32 תשובות
שואל השאלה:
את לא קוראת את השאלה שלי ^ לא מדברת על בנות שרוצות ילדים.
ברור שהתוצאה של ההריון והלידה זה לרוב משהו משמח שנשאר לכל החיים
אבל אני מדברת על בנות שרוצות את ההריון עצמו והלידה. ממש רוצות את זה.
את לא קוראת את השאלה שלי ^ לא מדברת על בנות שרוצות ילדים.
ברור שהתוצאה של ההריון והלידה זה לרוב משהו משמח שנשאר לכל החיים
אבל אני מדברת על בנות שרוצות את ההריון עצמו והלידה. ממש רוצות את זה.
אנונימית
גם בלאכול המבורגר עסיסי אני בוחר לחוות, אבל יודע שאם אוכל צ'יז בורגר מושחת בטירוף זה הרבה כולסטרול ויכול לפגוע בי, אבל רק יכול.
אני בטוח בזה שלרוב הנשים לאחר ההריון אין מחלות שנשארות לכל החיים או לזמן רב, אלא מקסימום תופעות לוואי (חולשה).
אני בטוח בזה שלרוב הנשים לאחר ההריון אין מחלות שנשארות לכל החיים או לזמן רב, אלא מקסימום תופעות לוואי (חולשה).
^^אני לא חושב שיש מישהי שרוצה הריון עצמו
שואל השאלה:
הריון זה משהו שנמשך 9 חודשים ואחר כך לידה של 24 שעות במקרה הטוב.
ובטח שיש. הרבה מאוד נשים חוות קרעים בנרתיק שדורשים תפרים ואז סובלות מכאבים ביחסי מין לכל החיים אחרי זה
וריקבון שיניים - שיניים לא חוזרות לקדמותן. ראיתי כמה סרטונים בטיקטוק של נשים שהיו צריכות לעשות כמה שתלים כי השיניים שלהן נרקבו ונפלו. אחת אפילו עשתה תותבות! עד כדי כך.
ואתה לא יכול להשוות ציזבורגר להריון. זה מגוחך.
^אחי אני ממש מדברת על אלה שכן. למה אתה לא קורא את השאלה
הריון זה משהו שנמשך 9 חודשים ואחר כך לידה של 24 שעות במקרה הטוב.
ובטח שיש. הרבה מאוד נשים חוות קרעים בנרתיק שדורשים תפרים ואז סובלות מכאבים ביחסי מין לכל החיים אחרי זה
וריקבון שיניים - שיניים לא חוזרות לקדמותן. ראיתי כמה סרטונים בטיקטוק של נשים שהיו צריכות לעשות כמה שתלים כי השיניים שלהן נרקבו ונפלו. אחת אפילו עשתה תותבות! עד כדי כך.
ואתה לא יכול להשוות ציזבורגר להריון. זה מגוחך.
^אחי אני ממש מדברת על אלה שכן. למה אתה לא קורא את השאלה
אנונימית
לא השוויתי להריון, אלא הבאתי דוגמה
^אבל יש בכלל מחקרים, סטטיסטיקות מאתרים אמינים שאת מתבססת עליהן ולארק על סרטונים בטיקטוק?
^^^אני בספק שיש הרבה כאלה שרוצות לחוות את ההריון ואת הכאב בו.
שואל השאלה:
מחקרים וסטטיסטיקות של מה ? של מה שקורה בזמן הריון? זה די עובדה מדעית.
לגבי קרע בנרתיק 9 מתוך 10 נשים שעושות לידה טבעית יחוו קרע ואגינלי בדרגה כלשהי (יש דרגה ראשונה ויש עד דרגה רביעית)
ולא שאלתי אם אתה בספק. זה עובדה שיש בנות כאלו. אני פשוט שואלת מה עומד מאחורי זה.
מחקרים וסטטיסטיקות של מה ? של מה שקורה בזמן הריון? זה די עובדה מדעית.
לגבי קרע בנרתיק 9 מתוך 10 נשים שעושות לידה טבעית יחוו קרע ואגינלי בדרגה כלשהי (יש דרגה ראשונה ויש עד דרגה רביעית)
ולא שאלתי אם אתה בספק. זה עובדה שיש בנות כאלו. אני פשוט שואלת מה עומד מאחורי זה.
אנונימית
אמרת שיש הרבה מקרים כאלה, אני רוצה לדעת *חוץ מטיקטוק* איפה שמעת על *המון* מקרים כאלה
שואל השאלה:
הרבה מקרים של מה ? איפה רשמתי "המון מקרים"?
הרבה מקרים של מה ? איפה רשמתי "המון מקרים"?
אנונימית
"הרבה מאוד נשים חוות קרעים..." וכו'
כי לא שמעתי כלכך על מקרים כאלו שהיה נזק גדול
שואל השאלה:
ליטרלי עניתי לך לפני 2 תגובות
9 מתוך 10 נשים חוות קרע ואגינלי
למה אני מנהלת איתך שיחה
ליטרלי עניתי לך לפני 2 תגובות
9 מתוך 10 נשים חוות קרע ואגינלי
למה אני מנהלת איתך שיחה
אנונימית
ואיפה ראית את העובדה הזאת
^לא יודע, משעמם לי
שואל השאלה:
https://www.rcog.org.uk/for-the-public/perineal-tears-and-episiotomies-in-childbirth/perineal-tears-during-childbirth/#:~:text=up%20to%209%20in%20every,are%20minor%20and%20heal%20quickly.
https://www.rcog.org.uk/for-the-public/perineal-tears-and-episiotomies-in-childbirth/perineal-tears-during-childbirth/#:~:text=up%20to%209%20in%20every,are%20minor%20and%20heal%20quickly.
אנונימית
תודה
סליחה שחפרתי לך המוח שלי לא עובד כרגע כפרה
סליחה שחפרתי לך המוח שלי לא עובד כרגע כפרה
לא כזה גבוהה ביחס לכמות, הוכחה תראי לכמעט כל אמא...
כן יש דיכאון לידה וכל דברים נלווים אבל יש כאלה שזה מרגש אותם להביא ילד לעולם, מוכנות גם לספוג משהו כזה.
כן יש דיכאון לידה וכל דברים נלווים אבל יש כאלה שזה מרגש אותם להביא ילד לעולם, מוכנות גם לספוג משהו כזה.
שואל השאלה:
אבל הריון בוחרים לחוות ^ זה לא חלק מהיומיום.
ואתה לא אישה אז .. נראה לי פחות רלוונטי שתענה
אבל הריון בוחרים לחוות ^ זה לא חלק מהיומיום.
ואתה לא אישה אז .. נראה לי פחות רלוונטי שתענה
אנונימית
גם בכמעט כל דבר יש סיכונים, אבל חיים עם זה
אז למה שפשוט לא תלדי בקיסרי מבחירה?
יש אפשרות לבחור בקיסרי והוא כולל פחות סיבוכים ב80% אחוז
מלבד הצלקת, אבל היום היא אסתטית
יש אפשרות לבחור בקיסרי והוא כולל פחות סיבוכים ב80% אחוז
מלבד הצלקת, אבל היום היא אסתטית
אנונימי
שואל השאלה:
אחי אתה נורמלי שאתה חושב שלעשות ניתוח פולשני שכולל גם הרדמה ולחתוך שכבות עור, שומן ושריר זה יותר טוב??
חוץ מזה שזה לא מבטל את האפקטים של הריון.
בוא תהיה רציני
אחי אתה נורמלי שאתה חושב שלעשות ניתוח פולשני שכולל גם הרדמה ולחתוך שכבות עור, שומן ושריר זה יותר טוב??
חוץ מזה שזה לא מבטל את האפקטים של הריון.
בוא תהיה רציני
אנונימית
עונה לך על השאלה - יש כל כך הרבה סיכונים שאת *לא* חייבת לקחת.
הרי ענית לעצמך, זה מבחירה. סוג הלידה היא בחירה לכל דבר.
הרי ענית לעצמך, זה מבחירה. סוג הלידה היא בחירה לכל דבר.
אנונימי
נראה לי שאת לא מצליחה להבין עיקרון פשוט - השאלה שלך היא איך יש נשים *שבוחרות*. אני טועה? אבל בואי נעשה סדר כי ערבבת פה סלט של לפני ואחרי..
סכרת - בהריון. (לא בכל הריון, אז זה כבר יורד משמעותית מהרשימה)
אנמיה - איבוד דם, אחרי ההריון
פגיעה בעמוד השדרה - תסמין של האפידורל, כלומר בסוף ההריון
סימני מתיחה - אחרי הלידה וירידת הבטן
קרעים בנרתיק - אחרי הלידה
אז מה יש לנו פה חוץ מסכרת? תופעות אחרי *סוג מסויים* של לידה שאת לא חייבת לבחור בה. אני מדבר על לידה ואגינלית. לא רוצה את כל הסיכונים האלה? אז הנה, עניתי לך בצורה פשוטה, באפשרותך לעשות ניתוח קיסרי ואני לא חייב לחזור על מה שפירטתי בתגובות הקודמות כי אני מקווה שכבר הבנת.
סכרת - בהריון. (לא בכל הריון, אז זה כבר יורד משמעותית מהרשימה)
אנמיה - איבוד דם, אחרי ההריון
פגיעה בעמוד השדרה - תסמין של האפידורל, כלומר בסוף ההריון
סימני מתיחה - אחרי הלידה וירידת הבטן
קרעים בנרתיק - אחרי הלידה
אז מה יש לנו פה חוץ מסכרת? תופעות אחרי *סוג מסויים* של לידה שאת לא חייבת לבחור בה. אני מדבר על לידה ואגינלית. לא רוצה את כל הסיכונים האלה? אז הנה, עניתי לך בצורה פשוטה, באפשרותך לעשות ניתוח קיסרי ואני לא חייב לחזור על מה שפירטתי בתגובות הקודמות כי אני מקווה שכבר הבנת.
אנונימי
שואל השאלה:
ריקבון שיניים - הריון
אנמיה - במהלך ההריון. לא רק במהלך לידה.
סימני מתיחה - בזמן ההריון. לא אחרי.
פגיעה בעמוד השדרה - בזמן ההריון. לא מהאפידורל. כשאתה עולה 20 קילו בהריון ויש לך מתלה של 5 קילו בבטן שמושך את כל הגב התחתון קדימה - זה מועד לפגיעות בעמוד השדרה.
וכמובן עוד דברים נוספים שקורים ולא פירטתי.
ועוד -
בצקות - בזמן ההריון
אולקוס - בזמן ההריון
ריקבון שיניים - הריון
אנמיה - במהלך ההריון. לא רק במהלך לידה.
סימני מתיחה - בזמן ההריון. לא אחרי.
פגיעה בעמוד השדרה - בזמן ההריון. לא מהאפידורל. כשאתה עולה 20 קילו בהריון ויש לך מתלה של 5 קילו בבטן שמושך את כל הגב התחתון קדימה - זה מועד לפגיעות בעמוד השדרה.
וכמובן עוד דברים נוספים שקורים ולא פירטתי.
ועוד -
בצקות - בזמן ההריון
אולקוס - בזמן ההריון
אנונימית
וכל אלו בסימן שאלה גדול. עשית פה הכללה של כל הנשים בעולם. לא כל הנשים סובלות מאותם תופעות. לא לכולן ירקבו השיניים, לא כולן יסבלו מאנמיה, ובטח שלא מסכרת, זאת הכללה גסה. הגוף משתנה מאישה לאישה.
אבל כן ציינת ש9 מתוך 10 נשים יסבלו מקרע מנרתיק. שזה אחרי הלידה עצמה. סימני מתיחה זה דבר בלתי נמנע בהריון, את זה לא תוכלי לשנות אבל את כן יכולה למזער את הנזק של פגיעה בעמוד השדרה עם יציבה נכונה והנחיות מוגנות להריון אם בנוסף תימנעי מאפידורל בלידה כשלעצמה.
אז בואי נראה... כמה זה נורא לחיות עם סכרת ואנמיה זמנית במשך 9 חודשים בסך הכל, לעומת לחיות עם קרע בנרתיק? התרחבות רצפת האגן לכל החיים? סיכוי לקרישי דם? מוות בלידה? סיכוי לבריחת שתן לכל החיים? חוסר הנאה ותשוקה במין? כאבי גב לתמיד אחרי אפידורל? יותר סיכויים ללידה שקטה בתעלה? סיכוי להריון שנמשך לאחר שבוע 40?
את עוד משווה בין לידה ואגינלית לקיסרי? לא נראה לי.
אבל כן ציינת ש9 מתוך 10 נשים יסבלו מקרע מנרתיק. שזה אחרי הלידה עצמה. סימני מתיחה זה דבר בלתי נמנע בהריון, את זה לא תוכלי לשנות אבל את כן יכולה למזער את הנזק של פגיעה בעמוד השדרה עם יציבה נכונה והנחיות מוגנות להריון אם בנוסף תימנעי מאפידורל בלידה כשלעצמה.
אז בואי נראה... כמה זה נורא לחיות עם סכרת ואנמיה זמנית במשך 9 חודשים בסך הכל, לעומת לחיות עם קרע בנרתיק? התרחבות רצפת האגן לכל החיים? סיכוי לקרישי דם? מוות בלידה? סיכוי לבריחת שתן לכל החיים? חוסר הנאה ותשוקה במין? כאבי גב לתמיד אחרי אפידורל? יותר סיכויים ללידה שקטה בתעלה? סיכוי להריון שנמשך לאחר שבוע 40?
את עוד משווה בין לידה ואגינלית לקיסרי? לא נראה לי.
אנונימי
שואל השאלה:
אתה כאילו מנסה להמעיט מהערך של הסיכונים הבריאותיים ולהגיד שזה לגיטימי לגמרי והריון ולידה זה ממש מה בכך and who cares
אתה לא אישה
לא יודעת למה אני מנסה בכלל לדבר איתך חח
אתה כאילו מנסה להמעיט מהערך של הסיכונים הבריאותיים ולהגיד שזה לגיטימי לגמרי והריון ולידה זה ממש מה בכך and who cares
אתה לא אישה
לא יודעת למה אני מנסה בכלל לדבר איתך חח
אנונימית
אף אחד לא מבטל מהערך של הסיכונים חח
יכול להיות שיהיו סיכונים בהריון (לא בלידה) ויכול להיות שלא
כל אישה היא אחרת ואני לא מניח שהגוף של כולכן אותו דבר
את אישה ואת כן מניחה ככה, אז זה מוזר
העניין הוא שלהיכנס להריון האישה בוחרת אז טענתי שאם כבר לבחור...
לבחור באופציה בעלת פחות השלכות לאלו שכבר מתלוות להריון,
זה הכל.
יכול להיות שיהיו סיכונים בהריון (לא בלידה) ויכול להיות שלא
כל אישה היא אחרת ואני לא מניח שהגוף של כולכן אותו דבר
את אישה ואת כן מניחה ככה, אז זה מוזר
העניין הוא שלהיכנס להריון האישה בוחרת אז טענתי שאם כבר לבחור...
לבחור באופציה בעלת פחות השלכות לאלו שכבר מתלוות להריון,
זה הכל.
אנונימי
תאמת שאני לא פגשתי מישי שרוצה להיות בהריון נטו בשביל להיות בהריון. יעני כל מי שרוצה להיות בהריון רוצה את התמורה של זה - שזה ילד
שואל השאלה:
מאמי בוא תקרא רגע את השאלה שלי. ואז תחזור לפה ותראה אם אתה מצליח לענות עליה
מאמי בוא תקרא רגע את השאלה שלי. ואז תחזור לפה ותראה אם אתה מצליח לענות עליה
אנונימית
אני חקרתי על קיסרי וכן, מה העניין?
"שכולל גם הרדמה וגם לחתוך שכבות עור" כל ניתוח כולל, איזה מן דרך מטומטמת בלעג זו לתאר ניתוח? וכשהעור בפות שלך נקרע ואגינלית זה משנה? כשתינוק יוצא לך מלמטה וכל העולם מסתכל זה לא פולשני?
אגב, ניתוח קיסרי אורך בסך הכל 15 דקות עם הרדמה מקומית. לידה רגילה יכולה לארוך 24 שעות. רואים שלא חקרת מספיק בנושא אם הצרות היחידות בלידה ולאחר הלידה של לידה ואגינלית שהצלחת למצוא זה ריקבון שיניים וקרע ואגינלי, סליחה אבל יש הרבה יותר סכנות וסיבוכים בואגינלי מאשר הרשימה הקצרה הזאת.
מה עם זה שכל רצפת האגן שלכן נהרסת והאיבר הופך לאוהל? צריך לעשות אחר כך תרגילים לחיזוק רצפת האגן וחידושו. בריחת שתן לאחר הלידה? התינוק הוא לא היחיד שיצטרך לעטות טיטול אבל לפחות הוא יגמל מתישהו. חוסר הנאה בקיום יחסי מין בגלל שהחלל מתוח ועבה מדי? דיכאון אחרי לידה? סיבוכי לידה כמו לידת עכוז, קרישי דם אחרי הלידה (לנצח), תינוק שיכול להיות תקוע בתעלה ולסבול מחוסר חמצן, הסכנות של האפידורל - כאבי גב לנצח אחרי הלידה, ועוד רשימה ארוכה של תופעות לוואי שאת חותמת עליהם כתב ויתור לפני האפידורל, סכנת מוות בלידה,פרע כתפיים ועוד.
אני רק אומר שבהשוואה לואגינלי, לידה קיסרית (אם את לא מתכננת יותר מדי ילדים) נעשית בצורה בטוחה יותר ושוללת כל כך הרבה בעיות, במיוחד כאלה שקשורות לרצפת האגן וקיום יחסי מין בעתיד, אבל דברים נוראיים אחרים כמו בריחת שתן וקרישי דם. אני לא מבטל את זה שגם בקיסרי יש סכנות,(לפחות רק 3, ולא 100) אם כי כיום הם יחסית נדירות הודות לטכנולוגיה לצד צוות רפואה טוב.
"שכולל גם הרדמה וגם לחתוך שכבות עור" כל ניתוח כולל, איזה מן דרך מטומטמת בלעג זו לתאר ניתוח? וכשהעור בפות שלך נקרע ואגינלית זה משנה? כשתינוק יוצא לך מלמטה וכל העולם מסתכל זה לא פולשני?
אגב, ניתוח קיסרי אורך בסך הכל 15 דקות עם הרדמה מקומית. לידה רגילה יכולה לארוך 24 שעות. רואים שלא חקרת מספיק בנושא אם הצרות היחידות בלידה ולאחר הלידה של לידה ואגינלית שהצלחת למצוא זה ריקבון שיניים וקרע ואגינלי, סליחה אבל יש הרבה יותר סכנות וסיבוכים בואגינלי מאשר הרשימה הקצרה הזאת.
מה עם זה שכל רצפת האגן שלכן נהרסת והאיבר הופך לאוהל? צריך לעשות אחר כך תרגילים לחיזוק רצפת האגן וחידושו. בריחת שתן לאחר הלידה? התינוק הוא לא היחיד שיצטרך לעטות טיטול אבל לפחות הוא יגמל מתישהו. חוסר הנאה בקיום יחסי מין בגלל שהחלל מתוח ועבה מדי? דיכאון אחרי לידה? סיבוכי לידה כמו לידת עכוז, קרישי דם אחרי הלידה (לנצח), תינוק שיכול להיות תקוע בתעלה ולסבול מחוסר חמצן, הסכנות של האפידורל - כאבי גב לנצח אחרי הלידה, ועוד רשימה ארוכה של תופעות לוואי שאת חותמת עליהם כתב ויתור לפני האפידורל, סכנת מוות בלידה,פרע כתפיים ועוד.
אני רק אומר שבהשוואה לואגינלי, לידה קיסרית (אם את לא מתכננת יותר מדי ילדים) נעשית בצורה בטוחה יותר ושוללת כל כך הרבה בעיות, במיוחד כאלה שקשורות לרצפת האגן וקיום יחסי מין בעתיד, אבל דברים נוראיים אחרים כמו בריחת שתן וקרישי דם. אני לא מבטל את זה שגם בקיסרי יש סכנות,(לפחות רק 3, ולא 100) אם כי כיום הם יחסית נדירות הודות לטכנולוגיה לצד צוות רפואה טוב.
אנונימי
שואל השאלה:
ואחרי כל החפירה הזאת אתה לא עונה לי על השאלה ומברבר סתם
ואחרי כל החפירה הזאת אתה לא עונה לי על השאלה ומברבר סתם
אנונימית