות הדרך הנכונה לילדים שלהם. כי הם יזכו לעלות לגן העדן וכו'
לכן נוצר מצב של כפייה מסוימת
כי כבוד שמיים וכבודו של הקב"ה חשובים יותר..
יש תורה שהיא לכל עם ישראל, ויש חוקים ומשפטים..
ההורים יכולים לאהוב את הילד שלהם אבל גם לא לתמוך אם הוא עושה משהו נגד הדת.
יש תורה שהיא לכל עם ישראל, ויש חוקים ומשפטים..
ההורים יכולים לאהוב את הילד שלהם אבל גם לא לתמוך אם הוא עושה משהו נגד הדת.
זה די לגיטימי, הורה שהדרך שלו והאמת שלו היא הדת- מן הסתם לא יתמוך בזה שהילד שלו ילך בדרך שהיא נגד ושונה מהדרך שלו,
למרות שלא כולם ככה...
למרות שלא כולם ככה...
כפרה אל תרחם עליי אני מעולה אם יש חינוך טוב לא רוצים להפוך את הדת
אני דתיה
ובאמת שאני לא מאמינה בדת, אני מאמינה שיש אלוהים ושהכל הוא מכוון, ולפעמים זה מתנדנד לי האמונה בזה.
והעובדה שאני נמשכת לבנות לא עוזרת בשיט,
אמן שזה היה אחרת והם לא היו מצפים שהילדים שלהם צריכים להיות דתיים גם
על מה המינוסים? יש הורים שלא תומכים בילדים שלהם אם זה מחוץ לדת
ובאמת שאני לא מאמינה בדת, אני מאמינה שיש אלוהים ושהכל הוא מכוון, ולפעמים זה מתנדנד לי האמונה בזה.
והעובדה שאני נמשכת לבנות לא עוזרת בשיט,
אמן שזה היה אחרת והם לא היו מצפים שהילדים שלהם צריכים להיות דתיים גם
על מה המינוסים? יש הורים שלא תומכים בילדים שלהם אם זה מחוץ לדת
אנונימית
הורים כאלו הם הורים שמביאים ילדים כדי לחנך אותם לדעות שלהם והדרך שלהם בלבד. גדלתי בחינוך דתי ואני לא בקשר עם המשפחה מסיבות אחרות לגמרי אבל בקשר לדת אני יודעת שגם אם הייתי מתאסלמת הם היו שמחים שאני בוחרת את הדרך שלי לעצמי. יש הורים שרק רוצים מישהו שימשיך את הדרך שלהם, אגואיזם טהור מבחינתי, למה להביא ילד כדי לכפות עליו את הדעות והבחירות שלך? אם הגעת למצב שאתה לא תומך בבחירות שלך הילד שלך אפילו שזה מה שעושה לו טוב הבאת ילדים בשביל עצמך ולא בשבילם.
"אורך חיים חילוני לא רק שפוגע האדם אלא גם יגרום לו להתפתח בהמון מובנים"
- כן? אני יודע שמעבירות יוצא רק נזק, אחרת מערכת של שכר ועונש לא הייתה עובדת.
- כן? אני יודע שמעבירות יוצא רק נזק, אחרת מערכת של שכר ועונש לא הייתה עובדת.
אנונימי
^^ הקב"ה סיבה על "פרו ורבו" - כדי להגדיל את מספר האנשים שיעבדו אותו, זה לא שמביאים ילדים לעולם סתם ככה. מה "אגואיסטי" בזה? השאלה יותר טבוה למה להביא לעולם את אלה שימרדו בקב"ה (כמובון שאנחנו לא צריכים להכינס לנסתרות ל הקב"ה, כמו שעשה חזקיה מלך, עליו השלום).
אנונימי
אבל אתה לא חושב שהמינימום זה לכבד?
אפשר להבין אם לא רוצים לתמוך
אפשר להבין אם לא רוצים לתמוך
אנונימי
^^^^^ כי אין דבר כזה דתייה שלא מאמינה בדת. וכל הורה בהחלט צריך לחנך את בניו שילכו בדרך ה' יתברך: בשביל זה בדיוק הוא הביא אותם לעולם.
וכמובן שיש תפילת השל"ה על צאצאים שילכו בדרך התורה.
מה זה לא לצפות לזה? זה לא חות נורא מלא לצפות שהם לא יהיו גנבים, שודדי בנק או כל דבר אחר? למה חוקים של אלוקים - זה משהו שלא חייבים ללכת על פי זה?
וכמובן שיש תפילת השל"ה על צאצאים שילכו בדרך התורה.
מה זה לא לצפות לזה? זה לא חות נורא מלא לצפות שהם לא יהיו גנבים, שודדי בנק או כל דבר אחר? למה חוקים של אלוקים - זה משהו שלא חייבים ללכת על פי זה?
אנונימי