23 תשובות
רק אם הבן אדם עבר גיור אמיתי והתחייב לקיים את המצוות - הוא מתגייר אמיתי.
מהרגע שהיא התגיירה היא יהודיה אין אמיתי לא אמיתי היא עשתה מאמץ כדי להיות חלק מהעם שלנו אז זה מה שהיא
שואל השאלה:
ובדוגמה שנתתי ^^ אמא שלו התגיירה ונגיד שהיא לא שומרת עד הסוף את המצוות.
אבל הבן שלה נולד לאישה יהודיה אז הוא לא יהודי אמיתי?
אנונימית
שואלת השאלה,
אם היא התגיירה באופן אמיתי , והיא התחייבה לקיים את המצוות - לפחות להשתדל, היא גרת צדק וצריך לקבל אותה.
שואל השאלה:
מה זה התגיירה כראוי? בממשלה וברבנות רשום שהיא יהודיה
אבל היא כיום לא מקיימת מצוות היא נוסעת בשבת אוכלת בשר וחלב
לא צמה בכיפור
אנונימית
זה תלוי בכיור שעשה
אם היא התגיירה זה לא אומר שהיא צריכה לשמור מצוות
אני פגשתי מחמירים. שחושבים שאם הבן אדם עשה גיור זה לא נחשב כי הדם שלו הוא לא "דם יהודי".
אבל תכלס הרוב חושבים שמי שהתגייר הוא יהודי לכל דבר
3\
^^ בטח שכן.
לא. אבל בנוגע לחלק מהלכות הם לא בדיוק כמו ישראל: אסור להם לדון את ישראל בדיני נפשות (וזה משהו שהיום גם ככה לא קיים), ואסור כהן להתחתן עם גיורת.

נ.ב. אם בשעת הטבילה לא היית כוונה לקבלת עול המצוות - הגיור לא תופס.
אנונימי
שואל השאלה:
אז רק להיות ברורה אם מישהו מגלה שהסיבה שהוא יהודי זה כי מישהי מהדורות הקודמים שלו התגיירה אז הוא יהודי לכל דבר מבחינת ההלכה
גם אם אותה אישה לא קיימה מצוות כמו שצריך
היא התגיירה קיבלה אישור וכל מה שצריך ממי שצריך
וממנה הלאה כל מי שנולד לה הוא יהודי וזהו
אנונימית
מה פתאום
כל אדם שהתגייר כהלכה נחשב יהודי לכל דבר בדיוק כמוני וכמוך
אם היא התגרייה היא יהודייה לכל דבר
אני דתייה מלאה מלידה, ולדעתי ההפך. אנשים שהתגיירו הם אפילו יותר יהודים ממני. בגלל שהם בחרו את זה, והם עבדו קשה בשביל זה. ואני נולדתי ככה בלית ברירה, ואני כבר רגילה לזה ולוקחת את זה כמובן מאליו
אם הבן אדם עבר גיור אמיתי הוא נחשב יהודי ברמה שסבא רבה רבהרברברברבררברהמ שלו היה אברהם אבינו, בגלל זה הוא גם יכול לברך בברכת שמונה עשרה את הזה של האבות
מי זה כולם? כל יהודי, שאלו את רש"י אם אני לא טועה או רב אחר אני לא זוכר כרגע את השאלה הזאת של האם מותר לגרים לברך את הברכות האלה שמדברים על האבות שלנו וזה, אז הוא אמר שמרגע שהגוי התגייר סופית כמו שצריך, הוא נחשב בדיוק כמונו שאברהם אבינו הוא אחד מאבות אבותיו, וגם יעקב ויצחק וכולי.
את יהודייה מבחירה ^
הנשמה שלך אמרה נעשה ונשמע כשה' שאל את העמים מי מקבל את התורה וכל זה, אני לא כל כך מבין בענייני הרוחניות של נשמות אבל אני די בטוח שה' לא היה עושה אותך יהודייה אם לא היית בוחרת בזה, את אמרת נעשה ונשמע, את בחרת בזה, לכל אחד יש זכות בחירה
"תני בשם רבי יהודה: גר עצמו מביא וקורא. מה טעם? "כי אב המון גוים נתתיך". לשעבר היית אב לארם, ועכשיו מיכן והילך אתה אב לכל הגוים. רבי יהושע בן לוי אמר: הלכה כר' יהודה" (ירושלמי, ביכורים, פרק א, הלכה ד).
אנונימי
גר צדק - יהודי מלא ואמיתי לגמרי.
^^^ כרגע אני עדיין לא יהודיה מבחירה. אני יהודיה כי ככה גידלו אותי
בעייני בכללי חרדים לא יהודים לא משנה התגיירו או לא
^^^^ אמ... תשמע... כולם אומרים את הברכה הראשונה בשמונה עשרה, ברכת האבות
^אבל עם לגרים לא היה קשר לאברהם אבינו - איך הוא יכול לומר "אלוקינו *ואלוקי אבותינו*, אלוקי אברהם, אלוקי יצחק ואלוקי יעקב"?
אנונימי